معرفی 8 ابزار برتر برای تست سرعت سایت

ابزارهای سئو

9 دقیقه زمان مطالعه

آیا می خواهید تست سرعت سایت وردپرسی خود را انجام دهید اما نمی دانید از کجا شروع کنید و در تست سرعت وب سایت خود به دنبال چه چیزی باشید؟ تعداد زیادی ابزار تست سرعت وبسایت آنلاین وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. با این حال، همه آنها نتایج را به گونه ای ارائه می دهند که برای کاربران بی تجربه زیاد قابل درک نیست.

در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به درستی تست سرعت سایت را انجام دهید و بهترین ابزار سئو را برای اجرای تست های سرعت معرفی خواهیم کرد.

 

بهترین ابزارها برای اجرای تست سرعت سایت

ابزارهای تست و نظارت بر عملکرد وب سایت رایگان و پولی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. هر کدام از آنها دارای ویژگی های بسیار جالبی هستند که آنها را متمایز می کند.

نیازی نیست فقط وب سایت خود را با یک ابزار آزمایش کنید. برای دقیق تر بودن می توانید از چندین ابزار استفاده کنید و چندین تست را انجام دهید.

با این حال، ما به کاربران توصیه می کنیم فقط برای بهبود عملکرد وب سایت خود از این ابزارها استفاده کنند. تلاش برای دستیابی به یک نمره عالی در این ابزارها در اکثر موارد برای وب سایت های فعال در دنیای واقعی، کاری بسیار دشوار و کاملاً غیرممکن است.

خرید ابزار سئو

هدف شما باید بهبود سرعت بارگذاری صفحه برای کاربران باشد، بنابراین آنها می توانند از یک تجربه کاربری سریعتر و سازگار در وب سایت شما لذت ببرند.

حالا بیایید نگاهی به بهترین ابزارهای اجرای تست سرعت سایت بیندازیم.

 

1 –  IsItWP

ابزار تست سرعت

IsItWP یک ابزار رایگان تست سرعت سایت وردپرس و مبتدی ترین ابزار برای تست سرعت وب سایت است که به شما امکان می دهد سرعت عملکرد وب سایت خود را بررسی کنید، چندین آزمایش را انجام دهید و نتایج را آزمایش کنید تا بفهمید چه چیزی باعث کند شدن وب سایت شما می شود.

شما همچنین به طور مرتب و منظم پیشنهادهای بهبود سایتتان را دریافت می کنید. می توانید روی هر دسته کلیک کنید تا مراحلی را که می توانید برای عیب یابی مشکلات عملکرد داشته باشید، مشاهده کنید. این وب سایت همچنین نظارت بر به روز بودن سرور و سایر ابزارهای مفید را برای دارندگان وب سایت ها ارائه می دهد.

برای دیدن تکنیک های کاربردی افزایش سایت وردپرس، اینجا کلیک کنید.

 

2 – Pingdom

 

ابزار تست سرعت سایت

Pingdom یکی از محبوب ترین ابزار های نظارت بر عملکرد وب سایت است. استفاده از آن آسان است و به شما امکان می دهد مکان های مختلف جغرافیایی را برای اجرای آزمایشی بسیار مفید انتخاب کنید.

نتایج با یک بررسی اجمالی آسان قابل ارائه است که به دنبال آن گزارش مفصلی ارائه می شود. هنگام بارگیری، پیشنهادهای بهبود عملکرد را در منابع بالا و جداگانه دریافت می کنید.

 

3 – Google Pagespeed Insights

Google Pagespeed Insights

Google Pagespeed Insights ابزاری برای نظارت بر عملکرد و سرعت سایت است که توسط گوگل ایجاد شده است. این ابزار گزارش عملکرد سایت را برای بر روی موبایل و دسکتاپ به شما می دهد. می توانید هر دو گزارش را بررسی کنید  و برخی از مشکلات را که در میان هر دو گزارش رایج است و یا مواردی را که گوگل توصیه می کند در نمای موبایل رفع شوند، پیدا کنید.

همچنین برای هر مشکل توصیه های مفصلی دریافت می کنید که برای توسعه دهندگان مفید است. با این حال، این ابزار برای کاربران مبتدی و غیر توسعه دهنده ممکن است کمی گیج کننده باشد.

 

4 – GTmetrix

تست سرعت سایت با جی تی مترکس

GTmetrix یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند تست سرعت سایت است. این ابزار محبوب، به شما امکان می دهد وب سایت خود را با استفاده از ابزارهای معروف مانند pagespeed و YSlow تست کنید. با ایجاد یک حساب کاربری در این ابزار، می توانید موقعیت جغرافیایی و مرورگر را تغییر دهید.

جی تی متریکس گزارش های دقیق با خلاصه ای از نتایج را نشان می دهد. می توانید بین این دو ابزار جابجا شوید و توصیه ها را مشاهده کنید. با کلیک بر روی هر توصیه، جزئیات بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد.

 

5 – WebPageTest

ابزار تست عملکرد سایت

ابزار WebPageTest یکی دیگر از ابزارهای رایگان و آنلاین تست سرعت سایت است که می توانید از آن استفاده کنید که کمی پیشرفته تر از برخی دیگر از ابزارهای لیست ما است. با این حال، به شما امکان می دهد برای آزمایشات خود یک مرورگر و موقعیت جغرافیایی انتخاب کنید.

به طور پیش فرض، این ابزار، تست را 3 بار انجام می دهد تا نتایج تست سرعت وب سایت شما را بدست آورد. بعد نمای کاملی از هر نتیجه را نشان می دهد که می توانید برای مشاهده گزارش کامل کلیک کنید.

6 – Load Impact

تست سرعت وردپرس

Load Impact نسبت به سایر ابزارهای تست سرعت سایت موجود در این لیست کمی متفاوت است. مثلا به شما این امکان را می دهد که هنگام ورود بازدیدکنندگان بیشتر بطور همزمان، سرعت وب سایت وردپرسی شما چگونه کند می شود.

این یک سرویس پولی با یک تست رایگان محدود است که به شما امکان می دهد در عرض 3 دقیقه 25 کاربر مجازی ارسال کنید. نسخه پولی به شما امکان می دهد بارهای ترافیکی بیشتری را آزمایش کنید. این به شما کمک می کند در عین حال که تست سرعت وب سایت را آزمایش می کنید ، چگونگی تأثیر بازدید بیشتر بر وب سایت نیز ببینید.

 

7 – Uptrends

Uptrend یکی دیگر از ابزارهای رایگان تست سرعت وب سایت است که به شما امکان می دهد در یک منطقه جغرافیایی ، مرورگر را انتخاب کنید و بین تست های تلفن همراه و دسک تاپ جابجا شوید.

درک نتایج نیز در آن ساده و آسان است زیرا نمره سرعت صفحه گوگل شما را هم در خلاصه گزارش نشان می دهد. برای درک مشکلات عملکرد می توانید به پایین پیمایش کنید و منابع خود را بازنگری کنید.

 

8 – Byte Check

ابزار بایت چک

Byte Check یکی دیگر از بررسی کننده های رایگان سرعت پاسخگویی سایت است. این ابزار به طور خاص برای بررسی اندازه گیری TTFB (زمان اولین بایت) ، یعنی زمانی که وب شما اولین بایت داده را به مرورگر کاربر تحویل دهد ، ساخته شده است . این یک روش بسیار موثر برای تست سرعت سرور هاستینگ وردپرس شما است.

برای بررسی سرعت و عملکرد سایت خود می توانید از هر یک از ابزارهای ذکر شده در بالا استفاده کنید. با این حال، تنها اجرای تست ها به شما کمک چندانی نخواهد کرد.

شما باید یاد بگیرید که چگونه این آزمایشات را به درستی اجرا کنید و از داده های به دست آمده برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید.

 

چگونه می توان به طور مناسب تست سرعت وب سایت را اجرا کرد

تضمین شده نیست که اجرای تست های سرعت سایت دقیقاً عملکرد وب سایت شما را نشان دهد.

می بینید که اینترنت مانند یک بزرگراه است. گاهی اوقات ترافیک یا ازدحام بیشتری وجود دارد که ممکن است سرعت شما را کم کند. در مواقع دیگر، همه چیز روشن است و می توانید خیلی سریعتر از پس آن برآیید.

این مقاله را حتما بخوانید
5 تا از بهترین ابزار های تست استراکچر دیتا

چندین عامل دیگر نیز وجود دارد که می تواند بر کیفیت و دقت نتایج شما تأثیر بگذارد. قبل از شروع تجزیه و تحلیل داده ها، انجام این آزمایشات بسیار مهم است.

بیایید ببینیم چگونه برای به دست آوردن نتایج دقیق تر، تست سرعت سایت را به درستی اجرا کنیم.

1 – چندین تست را اجرا کنید

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند در آزمون شما تأثیر بگذارد. با این که بیشتر ابزارهای تست سرعت سایت از سریع ترین سرعت اینترنت استفاده می کنند، هر تست نتایج متفاوتی را به شما نشان می دهد.

مهمترین تفاوتی که متوجه خواهید شد مدت زمان لازم برای بارگیری کامل صفحه وب است. ما برای بدست آوردن تصویر دقیق تر، توصیه می کنیم حداقل 3 تست را انجام دهید.

سپس می توانید یک نتیجه ی میانگین ​​بگیرید و با استفاده از آن تصمیم بگیرید که آیا وب سایت شما به بهبود نیاز دارد یا خیر.

 

2 – تست از مکان های مختلف جغرافیایی

اگر بیشتر مشتریان شما از آسیا به وب سایت شما مراجعه می کنند ، آزمایش سرعت وب سایت با استفاده از سرورهای واقع در ایالات متحده آمریکا ایده آل نخواهد بود.

نتایج آزمون با یک تجربه ی کاربری متفاوت از آنچه کاربران واقعی شما هنگام بازدید از وب سایت شما احساس می کنند را به شما نشان می دهد.

به همین دلیل شما باید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید تا ببینید کاربران شما از کجا می آیند. پس از آن، از این اطلاعات برای انتخاب یک منطقه جغرافیایی برای آزمایشات خود استفاده کنید.

برای آموزش نصب گوگل آنالیتیکس مقاله ژاکت درباره این موضوع را بخوانید.

به عنوان مثال، اگر یاد گرفتید که بیشتر کاربران وب سایت شما از اروپا می آیند، پس انتخاب یک سرور آزمایشی در آلمان نزدیکترین نتیجه را به شما می دهد.

اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما از اقصی نقاط جهان هستند ، پس می توانید چندین آزمایش را انجام دهید تا بدانید که عملکرد وب سایت شما در مناطق مختلف چگونه متفاوت است.

 

3 – اطمینان حاصل کنید که کش وب سایت شما روشن است

قبل از اجرای تست ها مطمئن شوید که کش وب سایت شما روشن است. به شما این امکان را می دهد که حافظه پنهان وب سایت و میزان موثر بودن آن را در بهبود عملکرد آزمایش کنید.

کش وبسایت

اکنون مسئله این است که برخی از راه حل های ذخیره فقط در هنگام درخواست کاربر از حافظه پنهان ذخیره می شوند. این به این معنی است که حافظه پنهان مدتی طول می کشد و ممکن است تا زمان اجرای آزمون منقضی شود.

به همین دلیل ما استفاده از افزونه WP Rocket را توصیه می کنیم. این بهترین افزونه ذخیره وردپرس است که به شما امکان می دهد حافظه کش وردپرس خود را با چند کلیک و بدون یادگیری موارد فنی راه اندازی کنید.

بهترین قسمت موشک وردپرس این است که به صورت هوشمند حافظه پنهان وب سایت شما را ایجاد می کند ، که به طور قابل توجهی عملکرد وب سایت شما را بهبود می بخشد.

 

4 – عملکرد Firewall / CDN وب سایت خود را بررسی کنید

در حالی که افزونه های ذخیره سازی وردپرس می توانند کارهای زیادی انجام دهند، اما قطعاً محدودیت های خود را دارند. به عنوان مثال ، نمی تواند حملات DDOS و تلاش های بی رحمانه را مسدود کند. همچنین هیچ کاری در برابر spambots انجام نمی دهد، این بدان معنی است که منابع سرور شما بسیار هدر می رود.

اینجا جایی است که شما به افزونه وردفنس نیاز دارید. این افزونه با مسدود کردن درخواست های مخرب ، عملکرد سرور شما را بهبود می بخشد.

به طور معمول تمام پرونده های وب سایت شما از یک سرور ارائه می شوند. با افزودن سرویس CDN به وب سایت خود می توانید این مورد را بهبود ببخشید. ما توصیه می کنیم از MaxCDN (by StackPath)  استفاده کنید ، که بهترین راه حل CDN برای مبتدیان است.

یک سرویس CDN به شما امکان می دهد از طریق شبکه ای از سرورهای پخش شده در سرتاسر جهان ، فایلهای ثابت وب سایت مانند تصاویر ، صفحه های سبک و اسکریپت ها را ارائه دهید. این باعث کاهش بار سرور در وب سایت شما ، بارگیری سریعتر آن و بهبود تجربه کاربر برای همه کاربران می شود.

روشن کردن سرویس CDN و فایروال باعث افزایش چشمگیر نتایج تست سرعت می شود.

 

فهمیدن نتایج تست سرعت وب سایت

مهمترین پارامتری که باید در تست سرعت سایت بررسی کنید زمان بارگیری وب سایت شماست.

این پارامتری است که بیشترین تأثیر را روی کاربران شما می گذارد. اگر بارگیری وب سایت شما بیشتر طول بکشد ، ممکن است کاربران تصمیم بگیرند دکمه برگشت را بزنند، برداشت نامناسبی از نام تجاری شما داشته باشند و وب سایت شما را با کیفیت پایین در نظر بگیرند.

اگر بارگیری وب سایت شما بیش از 2 ثانیه طول می کشد، به گزارشات تست ها نگاه کنید. دریابید که بارگیری کدامیک از منابع بیشتر طول می کشد.

معمولاً عواملی مثل تصاویر، برگه های استایل، ویدیو ها و غیره سرعت بارگیری را کم می کنند. شما باید مطمئن شوید که این تصاویر از حافظه پنهان یا سرویس CDN شما ارائه می شوند.

شما همچنین باید به مدت زمان پاسخگویی به هر درخواست سرور خود توجه کنید و این که چه قدر زمان برای تحویل بایت لازم است.

همچنین نیاز دارید تا مطمئن شوید که فشرده سازی مرورگر (که به آن فشرده سازی gzip نیز گفته می شود)  کار می کند. این با فشرده سازی اندازه پرونده ها بین سرور و مرورگر کاربر کاهش می یابد.

اگر صفحه شما دارای تصاویر و فیلم های زیادی است، ممکن است بخواهید تکنیک های لود تنبل را که  lazy loading نیز نامیده می شود ، در نظر بگیرید. این اجازه می دهد تا محتوا هنگامی که کاربر به پایین پیمایش می شود بارگیری شود و فقط محتوایی را که در صفحه کاربر قابل مشاهده است بارگیری کند.

و مثل همیشه، مطمئن شوید که تصاویر شما با استفاده از یک ابزار فشرده سازی تصویر برای وب بهینه شده است.

دومین پارامتر مهمی که باید امتحان کنید TTFB (time to first byte) است. اگر وب سرور شما به طور مداوم زمان کمتری را به بایت اول نشان می دهد ، ممکن است لازم باشد با شرکت میزبان وب خود صحبت کنید.

تمام شرکت های برتر میزبانی وردپرس راه حل های ذخیره سازی خاص خود را دارند. روشن کردن راه حل حافظه پنهان میزبان شما ممکن است به طور قابل توجهی نتایج TTFB را بهبود بخشد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه یک تست سرعت سایت را با بهترین ابزارها به درستی انجام دهید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%
7

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه