الگوریتم فلوریدای 2 و نقش E.A.T در بهبود رتبه بندی ها

سئو

5 دقیقه زمان مطالعه

محتوای غنی از جستجویی حرفه ای و مطالبی با کیفیت به دست می آید. اینکه یک کاربر بتواند در کمترین زمان ممکن به بهترین انتخاب دست پیدا کند، وظیفه پیچیده ای است که بیشتر بر دوش یک موتور جستجو سنگینی می کند، پس طبیعی است که تمهیدات بخصوصی با دقت عمل و سخت گیری زیاد اندیشیده شود.

با انتشار میلیاردها صفحه بر بستر وب که به میلیون ها وب سایت در روز نیز می رسد، تحلیل و بررسی زبان ها، ارتباط میان عناصر و بهترین انتخاب مبتنی بر موقعیت مکانی کاربر، باید دائما بروز رسانی شده و بسته به نیازها و فراوانی خواسته ها ارزیابی شود. تقریبا همه می دانیم که گوگل الگوریتم های خود را همواره بروز می کند، اما بیشتر آنها قابل تشخیص نیستند. با این وجود الگوریتم فلوریدا 2 بطور رسمی به عنوان یک بروز رسانی بزرگ اعلام شد تا به بهبود الگوریتم اصلی کمک کرده باشد. در این مقاله همراه ما باشید تا با دید عمیق تری به بررسی و علت پیدایش آن بپردازیم.

الگوریتم فلوریدا 2 چیست و از کجا آمده است؟

برای درک بهتر علت نام گذاری “فلوریدا 2″، مهم است که به تاریخ ها توجه داشته باشیم. بروز رسانی اولیه الگوریتم گوگل فلوریدا بود که در 16 نوامبر 2003 ارایه و هدف از آن مبارزه با سایت ها و روش های اسپم بود. برخی وب مسترها با دستکاری پیوندهای خارجی سایت که کلمات کلیدی اصلی را به صورت انکر تکست به سایت های بی کیفیت و مصنوعی لینک دهی می کرد، تلاش می کردند تا سایت های فروشگاهی و محصولات شان را به رتبه یک گوگل برسانند. این تکنیک منفی موجب رتبه بندی ناعادلانه و ارائه محتوای بی ربط می شد که بیشتر از هروقت دیگری اسپمرها را به وجد می آورد.

گوگل با شناسایی این شرایط تصمیم به ارائه یک آپدیت بسیار بزرگ گرفت که به دلیل همزمانی با کنفرانس Pubcon Florida SEO به نام فلوریدا 2 نام گذاری شد. در آن زمان تقریبا سرتاسر نتایج جستجو با نوسانات چشمگیری همراه شد و درست مانند سایر تغییر و تحولات، باعث افت جایگاه و جابجایی رتبه بندی ها گشت. در تصویر زیر فراز و نشیب شدید یک ماهه نتایج جستجو را در بازه زمانی فوق مشاهده می کنید:

مهم ترین اصل در رویارویی با الگوریتم هایی که با سایت های متخلف برخورد می کنند، رسیدگی به نکاتی است که به تجربه کاربری مناسب ارتباط دارد. هرچند رعایت تکنیک های بهینه سازی برای تجربه کاربری موثر را باید در دستور کار استراتژی سئوی سایت مان قرار دهیم، با این حال تمرکز بر روی چند موضوع بخصوص از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سئو و الگوریتم گوگل

فاکتورهای E.A.T

با الگوریتم سرشناس E.A.T به اختصار Expertise Authoritativeness Trustworthiness  آشنا شوید. یکی از قابل توجه ترین مکانیسم های فعال در گوگل، که نقش بسزایی در کنترل ماهیت و کیفیت همه جانبه یک وب سایت بر عهده دارد. در این خصوص لازم است برای رضایت مخاطب از موضوعی که دنبال می کند به تولید محتوای ارزشمند پرداخته و ضمن بروز رسانی سایر نوشته ها، محتوای ضعیف را حذف نماییم. هرچند حساسیت این الگوریتم در حوزه سلامت و بهداشت بیشتر است، اما بر روی تمام جوانب مربوط به یک محتوای کاربردی دقت عمل بالاتری دارد. در این قسمت به 3 اصل مهم اشاره شده است:

  • تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت بالا
  • بروز رسانی مطالب قدیمی و بهبود مستمر
  • حذف محتوای ضعیف و فاقد ارزش کافی
این مقاله را حتما بخوانید
ستاره دار کردن مطالب در نتایج گوگل به سه روش مختلف

توجه به نویسنده محتوا و اعتبار منبع

برای مطالبی که در سایت منتشر می شود، نیازمند نام نویسنده هستیم. همچنین سایت هایی که به ارائه محصولات و خدمات می پردازند نیز وجود شماره پشتیبانی مشتری یا ارتباط با فروشنده از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین ترتیب گوگل می تواند تخصص نویسنده را ارزیابی و از پاسخگو بودن فروشگاه آنلاین اطمینان حاصل کند. هرچند تمام این موارد در طی گذر زمان به نتیجه می رسد، اما جزو مسایل بسیار پر اهمیت است.

تمام این توضیحات داده شد تا به اهمیت بالای شاخص های اطمینان بخش، توجه بیشتری داشته باشیم. این همان چیزی است که با کیفیت ساختاری سایت، امتیاز های بالاتری را از الگوریتم E.A.T بدست می آورد. شاید جالب باشد بدانید صفحه “درباره ما” در یک وبسایت از عناصر اعتماد بخش کاربران تلقی می شود، زیرا تنها در این صفحه است که افراد می توانند شما را بهتر بشناسند و در قضاوت عملکرد شما تصمیم عادلانه تری اتخاذ نمایند.

صفحه “درباره ما” محل درج مجوزها، تجربیات، عملکرد و اهداف شما است که در سایت های تجارت محلی به توسعه شهرت کمک شایان توجهی می کند. در خلال کنفرانس گوگل searchon 2021، صفحه درباره ما به عنوان یک بخش بسیار سرنوشت ساز برای قابل اعتماد بودن یک سایت معرفی شد. به نوعی وقتی سایتی به نتایج جستجو می آید، بخش “درباره این جستجو” به صفحه “درباره ما” وبسایت لینک خواهد شد، زیرا مخاطبین باید بدانند که شما درباره خودتان چه توصیفی را ارائه می کنید. راهنمای نوشتن محتوای صفحه درباره ما را حتما مطالعه کنید.

از امنیت سایت اطمینان حاصل کنید

یکی از عوامل جدایی ناپذیر دستورالعمل های E.A.T، امنیت کاربران است. جدای از آن، مباحث امنیتی برای وبسایت شما امری بدیهی و الزامی است. استفاده از ssl و ایمن کردن مسیرهای دسترسی و همچنین مسدود سازی راه های نفوذ ربات ها و اسپم ها جزو مسایل حیاتی است. توجه داشته باشید که مخاطبین سایت شما کاملا آگاه و محتاط هستند و قطعا از ورود به دامنه های غیر ایمن خودداری خواهند کرد.

سخن آخر

در انتهای این مقاله می خواهیم به معنای یک عبارت متفاوت بیاندیشیم. آیا صفحه ای که با سرعت بالا بارگزاری می شود اما محتوای ارزشمندی ندارد مهم تر است، یا مطلب بسیار کاربردی و معتبر را با تاخیر به مخاطب ارایه دادن؟ پاسخ به این سوال هیچکدام از انتخاب های مطرح شده نیست. همانقدر که سرعت سایت با داده های بدرد نخور به چشم نمی آید، یک مقاله بسیار خوب هم با چالش های مرتبط با کیفیت هاست و مشکلات نمایش برگه، جایگاه واقعی اش را بدست نخواهد آورد. راه حل بسیار کاربردی توجه، به مسایل فنی و انتشار بهترین نوشته برای کاربران است، زیرا تمام فاکتورهای بهبود و کیفیت در سطح وسیعی با هم در ارتباط و تعامل هستند.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%
9

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه