آموزش سئو وردپرس و بررسی عوامل موثر بر رتبه سایت در گوگل

سئو

16 دقیقه زمان مطالعه

بهبود سئو وردپرس برای جلب بازدیدکنندگان و مخاطبان بیشتر به وب سایت بسیار مهم است. در مقاله آموزش سئو وردپرس ما مهم ترین نکات سئو وردپرس را که به شما کمک می کنند کیفیت محتوا و سایت خود را بهبود ببخشید و همچنین نحوه بالا بردن ترافیک سایت را به اشتراک خواهیم گذاشت البته قبل از همه این موارد بهتر است سری به مقاله آموزش وردپرس ما بزنید تا کار با وردپرس را به صورت کامل یاد گرفته بعد به سراغ سئو در وردپرس بروید .

شاید شنیده باشید که متخصصان می گویند وردپرس سئو پسند و یا Seo Friendly است و با استفاده از تعدادی از تکنینک ها شما قادر خواهید بود محتوا و مطالبتان را به گونه ای سامان دهید که پاسخگوی نیاز کاربران باشد و در نتیجه جایگاه بهتری را در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید. در واقع به همین دلیل است که بسیاری از افراد وردپرس را برای راه اندازی یک وبلاگ و یا وب سایت انتخاب می کنند.

ما می دانیم که ایده بهینه سازی و آموزش سئو ممکن است برای مبتدیان کمی ترسناک باشد، اما نگران نباشید، زیرا سئو اصلاً پیچیده نیست. برای یادگیری اصولی از همین جا شروع کنید و نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره شده اند را در وب سایت خود عملی و پیاده سازی کنید.

سئو چیست؟

آموزش سئو وردپرس

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است و در واقع یک استراتژی می باشد، که صاحبان وب سایت از آن استفاده می کنند تا با رتبه بندی بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنند و سایتشان بازدید بیشتری داشته باشد. منظور از بهینه سازی برای موتور جستجو، فریب دادن گوگل و یا بازی با آن نیست! این کار صرفاً برای ایجاد وب سایتی است که کد و قالب بندی بهینه شده ای داشته باشد تا موتورهای جستجو بتوانند وب سایت شما را به راحتی پیدا کنند و آن را درک کنند.

هنگامی که افراد در وب موضوعاتی را جستجو می کنند، محتوای بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهند داشت و همین موضوع باعث می شود که افراد بیشتری به وب سایت شما مراجعه کنند. شما با آموزش سئو افراد بیشتری را به صورت ارگانیک جذب سایت خود می کنید.

چرا آموزش سئو وردپرس مهم است؟

موتورهای جستجو اغلب بزرگترین منبع جذب بازدیدکنندگان برای وب سایت ها هستند. گوگل و سایر موتورهای جستجو از الگوریتم های پیشرفته برای درک و رتبه بندی مناسب صفحات در نتایج جستجو استفاده می کنند. با این حال، این الگوریتم ها کامل نیستند و همانطور که می دانید آن ها یک نوع ربات هستند و مانند ما انسان ها کلمات و یا جملات را متوجه نمی شود بنابراین ما باید با بهینه کردن محتوای خود به آن ها کمک کنیم تا محتوا و مطالب ما را متوجه بشود و آن ها را به کاربران نشان دهد.

اگر محتوای شما بهینه نشده باشد، موتورهای جستجو نمی دانند که چگونه باید آن را رتبه بندی کنند. بنابراین وقتی افراد موضوعاتی را در مرورگر خود جستجو می کنند، وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود و میزان بازدیدها و ترافیک سایتتان به شدت پایین خواهد آمد. بنابراین برای تمامی صاحبان مشاغل بسیار مهم است که وب سایت خود را سئو پسند و بهینه کنند تا بتوانند میزان بازدید خود را به حداکثر برسانند.

اهمیت آموزش سئو وردپرس

آموزش سئو وردپرس در چند گام

ما قصد نداریم که اصول و مبانی سئو وردپرس را برای شما فنی و یا پیچیده کنیم. ما معتقد هستیم که تنها با یادگیری چند نکته اساسی در آموزش سئو وردپرس می توانید به صورت چشمگیری بازدید وب سایتتان را افزایش دهید. این آموزش بخشی از آموزش سئو است که صرفا در رابطه با وردپرس می باشد. برای استفاده از این نکات و تکنیک هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد نیازی نیست که یک نابغه باشید. کافیست که هم اکنون بهینه سازی وب سایت را شروع کنید.

تنظیمات ” قابل مشاهده بودن “سایت خود را بررسی کنید.

وردپرس یک گزینه برای مخفی کردن وب سایت شما از موتورهای جستجو دارد. هدف از این گزینه این است که قبل از نهایی شدن همه ی موارد در سایتتان این فرصت را داشته باشید تا روی آن کار کنید و تا حد ممکن آن را بهینه کنید.

اما ممکن است که این گزینه به صورت تصادفی فعال شود و سایتتان از دسترس خارج شود. بنابراین اگر وب سایتتان در نتایج جستجو ظاهر نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید این گزینه فعال نشده باشد.

به سادگی وارد قسمت مدیریت سایت وردپرس خود شوید و به مسیر تنظیمات » خواندن مراجعه کنید. سپس به “نمای موتور جستجو” بروید و مطمئن شوید که کادر کنار  “از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند” علامت زده نباشد.

بهبود سئو وردپرس

فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

استفاده از آدرس های SEO Friendly در وردپرس

استفاده از آدرس های SEO Friendly در وردپرس

آدرس های سئو پسند حاوی کلماتی هستند که به وضوح محتوای صفحه را توضیح می دهند و کاربران به راحتی می توانند مطالب موردنظر خود را پیدا کنند. چند نمونه از این گونه آدرس ها عبارتند از:

آدرس های سئو پسند

توجه داشته باشید که این URL ها خوانا هستند و کاربر فقط با مشاهده آن ها می تواند آنچه را که در صفحه قرار است مشاهده کند را حدس بزند. اکنون ممکن است که این سوال پیش بیاید که آدرس یک سایت بدون توجه به سئو به چه صورت خواهد بود؟

 

استفاده از آدرس های SEO Friendly در وردپرس

اینگونه آدرس هایی که سئو پسند نیستند از اعداد غیر مرتبط و بی محتوا تشکیل شده اند و کاربر با مشاهده آن ها نمی تواند آنچه را که در صفحه قرار است پیدا کند حدس بزند. بنابراین داشتن آدرسی که بهینه باشد شانس شما را برای دستیابی به موقعیت های بهتر در نتایج جستجو بهبود می بخشد. در ادامه چگونگی بررسی و به روزرسانی آدرس ها و URL  ها در سایت وردپرس آورده شده است.

برای انجام این کار شما باید به صفحه تنظیمات » پیوندهای یکتا بروید. گزینه” نام نوشته “را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

تنظیمات سئو وردپرس

توجه: اگر وب سایت شما بیش از 6 ماه فعال باشد ساختار پیوند یکتا خود را تغییر ندهید، مگر اینکه در آن از اعداد استفاده کرده باشید. به خاطر داشه باشید که با تغییر ساختار پیوند یکتا خود در سایت، ممکن است رتبه بندی موجود در سئو سایت خود را از دست دهید.

آدرس سایت با WWW یا بدون WWW؟

آموزش سئو وردپرس

اگر تازه شروع به کار با وب سایت خود کرده اید، شما باید انتخاب کنید که آیا می خواهید (http://www.example.com)  و یا (http://example.com) را برای سایت خود استفاده کنید. موتورهای جستجو این دو نوع آدرس را برای یک وب سایت متفاوت از هم در نظر می گیرند. بنابراین شما باید فقط یکی از آن ها را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.

همچنین با مراجعه به صفحه تنظیمات » صفحه عمومی می توانید موارد دلخواه خود را تنظیم کنید. می توانید آدرس دلخواه خود را در دو قسمت “نشانی وردپرس” و “نشانی سایت” اضافه کنید.

بهبود سئو وردپرس

بهترین افزونه سئو وردپرس

در وردپرس می توانید با استفاده از افزونه ها قابلیت های بسیار زیادی را به سایت خود اضافه کنید. سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست و هزاران افزونه برای بهبود سئو وردپرس وجود دارد که ممکن است انتخاب از میان آن ها برای مبتدیان بسیار دشوار باشد. یکی از بهترین افزونه ها برای وردپرس Yoast SEO  است که با استفاده از امکانات آن می توانید محتوا خود را بهینه سازی کنید.

نقشه سایت XML را در وردپرس اضافه کنید.

نقشه سایت در واقع لیستی است که هر صفحه در وب سایت را نشان می دهد و داشتن آن برای یک سایت بسیار مهم است. اگرچه افزودن نقشه سایت XML باعث افزایش رتبه بندی جستجو در سایت شما نمی شود ، اما به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات را به سرعت پیدا کنند و رتبه بندی آن ها را انجام دهند.

به خاطر داشته باشید که افزونه Yoast SEO به طور خودکار یک نقشه سایت XML برای شما ایجاد می کند. برای یافتن نقشه سایت خود تنها کافی است که آدرس زیر را وارد کنید تا برای شما به نمایش در بیاید.

در این مرحله از آموزش سئو ما به شما نحوه ارسال نقشه سایت XML را به Google نشان خواهیم داد.

هم چنین برای اینکه به راحتی نقشه سایت را در وردپرس ایجاد کنید، می توانید مقاله نقشه سایت XML ژاکت را مطالعه کنید.

سایت خود را به گوگل سرچ کنسول اضافه کنید.

اضافه کردن سایت به سرچ کنسول گوگل

گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) که با نام Webmaster Tools نیز شناخته می شود  مجموعه ای از ابزارهای ارائه شده توسط گوگل است که با ثبت آن شما می توانید به بهترین ابزار ها و آمارهای ممکن برای سایت خود دسترسی داشته باشید تا با استفاده از آن ها محتوای خود را بهبود دهید. همچنین می توانید عبارات واقعی که افراد با جستجوی آن ها وب سایت شما را می یابند، نحوه نمایش هر صفحه در نتایج جستجو و تعداد دفعات کلیک روی صفحات خود را مشاهده کنید.

همه این اطلاعات به شما کمک می کنند تا درک کنید چه چیزی برای سایت شما کاربردی است و چه چیزی مفید نیست. سپس می توانید استراتژی محتوای خود را بر اساس آن اطلاعات برنامه ریزی کنید. همچنین این ابزار هنگام بروز مشکلی در وب سایت شما به شما هشدار خواهد داد.

هنگامی که وب سایت خود را به گوگل سرچ کنسول اضافه کردید، از فهرست سمت چپ بر روی نقشه سایت کلیک کنید و سپس در قسمت آخر آدرس نقشه سایت خود را جایگذاری کنید. در نهایت برای ذخیره تغییرات روی دکمه ارسال کلیک کنید. گوگل سرچ کنسول اکنون نقشه سایت شما را بررسی کرده و از آن برای بهبود سئو وب سایت شما استفاده می کند.

اضافه کردن نقشه سایت

هنگامی که نقشه سایت خود را با موفقیت اضافه کردید ممکن است مدتی طول بکشد تا به تمامی قابلیت های این ابزار دسترسی داشته باشید بعد از چند ساعت  شما می توانید برخی از آمارهای مربوط به نقشه سایت خود را مشاهده کنید. ما توصیه می کنیم حداقل به صورت ماهانه سرچ کنسول خود را چک کنید و میزان پیشرفت سئو وب سایت خود را بررسی کنید.

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه مقاله آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول را مطالعه کنید.

بهینه سازی پست های وبلاگ شما برای سئو

اغلب مبتدیان این اشتباه را دارند که فکر می کنند نصب و فعال سازی افزونه های سئو وردپرس تنها چیزی است که لازم است. اما باید بدانید که سئو فرآیندی است که اگر می خواهید حداکثر نتایج را ببینید باید آن را مدام بررسی کنید و برای بهبود آن تلاش کنید.

تمام افزونه های برتر جستجوگرها به شما این امکان را می دهند عنوان، توضیحات و کلمات کلیدی را به هر پست وبلاگ و صفحه خودتان اضافه کنید. همچنین به شما پیش نمایش آنچه کاربران هنگام مشاهده وب سایت شما مشاهده می کنند را نشان می دهد. توصیه می کنیم که به عنوان و توضیحات خود توجه کنید تا کلیک بر روی نام و مطالب سایت شما افزایش پیدا کند. هنگام نوشتن پست وبلاگ خود ، به سادگی به قسمت سئو بروید و از امکانت و قابلیت های آن استفاده کنید.

نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای وب سایت خود

بهبود سئو وردپرس

بسیاری از مبتدیان بر اساس حدس و گمان متوجه می شوند که افراد به دنبال چه موضوعاتی هستند و چه چیزهایی را باید به وبلاگ و وب سایت خود اضافه کنند. این کار مثل این است که در تاریکی مطلق یک تیری را پرتاب کنید و انتظار داشته باشید به هدف برخورد کند. شما می توانید از داده های واقعی برای پیدا کردن آنچه افراد به دنبال آن هستند استفاده کنید و دیگر نیازی به حدس و گمان نخواهید داشت.

در واقع تحقیق برای کلمات کلیدی یک روش تحقیقاتی است که توسط تولیدکنندگان محتوا و کارشناسان سئو استفاده می شود. این روش به شما کمک می کند کلماتی را که کاربران برای یافتن محتوا، محصولات و خدماتی که درحوزه کاری و صنعت شما در موتورهای جستجو وارد می کنند را پیدا کنید. سپس می توانید از این کلمات و عبارات در وب سایت خود استفاده کنید تا بازدید از سایت و مطالب شما بیشتر شود.

این مقاله را حتما بخوانید
نقشه سایت XML چیست؟

تعداد زیادی ابزار تحقیق برای کلمات کلیدی (رایگان و یا پولی) وجود دارد که می توانید از هر کدام از آن ها  استفاده کنید. ما توصیه می کنیم از SEMRush استفاده کنید، زیرا به شما کمک می کند کلمات کلیدی را پیدا کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کلمات کلیدی، به آموزش تحقیقات کلمات کلیدی مراجعه کنید.

به کار گیری بهترین روش ها برای سئوی وردپرس

اگر اصول سئو وردپرس را دنبال کنید و از بهترین افزونه های آن استفاده کنید، بی شک از اغلب وب سایت ها پیشی خواهید گرفت. با این حال اگر می خواهید نتایج بهتری داشته باشید، باید بهترین روش های جستجوگر WordPress را نیز در نظر داشته باشید و آن ها را دنبال کنید.

استفاده صحیح از دسته ها و برچسب ها در وردپرس

وردپرس به شما این امکان را می دهد که پست های وبلاگ خود را با استفاده از دسته ها و برچسب ها مرتب کنید. این امر باعث می شود که شما بتوانید محتوای خود را براساس موضوعات مختلف مدیریت کنید و در نتیجه کاربران بتوانند به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. دسته ها و برچسب ها همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار وب سایت و محتوای شما را راحت تر درک کنند. در ادامه نحوه استفاده صحیح از دسته ها و برچسب ها را معرفی خواهیم کرد.

دسته ها برای گروه بندی گسترده پست های شما در نظر گرفته شده اند. به عنوان مثال، در یک وبلاگ شخصی می توانید دسته هایی مانند موسیقی، غذا، مسافرت و غیره داشته باشید بنابراین می توانید آن ها را به دسته های کوچکتری نیز تبدیل کنید.

از طرف دیگر، برچسب ها کلمات کلیدی هستند که محتوای یک پست را توصیف می کنند. به عنوان مثال، یک پست وبلاگ تحت عنوان مواد غذایی می تواند دارای برچسب هایی مانند سالاد، صبحانه، پنکیک و غیره باشد.

با استفاده صحیح از دسته ها و برچسب ها جستجو کردن و یافتن وب سایت خود را برای کاربران خود آسان کنید. هرچه شما این کار را برای کاربران خود آسان تر کنید، موتورهای جستجو نیز می توانند به راحتی سایت شما را درک کنند.

استفاده از لینک داخلی را سرلوحه خود قرار دهید.

در ادامه آموزش سئو لینک های داخلی را بررسی می کنیم. موتورهای جستجو به هر صفحه در وب سایت شما امتیاز می دهند و معیار دادن این نمره به وب سایت ها نیز مخفی نگه داشته می شود تا افراد نتوانند نتایج را تغییر دهند. با این حال تعدادی از فاکتور ها وجوددارند که ممکن است در این امتیازبندی تاثیر داشته باشند که یکی از آن ها استفاده کردن از پیوندها و لینک های داخلی است. به همین دلیل پیوند دادن پست ها و صفحات وبلاگ خود به سایر مطالب بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

در صورتی که چندین نویسنده برای تولید محتوا به شما کمک می کنند بهتر است که یک لیست بررسی پست وبلاگ قبل از انتشار آن ها ایجاد کنید و از آنها بخواهید حداقل 3 پست وبلاگ های دیگر را پیوند دهند. این کار به شما کمک می کند تا بازدید از صفحه خود را بالاتر ببرید، زمانی را که کاربران در سایت شما می گذرانند افزایش می دهد و در نهایت باعث بهبود رتبه پست ها و صفحات وبلاگ شما می شود.

نظرات و دیدگاه ها را در وردپرس بهینه کنید.

نظرات می تواند نشانه ای قوی از تعامل کاربران با وب سایت شما باشد. هر چه کاربران بیشتر درگیر سایت شما شوند بازدید از سایتتان بیشتر شده و سئو را بهبود می بخشند. با این حال، باید مطمئن شوید که نظرات شما واقعی هستند و هرزنامه نیستند. هرزنامه نویسان نظرات خود را با پیوندهای نامناسب ارائه می دهند که می تواند بر روی رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد.

به همین دلیل است که ما به همه توصیه می کنیم از Akismet استفاده کنند. این یکی از دو افزونه ای است که به شما کمک می کند تا با هرزنامه ها مقابله کنید.

اگر پست های وبلاگ شما نظرات واقعی و بدون هرزنامه را به خود جلب می کند، باید به خاطر ساخت چنین وب سایتی جذاب به شما آفرین گفت. با این حال، بسیاری از نظرات در مورد یک پست می تواند باعث شود که سایتتان کندتر بارگیری شود و سرعت پایین تری داشته باشد که همانطور که می دانید این موارد بر رتبه بندی موتور جستجوی شما تأثیر منفی می گذارد.

لینک های خارجی NoFollow در وردپرس

همانطور که در بالا ذکر شد، لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا تصمیم بگیرند که کدام صفحات مهم هستند. وقتی شما به یک وب سایتی لینک می دهید و از آن به عنوان منبع خود نام می برید در واقع مقداری از امتیاز و اعتبار سایت خود را به آن می دهید.

برای معرفی کردن منابع و یا لینک های خارجی می توانید با افزودن “nofollow” به آن ها از  موتورهای جستجو بخواهید که این لینک ها را دنبال نکنند با این کار شما همچنان اعتبار خود را حفظ خواهید کرد. یک لینک خارجی معمولی در HTML به این شکل است:

<a href="http://example.com"> </a>

یک لینک خارجی با ویژگی nofollow به این شکل است:

<a href="http://example.com "rel="nofollow"> </a>

به طور پیش فرض، وردپرس گزینه ای برای ایجاد لینک های nofollow ندارد. بنابراین با اصلاح دستی لینک ها می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. کافی است که بلوک حاوی لینک خود را انتخاب کنید و سپس بر روی نماد 3 نقطه عمودی موجود در نوار بالا کلیک کنید. با انجام این کار منویی باز می شود و در آن باید روی گزینه “ویرایش به عنوان HTML” کلیک کنید.

لینک های خارجی NoFollow در وردپرس

اکنون کد HTML پیوند خود را مشاهده خواهید کرد. سپس  rel = “nofollow” را به آن اضافه کنید.

لینک های خارجی NoFollow در وردپرس

در صورتی که  rel = ”noopener noreferrer” در کد HTML وجود داشت پس از   noreferrer  یک فاصله اضافه کنید و بعد از آن nofollow اضافه کنید.

نمایش دادن خلاصه و یا گزیده مقالات

همانطور که قبلا در آموزش وردپرس گفته شده بود وردپرس از تعداد زیادی صفحه مانند صفحه اصلی، بایگانی دسته ها، بایگانی برچسب ها، بایگانی تاریخ و صفحات نویسندگان استفاده می کند تا پست های شما را نمایش دهد. در واقع محتوای کامل مقالات در تمام این صفحات نشان داده می شود. این بر روی سئوی سایت شما تأثیر می گذارد، زیرا موتورهای جستجو ممکن است یک مقاله و محتوای تکراری را چند بار بررسی کنند و این موضوع باعث می شود که بارگیری صفحات بایگانی شما کندتر شود. ساده ترین راه برای حل این مشکل نشان دادن خلاصه ها و یا گزیده هایی به جای مقاله ی کامل است. می توانید این کار را با رفتن به تنظیمات »خواندن و انتخاب “خلاصه” انجام دهید.

 

آموزش سئو وردپرس

سرعت و امنیت برای سئو وردپرس

حتی اگر تمام نکات SEO و بهترین روش های بالا را هم در وردپرس انجام دهید در صورتی که سایت شما کند باشد و یا توسط یک هکر از بین برود، رتبه بندی موتور جستجوگر شما نیز تغییر خواهد کرد. در واقع امنیت و سرعت برای یک سایت عامل ادامه فعالیت، ثبات و اعتبار آن سایت می باشد. در ادامه مقاله آموزش سئو نحوه بهبود سرعت و امنیت یک سایت را بررسی خواهیم کرد.

سرعت و عملکرد سایت وردپرس خود را بهینه کنید.

تحقیقات نشان می دهند که در عصر اینترنت، متوسط ​​طول توجه انسان به یک موضوع بسیار کمتر شده است و کارشناسان وب معتقدند که کاربران در طی چند ثانیه یک تصمیم می گیرند که در یک سایت بمانند یا آن را ترک کنند.

این بدان معناست که شما به عنوان یک طراح وب سایت، فقط چند ثانیه فرصت دارید تا محتوای خود را به گونه ای ارائه دهید تا کاربران را قانع کند که وب سایت شما نیاز آن ها را برطرف خواهد کرد و تصمیم بگیرند که در آن بمانند. بنابراین شما باید سرعت وب سایت خود را بالا ببرید تا بازدید کننده ها منتظر بارگذاری وب سایت شما نشوند. موتورهای جستجوگر مانند گوگل در حال حاضر رتبه وب سایت هایی که سرعت بهتری دارند را نسبت به سایر وب سایت ها بالاتر قرار می دهد.

برای افزایش سرعت وب سایت خود می توانید از افزونه هایی مانند افزونه WP Rocket و یا Clearfy استفاده کنید تا آن ها عملکرد و سرعت سایت شما را بهبود  ببخشند.

بهینه سازی تصاویر در وردپرس برای سئو

در ادامه مقاله آموزش سئو بهینه سازی تصاویر را بررسی می کنیم. تصاویر جذاب تر از متن هستند اما بارگیری آن ها زمان بیشتری می برد. اگر در اندازه و کیفیت تصویر دقت نکنید، آنها می توانند سرعت وب سایت شما را کم کنند. در واقع شما باید اطمینان حاصل کنید که از تصاویر بهینه شده برای بارگیری سریع تر سایت خود استفاده کنید.

همچنین برای بهینه سازی تصاویر خود می توانید از عنوان توصیفی و یا برچسب های alt است. این برچسب ها به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند تصویر شما درباره چیست. آن ها همچنین به کاربرانی که دارای نقص بینایی هستند کمک می کنند زیرا خوانندگان صفحه نمایش می توانند متن alt را برای آنها بخوانند. وردپرس به شما این امکان را می دهد که هنگام بارگذاری تصویر به راحتی برچسب عنوان و alt را اضافه کنید.

افزودن متن و عنوان alt به تصاویر در وردپرس

اگر عکاس هستید یا تصاویر زیادی به سایت وردپرس خود اضافه می کنید، پس باید از یک افزونه گالری استفاده کنید. ما توصیه می کنیم که از گالری Envira استفاده کنید زیرا در تست های انجام شده برای سرعت این افزونه سریعترین سرعت را در وردپرس دارد. همچنین این افزونه کاملاً پاسخگو و سازگار با سئو سایت است.

امنیت و ایمنی سایت وردپرس شما

هر هفته گوگل حدود 20،000 وب سایت را برای وجود نرم افزارهای مخرب و بد افزارها و حدود 50،000 وب سایت را برای فیشینگ و کلاهبرداری در لیست سیاه قرار می دهد و همانطور که می دانید زمانی که سایتی در لیست سیاه قرار می گیرد به هیچ وجه در هیچ نتیجه ی جستجویی نمایش داده نمی شود. این بدان معنی است که امنیت سایت وردپرسی شما برای رتبه بندی بسیار مهم است.

خبر خوب این است که ایمن نگه داشتن سایت وردپرس کار چندان دشواری نیست. در ادامه ما به شما یک پروتکلی را معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن شما می توانید امنیت سایت خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

استفاده کردن از SSL/HTTPS برای بالابردن امنیت سایت

بالابردن امنیت وب سایت

SSL (Secure Sockets Layer) یک فناوری است که ارتباط بین مرورگر کاربر و سروری را که به آن متصل می شوند را رمزگذاری می کند. این فناوردی یک لایه امنیتی اضافی را نیز به سایت وردپرس شما اضافه می کند.

وب سایت های امن شده با SSL با علامت قفل در نوار آدرس مرورگر نشان داده می شوند. این باعث می شود که اعتبار وب سایت شما بیشتر شود و در صورتی که فروشگاه اینترنتی با وردپرس راه اندازی کرده اید و اطلاعات حساس پرداخت را پردازش می کنید استفاده از آن ضروری خواهد بود.

همه شرکت های برتر میزبانی وردپرس گواهینامه SSL رایگان را با Let’s Encrypt ارائه می دهند.

در مقاله نحوه دریافت گواهی SSL برای سایت خود در وردپرس تمامی آموزش های لازم در رابطه با این موضوع را ارائه داده ایم.

امیدواریم مقاله آموزش سئو وردپرس به شما کمک کرده باشد و آموخته باشید که چگونه سایت وردپرس خود را به درستی برای سئو بهینه سازی کنید. هرگونه سوالی داشته باشید می توانید در دوره آموزش سئو بپرسید تا پاسخ داده شود. موارد ذکر شده در مورد وردپرس را پیاده سازی کنید و در طی چند ماه خواهید دید که موتورهای جستجو رتبه بسیار بالایی به شما خواهند داد و در نتیجه شاهد افزایش بازدید خود باشید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%
9

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

4

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام و وقت بخیر
باعث خوشحالی ماست که براتون مفید بوده
ممنون از توجهتون

سلام
توی بخش تنظیمات قابل خواندن بودن این جمله رو آوردید: ((مطمئن شوید که کادر کنار “از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند” علامت آن برداشته نشده است.))
آیا اون تیک رو باید برداشت یا گذاشت!؟

سلام و وقت بخیر
اگه میخواین در نتایج جستجو نمایش داده بشه باید اون تیک رو بردارید.
ممنون از دقتتون، متن اصلاح شد.

ارسال دیدگاه