Favicon چیست؟ نحوه ایجاد و ساخت فاوآیکون

سایت

4 دقیقه زمان مطالعه

هر سایت المان های مختلفی دارد که می تواند به ساخت تصویر واحدی از سایت کمک کند. یکی از مهم ترین عواملی که باید به آن توجه داشته باشید Favicon است که در واقع می تواند همان لوگوی سایت شما باشد اما با سایز متفاوت و در جایگاه متفاوت قرار می گیرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما توضیح دهیم دقیقا فاوآیکون چیست و چه مزیت هایی برای شما دارد و چگونه می توانید برای وب سایت خود یک فاوآیکون بسازید.

Favicon چیست؟

فاوآیکون دقیقا همان لوگوی کوچک وب سایت شما است که در تب مرورگر کاربر نمایش داده می شود، اصلی ترین کاربرد فاوآیکون هم این مورد است که کاربران وقتی تب های زیادی را باز کرده اند و دیگر نام و موضوع تب ها مشاهده نمی شود، از طریق این آیکون می توانند سریعا سایت شما را در این بین پیدا کنند و به سایت شما مراجعه کنند.

فاوآیکون ژاکت

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، ما در ژاکت هم از فاوآیکون برای دسترسی بهتر کاربران به سایت استفاده می کنیم..

چطور می توانیم Favicon ایجاد کنیم؟

برای ساخت فاوآیکون اصلا نیاز نیست که کار خیلی سخت و پیچیده ای انجام دهید، چرا که می توانید با استفاده از تغییر سایز لوگوی خود این کار را به سادگی انجام دهید، در واقع همان طور که می دانید این لوگو باید کوچک باشد تا به درستی به کاربران نمایش داده شود و از نظر نمایشی مشکلی نداشته باشد.

در واقع سایز یک فاوآیکون باید 64*64 یا 32*32 16*16 باشد که به درستی نمایش داده شود، توجه داشته باشید که این سایز ها دقیقا سایز استاندارد یک فاوآیکون است که می توانید از آن استفاده کنید، اگر بزرگ تر یا کوچک تر باشد، شما نمی توانید به خوبی یک فاوآیکون داشته باشید و با مشکل مواجه خواهید شد.

اندازه فاوآیکون

برای تغییر سایز لوگوی خود به این سایز ها می توانید از ابزار های آنلاین تغییر سایز تصویر استفاده کنید و یا از طریق نرم افزار فوتوشاپ، سایز لوگوی خود را به سادگی تغییر دهید.

فرمت فاوآیکون سایت شما هم باید png یا ico باشد که فرمت آیکون است، توجه داشته باشید که فاوآیکون شما نباید پس زمینه داشته باشد تا به درستی به کاربران نمایش داده شود و بتوانید از این طریق لوگوی خود را بهتر به کاربران نمایش دهید.

اگر وبسایت وردپرسی دارید، مقاله ما در خصوص نحوه  طراحی و ساخت لوگو می تواند به شما کمک کند.

آیا فاوآیکون حتما باید لوگوی سایت باشد؟

اگر هنوز لوگو برای وب سایت خود طراحی و اجرا نکرده اید، می توانید از آیکون های مربوط به کسب و کار خود استفاده کنید، آیکون های زیادی در اینترنت وجود دارد که شما می توانید از منابع مختلفی به این آیکون ها دسترسی داشته باشید و به عنوان فاوآیکون از آن ها استفاده کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
برای طراحی سایت چه زبان‌های برنامه‌نویسی را باید یاد بگیریم؟

منابع زیادی برای دسترسی به آیکون های مختلف وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. دو مورد از بهترین منابع دانلود آیکون های رایگان و زیبا font awesome و flaticon است که می توانید با استفاده از آن ها آیکون های زیادی را در دسترس داشته باشید و به عنوان favicon از آن ها استفاده کنید.

علامت فاوایکون

البته با استفاده از فلت آیکون می توانید سایز آیکون های دانلودی و رنگ آن ها را هم مشخص کنید و اینگونه، امکانات بیشتری نسبت به سایر منابع دانلود آیکون دارید.

ابزار های ساخت فاوآیکون

ابزار های بسیار زیادی برای ساخت فاوآیکون وجود دارد که همه آن ها نمی توانند کاربردی باشند و ممکن است برخی از آن ها مشکل داشته باشند، در اینجا قصد داریم به شما برخی از بهترین ابزار ها را معرفی کنیم تا با استفاده از این ابزار ها بتوانید فاوآیکون سایت خود را اجرا کنید.

favicon.io: با استفاده از این سایت شما می توانید به صورت خیلی ساده فاوآیکون را برای وب سایت خود تنظیم کنید و قابلیت های ویژه ای نیز برای تغییر فرمت تصویر به شما ارائه خواهد داد که می توانید از ان ها استفاده کنید.

realfavicongenerator.net: این وب سایت هم برای ساخت فاوآیکون استفاده می شود که شما خیلی ساده می توانید لوگو و یا آیکون سایت خود را در آن اپلود کنید و از این طریق فاوآیکون سایت خود را ایجاد کنید، توجه داشته باشید که این سایت می تواند فرمت PNG و ICO به شما ارائه دهد.

favicon.cc: اگر بخواهیم بهترین ابزار برای طراحی فاوآیکون را به شما ارائه دهیم، در واقع باید سایت favicon.cc را به شما معرفی کنیم. در این سایت می توانید خیلی ساده فاوآیکون های خود را طراحی و اجرا کنید و قابلیت های بسیار خوبی در اختیار شما قرار دارد که به شما برای ساخت یک فاوآیکون بسیار زیبا کمک شایسته ای می کند.

جمع بندی:

ما در این مقاله قصد داشتیم به شما توضیحاتی در رابطه با فاوآیکون ارائه دهیم تا بتوانید با این عنصر بسیار عالی در سایت آشنا شوید و با استفاده از فاوآیکون سایت خود را تکمیل تر کنید. توجه داشته باید که ابزار هایی که معرفی کردیم کاملا تست شده هستند و می توانید با استفاده از این ابزار ها، فاوآیکون سایت خود را به خوبی طراحی و اجرا کنید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات کافی را نسبت به فاوآیکون کسب کرده باشید، توجه داشته باشید که می توانید برای راهنمایی های بیشتر از قسمت نظرات، سوالات خود را از تیم ژاکت بپرسید تا سریعا پاسخ شما را بدهیم و شما را راهنمایی کنیم.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه خروجی اطلاعات مرسا | پلاگین Mersa Data Export

138,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه بهینه‌سازی پیشرفته دیتابیس | Database Cleaner

345,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه