ربات گوگل (گوگل بات) چیست و چگونه کار می کند؟

سئو

15 دقیقه زمان مطالعه

همانطور که می دانید جستجوی ارگانیک برای وب سایت شما به اندازه تکنیک های بازاریابی پولی بسیار مهم است. طبق مطالعات اخیر، 33٪ از بازدید وب سایت شما براساس تحقیقات ارگانیک است و شما برای رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو، باید معمای جستجوگرها را حل کنید، باید بدانید آن ها چگونه کار می کند و چه کاری باید انجام دهید تا آن ها به شما رتبه ی بهتری بدند. یک سایت با ساختار خوب، کلمات کلیدی مرتبط، برچسب گذاری مناسب، استانداردهای فنی و محتوای بسیار با کیفیت رتبه ی بالایی را توسط ربات های گوگل و سئو کسب خواهد کرد. هر موتور جستجو (و بسیاری از وب سایت های دیگر) دارای ربات هستند و ربات گوگل مربوط به گوگل است. گوگل بات (Googlebot) یک ربات خزنده است که به عبارتی ساده از یک لینک به یک لینک دیگر سعی در کشف URL های جدید برای فهرست خود دارد.

دانستن نحوه ی کار کردن ربات گوگل و ارتباط آن با سئو می تواند به شما کمک کند که سئو سایت خود را بهبود ببخشید و رتبه های بالاتری کسب کنید. البته این را به خاطر داشته باشید که با وجود شباهت ها بهینه سازی برای ربات گوگل همان سئو نمی باشد و کمی متفاوت است زیرا برای ربات گوگل کار شما یک سطح عمیق تر می شود. بهینه سازی موتور جستجو و یا سئو بیشتر بر روی فرآیند بهینه سازی برای پاسخگویی به سوالات کاربر متمرکز است. اما ربات گوگل بر نحوه دسترسی خزنده گوگل به سایت شما متمرکز است. البته همپوشانی زیادی بین این دو وجود دارد.

داشتن درک کامل چگونگی کار ربات گوگل در سایت، برای بهینه سازی وب سایت شما بسیار مهم است. بنابراین ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که ربات گوگل چیست و چگونه کار می کند. همچنین به شما تکنیک هایی را ارائه خواهیم داد که با استفاده از آن ها شما می توانید سایت خود را برای گوگل بات و سئو بهینه سازی کنید.

ربات گوگل چیست؟ربات گوگل چیست؟

ربات گوگل یا گوگل بات نرم افزاری ویژه است که معمولاً از آن به عنوان عنکبوت یاد می شود و به منظور رد شدن در صفحات وب سایت های عمومی طراحی شده است. این ربات یک سری پیوندها و لینک ها را دنبال می کند که از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می شوند و سپس داده های پیدا شده را به یک فهرست جمعی پردازش می کند.

در واقع ربات جستجوی گوگل وب سایت شما را جستجو می کند و یک فهرست ایجاد می کند. ربات هر صفحه ای را که به آن اجازه دسترسی دارد خزیده و آن را به فهرست خود در صفحه ی نتایج جستجو اضافه می کند که در آنجا می توان با درخواست های جستجو کاربران به آن دسترسی داشت.

ربات گوگل به گوگل اجازه می دهد تا بیش از 1 میلیون گیگابایت اطلاعات را فقط در کسری از ثانیه جمع آوری کند. سپس نتایج جستجوی آنلاین مستقیماً فهرست می شوند. ربات گوگل مانند کتابخانه ای است که موجودی آن همیشه در حال گسترش است و اطلاعات و محتوا در هر ثانیه تولید می شود. ربات گوگل چند کار بسیار مهم انجام می دهد:

  • برای یافتن و نمایه سازی هرچه بیشتر مطالب، صفحات وب را برای لینک های جدید کاوش می کند.
  • با به روز نگه داشتن پایگاه داده گوگل، اطلاعات مربوط به هر صفحه را پیدا می کند.

این یک فرآیند بدون توقف است. ربات گوگل از صفحه ای به صفحه دیگر سفر می کند، هر پیوندی را که پیدا می کند بررسی می کند و اطلاعاتی را که در طول راه به آن دسترسی دارد ثبت می کند. تمامی این موارد کاملاً خودکار انجام می شوند. بنابراین ربات گوگل ممکن است چندین بار یک وب سایت خاص را جستجو کند.

همچنین، توجه به این نکته مهم است که ربات گوگل در واقع یک برنامه جداگانه نیست. گوگل بسیاری از خزنده ها را از سرورهای واقع در مکان های مختلف اجرا می کند تا روند را ساده کرده و تا حد ممکن وب سایت ها را سریع تر فهرست بندی کند.

ربات گوگل و سئو

بهینه سازی صفحات وب و یا سئو برای افزایش قابلیت مشاهده در بین نتایج جستجوی وب کار می کند. نحوه نگاشتن وب سایت شما از طریق پیوندهای متنی می تواند تأثیر کلی خزیدن ربات گوگل را بسیار بالا ببرد. روش های مهم سئو شامل تکنیک های بهینه سازی است که هم به ربات گوگل و هم به صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) اختصاص دارد.

وقتی ربات گوگل صفحاتی را از طریق سئو و لینک ها کشف می کند، محتوای آن ها را ارائه می کند و محتوای آن خوانده می شود تا موتور جستجو بتواند موضوع و همچنین ارزش آن را برای جستجوگران تعیین کند. استراتژی مناسب سئو به این معنی است که هضم سایت های با ساختار خوب، زمان بارگذاری سریع و محتوای قابل درک برای ربات گوگل آسان است و می تواند به رتبه بهتر سایت کمک کند.

انواع ربات گوگل

طبق گفته ی شرکت گوگل همه وب سایت ها توسط ربات گوگل دسکتاب و گوشی هوشمند خزیده می شوند. وقتی گوگل اولین نمایه سازی موبایل را برای شاخص خود در سال 2018 اعلام کرد، به این معنی بود که وب سایت هایی که نسخه موبایل دارند به طور پیش فرض آن نسخه را در فهرست خود وارد می کنند. این امر به مشاغل آنلاین و وب سایت ها نشان می دهد که ترافیک موبایل بیشتر بوده است. گوگل بات از “نمایندگان کاربر” مختلف برای تقلید از دستگاه ها یا فناوری های مختلف استفاده می کند تا بتواند نحوه نمایش محتوای وب را برای آن نرم افزارهای مختلف ببیند.

گوگل شانزده ربات مختلف دارد که به شکل های مختلف ارائه می شوند و برای خزیدن در سایت ها طراحی شده اند.  به عنوان مثال، AdSense و AdsBot کیفیت تبلیغ را بررسی می کنند، در حالی کهMobile Apps Android برنامه های Android را بررسی می کند. در تصویر زیر تعدادی از مهم ترین ربات های خزنده گوگل آورده شده است:ربات های خزنده گوگل

با استفاده از فایل robots.txt یا دستورات متا می توان به صورت متفاوتی با هر یک از این ربات ها رفتار کرد، اما تا زمانی که دستورالعمل هایی را برای یک ربات خاص تعیین نکنید، با همه آن ها یکسان رفتار خواهد شد. Googlebot با موتور رندر Chromium گوگل کار می کند که هر از چند گاهی به روز می شود تا اطمینان حاصل شود که قادر به درک پارامترها و سبک های کدگذاری وب سایت مدرن است و یا می تواند به سرعت صفحات مدرن را ارائه دهد.

Chromium  تبدیل به چیزی شده است که گوگل از آن به عنوان یک موتور ” همیشه سبز ” یاد می کند، بدین معنی که همیشه آخرین موتور مبتنی بر Chromium را برای ارائه وب سایت هایی که مرورگر Chrome از آن استفاده می کند، اجرا می کند. هدف گوگل این است که بتواند وب سایت ها و صفحات وب را به روشی که انسان آن ها را بررسی می کند ارائه و درک کند.

ربات گوگل چگونه کار می کند؟

نحوه ی کار ربات های خزنده گوگل بسیار ساده اما در عین حال پیچیده است. ربات گوگل از نقشه سایت و پایگاه داده لینک هایی که در خزیدن های قبلی کشف شده استفاده می کند تا تعیین کند که در مرحله ی بعد به کجا برود. هر زمان خزنده لینک های جدیدی را در سایتی پیدا کند، آن ها را به لیست صفحاتی که در ادامه بازدید می کند اضافه می کند.

اگر ربات گوگل تغییراتی در لینک ها و یا خرابی هایی را پیدا کند، آن را یادداشت می کند تا فهرست به روز شود. این برنامه تعیین می کند که هر چند وقت یکبار صفحات را خزنده کند. برای اطمینان از اینکه ربات گوگل می تواند سایت شما را به درستی نمایه کند، باید قابلیت خزیدنی بودن وب سایت خود را بررسی کنید. اگر سایت شما در دسترس خزنده ها باشد، آن ها اغلب به آن مراجعه می کنند.

هوش مصنوعی گوگل زمان بیشتری را صرف خزیدن سایت های دارای صفحه زیاد می کند. به زمانی که ربات گوگل به سایت شما اختصاص می دهد “بودجه خزیدن” گفته می شود. هرچه اقتدار یک صفحه بیشتر باشد، بودجه خزشی بیشتری نیز دریافت می کند.

ربات گوگل همیشه سایت شما را میخزد. ربات گوگل به طور متوسط ​​هر چند ثانیه یک بار به سایت شما دسترسی دارد و به عبارت دیگر، سایت شما همیشه درحال خزیدن است ، به شرطی که سایت شما به طور دقیق خزنده ها را بپذیرد. در دنیای جستجوگرها بحث های زیادی در مورد “میزان خزیدن” و اینکه چگونه گوگل را مجبور می کند سایت شما را برای رتبه بندی بهینه بازیابی کند ، وجود دارد.

میزان خزش گوگل به سرعت درخواست های ربات گوگل اشاره دارد، نه تکرار خزیدن سایت آن. ربات گوگل به طور مداوم سایت شما را جستجو می کند و هرچه بک لینک ، ذکر نام های اجتماعی و غیره بیشتر باشد احتمال نمایش سایت شما در نتایج جستجو بیشتر است. این موضوع اشاره به اهمیت بازاریابی محتوا دارد. محتوای تازه و همیشه سبز توجه خزنده ها را به خود جلب می کند و احتمال صفحات دارای رتبه برتر را بهبود می بخشد.

ربات گوگل ابتدا به robots.txt یک سایت دسترسی پیدا می کند تا از قوانین خزیدن سایت مطلع شود. هر صفحه ای که مجاز نباشد، خزیده یا نمایه نخواهد شد. همچنین این ربات از sitemap.xml برای کشف همه مناطق سایت استفاده می کند. به دلیل تنوع در نحوه ساخت و سازماندهی سایت ها، ممکن است خزنده به طور خودکار در هر صفحه یا هر بخش خزنده نشود.  (نقشه های سایت برای مشاوره به گوگل در مورد فراداده پشت دسته هایی مانند ویدیو، تصاویر، تلفن همراه و اخبار نیز مفید است.)ربات گوکل (googlebot)

ربات گوگل چگونه از سایت شما بازدید می کند؟

ربات سئو معمولاً از طریق پیوندها، نقشه سایت و درخواست های واکشی صفحات وب را می خواند. هدف ربات گوگل ارائه یک صفحه وب به همان روشی است که کاربر آن را مشاهده می کند. برای آزمایش نحوه مشاهده ربات گوگل از صفحه شما، از ابزار Fetch and Render در Search Console دیدن کنید. با این کار می توانید نمای Googlebot و View کاربر را مشاهده کنید. این برای یافتن نحوه مشاهده ربات گوگل در صفحات وب شما مفید است.

گوگل به ما می گوید یک سایت عالی درست کنید و این جمله ای مبهم از طرف گوگل است، اما در عین حال بسیار دقیق است. اگر می توانید با یک وب سایت بصری و مفید رضایت کاربران را جلب کنید، ضمن اینکه نیازهای بات گوگل را نیز برطرف می کند، ممکن است رشد ارگانیک بیشتری داشته باشید. اما شما هنگام ایجاد یک وب سایت، به دنبال جلب رضایت چه کسانی هستید؟ کاربران یا ربات گوگل؟

پاسخ: هر دو! این یک بحث داغ است که می تواند باعث ایجاد تنش بین طراحان UX، توسعه دهندگان وب و متخصصان سئو شود. با این حال، این همچنین فرصتی است که افراد با هم همکاری کنند تا تعادل بین تجربه کاربر و تجربه خزنده را ایجاد کنند. طراحان UX معمولاً بیشترین علاقه کاربران را در ذهن دارند، در حالی که متخصصان سئو به دنبال جلب رضایت گوگل هستند. در این بین توسعه دهندگان وب بین این دو نگرش هستند.

این مقاله را حتما بخوانید
درباره نشانه‌ گذاری Schema چه می‌دانید؟

ما باید اهمیت هر یک از زمینه های تجربه وب را بیاموزیم و باید بهترین تجربه کاربری را بهینه سازی کنیم. با این حال، ما همچنین باید وب سایت های خود را برای ربات گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه کنیم. خوشبختانه، گوگل بسیار کاربر محور است. اکثر تکنیک های مدرن سئو بر ارائه یک تجربه کاربری خوب متمرکز هستند. در ادامه ما به شما 12 نکته برای بهینه سازی ربات گوگل ارائه خواهیم داد که بتوانید به کمک آن طراح UX و توسعه دهنده وب می توانند همزمان در یک سو حرکت کنند.

12 نکته برای بهینه سازی ربات گوگلهوش مصنوعی گوگل

ربات های خزنده گوگل برای جستجوی سریع تر سایت شما یک فرایند کاملاً فنی را طی می کند که منجر به پایین آوردن موانع فنی می شود و دسترسی خزنده ها را به سایت شما به طور صحیح ممنوع می کند. این یک روند کاملا فنی است، اما شما باید خود را با آن آشنا کنید. اگر گوگل نتواند سایت شما را به خوبی جستجو کند، هرگز نمی تواند آن را برای شما رتبه بندی کند. در ادامه ما تمامی نکات لازم را به شما ارائه خواهیم داد.

  1. با txt کار درست را انجام دهید.

آیا واقعاً فکر کرده اید که چرا به یک robots.txt نیاز دارید؟ این بهترین روش استاندارد برای سئو است، اما چرا؟ یک دلیل ضروری بودن آن این است که به عنوان یک راهنما برای مهم ترین ربات گوگل عمل می کند. ربات گوگل بودجه خزیدن خود را در هر صفحه از سایت شما خرج می کند. شما باید به ربات گوگل بگویید که در کجا باید بودجه خزیدن را خرج کند و چه باید کند.

دقیقاً در این مواقع Robots.txt می تواند به شما کمک کند. Robots.txt  یک فایل متنی است که در دایرکتوری اصلی یک وب سایت قرار می گیرد. اینها یکی از اولین مواردی است که ربات گوگل هنگام جستجوی سایت به دنبال آن است. توصیه می شود robots.txt را به سایت خود اضافه کنید و پیوندی به sitemap.xml خود داشته باشید.

هرچه ربات گوگل زمان کمتری را برای بخش های غیرضروری سایت شما بگذراند، می تواند بخش های مهم تر سایت شما را بخزد و رتبه بندی کند. صفحات یا بخش هایی از سایت خود را که نباید مسدود شوند مسدود نکنید. حالت پیش فرض ربات گوگل خزیدن و فهرست کردن همه موارد است. هدف کلی robots.txt این است که به ربات بگویید کجا نباید برود.

  1. نقشه سایت xml

نقشه سایت XML یک روش کلیدی ربات گوگل برای یافتن صفحات در وب سایت شما است و یک فاکتور مهم رتبه بندی محسوب می شود. در اینجا چند نکته برای بهینه سازی نقشه سایت آورده شده است:

  • فقط یک فهرست نقشه سایت داشته باشید.
  • وبلاگ ها و صفحات کلی را به نقشه های سایت جداگانه تبدیل کنید، سپس به کسانی که در فهرست نقشه سایت خود هستند لینک دهید.
  • هر صفحه را با اولویت بالا قرار ندهید.
  • 404 و 301 صفحه را از نقشه سایت خود حذف کنید.
  • فایل xml خود را به Google Search Console ارسال کرده و خزیدن را کنترل کنید.
  1. محتوای تازه ایجاد کنید.

محتواهایی که به طور مکرر خزیده می شوند به احتمال زیاد بازدید بیشتری دارند. اگرچه رتبه صفحه نیز احتمالاً عامل تعیین کننده ای در فرکانس خزیدن است، اما به احتمال زیاد اهمیت آن در مقایسه با ضریب تازه بودن صفحات با رتبه بندی مشابه کمتر می شود .به خصوص برای بهینه سازی ربات گوگل بسیار مهم است که صفحات دارای رتبه پایین هرچه بیشتر خزیده شود. بنابراین سعی کنید محتوایی تازه را با استفاده از یک برنامه ی زمانی مرتب ایجاد کنید.

  1. سرعت سایت

سرعت بارگیری به یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی خصوصاً برای دستگاه های تلفن همراه تبدیل شده است. اگر سرعت بارگذاری سایت شما خیلی کند است، ممکن است ربات گوگل رتبه بندی شما را پایین بیاورد. یک روش آسان برای اینکه بفهمید ربات گوگل در رابطه با سرعت وب سایت شما چگونه فکر می کند آزمایش سرعت سایت با هر یک از ابزارهای رایگان موجود است. بسیاری از این ابزارها توصیه هایی را ارائه می دهند که می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین افزونه های کاربرید زیادی نیز برای افزایش سرعت سایت وجود دارد که بسیار کاربردی خواهند بود.

  1. از لینک های داخلی استفاده کنید.

در واقع لینک های داخلی، نقشه ای است که ربات گوگل هنگام جستجوی سایت شما آن را دنبال می کند. هرچه ساختار لینک داخلی شما یکپارچه تر باشد، ربات گوگل سایت شما را بهتر می خزد. یک روش دقیق برای تجزیه و تحلیل ساختار لینک های داخلی شما رفتن به Google Search Console → Search Traffic Lin Links Internal است. اگر صفحات بالای لیست صفحات محتوای قوی هستند که می خواهید در SERP برگردانده شوند ، بسیار عالی است. صفحات با پیوند بالا باید مهم ترین صفحات سایت شما باشند.

  1. یک xml ایجاد کنید.

نقشه سایت شما یکی از واضح ترین پیام ها در مورد نحوه دسترسی به سایت شما به ربات گوگل است. اساساً، یک نقشه سایت دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که نام آن پیشنهاد می کند. نقشه ی سایت برای پیگیری ربات گوگل کار می کند. هر سایتی به راحتی قابل خزیدن نیست. عوامل پیچیده ممکن است، به دلیل نداشتن کلمه بهتر، “ربات گوگل” را “گیج” کنند یا با خزیدن سایت شما ، آن را از مسیر خارج کنند. نقشه های سایت تصحیح لازم برای این اقدامات نادرست را فراهم می کند و اطمینان حاصل می کند که تمام قسمت های سایت شما که باید خزیده شوند خزیده می شوند.

  1. طبقه بندی URL

داشتن یک ساختار URL تمیز و تعریف شده منجر به رتبه بندی بالاتر و بهبود تجربه کاربر می شود. تنظیم صفحات والدین به ربات گوگل اجازه می دهد تا رابطه هر صفحه را بهتر درک کند. با این حال، اگر صفحاتی نسبتاً قدیمی و دارای رتبه بندی خوب دارید، گوگل توصیه نمی کند که URL را تغییر دهید. طبقه بندی URL در واقع چیزی است که باید از ابتدای توسعه سایت ایجاد شود. اگر فکر می کنید که بهینه سازی URL ها به سایت شما کمک می کند، مطمئن شوید که ریدایرکت های 301 مناسب را تنظیم کرده و sitemap.xml خود را به روز کنید.

  1. جاوا اسکریپت در حال بارگیری

در حالی که بدون شک رتبه بندی صفحات HTML ساکن آسان است ، JavaScript به وب سایت ها این امکان را می دهد تا از طریق رندر پویا، تجربه های کاربر خلاق تری ارائه دهند. در سال 2018، گوگل منابع زیادی را در جهت بهبود ارائه JavaScript قرار داده است. گوگل اخیراً اظهار داشت که قصد دارد تا سال 2022 روی ارائه جاوا اسکریپت تمرکز کند. اگر سایت شما بسیار به ارائه پویا از طریق جاوا اسکریپت اطمینان دارد، مطمئن شوید که توسعه دهندگان شما توصیه های گوگل در مورد بهترین روش ها را دنبال می کنند.

  1. تصاویر

گوگل مدت هاست که به اهمیت بهینه سازی تصویر اشاره می کند، اما در ماه های اخیر بیشتر در مورد آن صحبت کرده است. بهینه سازی تصاویر می تواند به ربات گوگل کمک کند تا ارتباط تصاویر شما با محتوای شما را بهتر درک کند. اگر به دنبال موفقیت های سریع در بهینه سازی تصاویر خود هستید، توصیه می کنیم:

  • با حداقل کلمات ممکن تصویر را توصیف کنید.
  • Structured Data برای توصیف تصاویر موجود در صفحه می توانید علامت گذاری را اضافه کنید.
  • نقشه سایت تصاویر، گوگل توصیه می کند برای خزیدن تصاویر شما ، یک نقشه سایت جداگانه برای آن ها اضافه کنید.
  1. لینک های شکسته و حلقه های ریدایرکت ها

همه ما می دانیم که لینک های خراب بسیار وحشتناک هستند و برخی از سئوکاران ادعا کرده اند که لینک های خراب می توانند بودجه خزیدن را هدر دهند. با این حال گوگل اظهار داشت که لینک های خراب باعث کاهش بودجه خزیدن نمی شوند. اما بهتر است که تمام لینک های شکسته را پاک کنیم. برای یافتن لینک های خراب در سایت خود، کنسول جستجوی گوگل یا ابزار خزنده مورد علاقه خود را بررسی کنید.

حلقه های ریدایرکت نیز پدیده دیگری هستند که در سایت های قدیمی معمول هستند. یک حلقه ریدایرکت هنگامی رخ می دهد که چندین مرحله در یک دستور ریدایرکت وجود داشته باشد. موتورهای جستجو اغلب در خزیدن حلقه های ریدایرکت ها مشکل دارند و به طور بالقوه می توانند خزیدن را خاتمه دهند. بهترین اقدام در اینجا جایگزینی لینک اصلی در هر صفحه با لینک نهایی است.

  1. عنوان و توضیحات متا

این ممکن است برای بسیاری از متخصصان سئو قدیمی باشد، اما ثابت شده است که داشتن عناوین و متا توضیحات بهینه شده می تواند منجر به رتبه بندی بالاتر و CTR در SERP شود. این بخشی از اصول سئو است، اما هنوز هم ارزش دارد که از آن استفاده کنید زیرا ربات سئو این مطلب را می خواند. نظریه های زیادی در مورد بهترین روش برای نوشتن این موارد وجود دارد، اما توصیه های ما بسیار ساده است:

در عناوین متای خود، نام تجاری خود را و صفحات تماس بگنجانید. در بیشتر موارد، سایر انواع صفحه اهمیت چندانی ندارند.

برای توضیحات متا، اولین پاراگراف خود را کپی کرده و ویرایش کنید تا در محدوده طول 150-160 حرف داشته باشد. اگر این به طور دقیق صفحه شما را توصیف نمی کند ، بنابراین باید روی محتوای بدنه ی خود کار کنید.

نکته مهم در مورد بهینه سازی ربات گوگل این است که شما مجبور نیستید حدس بزنید تا ببینید سایت شما با خزنده چگونه کار می کند. ابزار سرچ کنسول گوگل اطلاعات مفیدی درباره ویژگی های اصلی ارائه می دهد و شما را از هرگونه مشکل یا روند عمده با عملکرد خزیدن سایت شما آگاه می کند.

جمع بندی

ربات گوگل ربات کوچکی است که از سایت شما بازدید می کند. اگر از نظر فنی گزینه های مناسبی برای سایت خود انتخاب کرده باشید، این سایت اغلب آن را ارائه می دهد. اگر مرتباً محتوای تازه را اضافه کنید، بیشتر اوقات منجر به رتبه ی بهتر می شود. وقتی نوبت به سئو فنی و بهینه سازی ربات گوگل می رسد، موارد زیادی وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد. بسیاری از آن ها نیاز به تحقیق دارد و ما توصیه می کنیم قبل از اجرای تغییرات در سایت خود، از همکاران خود در مورد تجربه آنها بپرسید. گرچه تکنیک های جدید جالب توجه است، اما این امکان را دارد که منجر به کاهش ترافیک ارگانیک شود.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%
9

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه