معرفی بهترین ابزارهای آنالیز رقبا در سئو و فضای دیجیتال

سئو

17 دقیقه زمان مطالعه

برای ایجاد یک کسب و کار موفق، باید محصولات و خدماتی را ارائه دهید که از رقبا متمایز باشند.

اما برای ایجاد آن، باید بدانید رقبای شما چه کسانی هستند و چه چیزی را به بازار می آورند.

دوستانتان را نزدیک و دشمنانتان را نزدیک تر نگه دارید. مهم نیست که در کدام صنعت فعالیت می کنید، باید رقبای اصلی خود را پیگیری کنید. تعداد زیادی ابزار آنالیز رقبا در سئو وجود دارد که نه تنها عملکرد وب سایت، بلکه رقبا را نیز کنترل می کند. احتمالاً قبلاً از آن ها برای موارد دیگر استفاده کرده اید.

برای پیروزی در رقابت، باید هر حرکت بازاریابی رقبا را زیر نظر بگیرید. پیگیری رتبه بندی جستجوی رقبا، محتوا، اسامی اجتماعی، ایمیل ها و سایر مواردی که آن ها برای رونق کسب و کار انجام می دهند.

آنچه برای آن ها مفید است می تواند برای شما نیز مفید باشد.

وب سایت شما ممکن است امروز برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه اول را کسب کند، اما این وضعیت همیشگی نیست. با گذشت زمان، وب سایت های دیگر – که اکثر آنها رقبا هستند – یاد می گیرند که چگونه محتوای خود را بهینه کنند و رتبه سایتشان را بالا ببرند، به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل رقابتی SEO باید یک ابتکار مداوم برای هر کسب و کاری باشد.

بسیاری از کسب و کارها تجزیه و تحلیل رقبا را بدیهی می دانند. همیشه چیزی وجود دارد که می توان آن را بهبود بخشید تا نتایج بهتری کسب کرد و از رقبا جلوتر ماند. استراتژی های بازاریابی مبتنی بر داده مانند تجزیه و تحلیل رقابت کلمات کلیدی SEO می تواند به شما کمک کند تاکتیک هایی را یاد بگیرید که برای رقبای شما مفید هستند و از این دانش در کمپین های SEO خود استفاده کنید.

بازاریابی داده محور چیست؟

بازاریابی مبتنی بر داده به این معنی است که هر تصمیمی که در یک کمپین بازاریابی دیجیتال گرفته می شود، بر اساس داده های جمع آوری شده از تحقیقات است. بیشتر این داده ها درباره مخاطبان هدف یک کسب و کار یا مشتریان فعلی است.

بهینه سازی موتورهای جستجو تحت ابزار بازاریابی مبتنی بر داده ها قرار می گیرد. شیوه های خاص سئو، مانند تجزیه و تحلیل رقابت کلمات کلیدی SEO و SEO تجزیه و تحلیل رقبا، نیز نمونه هایی از بازاریابی داده محور هستند.

هدف اصلی بازاریابی داده محور این است که اطمینان حاصل شود که هر کمپین بازاریابی به نیاز یا رفتار مشتری پاسخ می دهد. اطلاعاتی مانند بررسی آنلاین، ترافیک وب سایت و نرخ تبدیل جمع آوری می شود تا بفهمد مردم به چه چیزی نیاز دارند یا از یک تجارت می خواهند.

تجزیه و تحلیل رقبای سئو چیست؟

تجزیه و تحلیل رقبا در سئو شامل تحقیق در مورد محتوا و سایر عناصر محتوا، مانند پیوندها و کلمات کلیدی که یک رقیب استفاده کرده است، می باشد. به زبان ساده، این یک مقایسه سئو بین دو وب سایت رقیب در یک صنعت یا تجارت مشابه است.

SEO تجزیه و تحلیل رقبا می تواند شامل موارد زیر باشد:

• تجزیه و تحلیل رقابت کلمات کلیدی SEO
• تجزیه و تحلیل بک لینک رقیب
• تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی
• تحلیل محتوای برتر

تجزیه و تحلیل رقابتی SEO موثر و کارآمد است زیرا مجبور نیستید تحقیقات خود را از ابتدا شروع کنید. شما می توانید ببینید که رقبایتان چه می کنند و آن را در تلاش های سئوی خود اعمال کنید.

برای کارآمد بودن، اکثر بازاریابان از ابزار تجزیه و تحلیل رقبای SEO استفاده می کنند تا فرآیند را ساده کنند و داده های انبوه را بدون کار زیاد جمع آوری کنند. این ابزارها همچنین در تولید گزارش های سئو تحلیل رقبا مفید هستند. برخی از نمونه‌های ابزارهای تحلیل رقبای سئو عبارتند از Ahrefs، SEMrush و Moz.

بازاریابان می آموزند که چگونه SEO تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهند تا رتبه خود را حفظ کنند و مطمئن شوند که در صنعت خود رقابتی باقی می مانند.

نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبا

اکنون که پاسخ دادیم تحلیل رقبای سئو چیست؟ وقت آن است که نگاهی به نحوه انجام تحلیل رقابتی در چند مرحله اساسی بیاندازیم. توجه داشته باشید که اینها متداول ترین مراحل هستند و می توانید بلافاصله آنها را اجرا کنید.

برای یک روش دقیق تر و عمیق تر از نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبا، می توانید نگاهی به الگوی تحلیل رقبای سئو Ahrefs بیندازید.

مرحله 1: رقبای واقعی خود را شناسایی کنید

اولین قدم برای یادگیری نحوه انجام سئو تحلیل رقبا، شناخت رقبا است.

Moz توصیه می‌کند در مورد کلمات کلیدی‌تان یاد بگیرید که رقبای واقعی شما چه کسانی هستند، زیرا همه وب‌سایت‌هایی که رتبه بالاتری نسبت به شما برای یک کلمه کلیدی دارند، رقبای شما نیستند.

شما باید در فرآیند کشف رقابت سئو واقعی خود در تجزیه و تحلیل سئو خود دقیق و دقیق باشید. این شامل انجام مقایسه سئو و تحقیق در مورد کلمات کلیدی متعدد و توجه به 10 یا 20 وب سایت برتر است که به طور مداوم برای همه آنها ظاهر می شوند.

یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل SEO رایگان مانند Ubersuggest و تایپ یک کلمه کلیدی است. در بخش ایده‌های محتوا، فهرستی از پیوندها و دامنه‌هایی که برای کلمه کلیدی رتبه‌بندی شده‌اند را دریافت می‌کنید. در این مثال، ما از «نظافت حیوانات خانگی» به عنوان کلمه کلیدی استفاده کردیم.

ابتدا  5 مرحله وجود دارد که می توانید برای انجام تجزیه و تحلیل رقبای خود بکار بگیرید.

1. رقبای خود را شناسایی کنید

رقیب کسی است که همان بخش های بازار را با محصول مشابه شما هدف قرار می دهد. به این ترتیب، یک شرکت تبلیغاتی می تواند در کنار شرکت دیگری فعالیت کند که آن هم بدون رقابت آگهی می فروشد. چگونه می تواند این باشد؟ کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان مختلفی را هدف قرار دهند: یکی ممکن است به شرکت‌های چندملیتی خدمات دهد، در حالی که دیگری به مشاغل محلی بفروشد.

به طور کلی رقبا به سه دسته تقسیم می شوند:

رقابت مستقیم – این کسب و کارها محصولات و خدمات یکسانی را به مشتریان مشابهی در همان منطقه کسب و کار شما ارائه می دهند.
رقابت ثانویه یا غیرمستقیم: کسب و کارهایی که محصولات و خدمات کمی متفاوت ارائه می دهند یا مشتریان متفاوتی را در یک منطقه هدف قرار می دهند.
رقابت جایگزین – کسب و کارهایی که محصولات و خدمات متفاوتی را به مشتریان یکسان در یک منطقه ارائه می کنند.

2. در مورد رقبای اصلی خود اطلاعات جمع آوری کنید

هنگامی که رقبای اصلی خود را شناسایی کردید، می خواهید تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد آنها جمع آوری کنید.

می توانید سعی کنید اطلاعات زیر را در مورد رقبای خود جمع آوری کنید:

محصولات و خدمات – محصولات یا خدمات آنها را ارزیابی کنید و آنها را با خدمات خود مقایسه کنید، در حالت ایده آل با خرید آنها و امتحان آنها. کیفیتش چطوره؟ چه ویژگی هایی را دوست دارید یا دوست ندارید؟ تامین کنندگان آنها چه کسانی هستند؟ آیا به ترجیحات مصرف کننده پاسخ می دهد؟
قیمت گذاری – محصولات و خدمات آنها چگونه قیمت گذاری می شوند؟ آیا قیمت آنها برای شرکای کانال و مشتریان متفاوت است؟ سیاست تخفیف آنها چیست؟ آیا می توانید ساختار هزینه آنها را تخمین بزنید؟
موقعیت یابی و برندسازی – وب سایت ها، اسناد محصول، بروشورها و کاتالوگ های رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. آنها را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید و در نمایشگاه های تجاری از آنها بازدید کنید. بازارهای هدف آنها چیست؟ پیشنهاد فروش منحصر به فرد آنها چیست؟
شهرت بازار – با مشتریان، تامین کنندگان و توزیع کنندگان صحبت کنید تا نظرات آنها را دریافت کنید. آنها در مورد رقبای شما چه می دانند؟ نظرات آنها در مورد محصولات، استراتژی های فروش و بازاریابی و خدمات مشتری چیست؟

3. نقاط قوت و ضعف رقابت را تجزیه و تحلیل کنید

تهیه یک ارزیابی کتبی از رقبای خود به شما امکان می دهد عملکرد آنها را با عملکرد خود مقایسه کنید.

می توانید رقبای خود را فهرست کنید و نقاط قوت و ضعف مربوطه را بنویسید. آیا آنها به دلیل موقعیت مکانی خود محبوب هستند؟ دید؟ کیفیت کارکنان آنها؟ قیمتشون خیلی بالاست؟ یا آیا محصول آنها فاقد یک ویژگی کلیدی است که مورد نیاز مشتریان هدف شماست؟

این تجزیه و تحلیل به شما ایده می دهد که چگونه می توانید استراتژی خود را برای مقابله با نقاط قوت آنها و استفاده از نقاط ضعف آنها تطبیق دهید.

4. مستقیماً با رقبای خود صحبت کنید

این می تواند ایده خوبی باشد که رقبای خود را شخصاً بشناسید. در واقع، برداشتن اولین قدم اغلب می تواند منجر به رابطه ای شود که برای هر دو طرف مفید است.

در واقع، این غیرعادی نیست که دو شرکت گاهی با هم رقابت کنند و در زمان‌های دیگر همکاری کنند. به عنوان مثال، یک رقیب ممکن است مایل باشد که مشتریان را به شما ارجاع دهد، اگر آنها به یک بازار خاص خدمت نمی کنند. اما برای انجام این کار، آنها باید شما را بشناسند، اعتماد کنند و دوست داشته باشند.

حتی اگر نمی توانید با رقبای خود به تفاهم برسید، صحبت با آنها همچنان می تواند به شما کمک کند اطلاعات مهمی را جمع آوری کنید تا به شما کمک کند کسب و کار خود را در بازار متمایز کنید.

5. مزیت رقابتی خود را شناسایی کنید

تجزیه و تحلیل چشم انداز رقابتی به شما کمک می کند مزیت رقابتی خود را شناسایی کنید. شاید این قیمت‌ها یا تبلیغات پایین‌تر باشد که مشتریان جدید را جذب می‌کند – اما به یاد داشته باشید که این نوع استراتژی می‌تواند توسط رقبای شما کپی شود و ممکن است در دراز مدت قابل اجرا نباشد.

استفاده از نقطه ضعف در رقابت همیشه ایده خوبی است. اما آیا پایدار است؟ یک مزیت رقابتی در حالت ایده آل باید نقطه قوتی باشد که متمایز باشد و بتواند برای مشتریان هدف شما جذاب باشد. شناسایی مزیت رقابتی خود به شما کمک می کند تا با تکیه بر متمایزکننده (های) کلیدی خود، پیام و تصویر برند خود را ایجاد کنید.

راه دیگر نگاه کردن به آن این است که مهم است که رقابت را دنبال کنید و کسب و کار خود را در پاسخ به آن بهبود بخشید، اما نباید اجازه دهید نگرانی در مورد کارهایی که دیگران انجام می دهند بر استراتژی شما تسلط یابد.

6. روی کلمات کلیدی با ROI بالا تمرکز کنید

نیل پاتل، کارشناس سئو، توصیه می کند تلاش های تجزیه و تحلیل سئوی رقبای خود را بر روی کلمات کلیدی متمرکز کنید که باعث سود یا درآمد بیشتر شما می شود.

به محصول یا خدمات پرمخاطب خود فکر کنید و تلاش خود را بر روی رتبه بندی برای کلمات کلیدی متمرکز کنید که برای شما این محصول یا خط محصول خاص را به ارمغان می آورد. یا محتوایی ایجاد کنید که به ویژه منحصر به فرد و مرتبط با پایگاه مشتری شما باشد که رقبای شما فکری برای ایجاد آن نکرده اند.

در یک کمپین سئو تحلیل رقبا، موفقیت بیشتر به یافتن شکاف یا قطع ارتباط بین رقبا و مخاطب و پر کردن آن شکاف بستگی دارد. این می تواند یک کلمه کلیدی کم رقابت یا یک مقاله ساده و مفید باشد که به شدت جستجو شده و رقابت شما هنوز برای آن ایجاد نشده است.

7. ایجاد و اجرای یک برنامه محتوا

اکنون که داده‌ها را جمع‌آوری کرده‌اید، گام بعدی استفاده از این داده‌ها برای ایجاد گزارش تحلیل رقبای SEO است. بر اساس گزارش، می توانید استراتژی محتوای سئوی خود را بسازید. برای شروع برنامه ریزی محتوای خود، یک لیست کلمات کلیدی یا یک لیست ایده های محتوا ایجاد کنید و آن را در یک صفحه گسترده ساده ذخیره کنید یا از ابزاری مانند Ahrefs استفاده کنید.

ابزار آنالیز رقبا در سئو

برای هوش رقابتی عالی، این ابزار آنالیز رقبا در سئو را به مجموعه بازاریابی خود اضافه کنید:

1. الکسا – نظارت بر ترافیک

الکسا امکان ردیابی ترافیک وب جهانی از وب سایت های خود و رقبا را فراهم می کند. “اطلاعات قدرت است” و الکسا یکی از آن ابزارهایی است که می توانید با استفاده از آن داده ها را به ارزش رقابتی برای تجارت خود تبدیل کنید.

اگر نوار ابزار Moz داشته باشید، هر الکسای وب سایت را به شما نشان می دهد. به شما امکان می دهد از بک لینک، ترافیک، کلمات کلیدی و غیره رقبا جاسوسی کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
الگوریتم کبوتر و تجارت محلی در نتایج جستجو

الکسا ابزار آنالیز رقبا

نحوه استفاده بهینه از این ابزار: مقایسه وب سایت های مشابه در مکان خود جالب توجه است. برای داشتن یک تصویر کلی، اطلاعات مربوط به رقبای بین المللی و رتبه بندی وب سایت ها را بدست آورید.

حتما راهنمای بهبود رتبه الکسا را در بلاگ ژاکت بخوانید. شما می توانید با مراجعه به صفحه خرید اکانت الکسا این ابزار را تهیه کنید.

2. SE Ranking

SE Ranking به شما کمک می کند تا رتبه بندی جستجوی رقبا را در هر موتور و مناطق هدف، حداکثر تا پنج پروژه در هر وب سایت، کنترل کنید.

شما می توانید گزارشات مفصلی درباره رقبای اصلی، از جمله داده ها در مورد موقعیت های متوسط آن ها، پیش بینی ترافیک و دید وب سایت، دریافت کنید. همچنین می توانید داده ها را برای صفحه اول هر جستجوی پیگیری شده جمع آوری کرده و براساس قابلیت مشاهده آن ها را سفارش دهید.

SE Ranking ابزار آنالیز رقبا

نحوه استفاده از SE Ranking: این ابزار اطلاعات مختصری در مورد 10 وب سایت برتر برای هر یک از سوالات شما ارائه می دهد. اگر می خواهید هر چیزی را با جزئیات بیشتری ردیابی کنید، آن را به برگه “اصلی رقبا” اضافه کنید و برای دریافت جزئیات بیشتر پیگیری کنید.

3. InfiniGraph تماشای روند رسانه های اجتماعی

InfiniGraph روند محافل رسانه های اجتماعی را ردیابی می کند. این تعاملات مشتری به برند در زمان واقعی را ترکیبی می کند و از هدف گذاری برای یافتن مارک ها و محتوای محبوب در حال حاضر استفاده می کند.

با استفاده از هوش اجتماعی، به راحتی می توانید به قدرتمندترین تأثیرگذارها و مطالب برای یک کارزار موفق توجه کنید.

نحوه بهترین استفاده از این ابزار آنالیز رقبا: InfiniGraph امکان پیگیری روند رسانه های اجتماعی رقبای شما را در مکان شما فراهم می کند و بینش مخاطبان شما را جلب می کند. InfiniGraph شنیداری اجتماعی نیست (هوش اجتماعی مبتنی بر کلمات کلیدی است و فعالیت های اجتماعی را براساس عامل “ارتباط” رتبه بندی می کند.)

4. Monitor Backlinks

Monitor Backlinks در بازار جدید است، اما در حال حاضر شهرت زیادی کسب کرده است. می توانید بک لینک های مختلف رقبا را ردیابی کنید، دسته ای از بک لینک های منفی را فاش کنید و موارد با کیفیت را پیدا کنید.

این می تواند به شما کمک کند تا لینک های وبلاگ نویسان و وب مسترها را در زمینه خود تجزیه و تحلیل کنید تا استراتژی ایجاد پیوند خود را ایجاد کنید، از رقبا خود پیوندهای با کیفیت بسازید و محتوای طعمه پیوند را بنویسید.

همچنین می توانید افزایش میزان بازدید را براساس موقعیت یابی کلمات کلیدی و تلاش برای تقویت لینک های خوب برای یک وب سایت خاص تخمین بزنید.

Monitor Backlinks ابزار تحلیل رقبا

نحوه استفاده بهینه از  Monitor Backlinks: به راحتی می توانید پیوندهای جدید رقبای خود را بررسی کنید، پیوندهای خوب و بد را تجزیه و تحلیل کنید، یک تصویرکلی از SEO داشته باشید، نتایج را مقایسه کنید و یک استراتژی بازاریابی جدید بسازید.

5. SpyFu مشاهده کلمات کلیدی رقیب

SpyFu ابزاری قدرتمند است که به شما امکان می دهد تمام داده های مربوط به کلمات کلیدی رقبا را هم در جستجوی ارگانیک و هم در AdWords مشاهده کنید و حتی کلمات کلیدی مرتبط تری را نیز بدست آورید. شما فقط باید کلمات کلیدی رقبا را اضافه کنید و یک دید کلی از استراتژی آن ها داشته باشید.

SpyFu مشاهده کلمات کلیدی رقیب

روش استفاده بهینه از SpyFu: به راحتی می توانید لیستی از کلمات کلیدی را که رقبا در جستجوی ارگانیک و AdWords  هدف قرار داده اند، بدست آورید. این ابزار خوبی برای تحقیق در مورد تحقیقات نیچ، کلمات کلیدی جدید و آزمایشات برنامه ریزی است.

نکته حرفه ای: برای دیدن چگونگی رقابت با استفاده از صفحات فرود، URL  مقصد را برای هر تبلیغ مشاهده کنید.

6. Open Site Explorer– بک لینک ها را کنترل کنید.

Open Site Explorer  ابزاری شناخته شده و با کاربرد آسان از Moz است که به نظارت بر پیوندهای لینک کمک می کند. نه تنها می توانید همه لینک های برگشتی رقبا را دنبال کنید، بلکه از آن تاریخ برای بهبود استراتژی های لینک سازی استفاده کنید. آنچه در اینجا عالی است، میزان دریافت شماست. داده ها در مورد صفحه و دامنه، انکرتکست، دامنه های مرتبط و مقایسه پیوندها تا 5 وب سایت.

روش استفاده بهینه از این ابزار آنالیز رقبا: به راحتی می توانید پیوندهایی که رقبا دارید، بررسی کنید، پروفایل پیوند آن ها را با پیوندهای خود مقایسه کنید و استراتژی های ایجاد پیوند را تقویت کنید.

7. Moat – محل تبلیغات را پیدا کنید.

Moat  ابزاری چند منظوره برای صنعت تبلیغات است. با استفاده از آن، دریابید که چه تبلیغاتی برای وب سایت های مختلف و مارک های برتر ارائه می شود. می توانید مکان و اندازه تبلیغات اخیراً نمایش داده شده را مشاهده کنید و Moat راهنمای گام به گام مکان تبلیغات خود را ارائه می دهد.

روش استفاده بهینه از Moat: می توانید نام تجاری رقبایی را که می خواهید از آن ها جاسوسی کنید وارد کنید و گزارش کلی از تبلیغات نمایشی که در حال اجرا هستند را دریافت کنید.

8. iSpionage پیگیری کلمات کلیدی

iSpionage یکی از ابزارهای آنالیز سایت هار رقیبان است که به راحتی می توانید ببینید کار رقبا در جستجوی ارگانیک چیست. مجموعه ای از ابزارها شامل تحقیقات رقابتی SEO، نظارت اجتماعی و ردیابی کلمات کلیدی است.

iSpionage

نحوه استفاده بهینه از  iSpionage: این ابزار به شما امکان می دهد وارد اطلاعات رقبا شوید و بهترین کلمات کلیدی را برای ارگانیک و PPC بررسی کنید، میزان هزینه آن ها برای هر دو مورد و موثرترین نسخه تبلیغ را ببینید. سپس نمودارهای مقایسه ای را برای شما فراهم می کند، بدون نیاز به برش تعداد.

9. Followerwonk پیروان توییتر را تحلیل کنید.

Followerwonk  برای تقویت استراتژی های بازاریابی توییتر، هر نمایه توییتر را به صورت رایگان تجزیه و تحلیل می کند. این طیف گسترده ای از جزئیات، مانند توییت های اخیر، بیوگرافی ها، مکان ها و اقتدار پیروان را برای به دست آوردن تصویر کلی از حضور رقبا در توییتر ارائه می دهد.

نحوه استفاده بهینه از Followerwonk: شما می توانید حضور Twitter خود را از طریق تجزیه و تحلیل پیروان رقبا، موقعیت مکانی، توییت ها و مطالب بهینه کنید. بهترین ویژگی یافتن کاربران از طریق کلمه کلیدی و مقایسه آن ها با معیارهایی مانند سن، زبان پیروان و میزان فعالیت و اعتبار آن ها است. همچنین می توانید پیشرفت پیروان معتبر در حال رشد خود را مشاهده کنید.

10. Simply Measured  داده های اجتماعی دقیق

Simply Measured یکی از بهترین تجمع داده های خام برای معیارهای اجتماعی است. این به شما کمک می کند تا از عملکرد رقبا در مورد روندها، مارک تجاری، ترافیک، تبدیل و موارد دیگر مطلع شوید. می توانید به 35 گزارش مختلف در مورد رقبا دسترسی پیدا کنید.

Simply Measured ابزار تحلیل رقبا

نحوه استفاده بهینه از Simply Measured: این ابزار به شما یک تحلیل دقیق رقابتی برای هر شبکه می دهد. همچنین می توانید بفهمید کدام استراتژی رقیب کار می کند، بنابراین در کدام یک می توانید آنها را شکست دهید.

همچنین شما می توانید مقایسه دقیق کلیه مهم ترین آمارها مانند تعامل، تغییر پیروان در طول زمان و میانگین پاسخ را مشاهده کنید.

11. Compete PRO – اطلاعات دموگرافیک را دریافت کنید.

Compete PRO یک ابزار “هوش دیجیتال” در نظر گرفته می شود، که برای ردیابی رفتار مصرف کننده آنلاین منفعل، روند فصلی بین رقبا و اطلاعات جمعیتی مورد استفاده قرار می گیرد (برای بررسی این اطلاعات باید سایت خود را ثبت کنید).

نحوه استفاده بهتر از Compete :Compete برای تجسم داده بهتر استفاده می شود  و مقایسه و ارائه داده را آسان می کند.

12. Quantcast بینش مخاطب را مشاهده کنید.

Quantcast به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه را از طریق گزارش های دقیق در مورد: جمعیت شناسی، سبک زندگی و علاقه مندی ها، وب سایت، بینش مخاطبان و سطح تبدیل به شما بشناسید.

این گزارش ها درک درستی از مخاطبان به شما می دهند، به بهبود برنامه های بازاریابی شما کمک می کنند و کمپین های رسانه ای شما را موثر می کنند.

Quantcast ابزار آنالیز رقبا

نحوه استفاده بهینه از  Quantcast: برای ارائه ارقام ترافیک بر اساس داده های جمعیت شناختی برای هدف قرار دادن بهتر مخاطبان در کمپین شما بسیار مفید است. اطمینان حاصل کنید که داده های خود را با رقبای خود مقایسه کنید.

13. SpyOnWeb پشت پرده را ببینید.

SpyOnWeb ابزار تحلیل رقبا است که استفاده از آن آسان است. به شما این امکان را می دهد که بفهمید کدام وب سایت ها متعلق به همان مالک وب سایت هستند. این کلیه اطلاعات مربوط به ورودی در یک صفحه، جمع آوری شده از منابع عمومی را فراهم می کند.

نحوه استفاده بهتر از SpyOnWeb: می توانید تمام اطلاعات مربوط به آدرس های IP، شناسه های Google AdSense، شناسه های Google Analytics و شناسه شبکه Yahoo Publisher را جمع آوری کنید. فقط آدرس URL دامنه را وارد کنید و نتایج تمام آدرس های IP و لیستی از دامنه ها با آدرس IP یکسان را خواهید گرفت.

14. Ontolo برای بازاریابی محتوا

Ontolo ابزاری مناسب برای نظارت بر بک لینک و بازاریابی محتوا و آنالیز رقبا در سئو است. این کار در تعیین موضوعات محتوای خوب، یافتن نویسندگان برای دسترسی به آن ها و بهبود استراتژی های ایجاد پیوند شما کمک می کند.

نحوه استفاده بهینه از انتولو: من ایده فیلتر کردن پیوندهایی که باعث اتلاف وقت می شوند و یافتن نویسندگانی که به محتوای شما پیوند می خورند را بسیار دوست دارم. با انتولو، من یاد گرفتم که چگونه کلمه کلیدی مناسب صفحه مشخص را پیدا کنم.

15. Mention – پیوندها و پوشش های بی درنگ را بیابید.

با استفاده از ابزار آنالیز رقبا در سئو و نظارت بر رسانه برای تجزیه و تحلیل رقابتی، می توانید تمام وب سایت هایی را که درباره هر کلمه کلیدی صحبت می کنند ردیابی کنید. با تنظیم هشدارها در Mention، می توانید هشدارهای بی درنگ را هنگام پیوند وب سایت های دیگر به رقیب خود دریافت کنید.

اما شما همچنین می توانید بر روی وب سایت هایی نظارت کنید که فقط در مورد رقیب یا محصولاتشان صحبت می کنند، اما به آن ها لینک نمی دهید. این به شما می گوید که آن ها به شما علاقه مند هستند، بنابراین شما می توانید رقیب خود را به لینک بکشید.

نحوه استفاده بهتر از Mention: به داشبورد اینفلوئنسرها بروید تا به سرعت وب سایت ها را در نتایج خود بر اساس تأثیر و رتبه بندی الکسا مرتب کنید تا ببینید کدام بک لینک ها بیشترین ارزش را دارند.

با تجزیه و تحلیل رقیب شروع کنید.

لازم به ذکر است که تعداد زیادی ابزار آنالیز رقبا وجود دارد که ارزش استفاده از آن ها را دارد. اطمینان حاصل کنید که هر ابزاری که در نظر بگیرید دارای یک دوره آزمایشی رایگان است. مهم است که مطمئن شوید برای اهداف خاص تیم شما کار می کند.

شما برای بررسی کردن رقبای خود از چه ابزاری استفاده می کنید؟ آیا تا به حال از ابزاری که در بالا ذکر شد استفاده کرده اید؟ نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جمع بندی

بازاریابی مبتنی بر داده بدون در نظر گرفتن داده های رقیب در معادله چیست؟ همه صاحبان کسب و کار نمی توانند متعهد به یادگیری نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقابتی SEO باشند، زیرا آنها غرق در مفاهیم ناآشنا هستند و ممکن است فرآیندی دلهره آور و پیچیده به نظر برسد.

برخی دیگر ممکن است برای یادگیری نکات و نکات مربوط به تولید گزارش های سئو تجزیه و تحلیل رقبا با استفاده از نرم افزار وقت کافی نداشته باشند. با این حال، می تواند به سادگی نگاه کردن به آنچه رقبای شما انجام می دهند و سپس انجام آن را بهتر انجام دهد، باشد.

با وجود این، بسیاری از صاحبان کسب و کار از اجرای سئو تحلیل رقابتی اجتناب می کنند زیرا افراد یا منابع لازم برای انجام آن را ندارند. در این مورد، استخدام یک آژانس بازاریابی دیجیتال مانند Thrive می تواند بهترین تصمیم را برای تجارت شما ثابت کند. Thrive خدمات مدیریت سئو ممتازی را ارائه می دهد که شامل SEO تجزیه و تحلیل رقبا می شود، بنابراین با ما تماس بگیرید و بیایید استراتژی بازاریابی مبتنی بر داده شما را شروع کنیم.

اگر از این دست مقالات لذت می برید پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی بهترین ابزارهای سئو را حتما مطالعه کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%
9

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه