کش وردپرس چیست؟ آموزش پاک کردن کش وردپرس

وردپرس

8 دقیقه زمان مطالعه

آیا تا کنون برایتان سوال شده که کش وردپرس چیست ؟ مرورگر های وب و همچنین هاستی که سایت تان در آن قرار دارد و برخی افزونه ها ممکن است برخی از محتوا و تنظیماتی که شما ایجاد کرده اید را در کش یا حافظه ای پنهان ذخیره کنند که این کار باعث افزایش سرعت سایت شما می شود. ولی ممکن است بعضی مواقع مانع از آن شود که شما تغییراتی که بر روی وب سایت تان اعمال کرده اید را مشاهده کنید. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید در مرحله اول توصیه می کنیم که بدانید کش وردپرس چیست و کش مرور گر و سپس کش وردپرس خود را پاک کنید. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه مشکل کش شدن سایت وردپرس را رفع کنید و همچنین پاک کردن کش هاست و مرورگر خود را به درستی انجام دهید. علاوه بر اینکه در انتهای این مقاله بهترین افزونه کش وردپرس را معرفی کرده‌ایم. پس برای آموزش پاک کردن کش وردپرس با ما همراه شوید.

 

کش وردپرس چیست؟ و چگونه باید مشکل کش شدن سایت وردپرس را رفع کنیم؟

 

در کش یا حافظه پنهان وب سایتمان نسخه ای از سایت که بدون تغییر و ثابت است ذخیره می شود. این قابلیت به سایت وردپرسی شما این امکان را می دهد که سریع تر برای کاربران بارگزاری شود. و کاربران تجربه ای بهتری در استفاده از سایت شما کسب کنند.

بعد از گرفتن جواب سوال کش وردپرس چیست باید بدانید انواع مختلفی از افزونه ها برای ذخیره سازی و مدیریت کش وردپرس وجود دارد، که محبوب ترین آنها افزونه هایی مانند افزونه WP Rocket و افزونه کش وردپرس هستند. البته اگر می‌خواهید افزونه های بیشتری در رابطه با پاکسازی کش وردپرس بشناسید ما در مقاله معرفی بهترین افزونه کش وردپرس 5 نمونه از بهترین افزونه های کش وردپرس را معرفی کرده‌ایم.

این افزونه ها برای کنترل و مدیریت محتوای کش، و همچنین  زمان بندی برای پاک کردن کش ها استفاده می شود. مزیتی که این افزونه ها دارند این است که رابط کاربری ساده ای دارند و افراد به راحتی می توانند با آن ها کار کنند.

برخی از شرکت های ارائه دهنده سرویس های میزبانی به صورت خودکار افزونه هایی مانند  WP Engine در هاست شما نصب می کنند و به صورت خودکار حافظه پنهان شما را مدیریت می کنند و در صورت نیاز کش ها را پاک می کنند.

اگر شما از سرویس های CDN مانند افزونه ی MaxCDN یا نرم افزار های امنیتی وردپرس مانند sucuri یاcloudflare  استفاده می کنید این افزونه ها به صورت جداگانه برخی اطلاعات را در حافظه کش سایت شما ذخیره می کنند که باعث افزایش سرعت سایت شما و جلوگیری از تاخیر در بارگذاری صفحات شما می شود.

و همچنین مرورگر های بروز مانند گوگل کروم در هنگام بازدید از یک سایت کش های آن سایت را در کامپیوتر شما ذخیره می کنند تا در هنگام بازدید مجدد از آن سایت با سرعت بیشتری برای شما بارگذاری بشود.

در کل هدف ار ذخیره سازی کش ها چه در هاست و چه در کامپیوتر افزایش سرعت سایت و کارایی وب سایت ها و افزونه های شماست.

آموزش وردپرس

مراحل پاک کردن کش وردپرس

تاکنون دیدیم کش وردپرس چیست . اما بعضی مواقع شما تغییراتی را در سایت تان اعمال می کنید ولی نتیجه آن را مشاهده نمی کنید. در صورت بروز مشکل کش شدن سایت وردپرس شما باید حافظه کش خود را پاک کنید.

پاک کردن کش وردپرس که این کار در چند مرحله انجام میشود:

مرحله اول: پاک کردن کش مرورگر

اکثر مرورگر ها محتوای کلی وب سایت ها مانند قالب و استایل ها و همچنین تصاویر را به صورت کش ذخیره می کنند تا در مراجعات بعدی به آن سایت با سرعت بیشتری بارگذاری شوند.

اما در برخی شرایط ممکن است که مرورگر متوجه تغییرات اعمال شده بر روی وب سایت نشود و همان نسخه ای که در حافظه کش خود ذخیره کرده است را فراخوانی کند که این امر باعث می شود شما تغییرات ایجاد شده را مشاهده نکنید.

برای پاک کردن کش درمرورگر گوگل کرم می توانید از تب setting بر روی more tools  کلیک کرده و سپس برو روی گزینه ی Clear Browsing Data  کلیک کنید.

پاک کردن کش مرورگر ژاکت

که با این کار پنجره ای مانند شکل مقابل برای شما باز خواهد شد، در اینجا شما باید گزینه cached images and files تیک زده و سپس بر روی دکمه ی Clear browsing data کلیک کنید.

گزینه ها برای پاک کردن کش مرورگر

بعد از گذشت زمان کوتاهی حافظه کش مرورگر شما پاک خواهد شد اکنون می توانید به سایت خود مراجعه کنید و در صورتی که هنوز تغییرات اعمال شده را مشاهده نمی کنید می توانید مرحله دوم را انجام دهید.

مرحله دوم: آموزش پاک کردن کش سایت با استفاده از افزونه های مدیریت کش

اگر از افزونه های مدیریت کش (cash management) در سایت وردپرسی خود استفاده می کنید ، می توانید کش افزونه خود را پاک کنید. اکثر افزونه های مدیریت کش به شما این امکان را می دهند که به راحتی از صفحه تنظیمات افزونه، پاک کردن کش را انجام دهید.

آموزش پاک کردن کش وردپرس در افزونه WP Rocket

افزونه WP Rocket  همانطور که در مقاله آموزش وردپرس در بخش افزونه ها هم گفته شده است ، یکی از بهترین افزونه های مدیریت کش در سایت های وردپرسی است. یکی از بهترین قابلیت های افزونه ی  WP Rocket این است که یک نمونه از وب سایت شما را در کش خود ایجاد می کند، و به کاربران این نسخه ذخیره شده را نشان می دهد که سرعت بالا تری نسبت به نسخه عادی دارد.

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه افزونه های وردپرس را به راحتی غیرفعال کنیم

در این افزونه شما به راحتی و با یک کلیک ساده می توانید کش سایت خود را پاک کنید برای این کار لازم است در صفحه  مدیریت سایت وردپرسی
خود وارد منوی تنظیمات شوید و گزینه WP Rocket را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده می توانید بر روی گزینه ی clear cash کلیک کنید تا حافظه کش سایت شما به راحتی پاک شود.

پاک کردن کش با wp rocket

پاک کردن کش در افزونه WP Super Cache

این افزونه نیز یکی از افزونه های محبوب مدیریت کش در وردپرس است که شما با یک کلیک ساده می توانید کش سایت خود را پاک کنید.

برای این کار لازم است در صفحه ی مدیریت سایت وردپرسی خود وارد منوی تنظیمات شوید و گزینه WP Super Cache را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده می توانید بر روی گزینه ی clear cash کلیک کنید تا حافظه کش سایت شما به راحتی پاک شود.

پاک کردن کش در افزونه ی WP Super Cache

آموزش پاک کردن کش وردپرس در افزونه W3 Total Cache

این افزونه نیز یکی از افزونه های محبوب مدیریت حافظه پنهان در وردپرس است که شما با یک کلیک ساده می توانید کش سایت خود را پک کنید.

برای این کار لازم است در صفحه ی مدیریت سایت وردپرسی خود وارد قسمتPerformance  و سپس Dashboard شوید.

در پنجره باز شده بر روی گزینه ی empty all cash کلیک کنید تا حافظه کش سایت شما به راحتی پاک شود.

پاک کردن کش در افزونه ی W3 Total Cache

پاک کردن کش با افزونه WP Engine

این افزونه به طور خودکار توسط برخی شرکت های ارائه خدمات میزبانی سایت بر روی هاست شما نصب میشود و نیازی به نصب و فعال سازی افزونه نیست.

اگر شما تغییرات اعمال شده بر روی سایت تان را نمی توانید مشاهده کنید می توانید در این افزونه می توانید حافظه کش سایت خود را پاک کنید.

شما باید در محیط کاربری سایت وردپرسی خود بر روی WP Engine کلیک کرده و سپس در بخش  “General” بر روی دکمه purge all caches کلیک کنید.

پاک کردن کش در افزونه ی WP Engine

اکنون تمام حافظه کش سایت شما پاک شده است.

پاک کردن کش با افزونه Bluehost

Bluehost یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده ی خدمات میزبانی سایت های وردپرسی به صورت تجاری است. این شرکت افزونه ای به همین نام برای مدیریت کش سایت درست کرده است که باعث افزایش سرعت سایت شما می شود. اما این افزونه فقط بر روی سایت هایی قرار گرفته که هاست خود را از همین شرکت خریداری کرده باشند.

شما می توانید حافظه کش سایت خود را با استفاده از افزونه Bluehost در محیط کاربری سایت وردپرسی خود حذف کنید.

ابتدا وارد صفحه مدیریت سایت خود شوید و بر روی Cashing  و سپس purge all کلیک کنید.

پاک کردن کش در افزونه ی Bluehost

با این کار تمام حافظه کش سایت شما پاک خواهد شد.

پاک کردن کش در SiteGround

SiteGround یکی از بهترین شرکت های ارائه خدمات میزبانی در زمینه وردپرس است که به دلیل پشتیبانی حرفه ای از مشتریان و دارا بودن سرعت بالا در سرویس های خود شناخته شده است. این شرکت برای بهبود عملکرد وب سایت شما یک راه حل برای مدیریت کش سایت شما ارائه کرده است.

شما می توانید حافظه پنهان SiteGround را از صفحه مدیریت هاست خود و همچنین ناحیه مدیریت وردپرس پاک کنید. که ما هر دو روش را به شما آموزش خواهیم داد.

روش اول: پاک کردن حافظه کش در صفحه مدیریت هاست

وارد صفحه مدیریت هاست خود شوید و به صفحه speed و سپس ​​ Cachingبروید.

از اینجا ، به برگه Dynamic cache بروید. و روی نمادی که  در کنار نام دامنه خود قرار دارد کلیک کنید و سپس گزینه Flush cache را انتخاب کنید.

پاک کردن کش در SiteGround

راه دوم: پاک کردن کش در ناحیه کاربری وردپرس

نام افزونه که باید نصب کنید SG Optimizer است که پس از فعال سازی  نام افزونه در بالای صفحه مدیریتی شما ظاهر می شود که همانند سایر افزونه ها به راحتی می توانید حافظه کش سایت خود را پاک کنید.

افزونه SG Optimizer

پاک کردن کش در افزونه sucuri

اگر برای محافظت از وب سایت خود از یک فایروال وردپرسی مانند Sucuri استفاده می کنید ، می توانید کش سایت خود را با همین افزونه پاک کنید.

ابتدا وارد صفحه مدیریت سایت وردپرسی خود شوید و بر روی sucuri در قسمت منوی اصلی کلیک کنید سپس به تب firewall رفته و قسمت clear cash را انتخاب کنید و در نهایت بر روی دکمه ی clear cash کلیک کنید.

پاک کردن کش در افزونه ی sucuri

با این کار حافظه کش سایت شما پاک خواهد شد.

نکته: اگر اخیرا وب سایت وردپرسی خود را از یک هاست به هاست دیگر جابجا کرده اید ، ممکن است نیاز به پاک کردن کش DNS نیز داشته باشید . با این کار اطمینان حاصل می کنید که اطلاعات DNS به روز شده و به نسخه جدید وب سایت خود می توانید دسترسی داشته باشید.

 

امیدواریم که شما با خواندن این مقاله بدانید کش وردپرس چیست و اطلاعات کافی در مورد نحوه پاک کردن کش وردپرس به دست آورده باشید. اگر علاقمند به یادگیری بیشتر در مورد کاربرد های سایت وردپرسی خود هستید ، مقاله آموزش وردپرس ژاکت به شما کمک زیادی خواهد کرد.

جمع بندی

پاک کردن کش وردپرس یکی از کارهای ضروری برای بهینه سازی سایت وردپرس و افزایش سرعت آن است. به همین منظور باید از ابزارهایی برای پاک کردن کش استفاده کنید. از جمله آنها افزونه های کش وردپرس است که در این مطلب معرفی شد. اگر نمی خواهید سرعت سایت شما افت کند و بازدیدکننده ها و مشتریان سایتتان را از دست بدهید، پس همین الان یکی از افزونه های کش وردپرس را نصب کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام وعرض ادب .. همه افزونه هارو توضیج دادید جز wp-optimize که از مهمترین هاست.. بی زحمت این افزونه هم اضافه کنید

سلام ممنون از پیشنهادتون، در مطالب بعدی گنجانده خواهد شد

ارسال دیدگاه