Retry

همانطور که می دانید تازه بودن محتوا یک سیگنال رتبه بندی برای موتور جستجو است و این بدان معنی است که می تواند عملکرد سایت شما را با گذشت زمان تحت تأثیر قرار دهد. اگر موضوع محتوای سایت شما موضوعی است که با گذشت زمان تغییر می کند یا غالباً باید به روز شود، در نهایت این کار می تواند نتایج جستجو را که توسط رقبا با اطلاعات تازه تری ارائه می شوند، پایین بیاورد.

الگوریتم به روزرسانی Google freshness در سال 2011 به بخشی از الگوریتم اصلی تبدیل شد. در واقع تغییر الگوریتم تازه سازی در مراحل اولیه در سال 2010 رخ داد که روش ایجاد نمایه سازی صفحات وب توسط گوگل را تغییر داد. همچنین برای تاریخچه سایر به روزرسانی ها و تغییرات گوگل این الگوریتم مهم خواهد بود .

این الگوریتم به روزرسانی به این معنی است که صفحات توسط گوگل بسیار بیشتر از گذشته بازیابی و نمایه سازی می شوند، در حالی که قبل از این برخی از صفحات هفته ها بدون بازیابی مجدد انجام می شدند. با استفاده از این الگوریتم به روزرسانی، صفحات می توانند بسیار سریع تر در نتایج جستجو به روز شوند و جستجوها با اطمینان بیشتری به کاربران نمایش داده می شوند.

در وب سایت آنلاین شما، محتوا می تواند برای رشد آنلاین تجارت شما حیاتی باشد. محتوا نه تنها برای بهینه سازی موتور جستجو و یا سئو، بلکه تقریباً در همه استراتژی های بازاریابی دیجیتال اساسی است. به همین دلیل بازاریابی مدرن هنوز ادعا می کند که “محتوا پادشاه است”. در واقع تعیین عملکرد محتوای تازه SEO شما یکی از دلایل اهمیت بازاریابی محتوا است .وقتی الگوریتم تازگی محتوای گوگل منتشر شد، نحوه برخورد کسب و کار با استراتژی محتوای خود را تغییر می داد.

ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که الگوریتم تازگی محتوا چیست و چگونه می توان از آن برای بهبود و رونق وب سایت کسب و کار خود استفاده کرد.

الگوریتم تازگی محتوا و Google freshness چیست؟

الگوریتم تازگی محتوا یکی از الگوریتم های مربوط به محتوا در گوگل است. هدف از این الگوریتم به روزرسانی محتوا برای گوگل این است که محتوای تازه تر شما رتبه بندی برجسته تری داشته باشد، به ویژه برای محتوایی که تازگی و به روز بودن در آن مهم است. سوالات مربوط به مواردی مانند “نتایج نظرسنجی انتخابات” یا “ارزان ترین مارک لپ تاپ” به اطلاعاتی وابسته است که می تواند به طور مکرر تغییر کند و به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه با گذر زمان متفاوت باشد. در این موارد به روز بودن و تازگی محتوا بسیار مهم است.

وقتی گوگل جدیدترین الگوریتم به روزرسانی خود را ارائه داد، تا حدودی 35٪ از نتایج جستجو را تحت تأثیر قرار داد. این همچنین به معنای آن بود که برای سئو، محتوای تازه در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته است. بازاریابان، مسئولان وب و سازندگان محتوا باید در نظر بگیرند که موضوع آن ها چقدر همیشه سبز بوده و چه مدت است که تولید شده است.

یکی از روش های الگوریتم تازگی محتوا گوگل، اندازه گیری تازگی نسبی یک صفحه خاص با توجه به حجم مطالب جدید در مورد آن موضوع است. اهمیت “تازگی محتوا” برای برخی از جستجوها بیشتر از سایر موارد است و گوگل می تواند با یادداشت کردن فراوانی محتوای ایجاد شده برای برخی موضوعات، این مورد را تعیین کند. به عنوان مثال هرچه وب سایت / وبلاگ نویسان بیشتر در مورد موضوعات خاص محتوا تولید می کنند، سرعت تغییر در آن بیشتر است و اهمیت “طراوت” برای آن لازم و ضروری تر است. این امر به ویژه در جستجو های گسترده یا “اصطلاحات اصلی” مشهود است.

این بدان معنی است که سایت هایی که دارای رتبه بندی کلمات کلیدی بسیار رقابتی و کوتاه مدت هستند، برای حفظ ترافیک باید توجه بیشتری به طراوت محتوای خود داشته باشند و باید از الگوریتم تازگی محتوا بیشترین بهره را ببرند. البته کلمات کلیدی رویدادها و موضوعاتی که به سرعت در حال پیشرفت هستند مانند ورزش، اخبار مواردی هستند که تحت به روزرسانی الگوریتم Google freshness قرار دارند. در حقیقت، اعلامیه گوگل برای الگوریتم به روزرسانی محتوا درباره موضوعاتی است که سئو با محتوای تازه در آن ها رابطه ی نزدیکی دارد و در ادامه این نوع محتوا ها را به شما معرفی می کنیم.

الگوریتم گوگل برای سئو

الگوریتم Google Freshness و QDF                                                 

اساساً، همانطور که در بالا توضیح دادیم، الگوریتم تازگی محتوای گوگل طوری طراحی شده است که فقط بر جستجوی موضوعاتی که براساس “محتوای تازه” منتشر شده “داغ” یا “پرطرفدار” هستند، تأثیر می گذارد. مدل QDF تعداد وبلاگ های جدید، مقاله های خبری یا وب سایت های جدید در مورد یک موضوع را اندازه گیری می کند و تعیین می کند که این موضوع به احتمال زیاد یکی از موضوعاتی است که کاربران می خواهند تازه ترین نتایج جستجو را داشته باشند. الگوریتم تازگی محتوای گوگل به سه نوع مختلف از محتوا حساس هستند:

وقایع کنونی : به عنوان مثال زلزله، کودتا، مرگ اشخاص مهم و غیره

مباحثی که در اینترنت پرطرفدار است یا به سرعت در حال رخ دادن است، نیازمند به روز بودن هستند و افراد باید توانایی این را داشته باشند که به آخرین اطلاعات ممکن دسترسی داشته باشند. به گفته گوگل، اخبار فوری می توانند نتایجی را نشان دهند که ممکن است مربوط به چند دقیقه قبل باشد.

رویدادهای منظم تکرار شونده : به عنوان مثال نتایج مسابقات فوتبال لیگ برتر

برنامه هایی منظم مانند کنفرانس های سالانه، انتخابات، رویدادهای ماهانه و غیره را قابل برنامه ریزی کردن هستند. این موضوعات ممکن است لزوما “موضوع داغ” نباشد، اما هنوز هم مواردی است که مردم می خواهند آخرین اطلاعات را مانند بررسی محصولات جدید، اطلاعات مربوط به مدل سال خودرو و غیره را بدانند. برای بسیاری از مشاغل و سایت های تجارت الکترونیک با توجه به اهمیت تازه بودن محتوا، این جایی است که به روزرسانی الگوریتم تازه بودن گوگل در آن بسیار مهم است.

به روزرسانی های مکرر موارد مختلف : به عنوان مثال فناوری گوشی های هوشمند، گرم شدن کره زمین.

اگر هر پست وبلاگی شما در موقعیت های شماره 1، شماره 2 یا شماره 3 گوگل قرار دارد، آن ها را تغییر ندهید. هر تغییری که ایجاد کنید، ممکن است باعث ارزیابی مجدد رتبه بندی آن صفحه شود.

طراوت صفحه در مقابل طراوت سایت

الگوریتم Google Freshness دو نوع طراوت مطالب را تشخیص می دهد:

  • تازه بودن مطالب در یک صفحه خاص وب سایت
  • طراوت مطالب در کل وب سایت

نیازی نیست محتوای همیشه سبز به طور منظم به روز شود، اما به نظر می رسد وب سایت هایی که محتوای جدید بیشتری به خود اضافه می کنند، در نتایج جستجو عملکرد بهتری دارند. وب سایتی که هر هفته یک مقاله جدید به آن اضافه می شود، به طور کلی عملکرد بهتری نسبت به وب سایتی دارد که هر دو ماه یکبار محتوای جدید اضافه می کند، و این به این دلیل است که این وب سایت ها از الگوریتم تازگی محتوا استفاده می کنند. بنابراین برای برخی از وب سایت ها تازگی محتوا در هر صفحه باعث بهتر بودن عملکرد آن می شود و ممکن است با به روز رسانی محتوای یک تک صفحه، به نتیجه دلخواه خود نرسید.

سئو برای ارتقای سایت

محتوای همیشه سبز با محتوای تازه چه تفاوت هایی دارد؟

محتوای همیشه سبز و محتوای تازه برای بهبود رتبه بندی یک وب سایت کاملاً ضروری است. همانطور که قبلاً بیان کردیم، داشتن تعادل بین این دو نوع محتوا بسیار خوب است. در حالی که محتوای تازه قادر است تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را در اوج خود به وب سایت شما جذب کند، یک محتوای همیشه سبز ممکن است در طولانی مدت ترافیک بیشتری را به همراه داشته باشد. تازه بودن محتوا فقط یکی از عواملی است که گوگل در نظر می گیرد. این دو نوع محتوا تفاوت هایی را نیز دارند که برخی از آن ها عبارتند از:

محتوای تازه رقابت کمتری در مقابل محتوای همیشه سبز دارد. محتوای همیشه سبز بسیار رقابتی است و  کیفیت در آن حائز اهمیت است.

محتوای تازه بر جذب ترافیک در مدت زمان کوتاه متمرکز است، اما محتوای همیشه سبز به صورت ثابت باعث افزایش ترافیک ورودی می شود.

محتوای تازه ارزش خود را پس از قدیمی شدن موضوع از دست می دهد، اما محتوای همیشه سبز در همه زمان ها مرتبط هستند.

در محتوای تازه برای حفظ ترافیک، باید دائماً مطالب تازه جدید اضافه کنید، اما در محتوای همیشه سبز این موضوع صدق نمی کند.

همانطور که مشاهده می کنید، هر دو نوع محتوا مزایا و معایب خود را دارند و استفاده از هر یک از آن ها برای یک وب سایت ضروری هستند.

ارتقای رتبه محتوای سایت

نحوه بهینه سازی الگوریتم تازگی محتوای گوگل

بنابراین برای داشتن عملکرد خوب با استفاده از الگوریتم Google Freshness چه کاری باید انجام دهید؟ پنج مورد از بهترین راه های بازیابی از هر رتبه از دست رفته (یا استفاده از فرصت جدید استفاده نشده) در نتیجه تغییر الگوریتم Freshness عبارتند از:

  1. محتوای موجود را دوباره مرور کنید.

عملکرد محتوای خود را بررسی کنید. صفحات / موضوعاتی را که قبلاً تعداد زیادی از بازدیدها و رتبه بندی ها را به وب سایت شما هدایت می کردند، را شناسایی کرده و تازه سازی آن ها را در اولویت قرار دهید. اگر چنین است، ارزش به روزرسانی محتوای تاریخی را با استناد به منابع جدید، به روزرسانی آمار، از جمله نقل قول های بیشتر و افزودن اصطلاحات منعکس کننده آخرین جستجوها، در نظر بگیرید.

  1. اشتراک اجتماعی و تقویت محتوا

سیگنال های اجتماعی، سیگنال های لینک تازه مرتبط با محتوای شما می توانند به افزایش رتبه بندی مرتبط با QDF و به روزرسانی های الگوریتم های قبلی مانند به روزرسانی تازه بودن استفاده کنند. ارزش موفقیت اجتماعی و فعالیت های روابط عمومی را که باعث کشف، تعامل با محتوای جدید می شود را دست کم نگیرید.

  1. مخاطبان خود را از تازه بودن محتوا مطلع کنید.

اگر وب سایت شما تغییرات صنعت، رویدادهای مهم و هر درجه اخبار / بینش را پوشش می دهد، ممکن است لازم باشد در مورد دفعاتی که به مخاطبان خود اطلاع می دهید و محتوایی را به وب سایت خود اضافه می کنید، فکر کنید. مردم بیشتر از هر زمان دیگری مطالب را سریع تر پیدا کرده و درک می کنند و بروزرسانی آخرین اخبار را می طلبند.

  1. یک رویکرد طبقه بندی شده برای ایجاد محتوا داشته باشید.

با صدا، ویدئو، تصاویر، واقعیت مجازی و انواع مختلفی از محتوا به علاوه رویکردهای متداول درج آن ها در وب سایت خود و یا (وبلاگ ها، اخبار، رسانه ها، مراکز محتوایی، سایت های ریز و غیره) افزودن لایه های محتوا به پیشنهاد دیجیتالی شما امکان دید گسترده تر را فراهم می کند. این که آیا این به روزرسانی ها منجر به صفحات فرود جدید می شود یا عمق و مقدار محتوای آن به URL های موجود اضافه می شود ، از نظر هدف کسب و کار شما متفاوت خواهد بود، اما به هر ترتیب، این رویکرد از بسیاری از نقاط تازه در رابطه با بازیابی یا سودهای مرتبط با این به روز رسانی پشتیبانی می کند.

  1. محتوای همیشه سبز را به محتوای خود اضافه کنید.

محتوای همیشه سبز، محتوای عمیق تری است که در طول زمان افزونگی بیشتری دارد و قادر به به روزرسانی ماه به ماه است و در رتبه بندی جستجو و بازدید بیشتر نقش بسیار زیادی دارد.

  1. محتوای جدید منتشر کنید.

محتوای جدید را به طور منظم تولید کنید، اما کیفیت را فدای کمیت و بیشتر بودن آن نکنید. انتشار یک یا دو بار محتوای جذاب، مفید و مرتبط به مراتب بیشتر از انتشار پست های کوتاه به صورت روزانه باعث افزایش سئو سایت شما می شود.

  1. محتوای قدیمی را به روز کنید.

بهتر است محتوای قدیمی خود را بررسی کنید و سعی کنید این کار را با هدف انجام دهید. صرفاً به خاطر تغییر اوضاع، متن ها را تغییر ندهید یا پاراگراف جدیدی اضافه نکنید. لینک های خراب یا موارد و مطالب ناخوشایند را حذف کنید، بیشتر به بهتر ارائه دادن و بیان موضوع بپردازید. متعادل بمانید. محتوای همیشه سبز  ستون فقرات استراتژی محتوای شما را تشکیل می دهد، به همین دلیل بازاریابان بر ایجاد یک کتابخانه بزرگ از محتوای سبز بی انتها تمرکز می کنند.

  1. خوانندگان را درگیر محتوای خود کنید.

برای بالا بردن سطح تعامل باید مخاطبان را درگیر کنید و به سوالات آن ها پاسخ دهید و نظرات را تشویق کنید. محتوایی ایجاد کنید که ارزش اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را داشته باشد و به اندازه کافی برای جذب بک لینک از سایت های معتبر صنعت شما مفید باشد.

  1. ارزیابی و اصلاح کنید.

به دنبال محتوا یا پست های وبلاگ باشید که عملکرد پایینی دارند و از این طریق تعیین کنید که کدام یک از آن ها را تازه و به روزرسانی کنید. هنگام به روزرسانی و بهبود محتوا، به نحوه تغییر معیارهای محتوای خود توجه کنید. این بینش ها می تواند به شما کمک کند تا درک کنید چه عواملی برای برند شما مفید است.

  1. در تولید محتوا منظم باشید.

در الگوریتم تازگی محتوای گوگل، منظم بودن و انتشار محتوا به صورت دقیق و مرتب می تواند به رشد شما کمک بسیار زیادی کند. انتشار منظم محتوای با کیفیت می تواند به ایجاد اعتماد در مخاطبان و به وجود آوردن اعتبار شما به عنوان یک رهبر در حوزه ی کاری خود کمک کند. این سازگاری به نوبه خود می تواند منجر به ایجاد بک لینک با کیفیت بیشتر، تعامل بیشتر و رتبه بندی بالاتر شود.

سئو سایت

چه عواملی باعث می شود پست به روز شده در وبلاگ در نتایج جستجو بهتر باشد؟

یک پست وبلاگ به روز شده دارای محتوای به روز شده و تازه است. در اینجا ذکر این نکته مهم است که هنگام به روزرسانی پست وبلاگ، دو مکانیزم مختلف برای آن کار می کنند:

  • موتور جستجو – الگوریتم تشخیص می دهد که محتوای شما به روز شده است و به آن رتبه بندی بالاتری را اختصاص می دهد.
  • رفتار انسانی – وقتی جستجوگران، صفحه نتایج جستجو را اسکن می کنند، طبیعتاً تمایل دارند روی مواردی که آخرین تاریخ را دارند و یا به روز هستند، کلیک کنند. این موضوع تاثیر مستقیمی بر دریافت ترافیک ارگانیک دارد.

در وردپرس می توانید با کلیک روی “ویرایش سریع” در زیر عنوان پست وبلاگ، تاریخ انتشار را تغییر دهید. همچنین می توانید برای انجام این کار از پلاگین ها استفاده کنید.

چگونه می توان طراوت و تازگی محتوا سایت خود را از نظر سئو بررسی کرد؟

ایجاد یا بهینه سازی محتوای تازه سئو به میزان زیادی به این بستگی دارد که کسب و کار یا محتوای شما در فضایی که طراوت مهم است، وجود داشته باشد. واقعیت این است که داشتن محتوای تازه، مرتبط و به روز تقریباً مربوط به هر صنعت یا کسب و کاری کاربردی است، اما در برخی زمینه ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. هر وب سایتی توسط الگوریتم به روزرسانی گوگل تازه نمی شود.

بهترین کار در اینجا این است که از خود بپرسید آیا تجارت شما در صنعتی است که مشتریان نیاز به بیشترین به روزرسانی اطلاعات دارند، و آیا محتوای شما قادر است چنین چیزی را به آن ها ارائه دهد و یا خیر. در سئو، هدف نهایی برای تمام محتوای سایت شما باید کمک به مشتریان باشد. در مرحله بعدی، می توانید بررسی کنید که آیا محتوای قدیمی شما با گذشت زمان عملکرد مناسبی دارد و یا خیر.

داده های Google Analytics یا Search Console به شما کمک می کند مناطقی از سایت خود را کشف کنید که ممکن است با گذشت زمان بازدید خود را از دست بدهند. هر دوی این منابع به شما امکان می دهد مقایسه های بین دوره ای (POP) یا سال به سال (YOY) را برای یافتن صفحاتی در سایت خود انجام دهید که بازدید شما در آن ها از دست رفته است و این ممکن است تحت تأثیر به روزرسانی الگوریتم تازه بودن گوگل باشد. در حساب Analytics خود می توانید به گزارشی که می خواهید بررسی کنید، دسترسی داشته باشید.

جمع بندی

با معرفی الگوریتم Google Freshness ، گوگل این موضوع را تصدیق کرد که محتوای تازه در رتبه بندی تاثیر دارد. اما همانطور که در این مقاله گفته شد، این الگوریتم در مورد دسته خاصی از محتوا بیشتر از سایر موارد کاربردی است. آزمایش های انجام شده نشان می دهند، حتی محتوای همیشه سبز می تواند با یک به روزرسانی ساده، باعث افزایش ترافیک شود. تنها تغییر زمان پست وبلاگ می تواند به صورت چشمگیری رتبه بندی را افزایش دهد.

همیشه هنگام ایجاد محتوای خود، نیازهای مخاطب مورد نظر خود را در نظر بگیرید. اگر مخاطبان شما در جستجوی محتوای با ارزش اخبار هستند، پس باید روی ایجاد محتوای تازه تمرکز کنید و به عواملی که الگوریتم Google برای تعیین طراوت از آن ها استفاده می کند، توجه کنید.

اما اگر وب سایت شما بیشتر مبتنی بر ارائه محتوای اطلاعاتی است که می تواند به عنوان محتوای همیشه سبز توصیف شود، پس تلاش برای تنظیم مجدد استراتژی محتوای خود برای استفاده از الگوریتم تازگی محتوا کار بیهوده ای است.

دسته بندی: سئو , گوگل

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *