معرفی 7 ابزار برای بررسی بک لینک های سایت

سئو

7 دقیقه زمان مطالعه

آیا می خواهید ببینید بک لینک های شما از کجا می آیند؟ یا بک لینک های رقبای خود را بررسی کنید؟ بک لینک ها می توانند به افزایش رتبه جستجوی شما و افزایش بازدید شما کمک کنند. در این پست، ما بهترین ابزارهای سئو برای بررسی بک لینک را که می توانید برای بررسی بک لینک های سایت خود و همچنین مشخصات بک لینک رقبا استفاده کنید ، مقایسه خواهیم کرد.

بک لینک چیست و چرا مهم است؟

بک لینک پیوندی به وب سایت شما از وب سایت دیگری است. از نظر موتورهای جستجو ، بک لینک ها کمی شبیه رای برای سایت شما است. هرچه پیوندهای شما بیشتر باشد ، سایت شما در موتورهای جستجو دارای رتبه بالاتری خواهد بود.

البته همه ی بک لینک ها برابر نیستند. بهترین بک لینک ها از وب سایت های بزرگ و رتبه بالا است. لینک دهی از وب سایت های مشکوک می تواند برای سایت شما مضر باشد.

برای اطلاعات بیشتر مقایسه درباره لینک بیلدینگ را بخوانید.

پس از نصب یک افزونه سئو وردپرس مانند افزونه All in One SEO یا Yoast و پیروی از روش های درست، گام بعدی این است که از طریق استراتژی بک لینک به سایت خود قدرت ببخشید.

روش های زیادی برای دریافت بک لینک به سایت شما وجود دارد ، اما روند کار همیشه با استفاده از چک کننده و بررسی بک لینک برای بررسی بک لینک های موجود برای سایت شما آغاز می شود و رقبا نیز از این طریق استفاده می کنند.

با این توضیحات، بیایید نگاهی به بهترین ابزارها برای برسسی بک لینک های وب سایت بیندازیم.

 

1 SEMRush 

ابزار SEMRush بهترین پیشنهاد ما برای بررسی بک لینک است. این یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در بازار است و دارای ابزارهای قدرتمندی است که به شما امکان می دهد بک لینک ها را تجزیه و تحلیل کنید.

برای استفاده از ویژگی های بک لینک ، وارد SEMRush شوید ، “Backlink Analytics”  را انتخاب کنید و نام دامنه ای را که می خواهید بررسی کنید تایپ کنید. سپس اطلاعات زیادی در مورد دامنه و بک لینک های آن خواهید دید.

ابزار بررسی بک لینک سم راش

اگر می خواهید جزئیات بیشتری را در مورد هر بخش از این نمای کلی جستجو کنید، فقط کافی است روی پیوند زیر آن بخش کلیک کنید تا گزارش کامل را مشاهده کنید.

شما می توانید با استفاده از SEMRush لینک هایی که در سایت وجود دارد را از جنبه های مختلف بررسی کنید ، مثلا پیوندهای بی کیفیت را مشخص کنید. در واقع، SEMRush  این امکان را برای شما آسان می کند که تعداد پیوندهای کلی که یک صفحه به شما لینک می دهد را ببینید . اگر صفحه ای صدها پیوند داشته باشد، می تواند نشانگر یک وب سایت اسپم باشد.

خرید ابزار semrush

وقتی صحبت از لینک دادن به رقبا می شود ، می توانید از SEMRush استفاده کنید تا ببینید کدام سایت های دارای رتبه ی بالا به آنها لینک می دهند ، از روی کدام کلمات کلیدی رتبه بندی شده اند و موارد دیگر این می تواند لیست کاملی از سایت ها را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید برای ایجاد لینک بک لینک خود هدف قرار دهید.

 

2- LinkMiner

LinkMiner به طور خاص برای بررسی بک لینک ها و مشاهده بک لینک های سایت طراحی شده است. این ابزاری از طرف Mangools است، بنابراین برای استفاده از آن به یک حساب Mangools نیاز خواهید داشت.

همانند سایر ابزارها، LinkMiner  به شما امکان می دهد با نوفالو، لینک ها را حذف، ایجاد، بازیابی و یا فیلتر کنید.

یکی از ویژگی های مفیدی که حتما امتحان خواهید کرد “بک لینک” های مورد علاقه است ، بنابراین می توانید به راحتی به آنها بازگردید. این می تواند یک روش عالی برای ایجاد یک لیست کوتاه از بک لینک های رقبا برای هدف قرار دادن باشد.

همچنین می توانید از این ویژگی برای پیگیری بک لینک های شخصی خود که می خواهید رفع کنید استفاده کنید. به عنوان مثال ، می توانید لیستی از بک لینک های از دست رفته که می خواهید برای بازیابی آنها متمرکز کنید، ایجاد کنید.

مشاهده بک لینک های سایت

اگرچه LinkMiner به اندازه SEMRush امکانات و ویژگی ندارد، اما اگر بودجه محدودی داشته باشید گزینه مناسبی است.

 

3- Ubersugges

Ubersuggest ابزاری از نیل پاتل است. ابزار اصلی ویژگی های تحقیق در مورد کلمات کلیدی را ارائه می دهد ، اما یک ابزار Backlinks نیز وجود دارد که می توانید با استفاده از آن جزئیات بک لینک های سایت خود را مشاهده کنید.

Ubersuggest دارای ویژگی های مشابه با سایر ابزارهایی است که تا کنون بررسی کرده ایم. به عنوان مثال می تواند بک لینک های جدید و بک لینک هایی را که از دست داده اید ، بک لینک هایی که به عنوان nofollow مشخص شده و موارد دیگر به شما نشان دهد.

بک لینک سازی

برای دیدن این اطلاعات می توانید از نسخه رایگان این ابزار بررسی بک لینک استفاده کنید، اما جزئیات تعداد کمی لینک برگشت برای هر دامنه را دریافت خواهید کرد. اگر همه امکانات را می خواهید، باید نسخه ی پولی را تهیه کنید

سایر ابزارهای Ubersuggest می توانند ترافیک را تجزیه و تحلیل کنند  و در ارائه ی ایده ی کلمات کلیدی و محتوایی و به شما کمک کنند.

4- Ahrefs

ابزار Ahrefs یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. استفاده از آن مانند SEMRush ، آسان است. این ابزار یک نمای کلی از دامنه انتخابیتان به شما می دهد، و می توانید برای دیدن جزئیات بسیاری از بک لینک ها اطلاعات بگیرید و به مشاهده بک لینک های سایت بپردازید.

این مقاله را حتما بخوانید
لینک dofollow چیست و چگونه می توانیم آن را ایجاد کنیم؟

ahref

همچنین دیدن بک لینک هایی که از دست داده اید را واقعاً آسان می کند. همیشه لینک هایی هستند که شما قبلاً داشته اید و اکنون از بین رفته اند. مثلا چون صاحب وب سایت صفحه ای را که به شما لینک داده حذف کرده است.

همچنین می توانید بک لینک هایی را که خراب هستند شناسایی کنید. این لینک ها به سایت شما اشاره می کنند، اما یک URL خراب دارند که در صفحه 404 شما قرار دارد. برای رفع آنها ممکن است لازم باشد با مالک سایت تماس بگیرید.

هنگام بررسی بک لینک های رقبا، می توانید این موارد را بر اساس نوع بک لینک فیلتر کنید و دامنه هایی را که می خواهید خودتان هدف قرار دهید، مشخص کنید.

 

همچنین می توانید از Ahrefs برای بررسی لینک های داخلی سایت خود استفاده کنید. لینک های داخلی که به طور تصادفی نو فالو کرده اید را می توانید فیلتر کنید و آن ها را برطرف کنید.

5- Moz Pro

Moz Pro ، مجموعه ابزارهای SEO از ابزار Moz است که ابزار Link Explorer را نیز شامل میشود.

بک لینک های رقیب با ابزار ماز

Link Explorer می تواند یک نمایه لینک دقیق از سایتتان را به شما ارائه دهد که می توانید آن را با مشخصات حداکثر 4 رقیب مقایسه کنید. با این کار می توانید بفهمید که آنها متفاوت از شما چه کاری ممکن است انجام دهند.

همچنین این یک ابزار مفید به نام Link Intersect دارد که در آن می توانید ببینید که کدام سایت ها به رقبای شما لینک می دهند اما به شما نمیدهند. این سایت ها برای ساخت بک لینک ها عالی هستند.

 

خرید ابزار moz

 

مانند سایر ابزارهایی که بررسی کرده ایم ، Moz  نیز به شما امکان می دهد ببینید چه بک لینک هایی را از دست داده اید. به شما این فرصت را می دهد تا سعی کنید با ساخت بک لینک، آن لینک ها را جایگزین کنید.

همچنین به عنوان ابزار بک لینک، به سایر ابزارهای جستجوگر Moz دیگر دسترسی خواهید داشت. مثل Campaigns  برای ردیابی و تجزیه و تحلیل سایت شما ، Rank Checker  برای ارزیابی عملکرد موتور جستجوی شما و موارد دیگر .

 

6- BuzzSumo

BuzzSumo طوری طراحی شده است که به شما امکان می دهد محتوای خود و محتوای رقبا را تجزیه و تحلیل کنید. این یک روش عالی برای ارائه ایده های موضوعی است، اما همچنین می توانید از آن برای کمک به شما در استراتژی لینک دهی استفاده کنید.

به راحتی می توانید یک کلمه کلیدی یا یک نام دامنه را تایپ کنید تا محبوب ترین محتوای آن کلمه کلیدی یا محبوب ترین محتوای آن دامنه را مشاهده کنید. سپس می توانید روی نماد لینک در کنار هر یک از نتایج کلیک کنید تا لینکهای مربوط به آن قسمت را ببینید.

حتی می توانید آدرس URL یک محتوای خاص را تایپ کنید و فقط پیوندهایی را نشان دهید که به آن اشاره دارند. این می تواند یک روش عالی برای دیدن اینکه کدام سایت ها به پست های برتر رقبای شما پیوند می دهند و بررسی بک لینک ها، باشد.

ساخت بک لینک

ابزار ساده لینک دهی آنها به شما امکان می دهد صفحات لینک دهنده به یک URL یا دامنه خاص را پیدا کنید. این یک روش آسان برای دیدن بک لینک های رقبا در یک نگاه ساده است.

شما می توانید بک لینک ها را برای مشاهده موارد مختلف از 24 ساعت گذشته تا 5 سال گذشته به راحتی فیلتر کنید.

 

7- OpenLinkProfiler

OpenLinkProfiler ابزاری رایگان است که به شما امکان می دهد لینک های هر دامنه را تجزیه و تحلیل کنید. این از SEOProfiler (ابزاری پولی) می آید و به شما امکان دسترسی آزاد به داده های لینک را می دهد.

می توانید 1000 لینک را در هر وب سایت بارگیری کنید ، اگرچه برای این منظور باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. همچنین می توانید نتایج را فیلتر و مرتب کنید ، پیوندهایی را که دنبال نمی شوند دنبال کنید و موارد دیگر.

گزینه های مختلفی برای فیلتر کردن بک لینک وجود دارد و حتی می توانید نگاهی به زمان دستیابی به پیوندهای سایت بیندازید:

با توجه به اینکه این ابزار بررسی بک لینک رایگان است، تعداد چشمگیری از گزینه ها و حجم زیادی از داده ها را ارائه می دهد. قرار نیست با تمام ویژگی ها و قدرت ابزارهای پولی مانند SEMRush مطابقت داشته باشد، اما اگر توانایی خرید یک ابزار پولی را ندارید ارزش استفاده از آن را دارد.

 

بهترین ابزار بررسی بک لینک چیست؟

هر یک از این ابزار های بررسی لینک دهنده می تواند به شما در ساخت بک لینک سایت و رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو کمک کند. برخی از آنها اطلاعات مفید بیشتری نسبت به دیگران ارائه می دهند.

بهترین توصیه ما SEMRush است که یکی از بهترین ابزارهای جستجوگرها در بازار است و به شما در رشد شما کمک می کند.

اگر بودجه محدودی دارید، LinkMiner و Ubersuggest قیمت مناسبی دارند. و OpenLinkProfiler کاملا رایگان است.

سفارش ابزار سئو

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد بهترین ابزارهای بررسی بک لینک اطلاعات کسب کنید. اگر تمایل دارید با دیگر ابزارهای سئو آشنا شده و بهترین آن ها را خریداری کنید می توانید با مراجعه به بخش ابزار سئو ژاکت سرویس قدرتمندترین ابزارهای سئو را خریداری کنید .

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه