13 وظیفه مهم که باید برای نگهداری سایت وردپرس انجام دهید

وب

10 دقیقه زمان مطالعه

تا به حال فکر کرده اید که کدام یک از کارهای مهم نگهداری سایت را باید به طور منظم در سایت وردپرس خود انجام دهید؟ کارهای معمول نگهداری وردپرس زمان بسیار کمی به طول می انجامد ، اما اطمینان حاصل می کنند که سایت شما دارای امنیت کافی و با عملکرد عالی است.

در این مقاله، مهم ترین وظایف نگهداری سایت وردپرس برای انجام منظم و نحوه انجام هر یک از آن ها را به اشتراک خواهیم گذاشت.

چرا و چه زمانی وظایف نگهداری وردپرس را انجام دهیم؟

سایت وردپرس شما یک سیستم قدرتمند است که از چندین قسمت ساخته شده است. این قسمت ها شامل میزبانی وردپرس، خود نرم افزار وردپرس، افزونه ها و قالب های شماست .

علاوه بر این، شما محتوای خود را با متن و تصاویر اضافه می کنید. همه این ها با هم وب سایتی ایجاد می کنند که مورد علاقه بازدید کنندگان و مشتریان شما قرار می گیرد.

بعد از راه اندازی یک وبلاگ یا وب سایت با وردپرس، بسیاری از دارندگان وب سایت بررسی تعمیر و نگهداری سایت را انجام نمی دهند مگر اینکه چیزی خراب شود.

با این حال، اگر عملکرد بهینه می خواهید ، باید کارهای ساده نگهداری را به طور منظم انجام دهید. این وظایف نگهداری باعث می شود که وب سایت شما همیشه در بهترین شکل باشد.

هر چند وقت یک بار باید کارهای نگهداری سایت را انجام دهید؟

اگر یک وب سایت شلوغ و پر بازدید دارید، پس باید هر سه ماه یکبار این چک لیست نگهداری را مرور کنید. برای وب سایت های کوچک تر با میزان بازدید و محتوای کم، شما باید این کارهای نگهداری سایت را هر شش ماه یک بار انجام دهید.

بیایید نگاهی بیندازیم به وظایف اساسی نگهداری وردپرس که باید انجام دهید و نحوه انجام آن ها را مرور کنیم. شما می توانید فهرست کلی مطالب را در این جا مشاهده کنید:

  • همه رمز های عبور وردپرس خود را تغییر دهید
  • از وب سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید
  • همه پرونده های وردپرس را بررسی و به روز کنید
  • بررسی و حذف نظرات هرز نامه
  • تمام فرم های وردپرس خود را آزمایش کنید
  • پایگاه داده وردپرس خود را بهینه کنید
  • تست های عملکرد را اجرا کنید
  • خطاهای 404 را پیدا و برطرف کنید
  • پیوند های شکسته شده را پیدا و رفع کنید
  • حسابرسی کامل محتوا و سئو را انجام دهید
  • تصاویر را در سایت وردپرس خود بهینه کنید
  • گزارش های امنیتی وردپرس را مرور کنید
  • عیب یابی وظایف نگهداری
  1. تمام گذرواژه های وردپرس خود را تغییر دهید

رمز عبور وردپرسرمز های عبور اولین دفاع شما در برابر دسترسی غیرمجاز به وب سایت شما هستند. شما همیشه باید از رمز های عبور قوی و منحصر به فرد برای تمام حساب های آنلاین خود استفاده کنید. این ها شامل وب سایت وردپرس ، حساب های FTP و پایگاه داده شما هستند.

با این حال، حتی اگر از گذرواژه های قوی استفاده می کنید، بدون اینکه حتی خودتان بدانید، می توان آنها را به خطر انداخت.

به همین دلیل کارشناسان امنیتی وردپرس توصیه می کنند در نگهداری سایت وردپرس خود، رمز های عبور وردپرس خود را مرتبا تغییر دهید. این شامل رمز های عبور برای قسمت مدیریت وردپرس، حساب های FTP یا SSH و رمز ورود پایگاه داده وردپرس شماست.

مشکلی که در رمز های عبور قوی وجود دارد این است که به خاطر سپردن آن ها دشوارتر است. به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم از برنامه های مدیریت رمز عبور مانند LastPass برای ذخیره امن و پر کردن رمز های عبور بدون نیاز به تایپ آن ها استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر، 4 روش کاربردی برای تغییر رمز عبور وردپرس را بخوانید.

  1. از وب سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید

نگهداری از سایتافزونه های پشتیبان گیری یکی از مهم ترین افزونه های وردپرس در افزونه های شما است.

تعداد زیادی افزونه پشتیبان وردپرس عالی مانند افزونه UpdraftPlus یا افزونه BackupBuddy وجود دارد. این موارد می توانند به شما کمک کنند تا روند پشتیبان گیری وردپرس را کاملاً خودکار کنید.

با این حال، گاهی اوقات ممکن است راه حل پشتیبان شما بدون اینکه حتی متوجه شوید، متوقف شود.

هر چند وقت یکبار، برای ایجاد نسخه پشتیبان کامل از وب سایت خود، باید افزونه پشتیبان خود را به صورت دستی اجرا کنید. پس از اجرای نسخه پشتیبان، بررسی کنید که پرونده های پشتیبان شما به درستی در مکان از راه دور انتخاب شده شما (Dropbox ، Google Drive و غیره) ذخیره شده باشد.

  1. تمام پرونده های وردپرس را بررسی و به روز کنید

نگهداری وردپرسوردپرس دارای یک سیستم داخلی برای مدیریت به روز رسانی ها برای هسته، افزونه ها و قالب های وردپرس است. در نگهداری سایت شما همیشه باید وردپرس را به روز کنید تا از آخرین نسخه و همچنین تمام افزونه ها و قالب های خود را به روز نگه دارید.

با این اوصاف، شرایطی پیش می آید که ممکن است یک به روز رسانی را از دست بدهید. به عنوان مثال، وقتی مجوز افزونه یا قالب به پایان می رسد، ممکن است در بررسی به روز رسانی موفق نشود.

برای بررسی دستی به روز رسانی ها، به صفحه WordPress Updates بروید . تمام افزونه ها و قالب های نصب شده خود را مرور کنید تا مطمئن شوید که آخرین نسخه را اجرا می کنند. اگر اینگونه نیستند ، مطمئن شوید که دلیلی محکمی برای عدم دریافت به روز رسانی ها وجود دارد.

  1. نظرات هرزنامه را بررسی و حذف کنید

بسیاری از دارندگان وب سایت از Akismet برای مقابله با هرزنامه نظر در وردپرس استفاده می کنند . این به طور خودکار هرزنامه را از صف تعدیل نظر شما دور نگه می دارد .

با این حال، گاهی اوقات Akismet ممکن است یک نظر قانونی را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کند. هر چند وقت یک بار، باید نگاهی سریع به نظرات هرزنامه بیندازید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ نظریه واقعی به اشتباه به عنوان هرزنامه علامت گذاری نشده است.

پس از پایان کار، می توانید با خیال راحت تمام نظرات هرزنامه را از وب سایت خود حذف کنید. اگر هزاران نظر هرزنامه دارید، باید تمام نظرات هرزنامه را در وردپرس حذف کنید .

این کار در نگهداری سایت لزوما باعث بهبود عملکرد نخواهد شد، اما اطمینان حاصل خواهد کرد که نظرات واقعی را از دست نخواهید داد.

  1. تمام فرم های وردپرس خود را تست کنید

افزونه های فرم ساز وردپرس مانند گرویتی فرمز ایجاد فرم های زیبا در وب سایت خود را بسیار آسان می کند.

با این وجود به دلیل پیکربندی اشتباه در سرور میزبان وردپرس یا ارائه دهنده خدمات ایمیل شما، گاهی اوقات ممکن است این فرم ها به طور ناگهانی از ارسال ایمیل جلوگیری کنند.

برای اطمینان از عملکرد صحیح آن ها، یکی از کار های مهم در نگهداری سایت این است که تمام فرم های موجود در وب سایت خود را بررسی کنید. اگر یک فرم کار نمی کند باید مشکل آن را بر طرف کنید و در صورت نیاز از یک افزونه جایگزین استفاده کنید .

  1. پایگاه داده وردپرس خود را بهینه کنید

تعمیر و نگهداری سایتوردپرس بیشتر داده ها را در پایگاه داده وردپرس شما ذخیره می کند که شامل تمام مطالب، نظرات، کاربران و تنظیمات شما است.

با گذشت زمان، پایگاه داده شما ممکن است بسیاری از داده های غیر ضروری را جمع آوری کند. این اندازه پشتیبان گیری از وردپرس شما را افزایش می دهد که ممکن است بر بارگذاری ، بارگیری و بازیابی نسخه پشتیبان تأثیر بگذارد.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی وآموزش میانبرهای صفحه کلید در وردپرس

بهینه سازی پایگاه داده وردپرس در نگهداری سایت به شما امکان می دهد تا بی نظمی، جدا کردن جداول و بهبود عملکرد پایگاه داده را سریع تر انجام دهید

  1. اجرای عملکرد ها را تست کنید

بسیاری از کاربران هنگام شروع ساخت وب سایت ، عملکرد وردپرس خود را بهینه می کنند و سپس آن را فراموش می کنند.

با گذشت زمان، شما محتوای جدید اضافه می کنید ، افزونه های جدید نصب می کنید، یا حتی ممکن است قالب خود را تغییر دهید . همه این موارد ممکن است بر عملکرد سایت وردپرسی شما تأثیر بگذارد که باید در نگهداری وردپرس به آن توجه کنید.

وب سایت های سریع تر نه تنها برای تجربه کاربر مناسب هستند، بلکه باعث بهبود رتبه بندی سئو وردپرس شما می شوند. به همین دلیل است که شما باید مرتبا عملکرد وب سایت خود را بررسی دقیق کنید.

هنگام مرور عملکرد سایت خود ، آن را فقط به بهبود صفحه اصلی خود محدود نکنید. همچنین محبوب ترین مطالب و تمام صفحات مهم خود را آزمایش کنید.

8.  خطاهای 404 را پیدا و برطرف کنید

خطای 404هنگامی که یک کاربر صفحه ای را که در وب سایت شما وجود ندارد درخواست می کند ، سپس وردپرس صفحه خطای 404 را به او نشان می دهد .

خطاهای 404 که به این دلیل رخ می دهد که کاربر آدرس را اشتباه تایپ کرده است ، طبیعی است و جای نگرانی نیست. با این حال ، 404 خطایی که به دلیل در دسترس نبودن یک صفحه رخ می دهد برای کاربران ناامید کننده است و تجربه بدی از کاربر ایجاد می کند.

اگر قبلاً صفحات خطای 404 را ردیابی نمی کنید ، شما می توانید در نگهداری سایت خود برای خود یک صفحه 404 با طراحی اختصاصی درست کنید و آدرس های اشتباه را به آن ریدایرکت کنید .

  1. پیوندهای شکسته را پیدا کرده و برطرف کنید

با رشد وب سایت و اقدامات نگهداری سایت خود متوجه خواهید شد که برخی از وب سایت های خارجی که در مقاله های قدیمی خود به آن ها لینک داده اید دیگر وجود ندارند. برخی ممکن است به مکان های جدیدی منتقل شده باشند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است ناپدید شوند.

مسئله پیوند های خراب فقط به پیوند های خارجی محدود نمی شود. ممکن است به طور تصادفی تصاویر خراب، پیوند های با قالب ضعیف را اضافه کنید یا پیوند های خود را در صورت وجود اشتباه املایی اصلاح کنید. این می تواند برای بازدید کنندگان شما نا امید کننده باشد و به تعامل کاربر سایت شما آسیب برساند .

شما باید وب سایت خود را از نظر وجود لینک های خراب به عنوان بخشی از برنامه نگه داری وردپرس بررسی کنید. شما می توانید از ابزار های آنلاین برای بررسی وجود لینک شکسته شده در وب سایت خود استفاده کنید .

  1. حسابرسی دقیق محتوا و سئو را انجام دهید

مورد بعدی که باید در کارهای تعمیر و نگهداری منظم سایت خود بگنجانید، بازنگری عمیق در محتوای خود است. اینجا است که داده های Google Search Console و Google Analytics به شما کمک می کنند.

گوگل آنالیتیکس به شما نشان می دهد بازدید کنندگان شما از کجا آمده و در وب سایت شما چه می کنند. این داده ها به شما امکان می دهد محتوا را در وب سایت خود کشف کنید ، جایی که بازدید زیادی دارید اما نرخ تبدیل شما پایین است.

صفحه عملکرد جستجوی سرچ کنسول گوگل می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی جستجو در جایی که سایت شما در نتایج نشان می دهد ، کمک کند. می توانید آن را مرتب کنید تا کلمات کلیدی را به شما نشان دهد که در آن سایت شما با به روز رسانی مقالات به راحتی رتبه بالاتری پیدا می کند.

اگر از افزونه all in one seo استفاده می کنید ، می توانید یک کلمه کلیدی خاص را به عنوان عبارت کلیدی تمرکز خود تنظیم کنید. All in One SEO به شما نمره واقعی سئو به علاوه نکات بهینه سازی خاص را می دهد.

حتی با داشتن نمره عالی SEO ، شما همچنان می توانید محتوای خود را بیشتر بهبود ببخشید. سعی کنید اطلاعات جدیدی اضافه کنید ، تصاویر اضافه کنید و از صفحات دیگر وب سایت خود به آن ها پیوند دهید.

برای نکات بیشتر در مورد سئو ، آموزش سئو وردپرس را در وبلاگ ژاکت مطالعه کنید .

نکته حرفه ای: برای اجرای بهینه سازی وب سایت به صورت خودکار می توانید از ابزاری مانند SEMRush استفاده کنید.

  1. تصاویر را در سایت وردپرس خود بهینه کنید

بهینه سازی تصاویربارگیری تصاویر بیشتر از متن زمان بر است. این بدان معنی است که آن ها سرعت بارگذاری صفحه شما را کاهش می دهند. در هنگام بررسی عملکرد سایت خود و تعمیر و نگهداری سایت وردپرس خود، تصاویر بیش از حد بزرگی را کشف خواهید کرد.

با این حال، شما احتمالاً مطالب موجود در مقالات کم محبوب خود را از دست خواهید داد. اگر یک سایت وردپرس چند نویسنده دارید، ممکن است برخی از نویسندگان شما به اندازه شما در بهینه سازی تصاویر دقت نکنند

مرور کتاب خانه تصاویر و رسانه ها به شما امکان می دهد تا در بالای صفحه نتایج جست و جو باقی بمانید. می توانید این بررسی را انجام دهید تا تصاویری را که می توانند اندازه آن ها کاهش یابد یا تصاویر بسیار بزرگ را پیدا کنید.

  1. گزارش های امنیتی وردپرس را مرور کنید

برخی از کاربران وردپرس متوجه نمی شوند که سایت شان مورد حمله قرار می گیرد تا زمانی که سرعت آن کم شود یا رتبه بندی جستجو پایین بیاید.

ما قبلاً به برخی اقدامات احتیاطی امنیتی مانند تغییر گذرواژه ها و ایجاد پشتیبان گیری دستی به عنوان اقدامات پیشگیرانه اشاره کرده ایم. شما همچنین باید گزارش های دسترسی و خطاهای سایت خود را در تعمیر و نگهداری سایت بررسی کنید تا ببینید آیا فعالیت غیر معمولی در سایت شما وجود دارد یا خیر.

گزینه خوب دیگر افزودن افزونه حسابرسی امنیتی به سایت شما است.

  1. عیب یابی وظایف نگهداری

    نگهداری سایت

اکثر وظایف نگهداری وب سایت وردپرس کاملاً بی خطر هستند و تاثیری در عملکرد طبیعی وب سایت شما نخواهند داشت. با این حال، برخی ممکن است سرعت سایت شما را کم کنند، مانند بررسی لینک های خراب یا اجرای یک افزونه بهینه ساز تصویر .

اگر یک سایت با صحنه ساز ها را اجرا می کنید ، پس می توانید کار های نگهداری خود را در سایت صحنه خود انجام دهید و سپس آن ها را به صورت زنده مشاهده کنید .

با این حال ، بیشتر کاربران وردپرس یک سایت با صحنه ساز را اجرا نمی کنند. در این صورت ، شما باید انتظار یک سایت آهسته و موقتی و برخی خطا های غیر منتظره را داشته باشید.

یکی از راه های مقابله با این کار قرار دادن سایت وردپرس در حالت تعمیر و نگهداری است . متناوباً ، می توانید این کارها را در ساعات کم ترافیک انجام دهید.

اگر با مشکلی مواجه شدید ، راهنمای ما را در مورد چگونگی رفع خطاهای رایج وردپرس مشاهده کنید. این به شما کمک می کند تا مشکل را پیدا کرده و راه حل مناسب خود را پیدا کنید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند کارهای مهم نگهداری وردپرس را به طور منظم در وب سایت خود انجام دهید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه تولید صفحات ووکامرس با المنتور | پلاگین WooCommerce Page Builder

345,000 تومان

50%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور المنت پک پرو | پلاگین Element Pack Pro

395,000 تومان

95.24%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور پاورپک | پلاگین PowerPack Elementor

395,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور جت المنت | پلاگین JetElements

395,000 تومان

90%

محصول پیشنهادی

افزونه جت انجین المنتور | پلاگین JetEngine

345,000 تومان

95%

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت وو بیلدر | پلاگین JetWooBuilder

345,000 تومان

87.5%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت اسمارت | پلاگین JetSmartFilters

345,000 تومان

60%
9

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه