15 ابزار از بهترین برنامه حذف پس زمینه عکس برای موبایل و کامپیوتر

دیزاین و طراحی

11 دقیقه زمان مطالعه

برای حذف بک گراند عکس میتونیم از برنامه های پیشرفته ای مثل فتوشاپ استفاده کنیم؛ اما اگه کار با این قبیل برنامه ها رو بلد نیستید، نگران نباشید! ما اینجاییم تا 15 ابزار ساده به عنوان برنامه حذف بک گراند عکس رو بهتون معرفی کنیم که میتونن جایگزین ایده الی برای فتوشاپ باشند.

شاید یک طراح تازه کار هستید، یا در حوزه تولید محتوا برای سایت یا شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید، شاید هم یک عکس از خودتان دارید که ترجیح می دهید بک گراند آن را حذف کنید؛ در این صورت احتمالاً به دنبال روش هایی برای حذف بک گراند عکس با بهترین نرم افزارها (غیر از برنامه های ادیت پیشرفته) هستید. ما در این راهنما 15 ابزار برتر برای حذف بک گراند عکس را که همگی رایگان هستند، به شما همراهان عزیز معرفی می کنیم. پس این مطلب را از دست ندهید.

اگر می خواهید در وردپرس عکس پس زمینه قرار دهید، حتما این مقاله را بخوانید.

فرقی نمیکنه که میخواهید بک گراند عکس را در کامپیوتر حذف کنید یا در موبایل؛ یا مایلید برای این کار یک برنامه رو نصب کنید یا فقط با مرورگرتان بک گراند رو حذف کنید. ما اینجا چندین ابزار را به تفکیک نوع استفاده برای همه این حالت ها به شما معرفی میکنیم. این نرم افزارها برای انواع فرمت عکس در سایت کار پاک کردن بکگراند را انجام دهید.

 

بهترین نرم افزار حذف پس زمینه عکس برای کامپیوتر

اول از همه به سراغ 5 تا از بهترین نرم افزار حذف بک گراند عکس برای ویندوز می رویم که باید آنها را روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب کنید. پس اگر مایل به پاک کردن پس زمینه عکس به کمک دسکتاپ هستید، نگاهی به این 5 تا از برنامه حذف پس زمینه عکس برای کامپیوتر بیندازید. این نرم افزارها عبارتند از:

  • برنامه حذف پس زمینه Gimp
  • نرم‌افزار Inkscape
  • برنامه حذف بکگراند عکس PhotoMix
  • نرم‌افزار PicMonkey
  • برنامه حذف بک گراند عکس Photo BG Remover

 

1/ Gimp

حذف بک گراند در نرم افزار Gimp

بارزترین ویژگی Gimp این است که شبیه به فتوشاپ قدرتمند است. خب این که می توانیم در یک نرم افزار ساده تر و راحت تر، قابلیت هایی شبیه به فتوشاپ را برای حذف بک گراند عکس داشته باشیم، عالی است. این برنامه یک نرم افزار حذف بک گراند عکس برای کامپیوتر است که به قوی‌ترین حالت ممکن کار فتوشاپ را برای شما انجام می‌دهد.

در Gimp یک بازار به اسم Free Select داریم که می تواند به سریع ترین شکل ممکن، سوژه را انتخاب کند. البته ابزارهای انتخاب دقیق تری هم هستند که می توانید برای انتخاب سوژه هایی با لبه های به هم ریخته یا سوژه هایی که خیلی با بک گراند در هم آمیخته شده اند، از آنها استفاده کنید.

دانلود نرم افزار حذف زمینه عکس Gimp برای دسکتاپ

ویژگی های دیگر برنامه برای حذف بک گراند عکس با کیفیت بالا:

  • پشتیبانی از هر دو سیستم عامل های ویندوز و مَک
  • امکان تغییر و شخصی سازی رابط کاربری
  • پشتیبانی از فرمت های بسیار متنوع (علاوه بر فرمت های رایج)؛ مثل BMP، PDF، TIFF، GIF و … .
  • عدم امکان ذخیره فایل ها در سیستم رنگی CMYK

 

2/ Inkscape

حذف بک گراند دز نرم افزار Inkscape

Inkscape یک برنامه ریمو بک گراند ساده و کاربردی است که کارتان را برای پاک کردن پس زمینه عکس به کمک دسکتاپ و بعضی کارهای ویرایشی راه می اندازد؛ اما نباید از آن انتظار ابزارهای ویرایش پیشرفته تر را داشته باشید. این برنامه در حد یک نرم افزار حذف بک گراند عکس برای کامپیوتر وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد.

Inkscape هم از جهاتی شبیه به فتوشاپ است؛ اما کار با آن به مراتب راحت تر از فتوشاپ است. به لطف ابزارهایی مثل Clip، Intersection، Trace Bitmap و … می توانید هر تصویری را فارغ از میزان پیچیدگی آن ادیت کنید.

دانلود برنامه حذف پس زمینه عکس inkscape در دسکتاپ

ویژگی های دیگر:

  • ابزارهای بسیار کاربردی برای رسم مسیر یا همان Path
  • پشتیبانی از هر دو سیستم عامل ویندوز و مَک

 

3/ PhotoMix

حذف بک گراند در نرم افزار PhotoMix

اگر از کاربران ویندوز هستید، PhotoMix هم از آن گزینه هایی است که می تواند رضایت تان را جلب کند. رابط کاربری این نرم افزار کمی خلاقانه تر از ابزارهای دیگر است. در این برنامه تب های مختلفی دارید، که با انتخاب هر کدام از آنها می توانید روی قسمت خاصی از عکس تمرکز کنید. در هر صورت اگر فقط می خواهید بک گراند یک تصویر را در این برنامه حذف کنید، فقط چند دقیقه وقت لازم دارید.

دانلود نرم افزار ریمو بک گراند PhotoMix برای دسکتاپ

ویژگی های دیگر:

  • پشتیبانی از فرمت های محبوبی مثل JPEG، PNG، GIF، BMPو TIFF
  • وجود فیلترهای متنوع برای ادیت عکس
  • زمانبر بودن فرآیند نصب

4/ Photo BG Remover

حذف بک گراند در نرم افزار Photo BG Remover

Photo BG Remover هم یک برنامه ویندوزی دیگر است که با هدف حذف سریع بک گراند تصاویر طراحی شده است. جذاب ترین ویژگی این برنامه، الگوریتم هوش مصنوعی آن است که می تواند لبه ها را به دقت اسکن کند، سوژه و بک گراند را تشخیص دهد و به سرعت پس زمینه را حذف کند. حتی اگر در لبه های سوژه تان مو، خز یا پشم وجود دارد، باز هم Photo BG Remover می تواند بک گراند را در عرض چند ثانیه تمیز و با دقت حذف کند.

البته با وجود دقت بالای حذف خودکار پس زمینه، باز هم این امکان را دارید که خودتان با ابزارهای دستی پس زمینه را پاک کنید. بعد از حذف بکگراند عکس با کیفیت بالا در Photo BG Remover می توانید طرح ها و رنگ های موجود را با یک کلیک جایگزین بک گراند قبلی کنید.

دانلود برنامه حذف بک گراند عکس Photo BG Remover برای دسکتاپ

ویژگی های دیگر:

  • رابط کاربری روان و راحت
  • کاملاً مناسب برای مبتدیان
  • امکان حذف دستی یا خودکار بک گراند
  • پوشش طیف وسیعی از فرمت ها برای خروجی گرفتن از تصویر
  • وجود آموزش های بصری داخل خود برنامه
  • در نسخه رایگان، یک واترمارک روی تصاویر خروجی ثبت می شود.

5/  PicMonkey

حذف بک گراند در نرم افزار PicMonkey

اگر می خواهید بک گراند یک عکس مهم را حذف کنید که مثلاً مربوط به کارتان است و کار باید حرفه ای انجام شود، PicMonkey را امتحان کنید. پاک کنی که اسم Background Eraser برای آن انتخاب شده و در تب Image palette در اختیارتان است، می تواند تصویرتان را به لایه های جدا تبدیل کند. در واقع از این طریق سوژه را از بک گراند متمایز می کند. بعد فقط باید گزینه Remove Background را در همان تب انتخاب کنید و تمام! این برنامه به عنوان یک نرم افزار حذف پس زمینه عکس برای کامپیوتر واقعا قوی و با دقت عمل خواهد کرد و انتخاب درستی می‌تواند برای شما باشد. برای دانلود برنامه حذف بک گراند می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید.

دانلود نرم افزار حذف بک گراند عکس PicMonkey برای دسکتاپ

ویژگی های دیگر:

  • قابل استفاده در هر دو سیستم عامل ویندوز و مَک
  • ایده ال برای بلاگرها و عکاسان اینستاگرام
  • ارائه فضای ذخیره سازی ابری
  • امکان رنگ آمیزی پس زمینه

این پنج نرم افزار از بهترین نرم افزارهای حذف پس زمینه عکس برای کامپیوتر هستند که با استفاده از آنها میتوانید تنها با چند کلیک حذف بکگراند عکس مورد نظر را انجام دهید.

 

بهترین برنامه حذف بک گراند برای گوشی

خب حالا به سراغ 5 گزینه بعدی می رویم که همگی مختص حذف بک گراند در گوشی موبایل و جزو بهترین برنامه حذف بک گراند عکس برای موبایل هستند. بعضی از این گزینه ها فقط در اندروید و بعضی فقط در iOS کار می کنند. اما بعضی هم از هر دو سیستم عامل پشتیبانی می کنند.

1/ Background Eraser Mobile

حذف بک گراند در Background Eraser Mobile

این اپلیکیشن  یک ابزار جادویی با دقت بالاست. به کمک این اَپ می توانید سوژه ها را از بک گراند جدا کنید و حتی آنها را وارد یک تصویر دیگر کنید. برای حذف بک گراند عکس هم لازم نیست کار خاصی انجام دهید؛ چون خود Background Eraser Mobile پس زمینه را به طور خودکار پاک می کند.

این مقاله را حتما بخوانید
نحوه طراحی سایت با وردپرس

وقتی کارتان با این اَپ تمام می شود، تصویر نهایی به طور پیشفرض با فرمت PNG ذخیره می شود و پس زمینه ترنسپرنت است (یعنی تصویر بک گراند ندارد). اما همانطور که می دانید، فایل های PNG کمی حجیم هستند. به همین خاطر هم می توانید تصویرتان را با فرمت JPG و با بک گراند سفید ساده ذخیره کنید.

دانلود برنامه Background Eraser Mobile برای دسکتاپ برای اندروید

دانلود برنامه Background Eraser Mobile برای دسکتاپ برای iOS

ویژگی های دیگر:

  • پشتیبانی از هر دو سیستم عامل اندروید و iOS
  • ارائه فضای ذخیره سازی ابری
  • عملکرد سریع و قدرتمند

2/ Depth Background Eraser

حذف بک گراند در Depth Background Eraser

یک اپلیکیشن برای iOS می‌ خواهید که با آن بتوانید سریع و راحت بک گراند تصاویر را حذف کنید؟ Depth Background Eraser منتظر شماست. در رابط کاربری ساده و جذاب این اَپ علاوه بر حذف بک گراند عکس، می توانید میزان سخت یا نرم بودن بک گراند و لبه های سوژه اصلی را هم تنظیم کنید.

ویژگی های دیگر:

  • امکان حذف بک گراند به صورت خودکار و بدون نیاز به حذف دستی
  • سازگار با iOS11 و بالاتر

3/ Background Eraser

حذف بک گراند در Background Eraser

از کاربران اندروید هستید؟ پس Background Eraser می تواند گزینه ایده الی برایتان باشد. این اپلیکیشن هم یک رابط کاربری ساده دارد که خیلی زود به کار با آن عادت خواهید کرد. از ویژگی های جالب توجه این اَپ، بهره مندی آن از علم هوشمندی است. به دلیل وجود همین تکنولوژی هم کار انتخاب سوژه و حذف بک گراند در این اَپ، تنها با چند کلیک قابل اجراست. بعد از آن هم می توانید از رنگ های ساده یا الگوهای موجود برای جایگزینی پس زمینه استفاده کنید.

ویژگی های دیگر:

  • مختص اندروید
  • وجود حالتی به اسم Auto-mode برای حذف خودکار پس زمینه
  • امکان سه بار استفاده رایگان به صورت آزمایشی (بعد از سه بار باید آن را بخرید)

4/ Magic Eraser Background

حذف بک گراند در Magic Eraser Background

Magic Eraser Background مختص کاربران iOS است. این اپلیکیشن یک ویژگی دارد که آن را تبدیل به یک گزینه قدرتمند می کند و آن چیزی نیست جز قابلیت ” Magic Wand”. کاربرد Magic Wand حذف خودکار پس زمینه است که واقعاً هم عملکرد بی نظیری را به نمایش می گذارد.

اگر یک لوگو، پرتره یا .. دارید که باید پس زمینه آن را با دقت و به سرعت حذف کنید، Magic Eraser Background می تواند دستیار خوبی برایتان باشد.

ویژگی های دیگر:

  • مختص iOS 9 به بالا
  • امکان تنظیم اندازه براش روی کوچک ترین سایز ممکن
  • امکان زوم روی تصویر با وضوح بالا

5/ Ultimate Background Eraser

حذف بک گراند در Ultimate Background Eraser

اینجا یک اپلیکیشن اندرویدی قدرتمند دیگر داریم که در آن می توانید با یک کلیک بک گراند را حذف کنید. در کنار این قابلیت خودکار، می توانید خودتان هم از ابزارهای دستی آن (مثل Lasso) برای حذف بک گراند عکس استفاده کنید.

یکی از امکانات ساده و در عین حال بسیار کاربردی این اَپ، قابلیت زوم بسیار زیاد روی نواحی مختلف است. با این قابلیت برای مثال می توانید لبه های سوژه را به دقت اصلاح کنید.

ویژگی های دیگر:

  • مختص اندروید
  • امکان اضافه کردن ایموجی و متن به تصاویر
  • رابط کاربری ساده و قابل فهم

معرفی بهترین سایت برای حذف بک گراند عکس

اگر به دنبال سایت حذف بک گراند عکس هستید، 5 گزینه بعدی را مرور کنید. خیالتان راحت باشد؛ استفاده از همه این گزینه ها رایگان است. خوبی ابزارهای آنلاین که در واقع مبتنی بر وب هستند، این است که با مرورگر اجرا می شوند. بنابراین سایت ریمو بک گراند:

  • نیازی به نصب ندارند
  • در همه سیستم عامل ها قابل اجرا هستند (چه گوشی و چه دسکتاپ)

 

بیشتر بخوانید: معرفی سایت دانلود عکس با کیفیت برای حرفه‌ای‌ها

 

1/ InPixio

حذف بک گراند در InPixio

در سایت ریمو بک گراند InPixio هم مثل اکثر گزینه هایی که در این راهنما دیدیم، اصلاً قرار نیست کار پیچیده ای انجام دهید. در این ابزار کافیست تصویرتان را آپلود کنید و با براش قرمز رنگ قسمت هایی که می خواهید حذف شوند را انتخاب کنید. نکته جالب در مورد این فرآیند انتخاب این است که اصلاً لازم نیست این کار را با دقت بالا انجام دهید. چون وقتی روی یک قسمت هم رنگ با بک گراندی که می خواهید حذف شود کلیک کنید تا InPixio همه مناطق هم رنگ آن را حذف کند.

ویژگی های دیگر:

  • امکان انتخاب اندازه براش
  • ایده ال برای مبتدیان

2/ Wondershare PixCut

حذف بک گراند در Wondershare PixCut

استفاده از یک سایت رایگان حذف بک گراند عکس، به خودی خود راحت است؛ اما اینجا Wondershare PixCut را داریم که این کار را برایتان راحت تر هم کرده است. کافیست عکستان را آپلود کنید و باقی کار را به این ابزار آنلاین دوست داشتنی بسپارید. خودش سوژه اصلی را انتخاب می کند و یک پس زمینه ترنسپرنت (یعنی تصویر بدون پس زمینه) را به شما تحویل می دهد.

ویژگی های دیگر:

  • امکان حذف سوژه های اضافه
  • قابلیت بزرگ کردن تصویر، بدون اُفت کیفیت

3/ Fotor Background Remover

حذف بک گراند در Fotor Background Remover

این ابزار آنلاین، یک سایت رایگان حذف بک گراند عکس و زیرمجموعه Fotor است. به لطف وجود ابزارهای انتخاب جذاب Fotor Background Remover تنها کاری که باید انجام دهید، این است که به آن بگویید کدام بخش ها را می خواهید نگه دارید.

ویژگی های دیگر:

  • امکان استفاده از آن بدون نیاز به ثبت نام
  • کاربرپسند بودن رابط کاربری
  • وجود فیلترها و افکت های متنوع برای ادیت تصاویر

4/ Clipping Magic

حذف بک گراند در Clipping Magic

در همان صفحه اول Clipping Magic، می توانید عکستان را آپلود کنید و منتظر شوید تا این سرویس باقی کارها را برایتان انجام دهد. اما شاید در تصویرتان سوژه ای دارید که کنتراست بسیار کمی با بک گراند دارد و تشخیص آن مشکل است. خب در این صورت می توانید از گزینه Scalpel استفاده کنید. بنابراین کار حذف بک گراند عکس، حتی در مورد سوژه هایی که موهای پراکنده دارند، با Clipping Magic مثل آب خوردن است.

ویژگی های دیگر:

  • سرعت بسیار بالا
  • امکان پیش نمایش تصویر
  • رابط کاربری راحت

5/ AutoClipping

حذف بک گراند در AutoClipping

در AutoClipping عکستان را وارد کنید و بعد به کمک راهنماهای موجود، نوع حذف بک گراند را انتخاب کنید. بعد این ابزار از الگوریتم های خود کمک می گیرد تا طبق روشی که انتخاب کرده اید، تشخیص دهد که کجاها باید حذف شوند.

اما به یک نکته دقت کنید! اگر تصویری که می خواهید پس زمینه آن را حذف کنید بزرگ است، بهتر است به سراغ گزینه های دیگر این لیست بروید. AutoClipping برای تصاویر بزرگ عملکرد چندان رضایت بخشی را به اجرا نمی گذارد.

ویژگی های دیگر:

  • وجود یک آرت بورد پیشرفته برای ادیت راحت تر تصاویر
  • ارائه آموزش تصویری برای کار با ابزارها

جمع بندی

در این راهنما مجموعاً 15 ابزار برای حذف بک گراند عکس را با هم مرور کردیم. حالا می توانید بسته به این که می خواهید یک برنامه را روی دسکتاپ نصب کنید یا روی موبایل یا اصلاً مایل اید برنامه ای نصب نکنید، می توانید از ابزارهای بالا استفاده کنید. اگر می خواهید کارهای مربوط به ادیت عکس و فتوشاپ را به متخصص این حوزه بسپارید، می توانید از فریلنسرهای متخصص فتوشاپ ژاکت سرویس کمک بگیرید.

اگر شما هم ابزار دیگری را برای حذف پس زمینه تصاویر می شناسید، خوشحال می شویم که در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین برنامه حذف پس زمینه عکس برای کامپیوتر چه نرم‌افزارهایی است؟

برنامه حذف پس زمینه Gimp، نرم‌افزار Inkscape، نرم افزار حذف بکگراند عکس PhotoMix، نرم‌افزار PicMonkey و برنامه حذف بک گراند عکس Photo BG Remover بهترین نرم افزار حذف بک گراند عکس برای ویندوز و مک هستند.

بهترین سایت حذف بک گراند عکس کدام است؟

InPixio، Wondershare PixCut، Fotor Background Remover، Clipping Magic و AutoClipping از بهترین سایت‌ها حذف بک گراند عکس است.

 

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزودنی های صفحه ساز قدرتمند المنتور | افزونه Anywhere Elementor Pro

345,000 تومان

84%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

3

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

9

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

من از برنامه حذف بک گراند عکس Photo BG Remover استفاده کردم دقتش عالیه. مرسی که معرفیش کردید

سلام وقت بخیر، عالی!
خوشحالیم که این مقاله بهتون کمک کرده.

برای حذف بک گراند عکس با موبایل من از pics art استفاده میکنم به نظرم کارو راه میندازه

سلام وقت بخیر
بله picsart هم قابلیت خذف بک گراند عکس رو داره اما ما در ایم مقاله سعی کردیم بهترین نرم افزار حذف بک گراند عکس رو معرفی کنیم.

مرسی بابت معرفی این نرم افزار حذف بک گراند عکس اما سوالم اینه که آیا سایت حذف بک گراند عکس هم داریم؟

سلام و وقت بخیر
دوست عزیز در همین مقاله چند ابزار آنلاین برای حذف بکگراند عکس معرفی کردیم.

سلام
ممنون از مقاله خوبتون تونستم بهترین برنامه حذف بک گراند عکس رو پیدا کنم. مرسی

ارسال دیدگاه