گوگل ادز یا سئو؟ مقایسه گوگل ادز و سئو

سئو

10 دقیقه زمان مطالعه

شما برای این که بتوانید وب سایت خود را در یک سری کلمه کلیدی خاص و در نتایج جستجو به نمایش بگذارید، از دو روش اساسی می توانید استفاده کنید، روش اول این که شما سایت خود را سئو کنید که بسیار زمان بر است و باید تایم زیادی را برای سئو بگذارید، و روش بعدی هم استفاده از تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز است که یک روزه می توانید وب سایت خود را جزو نتایج اول جستجو ببرید! اگر درباره این روش ها اطلاعاتی ندارید، می توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر شما را با این دو روش آشنا کنیم تا مقایسه گوگل ادز و سئو را درک کرده و بتوانید وب سایت خود را سریعا جزو اولین نتایج گوگل بگذارید.

سئو چیست؟

سئو چیست

اول کار توضیحی درباره این مورد دهیم که اصلا سئو چه هست و چه کمکی به ما خواهد کرد؛ اگر بخواهیم خیلی ساده سئو را تعریف کنیم، باید بگوییم که سئو به یک سری ترفند ها و فاکتور هایی که از قبل توسط گوگل تعیین شده است، گفته می شود و شما با رعایت کردن آن ها در سایت خود می توانید رتبه سایت را افزایش دهید و سایت خود را در یک سری از کلمات کلیدی مربوط به کار خود ارتقا دهید.

در نهایت این موضوع هم باعث می شود وب سایت از طریق گوگل، کاربر جذب کند و یک سری افراد جدیدی را به صورت هدفمند برای وب سایت خود جذب کنید، البته توجه داشته باشید که شما باید از این فاکتور ها پیروی کنید و اجباری بودن رعایت این فاکتور ها خیلی مهم است.

شما اگر از فاکتور های گوگل پیروی نکنید، نه تنها افزایش رتبه نخواهید داشت، بلکه اگر هم تا کنون با هر روشی برای وب سایت خود رتبه جذب کرده اید، کاملا آن را از دست خواهید داد و یک وب سایت نابود شده دارید.

اگر می خواهید بیشتر درباره سئو اطلاعات کسب کنید، می توانید مقاله سئو چیست را از وبلاگ ژاکت مطالعه کنید، چرا که در آن مقاله اطلاعات کاملی را درباره این که دقیقا سئو چیست و چگونه کار می کند به شما توضیح دادیم تا اطلاعات تکمیلی را نسبت به آن داشته باشید.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز چیست

خیلی خب روش دیگری هم که در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم و آن را با سئو مقایسه کنیم، استفاده از گوگل ادز یا همان تبلیغات گوگل است که شما می توانید با استفاده از این روش خیلی سریع و ساده به رتبه اول گوگل بروید، اما به شرطی که هزینه آن را پرداخت کنید!

بله درست متوجه شدید این روش نیاز به هزینه دارد و شما برای این که بتوانید از آن استفاده کنید، باید به صورت ارز های خارجی هزینه ای را به گوگل پرداخت کنید و از طریق ابزار ادز گوگل تبلیغات خود را شروع کنید.

تبلیغاتی که در گوگل ادز انجام می شود، کاملا هدفمند هستند و همین مورد باعث شده است که خیلی از سایت های بزرگ که درآمد خوب دارند، با استفاده از گوگل ادز درآمد خود را افزایش دهند.

کارکرد کلی این ابزار به صورتی است که شما یک سری کلمات کلیدی را تعیین می کنید و نرخ کلیکی هر کدام از این کلمات کلیدی به شما نمایش داده می شود و بعد، هزینه کلی را پرداخت می کنید تا بتوانید طبق همین کلمات کلیدی تبلیغات خود را شروع کنید.

به این صورت است که کاربر وقتی خرید موبایل را در گوگل سرچ می کند، سایت شما هم جزو اولین نتایج نمایش داده می شود، صرف نظر از اینکه شما هیچ تلاشی برای سئو وب سایت خود نداشته اید.

تا اینجا توضیح کلی درباره گوگل ادز دادیم تا شما به صورت پایه با این موارد آشنا شوید و در هنگام مقایسه گوگل ادز و سئو سردرگم نباشید.

ما در مقاله دیگری تاثیر گوگل ادز بر سئو را بررسی کرده ایم. برای مطالعه این مقاله کلیک کنید.

مقایسه گوگل ادز و سئو

مقایسه بین سئو و گوگل ادز

تفاوت های این دو مورد بسیار زیاد هستند و شما باید یک بررسی همه جانبه نسبت به کسب و کار آنلاین خود داشته باشید تا بتوانید بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید، برای مثال اگر یک کسب و کار نوپا باشید و درآمد زیادی نداشته باشید، قاعدتا نمی توانید به صورت مداوم از گوگل ادز استفاده کنید، چرا که هزینه زیادی نیاز دارید تا این تبلیغات را همیشه به صورت مستمر انجام دهید.

پس برای انتخاب یک گزینه مناسب، شما باید پارامترهای مختلفی را در نظر بگیرید و طبق همان تصمیم بگیرید که از کدام مورد استفاده کنید تا هم برای شما کاربردی باشد، و هم بتوانید به رشد وب سایت خود کمک کرده باشید.

بررسی هزینه ها

هزینه پولی و زمانی

برای هر کسب و کاری که تازه کار خود را شروع کرده است یا مدتی است که در زمینه خاصی کار می کند، هزینه ها مهم است و یکی از اصلی ترین موارد تصمیم گیری آن ها است. اگر شما هم یک کسب و کار دارید که تمرکز زیادی بر روی مدیریت بودجه دارید و می خواهید با بودجه مناسب، بیشترین بهره وری را داشته باشید، حتما اطلاعات این بخش را به صورت کامل مطالعه کنید.

هر دو این موارد هزینه دارند، به این توجه نکنید که افراد می گویند سئو هیچ هزینه ای ندارد و کاملا رایگان است، بله این مورد حقیقت دارد، خود سئو و فاکتور های سئو هزینه ای ندارد، اما برای اجرا کردن این فاکتور ها ممکن است در برخی از موارد هزینه بپردازید تا بتوانید وب سایت خود را بهتر سئو کنید.

برای مثال اگر شما تخصص در تولید محتوا نداشته باشید و نتوانید برای خود محتوا تولید کنید، نیاز است که برای تولید محتوا وب سایت خود هزینه کنید و در ماه یک هزینه حداقلی را برای آن داشته باشید، علاوه بر این مورد هم شما برای ریپورتاژ آگهی نیاز است به صورت ماهانه حداقل بودجه ای را در نظر بگیرید که بتوانید به خوبی رتبه وب سایت خود را حفظ کنید و پیشرفت داشته باشید.

پس در کل توجه داشته باشید که سئو هزینه دارد و شما بدون هیچ هزینه ای هم نمی توانید وب سایت خود را سئو کنید، اما این بدان معنا نیست که گوگل ادز هزنیه بردار نیست و شما برای گوگل ادز هم باید هزینه بپردازید.

هزینه ایی که برای گوگل ادز وجود دارد بسیار بیشتر از سئو است، چرا که باید این هزینه ها به صورت ارزی پرداخت شود و در گوگل ادز شما باید بتوانید از لیر یا درهم و یا دلار برای شارژ کردن حساب خود استفاده کنید تا بتوانید تبلیغات خود را در کلمه کلیدی های خاص شروع کنید.

طبق سختی کلمات کلیدی و رقابتی که در کلمات کلیدی وجود دارد، شما باید هزینه های متفاوتی برای گوگل ادز داشته باشید، برای مثال شما برای تبلیغات در کلمه کلیدی خرید موبایل و خرید موبایل شیائومی ممکن است برای هر کلیک، هزینه متفاوتی را بپردازید و یکی کمتر باشد و یکی هم بیشتر.

پس هر دو این موارد هزینه دارند، اما در کل اگر بخواهیم منصفانه بگوییم، سئو از گوگل ادز خیلی هزینه کمتری دارد و شما در ماه با حداقل هزینه هم می توانید سئو وب سایت خود را پیش ببرید، اما گوگل ادز هزینه زیادی دارد و شما باید بتوانید این هزینه را تامین کنید و مقدار این هزینه هم طبق کلمات کلیدی و کلیک های شما متفاوت است.

بررسی از نظر ماندگاری

ماندگاری و زمان در سئو و گوگل ادز

دومین موردی که باید در انتخاب این دو روش بررسی کرد، این مورد است که کدام ماندگار تر هستند، قاعدتا سئو ماندگاری دائمی دارد و اگر شما به صورت مداوم از آن استفاده کنید، می توانید به صورت بلند مدت در نتایج مورد نظر و کلمات کلیدی خاص خود باقی بمانید.

این مقاله را حتما بخوانید
FCP چیست و چه تاثیری در سرعت سایت دارد؟

گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی است و خب تبلیغات همیشه نمی تواند باقی بماند و یک تایم تمام شدن دارد، شما با استفاده از گوگل ادز می توانید تا زمانی که پول دارید، در نتایج باقی بمانید و هر وقت با مشکل بودجه بر بخورید، این تبلیغات هم قطع خواهد شد و شما ورودی نخواهید داشت.

تنها راه ماندگاری با استفاده از گوگل ادز این است که به صورت مداوم تبلیغات کنید و این تبلیغات به هیچ وجه قطع نشود، که کمی غیر قابل باور است، چرا که به هر حال همیشه نمی توان بودجه سنگینی را از کسب و کار خود صرف تبلیغات گوگل کنیم و این کار را کسب و کار های بزرگ هم انجام نمی دهند.

اما سئو این طور نیست و ماندگاری بالایی دارد، یعنی شما با استفاده از تکنیک های سئو می توانید سایت خود را همیشه در اوج نگه دارید. در اوایل که هزینه برای ریپورتاژ و لینک سازی دارید، بعد که کمی رشد داشتید دیگر نیاز نیست که حتما این کار را انجام دهید و می توانید با استفاده از تولید محتوا و فعالیت اصولی این رتبه را حفظ کنید.

جذب کاربر

با استفاده از هر دو این موارد می توانید جذب کاربر هدفمند را در سایت خود داشته باشید، پس از نظر کاربر نمی توانید خیلی تفاوتی بین آن ها داشته باشید.

هم از طریق سئو می توانید کاربران را به صورت هدفمند جذب کنید و هم از طریق گوگل ادز قادر خواهید بود که کاربران را به سمت خود جذب کنید و هر دو این موارد کاربردی هستند، اما یک تفاوت اصلی که در این موارد وجود دارد، این است که شما نمی توانید با استفاده از گوگل ادز به صورت دائمی کاربر جذب کنید و برای جذب کاربر دائمی باید بتوانید سئو سایت خود را بهبود دهید.

اگر فقط گوگل ادز را برای جذب کاربر داشته باشید، هر زمان که تبلیغات شما متوقف شود، دیگر نمی توانید کاربران جدید را به سمت خود جذب کنید و اما اگر سئو را مورد توجه خود قرار دهید، می توانید خیلی بهتر و بیشتر کاربر جذب کنید، بدون این که نیاز باشد هزینه ای پرداخت کنید.

هر کاربری که از طریق نتایج جستجو بر روی سایت شما کلیک کند، هزینه ای برای شما حساب خواهد شد و از شارژ کمپین شما کم می شود، اما سئو اصلا این طور نیست و به صورت نامحدود می توانید از طریق نتایج، کاربر جذب کنید و به صورت حرفه ای فعالیت داشته باشید.

بررسی از نظر زمانی

یکی از اصلی ترین دلایلی که افراد به سمت سئو نمی روند، این است که زمان زیادی نیاز است که بتوانید سایت خود را سئو کنید و بسیار هم باید تلاش کنید تا سایت خود را در ربته اول گوگل قرار دهید و در غیر این صورت، شما نمی توانید سریعا به رتبه اول گوگل بروید.

همان طور که گفته شد، فاکتور های زیادی برای سئو وجود دارد. تا شما بتوانید این فاکتور ها را در سایت خود رعایت کنید، زمان زیادی خواهد برد و به همین دلیل است که گوگل از این طریق سریعا به شما رتبه نمی دهد.

اما از طریق گوگل ادز اصلا نیاز ندراید که زمان زیادی داشته باشید و خیلی سریع و یک شبه می توانید به رتبه اول گوگل بیایید و فقط نیاز است که برای این مورد هزینه کنید، این مورد بسیار هم عالی است که می تواند فروش شما را از همین اول شروع کند، اما خب همان بحث ماندگاری وجود دارد و شما یک نتیجه ماندگار نخواهید داشت.

سایت های فروشگاهی که در زمینه خاصی فعالیت دارند و همه بخش های آن ها تکمیل شده است، از این تبلیغات استفاده می کنند تا بتوانند خیلی سریع فروش خود را آغاز کنند، البته این به تکمیل بودن سایت بستگی دارد و اگر شما یک سایت کامل نداشته باشید، کاربران نمی توانند به شما اعتماد کنند، هرچقدر هم تبلیغ داشته باشید، نمی توانید فروش خود را آغاز کنید.

پیشنهاد ما این است که شما بر روی سئو هم کار کنید تا به صورت بلند مدت هم بتوانید در نتایج بیایید و صعود و افت ناگهانی نداشته باشید تا با مشکلی مواجه نباشید.

سئو و گوگل ادز در کنار هم دیگر!

آمار و ارقام سایت

هم سئو مناسب است و هم گوگل ادز، این دو مزایای فراوانی دارند و معایبی هم دارند که شما باید همه آن ها را در نظر بگیرید تا بتوانید برای خود بهترین گزینه را انتخاب کنید، اما از نظر ما بهترین گزینه هر دو آن ها هستند.

هر دو مورد باید در وب سایت شما مورد توجه قرار گیرند، یعنی هم شما از گوگل ادز استفاده کنید تا فروش خود را شروع کنید و هم بر روی سئو کار کنید تا بتوانید برای بلند مدت هم یک رتبه ای داشته باشید و در غیر این صورت، شما فقط یک مدت می توانید فعالیت خوبی داشته باشید و بعد از یک مدت سایت شما نه فروش خواهد داشت و نه می توانید بازدیدی را برای خود داشته باشید.

افزونه های سئو برای وردپرس

برای سئو سایت هم نیاز است شما از یک سری از ابزار ها استفاده کنید تا بتوانید این عمل را به خوبی انجام دهید؛ در این بخش ما یک سری از افزونه هایی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با استفاده از آن ها سئو وب سایت خود را بهتر پیش ببرید.

افزونه یواست سئو

اولین افزونه ای که برای سئو سایت خود باید استفاده کنید، افزونه یواست سئو است که شما با استفاده از آن می توانید سایت و محتوا های سایت خود را سئو کنید و به آن ها یک سری کلمات کلیدی اضافه کنید که بسیار می تواند برای شما کاربردی باشد.

این افزونه در حال حاظر بهترین افزونه برای سئو وردپرس است و با استفاده از آن می توانید قابلیت های زیادی را در دسترس داشته باشید، توجه داشته باشید که این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده است که برای استفاده نامحدود از آن نیاز است که از نسخه پریمیوم آن استفاده کنید.

افزونه WP Smush Pro

این افزونه مربوط به بهینه سازی تصاویر سایت شما است که بسیار مناسب است و با استفاده از آن می توانید خیلی ساده و سریع تصاویر سایت خود را بهینه سازی کنید تا سرعت بیشتری را در سایت خود تجربه کنید.

افزونه wp rocket

یکی دیگر از افزونه های بهینه ساز وردپرس که می تواند به شما کمک کند سئو سایت خود را بهبود دهید و با قابلیت های ان، سایت را تا چند برابر بهینه سازی کنید، افزونه موشک وردپرس  است که قابلیت ها و امکانات زیادی را به شما ارائه خواهد داد و شما با استفاده از آن می توانید کد های مختلف سایت را بهینه سازی کنید.

برای خرید نسخه پرو این افزونه ها هم می توانید به ژاکت مراجعه کنید و به نسخه اورجینال و فارسی سازی شده آن ها دسترسی داشته باشید.

جمع بندی:

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات کافی را نسبت به موضوع این مقاله کسب کرده باشید، ما در این مقاله قصد داشتیم به صورت کامل درباره سئو و گوگل ادز به شما توضیحاتی ارائه دهیم تا شما بتوانید با استفاده از این اطلاعات یک روش را برای رشد سایت خود انتخاب کنید، البته در انتهای مقاله هم توضیحی به شما دادیم که شما از هر دو این موارد استفاده کنید تا به مشکل بر نخورید.

اگر تجربیاتی از گوگل ادز دارید، می توانید از طریق نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا سریعا شما را راهنمایی کنیم.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه