Retry
تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس

مطمئنا شما وقتی آموزش وردپرس را به صورت کامل یاد گرفته و سایت وردپرسی خود را راه اندازی کرده اید، متوجه این مورد شده اید که وردپرس به طور پیش فرض تقویم شمسی را پشتیبانی نمی کند و این مورد بدان معنا است که شما نمی توانید تاریخ انتشار مطالب و پست های خود را به شمسی وارد کنید. چون افراد با تقویم شمسی بیشتر کار می کنند، در پیدا کردن مطالب به روز سایت شما ممکن است با مشکل رو به رو شوند. در آموزش تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس، ما به شما یاد خواهیم که چطور می توانید در کم ترین زمان ممکن تمام تاریخ های داخل سایت وردپرسی خود به شمسی تبدیل کنید و همچنین اعداد خود را از انگلیسی به فارسی تبدیل کنید و چگونگی تبدیل تاریخ افزونه وردپرس از میلادی به شمسی را بیان می کنیم.

افزونه های تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس

احتمالا بعد از اینکه شما یک سایت به زبان فارسی در وردپرس ایجاد می کنید در قسمت مدیریت افزونه ها یکی از افزونه هایی که به صورت تبلیغ به شما نشان داده می شود، افزونه wp jalali است این افزونه امکان فارسی سازی تقویم میلادی را برای سایت شما فراهم می کند و شما می توانید با استفاده از آن در تمام قسمت های سایت وردپرسی خود از تقویم شمسی استفاده کنید.

یکی دیگر از افزونه هایی که این قابلیت را برای کاربران فارسی زبان وردپرس فراهم کرده است، افزونه ی wp parsidate است این افزونه نیز مانند افزونه wp jalali می تواند تقویم میلادی سایت وردپرسی شما را به زبان فارسی تغییر دهد.

شما می توانید با توجه به امکاناتی که این دو افزونه در اختیار شما قرار می دهند، یک مورد را انتخاب کنید و با استفاده از آن تقویم میلادی سایت خود را به تقویم شمسی تبدیل کنید.

 

آموزش وردپرس

افزونه wp jalali

اگر شما بر روی هاست خود وردپرس فارسی را نصب کرده باشید و سایت خود را با وردپرس فارسی پیاده سازی کنید، همان طور که در ابتدا مقاله تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس به شما گفتیم، این افزونه به عنوان افزونه پیشنهادی به شما نشان داده می شود.

ولی به هر دلیلی اگر شما این افزونه را در لیست افزونه های پیشنهادی خود نمی بینید می توانید در قسمت افزودن افزونه های عبارت

Wp jalali را جست و جو کنید و این افزونه را بر روی سایت خود نصب کنید، فراموش نکنید که بعد از نصب این افزونه حتما آن را فعال کنید.

اگر در مورد نحوه نصب و فعال سازی افزونه ها اطلاعات کافی ندارید، می توانید مقاله آموزش نصب افزونه ژاکت را مطالعه کنید.

بعد از این که نصب و فعال سازی افزونه وردپرس جلالی به اتمام رسید، در منوی مدیریتی وب سایت وردپرسی خود یک منو به نام وردپرس فارسی مشاهد خواهید کرد که برای انجام تنظیمات لازم، باید بر روی آن کلیک کنید.

تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس

بخش تنظیمات دیداری

اگر شما این گزینه را فعال کنید، در تمام قسمت های سایت شما تغییراتی بر روی فونت و استایل ها اعمال می شود. که باعث می شود فرم کلی نوشته به زبان فارسی نزدیک تر شود.

بخش تنظیمات تاریخ و ساعت

این افزونه علاوه بر اینکه می تواند تنظیمات تقویم را تغییر دهد، به شما این امکان را می دهند تا تنظیمات مربوط به تاریخ و ساعت را در بخش های مختلف وب سایت وردپرسی خود تغییر دهید.

به عنوان مثال شما می توانید با زدن تیک ” تاریخ تمامی بخش های وردپرس از میلادی به ماه شمسی تبدیل شود ” تمام تاریخ ها را به شمسی تبدیل کنید

و یا با زدن تیک “نمایش نام ماه به صورت کامل ” این امکان را به سایت خود اضافه کنید که نام ماه ها را به صورت کامل به کاربران نشان دهید. یعنی به جای ارد کلمه اردیبهشت را بنویسد.

تمام امکانات این بخش

  • تبدیل تاریخ تمامی بخش ‌های موجود در وردپرس از میلادی به شمسی
  • تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس در آدرس (URL) نوشته‌ ها
  • امکان تبدیل نام ماه‌ ها از میلادی به شمسی در بایگانی و فایل های وردپرس
  • تغییر ساعت پیش ‌فرض به تهران و امکان نمایش ساعت صحیح سایت به کاربران
  • امکان نمایش نام ماه‌ های شمسی به صورت کامل یا خلاصه
  • امکان نمایش نام ماه ‌ها بر اساس کشور ایران یا افغانستان

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی

یکی دیگر از قسمت های این افزونه که کارایی زیادی برای کاربران فارسی زبان دارد، این است که به شما امکان می دهد اعداد انگلیسی را به زبان فارسی تبدیل کنید تا مطالب و محتوای سایت شما یک دست تر باشد.

شما می توانید با زدن تیک هر بخش تنظیمات مربوطه را بر روی کل وب سایت وردپرسی خود پیاده سازی کنید. به عنوان مثال می توانید نمایش اعداد فارسی را در خلاصه مطالب وردپرس خود فعال کنید و یا اگر در فهرست وب سایت خود از اعداد استفاده کرده اید، می توانید نمایش اعداد فارسی در فهرست وردپرس را فعال کنید تا این اعداد نیز به زبان فارسی نشان داده شوند.

همچنین شما می توانید فارسی سازی را در قسمت های زیر با انتخاب خود انجام دهید:

  • متن نوشته ها
  • عنوان نوشته ها
  • متن خلاصه ها
  • تاریخ ها
  • متن دیدگاه ها
  • تعداد دیدگاه ها
  • فهرست دسته ها

بخش تنظیمات قواعد نگارشی

ممکن است که در نگارش متن خود به زبان فارسی از کاراکتر های عربی و یا انگلیسی استفاده کرده باشید. اگر تیک این قسمت را فعال کنید، تمامی این اشکالات به طور خودکار برطرف خواهد شد.

بخش تنظیمات خاص

اگر شما بر روی وب سایت وردپرسی خود مطالب و نوشته های زیادی دارید، می توانید این گزینه را فعال کنید تا تغییرات فارسی سازی و تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس پس از اعمال به روز رسانی اعمال شود تا منابع هاست شما به یک باره درگیر نشود.

افزونه wp parsidate

یکی دیگر از افزونه هایی که شما می توانید با استفاده از آن زبان سایت وردپرسی خود را به فارسی تغییر دهید و تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس را انجم دهید، افزونه wp parsidate است که نسبت به افزونه قبلی امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

همانند افزونه wp jalali این افزونه را می توانید در قسمت مدیریت افزونه ها و افزودن به سایت وردپرسی خود اضافه کنید.

بعد از نصب افزونه آن را فعال کنید. با فعال سازی این افزونه در قسمت مدیریتی سایت خود منویی به نام تنظیمات پارسی مشاهده خواهید کرد که برای سفارشی سازی می توانید بر روی این گزینه کلیک کنید.

افزونه wp parsidate

تغییر زبان مدیریت

اگر شما نیاز دارید که قالب ها و افزونه های نصب شده در وب سایت وردپرسی شما به زبان فارسی تبدیل شود می توانید این گزینه را فعال کنید.

تغییر زبان سایت

اگر شما از قالبی استفاده می کنید که از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند، می توانید از این قسمت استفاده کنید تا راست چین چپ چین سایت شما اصلاح شود.

تاریخ شمسی

همان طور که از نام این قسمت پیدا است با فعال سازی این قسمت تمام تاریخ های وب سایت وردپرسی شما به زبان فارسی تغییر پیدا می کند.

انتقال این برگه به زیر منو

اگر شما می خواهید که منو های صفحه مدیریت شما خلوت تر باشد می توانید این گزینه را فعال کنید تا قسمت تنظیمات پارسی به زیر منوی تنظیمات برود.

بخش تبدیل

این قسمت نیز امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید فارسی سازی کل وب سایت وردپرسی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس

رقم های پارسی

همان طور که در افزونه قبلی مشاهده کردید با فعال سازی این گزینه می توانید تمامی اعدادی که در بخش های مختلف وب سایت شما از جمله فهرست ها، نظر ها، خلاصه ها، تاریخ و تمامی قسمت ها به اعداد فارسی تبدیل کنید.

شما می توانید هر بخشی را که نیاز داشتید گزینه فعال را رو به روی آن کلیک کنید.

تصحیح حروف عربی

برخی از کاراکتر ها و نوشت ها مانند حرف ی در زبان فارسی نسبت به عربی متفاوت هستند. در صورتی که در وب سایت خود از کاراکتر های عربی استفاده شده باشد، شما می توانید با فعال سازی این گزینه آن ها را به صورت خودکار تصحیح کنید.

تبدیل تاریخ در پیوندهای یکتا

اگر شما در پیوند های یکتای وب سایت خود از اعداد استفاده کرده اید، فعال سازی این گزینه به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس این اعداد را نیز به فارسی تبدیل کنید.

استفاده از قلم “دروید سنس” برای مدیریت

با فعال کردن این گزینه شما می توانید از فونت دروید سنس در پیشخوان مدیریت سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

استفاده از قلم “دروید سنس” برای ویرایشگر

با استفاده از این گزینه شما می توانید از فونت دروید سنس در ویرایشگر وردپرس که شامل افزودن صفحه یا ویرایش نوشته، برگه ها و پست سفارشی می باشد را تغییر دهید.

بخش هماهنگی با افزونه ها

تبدیل تاریخ افزونه وردپرس از میلادی به شمسی

اگر شما از افزونه ووکامرس برای ساخت فروشگاه آنلاین خود استفاده می کنید، متوجه این مورد شده اید که قیمت ها به صورت انگلیسی نوشته می شوند.

تصحیح قیمت ها

شما با استفاده از این قسمت می توانید اعداد را که در قیمت محصولات ووکامرس به صورت خودکار اضافه کرده است، ویرایش کنید و به زبان فارسی تغییر دهید.

جایگزینی RIAL با ریال

همان طور که از نام این قسمت پیدا است شما می توانید با استفاده از این گزینه واحد rial در افزونه ووکامرس خود را به صورت فارسی به ریال تبدیل کنید.

امیدواریم که شما با خواندن مقاله تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در وردپرس متوجه شده باشید که چگونه می توانید زبان فارسی را در وب سایت وردپرسی تکمیل کنید و تقویم میلادی را به شمسی تغییر دهید. برای اطلاع از تنظیمات دیگر در وردپرس می توانید مقاله آموزش وردپرس را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ها

Comments
  • مهران

    با سلام. چرا زمانی که میخوام تاریخ امروز رو به کاربر نمایش بدم موفق نمیشم.
    قالب وودمارت هست و با هیچ کدام از روش های مرسوم مثل
    echo jdate(…)
    [shortcode]
    و … نمایش داده نمیشه.
    حتی تو یک بلاک کد رو نوشتم بازم نشد. wp-jalali هم با ورد پرس جدید ظاهرا سازگار نیست و به محض فعالسازی خطا میده

    • کیانا مهدی نژاد

      سلام و وقت بخیر
      اگه محصولتون رو از ژاکت خریداری کردید می تونید تیکت بذارید، پشتیبانی محصول حتما راهنماییتون می کنن

  • sohrab

    سلام
    با توجه به اینکه افزونه وردپرس جلالی خیلی وقته به روز رسانی نشده (و احتمالا دیگه به روز رسانی دریافت نکنه)
    از افزونه های wp-shamsi و Parsi Date استفاده کردم هر کدوم مشکلاتی داشتن و در کل ناقص بودن؛
    لطفا مقاله ای در این مورد بزارید یا مقاله های قبلی در این مورد رو به روز کنید.
    چه افزونه ای رو برای شمسی سازی تاریخ وردپرس پیشنهاد می کنید؟

  • امیر

    سلام وقت بخیر، امیدوارم روز خوبی داشته باشید.
    من زبانم سایت فارسی هست و تاریخ رو به این صورت می‌نویسه: 25 سپتامبر 2023
    برای اینکه بخوام سپتامبر رو به صورت انگلیسی September بنویسه باید چکار کنم؟

    • محدثه عسگریان

      سلام و وقت بخیر
      تنظیمات افزونه شمسی سازی وردپرس این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *