Retry
ctr چیست

وب سایت شما یک دارایی اساسی برای تجارت است. این موضوع به ویژه در مورد بازاریابی و تولید لید صدق می کند. اما برای اینکه کار سنگین تولید لید برای شما انجام شود، باید برای دید بهینه شود. بیش از این، سایت وردپرس شما باید برای کلیک کردن بهینه شود. و به همین دلیل است که شما باید بدانید که CTR چیست و چگونه CTR یا نرخ تبدیل خود را در وردپرس افزایش دهید.

قبل از بررسی راهبردهایی که می توانید برای افزایش و بهبود نرخ کلیک سایت وردپرسی خود استفاده کنید، بیایید مختصراً بررسی کنیم CTR چیست و چرا مهم است.

CTR چیست ؟

Click-through rate، که به اختصار CTR گفته می شود، به درصدی از جستجوگرانی که روی نتایج جستجو در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کلیک می کنند، اطلاق می شود.

هنگامی که وب سایت یا صفحه وب شما رتبه خوبی کسب کرد، چالش بعدی افزایش CTR است. اگر افراد کلیک نکنند، سایت شما بازدید کنندگان ارزشمند خود را از دست می دهد.

چرا CTR برای موفقیت وب سایت وردپرس شما مهم است؟

در ادامه مقاله ctr چیست، بگذارید چند دلیل برای اهمیت آن بیاوریم:

  • به افزایش رتبه شما کمک می کند. یکی از عواملی که موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کنند، تعداد بازدیدکنندگان یک صفحه است. هرچه تعداد بیشتری از افراد روی وب سایت شما کلیک کنند، موتورهای جستجو بیشتر آن را با ارزش می دانند. در نتیجه، آن را بالاتر قرار می دهند.
  • CTR بالا برای تجارت مفید است. هرچه افراد بیشتر به وب سایت شما مراجعه کنند، شانس تولید لید بیشتر و در نهایت تعداد مشتریان افزایش می یابد.

بنابراین CTR شما مهم است. و شما باید هر کاری در توان دارید برای افزایش نرخ کلیک انجام دهید، مخصوصاً اگر می خواهید از طریق وردپرس درآمد کسب کنید.

چگونه CTR خود را در وردپرس با 8 اصلاح ساده افزایش دهیم؟

حال که می دانید CTR چیست برای افزایش افزایش نرخ کلیک، شما فقط باید چند روش را دنبال کنید تا به CTR بالا برسید.

افزایش نرخ کلیک

1. CTR های فعلی خود را ارزیابی کنید.

قبل از اینکه وب سایت خود را برای افزایش CTR خود تغییر دهید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که CTR های فعلی خود را در نظر بگیرید. با استفاده از سرچ کنسول گوگل یا هر ابزار تجزیه و تحلیل وب دیگر مانند Monster Insights به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. نحوه ثبت سایت در سرچ کنسول را می توانید در بلاگ ا بخوانید.

چطور این کار را انجام دهید؟

ابتدا به برگه Search Analytics بروید و نتایج خود را با CTR فیلتر کنید.

به دنبال صفحاتی باشید که رتبه بالایی دارند اما CTR کمی دارند.

علی رغم رتبه بندی بالا، این صفحات به اندازه مورد نیاز کلیک نمی شوند، و باید دلیل آن را بفهمید. دلیل آن می تواند هر چیزی باشد، از توضیحات متا ضعیف نوشته شده تا عنوانی که با هدف جستجو مطابقت ندارد. بنابراین درک مقصود از جستجوگر مهم است.

با این تفاسیر، بیایید ببینیم چگونه می توانید CTR ها را برای این صفحات بهبود دهید.

2. عنوان خود را بهینه کنید.

یکی از اولین چیزهایی که کاربران هنگام فرود روی SERP مشاهده می کنند، برچسب عنوان است. این عنوانی است که در SERP نمایش داده می شود و می تواند دقیقاً مانند عنوان اصلی پست شما یا یک مشتق بهینه شده باشد.

ctr چیست

در ادامه مقاله CTR چیست، برای افزایش CTR در وردپرس، باید عناوین قابل کلیک و برچسب های عنوان را تهیه کنید. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی انجام این کار آورده شده است:

  • اگر عنوان شما خیلی طولانی باشد، بعضی از کلمات کوتاه می شوند و منجر به از دست رفتن معنی و تأثیر آن می شود. عناوین خود را زیر 65 کاراکتر نگه دارید.
  • کلمه کلیدی خود را از قبل بارگیری کنید. کلمه کلیدی اصلی خود را تا جایی که ممکن است به ابتدای عنوان نزدیک کنید. این به خوانندگان کمک می کند تا بلافاصله ببینند صفحه شما با آنچه که آن ها جستجو می کنند مرتبط است.
  • از کلمات قدرتی استفاده کنید. این ها کلماتی هستند که پاسخ عاطفی خوانندگان را به دنبال دارند. این ارتباط عاطفی جستجوگران را ترغیب می کند تا روی صفحه شما کلیک کنند.
  • تست کنید تا بدانید چه چیزی مفید است. برای اندازه گیری عملکرد یک صفحه در مقابل صفحه دیگر، از ابزار آزمایش تقسیم A / B استفاده کنید. این به شما کمک می کند محتوا بهترین عملکرد را داشته باشد.

برای افزایش CTR در وردپرس، اولین درگاه تماس شما همیشه باید عناوین شما باشد. اگر عناوین شما ضعیف باشند، افراد به سادگی از صفحه شما عبور می کنند تا روی عناوین با جذابیت بیشتر کلیک کنند.

3. به توضیحات متا خود توجه کنید.

در ادامه مقاله CTR چیست ، به بررسی توضیحات متا میپردازیم. در کنار عنوان، عنصر مهم دیگری که باید برای بهبود CTR در وردپرس روی آن کار کنید، توضیحات متا شما است.

توضیجات متا برای افزایش ctr

یک کاری که هرگز نباید با توصیفات متای خود انجام دهید، این است که آنها را به صورت پیش فرض تنظیم کنید. موتورهای جستجو فقط 155-165 نویسه را در پست شما به عنوان توضیح استفاده می کنند. توصیف های متای سفارشی ایجاد کنید که باعث کلیک شود. نحوه کار:

  • از کلمات کلیدی خود استفاده کنید. باز هم، کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی ثانویه شما در اینجا نقش اساسی دارند. وقتی افراد عبارت جستجوی خود را در توضیحات متای شما مشاهده می کنند، احتمالاً کلیک می کنند.
  • فهمیدن قصد کاربر. دانستن اینکه چرا مخاطب هدف شما صفحه خاص شما را جستجو می کند، به شما کمک می کند توصیفات متای مورد علاقه خود را بسازید.
  • CTA را وارد کنید. در حالی که وظیفه اصلی آن توصیف محتوای صفحه است، توضیحات متای خوش ساخت نیز باید دارای یک فراخوان برای عمل باشد.
  • توضیحات متای شما یک سطح فروش کوچک است. با استفاده از آن کاربران را متقاعد کنید که چرا باید روی پیوند شما کلیک کنند.

4. از URL های توصیفی استفاده کنید.

اشتباهی که بسیاری از افراد مرتکب می شوند و باعث می شود CTR هایشان مخل شود، بهینه سازی URL هایشان است. خوشبختانه، وردپرس ایجاد URL های سفارشی را که با نام پرمالینک نیز نامیده می شوند، با تغییر در ساختار آن ها آسان می کند.

چگونه URL های توصیفی ایجاد می کنید؟

ابتدا به داشبورد وردپرس خود، سپس تنظیمات بروید. روی “پیوندهای یکتا” کلیک کنید.

URL های توصیفی

تنظیمات پیوند یکتای خود را روی “نام نوشته” تنظیم کنید. در غیر این صورت، آن را روی “ساختار سفارشی” تنظیم کنید تا بتوانید به صورت دستی URL هر صفحه را بنویسید.

بنابراین چه چیزی باعث ایجاد یک URL قابل کلیک می شود؟

  • کوتاه
  • توصیفی
  • حاوی کلمه کلیدی

5. تاریخ انتشار را وارد کنید.

آیا می خواهید CTR خود را در وردپرس افزایش دهید؟

یکی از راه های انجام این کار درج تاریخ انتشار بر روی پست های خود است. جهان با سرعت سرسام آوری در حال تغییر است و اطلاعات می توانند به سرعت منسوخ شوند. به همین دلیل افزودن تاریخ انتشار به پست های شما CTR شما را بسیار مفید خواهد کرد.

وقتی مردم ببینند پست شما جدید است، آن را به کسانی که تاریخ قدیمی دارند، ترجیح می دهند. آنها حتی آن را از بین پست های بدون تاریخ هم انتخاب می کنند.

یکی از مواردی که باید مرتباً مراقب آن باشید، به روزرسانی پست های قدیمی خود است. این امر به شما کمک می کند تا تاریخ انتشار جدیدتری برای پست های شما ارسال شود.

6. داده های ساختاری را برای Rich Snippets تنظیم کنید.

داده های ساختار یافته فرمت سازماندهی داده ها در یک صفحه وب و برقراری ارتباط با آن ها به روشی ساده و قابل فهم است. از آنجا که موتورهای جستجو داده های ساخت یافته را بهتر درک می کنند، بنابراین چنین محتواهایی را بالاتر قرار می دهند.

اما بیش از رتبه بندی، داده های ساخت یافته توسط موتورهای جستجو برای ایجاد قطعه های غنی (rich snippets) استفاده می شوند که اطلاعات بیشتری در مورد پست شما به کاربران می دهند.

ریچ اسیپت ها به افزایش CTR ها تا 30٪ کمک می کنند. دلایل اصلی این موارد این است که:

  • ماهیتی تعاملی. مردم محتوای تعاملی را دوست دارند و قطعه های غنی راهی عالی برای جبران این نیازها هستند.
  • اطلاعات اضافی ارائه دهید. این به کاربران کمک می کند تا تصمیم بگیرند که روی پیوند شما کلیک کنند یا خیر.
  • جلب توجه. قطعه های غنی توجه شما را جلب می کند، زیرا در صفحه نتایج جستجو از سایر نتایج ضعیف متمایز هستند.
چگونه می توان قطعه های غنی را برای افزایش CTR در وردپرس پیاده سازی کرد؟

از یک پلاگین نشانه گذاری طرح مثل افزونه WP Schema استفاده کنید.

شما می توانید این کار را به روش دستی نیز انجام دهید، اما این کار شامل تغییر کد است و اگر به درستی انجام نشود می تواند مشکل ساز شود.

7. عملکرد وب سایت خود را بهبود ببخشید.

پس از بررسی اینکه CTR چیست ، به این نکته میپردازیم که عملکرد وب سایت شما در میزان کلیک شما تاثیر دارد. به این دلیل که CTR به این معنی است که بازدید کننده در واقع در وب سایت شما قرار می گیرد. و اگر عملکرد وب سایت شما به ویژه در بخش سرعت ضعیف باشد، کاربران قبل از قرار گرفتن در صفحه شما، کلیک خواهند کرد.

این نه تنها به CTR شما آسیب می رساند، بلکه به SEO و در نهایت خط اصلی شما آسیب می رساند.

چند روش برای بهبود عملکرد وب سایت شما عبارتند از:

  • میزبانی خوب وردپرس را انتخاب کنید.
  • CDN را نصب کنید.
  • حافظه پنهان سرور را پیاده سازی کنید.

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که عملکرد وب سایت خود را بررسی کرده و در صورت لزوم بهبود بخشید. CTR شما به آن بستگی دارد.

8. بهینه سازی برای تلفن همراه

مردم بیشتر از دستگاه های تلفن همراه خود استفاده می کنند.

افزایش نرخ کلیک

و پیش بینی ها نشان می دهد که محبوبیت دستگاه های تلفن همراه تنها نسبت به رایانه های رومیزی ادامه خواهد داشت و تا سال 2025، 72٪ از مرورگرهای وب فقط محتوا را در دستگاه های تلفن همراه مصرف می کنند. به همین دلیل اگر می خواهید CTR خود را در وردپرس افزایش دهید، باید برای موبایل بهینه سازی کنید.

یکی از راه های بهینه سازی برای تلفن همراه، تنظیم صفحات شتاب دهنده تلفن همراه (AMP) برای وب سایت شما است. این صفحات سبک وزن هستند که بسیار سریع بارگیری می شوند. و این در CTR شما تاثیر دارد.

افزودن AMP به وردپرس به لطف تعدادی افزونه رایگان با کیفیت آسان است. افزونه رسمی AMP یا AMP برای WP هر دو گزینه عالی برای افزودن سریع و فعال کردن AMP در وب سایت شما هستند.

افزایش CTR در وردپرس، موفقیت شما به این بستگی دارد.

با توجه به رقابتی بودن اینترنت، افزایش نرخ کلیک و CTR در وردپرس یک گزینه نیست. با داشتن محتوای بسیار جذاب، نبرد برای به دست آوردن بازدید از صفحات شما فقط به SEO ختم نمی شود. هنگامی که صفحات شما رتبه بندی می شوند، باید بهینه سازی آن ها برای کلیک ها را نیز در نظر داشته باشید.

به همین دلیل شما باید بدانید ctr چیست و یک استراتژی برای افزایش CTR خود در وردپرس ترسیم کنید. موفقیت شما به این بستگی دارد.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

دسته بندی: کسب و کار , سئو , سرچ کنسول

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *