لینک دائمی یا پرمالینک چیست؟

وب

10 دقیقه زمان مطالعه

پرمالینک در واقع آدرس کامل یک پست و یا صفحه در وب سایت شما می باشد و این آدرس های دائمی شما را به قسمت هایی از سایت هدایت می کنند و محتوای خاصی را در دسترس شما قرار می دهند. وب سایت شما هم همانند آدرس های ثابت و علائم راهنمایی و رانندگی به قسمت های مختلفی تقسیم شده است و لینک های دائمی به عنوان نقشه هایی که این قسمت های مختلف را نشان می دهند، عمل می کنند.

چه مواردی را باید در یک permalink وارد کرد؟

معمولاً، لینک های دائمی شامل دامنه شما (www.exampledomainname.com) می باشند و به دنبال آن یک اسلاگ وجود خواهد داشت. اسلاگ در واقع بخشی از آدرس وب سایت شما است که پس از دامنه می آید و مکان و یا پست خاصی را در وب سایت شما توصیف می کند.

 

چه مواردی را باید در یک پرمالینک وارد کرد؟

همچنین لینک های دائمی می توانند شامل تاریخ ها، اعداد و یا حتی رشته های تصادفی از نوشته ها باشند که صفحه موردنظر شما و یا یک آدرس منحصر به فرد را ارائه می دهند. آن ها همچنین می توانند انکر داشته باشند. انکر ها لینک هایی در میان یک متن و یا در یک صفحه هستند که خواننده می تواند با کلیک روی یک آن ها به از یک صفحه به صفحه و یا سایت دیگر هدایت شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انکر، به آموزش اضافه کردن انکر به پست های وردپرسی مراجعه کنید.

در واقع انکر ها متن های قابل کلیک کردن در یک متن می باشند. اگر مثال قبل را به خاطر داشته باشید کاربران می توانند با کلیک بر روی آن لینک، به قسمت صفحه مخصوص راکت بروند. از انکر ها همچنین می توان برای ایجاد فهرست مطالب در ابتدای صفحه و یا پست خود استفاده کرد.

در نهایت انتخاب اینکه لینک های دائمی در وب سایت شما شامل چه مواردی باشند، به خود شما بستگی دارد و تصمیم گیری در مورد چگونگی ساختار لینک های ثابت خود در سایتتان به هدف شما از استفاده آن ها برای وب سایتتان بستگی دارد.

چرا ما باید از پرمالینک استفاده کنیم؟

چرا ما باید از پرمالینک استفاده کنیم؟

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید وقت خود را صرف بهینه سازی لینک های دائمی برای صفحه تان خود کنید. در ابتدا باید بر روی اجرای یک استراتژی کامل تمرکز کنید زیرا داشتن یک استراتژی به شما این امکان را می دهد که از بیشترین مزایا برای سایتتان بهره مند شوید.

اطمینان از اینکه وب سایت شما از ساختار مناسبی برخوردار است می تواند تا زمانی که سعی در جذب مشتری جدید دارید بسیار کمک کند و هنگامی که شما یک فریلنسر یا مشاور هستید، گرفتن نتایج قابل اندازه گیری برای مشتریان مهم است. پیوندهای دائمی نقش مهمی در نحوه سازماندهی سایت شما دارند و مجموعه ای از مزایای بالقوه دیگری را فراهم می کنند که می تواند به شما در افزایش کارایی سایت و کسب و کارتان کمک کند.

هنگام ارسال محتوا، وب سایت های دیگر به سایت شما لینک می شوند که به این دسته از لینک ها  بک لینک گفته می شود. با افزایش و گسترش لیست لینک های شما، تعداد بیشتری از کاربران با محتوای شما در صفحات دیگران روبرو می شوند و در این بین پیوندهای دائمی می توانند نشانه های تصویری باشند که مخاطبان شما را به سمت محتوای شما جذب می کنند.

وقتی بازدید کننده ای در حال خواندن یک مطلب و یا پستی در سایت دیگری هستند و آن مطلب به مقاله شما لینک دارد می توانند با قرار دادن نشانگر خود روی لینک شما آدرس آن پست را مشاهده کنند. اگر از استراتژی پرمالینک مناسب استفاده کنید ، می توانید کاربران را ترغیب کنید تا بر روی لینک شما کلیک کند.

از مزایای دیگر این پیوند ها این است که آن ها بر روی سئو شما تأثیر می گذارند. اگر شما در حال تلاش برای رشد وب سایت خود هستید ، رسیدن به رتبه های برتر در نتایج موتورهای جستجو باید از اولویت بالایی برخوردار باشد. بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یا SEO مجموعه از بهترین روش هایی است که باید برای دستیابی به رتبه بندی بالاتر در نتایج موتورهای جستجو آن ها را به کار بگیرید.

پرمالینک چیست

برای تمامی سایت ها داشتن بیش از 70 درصد بازدید مسئله مهمی می باشد و این کار تنها با قرار گرفتن در رتبه های بالاتر امکان پذیر می باشد. همانطور که می دانید کاربران بیشتر صفحات اول نتایج جستجو را بررسی می کنند تا به هدف خود برسند و وقت خود را صرف صفحات با رتبه پایین نمی کنند. بنابراین برای رتبه بندی بالا باید تمامی مراحل لازم را انجام دهید.

وب سایت شما زمانی بک لینک بیشتری دریافت خواهد کرد که افراد دیگر آن را شناخته باشند. اگر شما محتوای ارزشمندی را در اختیار افراد دیگر قرار دهید ، بدون شک آن ها در صفحات و محتوای خود از سایت شما نام برده و این گونه شما می توانید بک لینک های زیادی را دریافت کنید.

هر یک از این بک لینک ها باعث می شوند که گوگل و سایر موتورهای جستجو درک کنند که سایت شما مطالب مفید را در اختیار کاربران قرار می دهد و در نتیجه رتبه های بالاتری را کسب خواهید کرد.

بهترین روش های ایجاد پرمالینک ها

همانطور که می دانید تمامی پرمالینک ها یکسان نیستند و هر یک از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس گزینه های مختلفی را برای انتخاب ارائه می دهند. با این حال ما در ادامه بهترین روش های ایجاد این لینک ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • استفاده از کلمات کلیدی در لینک های دائمی

استفاده از کلمات کلیدی در لینک های دائمی

کلمات کلیدی بخش مهمی از سئو هستند و رتبه بندی بر اساس کلمات کلیدی خاص نیز روشی مطمئن برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت شما است. در عوض انتخاب رشته های تصادفی مطالب در لینک های ثابت، بهتر است که برای آن ها از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای خود انتخاب کنید.

کلمات کلیدی اصلی خود را وارد کنید و در صورت امکان، سعی کنید تا آنجا که ممکن است کلمات و عبارات مربوط به محصولات و خدمات خود را در آن بگنجانید. برای یافتن موثرترین موارد برای استفاده باید تحقیقات اساسی را در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی از ابزارهای مختلف گوگل استفاده کنید.

تحقیق برای کلمات کلیدی خود را با گوگل آنالیتیکس شروع کنید. با استفاده از این ابزار شما می توانید لیستی از کلمات کلیدی را که کاربران بیشتری را به سایت شما جذب می کنند، بدست آورید. این نتایج تحقیقات شما یک نقطه شروع خوب است، زیرا به شما ایده می دهد که کاربران شما چه نوع کلمات کلیدی را مفید می دانند.

برای آموزش نصب گوگل آنالیتیکس حتما آموزش نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس ژاکت را مطالعه کنید.

گوگل ادز روش دیگری برای دستیابی به ایده هایی برای کلمات کلیدی است. اگرچه گوگل ادز یک بستر تبلیغاتی می باشد، اما برای بدست آوردن اطلاعات ارزشمند با استفاده از آن نیازی به صرف هزینه های زیاد نمی باشد.

استفاده از گوگل ادز برای پیداکردن کلمات کلیدی

با استفاده از ابزار کلمه کلیدی، می توانید کلمه کلیدی اصلی خود را جستجو کنید و برای کلمات و عبارات دیگر مربوط به نام تجاری خود پیشنهادهایی دریافت کنید. ابزار کلمه کلیدی همچنین به طور متوسط و ​​ماهانه این کلمات کلیدی را جستجو می کند و به شما معیاری را ارائه می دهد که با استفاده از آن می توانید تصمیم بگیرید که آیا استفاده از آن کلمه کلیدی برای سایتتان مفید می باشد و یا خیر.

این مقاله را حتما بخوانید
نوشتن عناوین مناسب برای یک سئوی قدرتمند

علاوه بر این، می توانید از موتور جستجوی گوگل به عنوان یک ابزار تحقیقاتی استفاده کنید. کافی است که یک کلمه کلیدی مرتبط با نام تجاری خود را در گوگل جستجو کنید و زمانی که نتایج جستجو برایتان ظاهر شد، به قسمت پایین صفحه بروید.

در قسمت پایین صفحه لیستی از سایر جستجوهای پیشنهادی در گوگل را مشاهده خواهید کرد. این پیشنهادات همان کلمات کلیدی هستند که سایر کاربران معمولاً برای یافتن اطلاعات در مورد موضوعات مرتبط با کسب و کار شما استفاده می کنند. بنابراین شما می توانید روی آن ها تمرکز کرده و ایده هایی را برای تولید محتوا بدست آورید.

در آخر، روی برخی از نتایج برتر برای جستجوهایی که انجام می دهید کلیک کنید و به پرمالینک های ثابت رقبای خود دقت کنید. سعی کنید بفهمید که آن ها از چه نوع کلمات کلیدی در URL های خود استفاده می کنند، روند و استراتژی آن ها برای ایجاد لینک های ثابت چگونه می باشد و بررسی کنید که آیا می توانید برخی از روش های آنها را استفاده کنید و یا خیر.

  • پرمالینک های کوتاه و مختصر انتخاب کنید.

پرمالینک های کوتاه و مختصر انتخاب کنید

اگرچه یک URL می تواند شامل 2048 کاراکتر باشد، اما توصیه نمی شود که شما این تعداد کاراکتر را برای آن ها استفاده کنید و میانگین URL صفحاتی که در نتایج جستجوی گوگل رتبه اول را دارند 59 حرف است. بنابراین سعی کنید لینک های ثابت خود را در این حد نگه دارید و در عین حال ترکیبی مناسب از کلمات کلیدی بلند و به اصلاح دم دراز را در آن جای دهید.

کلمات کلیدی دم دراز عباراتی هستند که از 3 یا 4 کلمه کلیدی تشکیل شده اند و مربوط به محصولات و خدماتی هستند که به فروش می رسانید و یا ارائه می دهید. هرچه تعداد بیشتری از این کلمات کلیدی را در لینک های دائمی خود قرار دهید، رتبه صفحات شما را در وب سایتتان طریق رتبه بندی افزایش خواهد یافت.

  • حفظ ساختار سازگار

وردپرس چند گزینه مختلف را برای انتخاب پرمالینک و ساختار لینک ها ارائه می دهد. به عنوان مثال شما می توانید تاریخ ارسال و انتشار را به عنوان بخشی از لینک های دائمی خود قرار دهید. گزینه دیگر این است که می توانید یک رشته از کاراکترهای منحصر به فرد برای هر یک از پست های خود داشته باشید.

بهترین روش برای داشتن یک ساختار مناسب برای وب سایت ایجاد یک نمودار است که در آن دسته بندی های خود را با توجه به محتوای خود گسترش دهید.

  • URL ها را به عناوین محتوای خود ارتباط دهید.

پرمالینک ها را به عناوین محتوای خود ارتباط دهید

گوگل به وب سایت هایی که محتوای موردنظر کاربران را ارائه می دهند پاداش می دهد. به همین دلیل مهم است که عنوان صفحه و پست شما توصیف آنچه کاربران در محتوای شما پیدا می کنند باشد. پیوندهای ثابت شما باید بازتاب مستقیم پست شما باشد و باید بسیار نزدیک به عنوان پستتان باشد.

  • از www و یا com. استفاده کنید.

صاحبان مشاغل سعی می کنند دامنه دات کام را برای وب سایت خود قرار دهند. اعتقاد بر این است که این امر باعث می شود آن ها در رقابت با افراد دیگر پیشرفت کرده و رتبه بالاتری را بدست می آورند. با این وجود، لازم است بدانید که سایر پسوندها نیز به همان اندازه موثر هستند.

همچنین در وردپرس برای شما این امکان وجود دارد که www را به عنوان بخشی از دامنه تان انتخاب کنید. شما می توانید این گزینه را در قسمت  “تنظیمات” وردپرس تغییر دهید. اگرچه این بیشتر به  بهبود بصری سایت شما کمک می کند ، اما تعداد کاراکترهایی را که بخشی از پیوند دائمی شما هستند کاهش می دهد و این امکان را برای شما فراهم می کند تا URL های خود را در حدود 59 کاراکتر نگه دارید.

  • کیفیت مطالب خود را با استفاده از تاریخ پایین نیاورید.

مطالعات نشان داده است که قراردادن تاریخ برای مطالب نتیجه مثبتی نخواهد داشت. اگرچه خوب است که محتوای خود را به روز نگه دارید و به کاربران خود اطلاع دهید که از چه زمانی ایجاد شده است، اما شما مجبور نیستید این کار را در URL خود انجام دهید.

کیفیت مطالب خود را با استفاده از تاریخ پایین نیاورید

مانند تصویر بالا تاریخ انتشار پست های خود را در درون محتوای خود قرار دهید تا الگوریتم های موتور جستجو اطلاعات را به کاربران منتقل می کنند.

  • از SSL برای افزایش اثربخشی پرمالینک خود استفاده کنید.

پرمالینک چیست

بالا بردن امنیت وب سایت خود از طریق SSL کاری است که باید صرف نظر از هر عامل دیگری انجام دهید. تفاوت بین http: و https: ممکن است فقط یک حرف s باشد اما تفاوت های بسیار زیادی را در موتورهای جستجو ایجاد می کند.

برای گرفتن گواهی SSL به مقاله گرفتن گواهی SSL رایگان برای سایت وردپرسی ژاکت مراجعه کنید.

گزینه های شما برای ایجاد پرمالینک در وردپرس چیست؟

با رفتن به “تنظیمات” در وردپرس و کلیک بر روی “پیوندهای یکتا “، شما به لیستی از گزینه های انتخابی هدایت می شوید. همانطور که مشاهده خواهید کرد، می توانید گزینه ای که فقط یک رشته اعداد را به لینک دائمی شما اضافه می کند را انتخاب کنید و یا گزینه ای را که تاریخ و نام پست را اضافه می کند، انتخاب کنید.

برای یک کاربر عادی، این گزینه ها ممکن است کافی باشد. با این حال، شما یک کاربر متوسط ​​نیستید و هدف شما این است که مشتری های بیشتری برای تجارت خود پیدا کنید. بنابراین، بیایید به گزینه ای برای به حداکثر رساندن میزان سودهای ثابت خود بپردازیم.

همچنین افزونه Permalinks Customizer یک افزونه وردپرس است که نصب و استفاده از آن رایگان است. این پلاگین به شما کمک می کند تا ساختارهای لینک دائمی و پرمالینک خود را برای انواع مختلف محتوا ایجاد کنید.

این به شما امکان می دهد تا متن های مختلف را با توجه به انواع پست تغییر دهید و ساختارهای مختلفی را برای لینک وبلاگ، رویدادها، اخبار و یا انواع دیگر مطالب خود اختصاص دهید.

اگر وب سایتی دارید که دارای پست های محتوا محور و یا محصولات برای فروش می باشد، می توانید از کلمات کلیدی مناسب در لینک های ثابت خود استفاده کنید و می توانید تاریخ ها را در پست های رویداد قرار دهید.

جمع بندی

مهارت هایی که به شما این امکان را می دهد که ساختار دائمی سایت خود را بهینه کنید، بر کارهایی که برای مشتریان خود انجام می دهید تاثیر خواهد گذاشت. تحقیقات موثر برای ساختار کلمات کلیدی و وب سایت می تواند برای سئو سایت شما مفید باشد.

یادگیری استفاده از SSL باعث امنیت بیشتر سایت شما می شود. برای کسانی که خدمات مشاوره ارائه می دهند، اتخاذ یک رویکرد نتیجه محور بیشترین سود سهام را به همراه خواهد داشت. وقتی خدمات با کیفیتی به مشتری خود ارائه می دهید  کاربران و مشتریان بیشتری را به سایت خود جذب خواهید کرد. به همین دلیل شما باید روی اجرای استراتژی های جامع برای مشتریان خود تمرکز کنید.

همچنین بهینه سازی روابط خود با مشتری نتایج قابل توجهی را برای تجارت شما به همراه خواهد داشت. هرچه مهارت های آزاد و مشاوره خود را بهبود ببخشید بیشتر قادر خواهید بود که تجارت خود را رونق ببخشید و جایگاه مناسبی را کسب کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور پاورپک | پلاگین PowerPack Elementor

395,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت وو بیلدر | پلاگین JetWooBuilder

345,000 تومان

87.5%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه جت انجین المنتور | پلاگین JetEngine

345,000 تومان

95%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور جت المنت | پلاگین JetElements

395,000 تومان

90%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور المنت پک پرو | پلاگین Element Pack Pro

395,000 تومان

95.24%

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت اسمارت | پلاگین JetSmartFilters

345,000 تومان

60%

محصول پیشنهادی

افزونه تولید صفحات ووکامرس با المنتور | پلاگین WooCommerce Page Builder

345,000 تومان

50%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه