مشکلات رایج در نصب افزونه های وردپرسی

افزونه های وردپرس

8 دقیقه زمان مطالعه

یکی از مشکلاتی که اکثر تازه کاران با وردپرس دارند این است که در هنگام نصب افزونه ها بر روی سایت وردپرسی خود به مشکل بر می خورند. ما در این مقاله سعی کرده ابم رایج ترین مشکلات نصب افزونه وردپرس و علت مشکل نصب نشدن افزونه را بررسی کنیم و نحوه رفع آن ها را به شما آموزش دهیم.

اگر با افزونه ها آشنایی ندارید حتما مقاله ما درباره افزونه های وردپرس را مطالعه کنید.

در ادامه چند تا از رایج ترین دلایل نصب نشدن افزونه را بیان می کنیم.

برای سایت وردپرسی خود ازWordPress.Com  استفاده می کنید

در ابتدا نیاز است که تفاوت بین WordPress.Com و WordPress.Org را به خوبی درک کنید.

WordPress یک بسته نرم افزاری منبع باز است که برای همه رایگان است.

اما WordPress.org سایت اصلی نرم افزاری مدیریت محتوای وردپرس است که می توانید آن را دانلود کنید و در انجمن های آن به پرسش و پاسخ بپردازید.

WordPress.com دارای خدماتی است که برای وب سایت هایی که در بستر وردپرس اجرا می شوند ارائه می شود. می توانید برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید و یک وب سایت کاملاً کارآمد دریافت کنید. اما فقط می توانید از یک زیر دامنه WordPress.com استفاده کنید – مانند mywebsite.wordpress.com- که این برای یک کاربر تازه کار مطلوب است.

ولی برای داشتن امکاناتی مانند نصب افزونه و قالب و ثبت دامنه باید نسخه تجاری آن را خریداری کنید.

مشکل نصب نشدن افزونه

اگر شما سایت خود را بر روی www.wordpress.com اجرا کرده اید می توانید سایتتان را با استفاده از فول بک آپ به سایت www.wordpress.org منتقل کنید.

با محدودیت حافظه روبرو هستید

دومین سناریوی رایج این برای مشکل نصب نشدن افزونه حالتی است که شما می توانید منوی افزونه ها را ببینید و به آنها دسترسی داشته باشید اما نمی توانید افزونه ها را نصب کنید.

اعلامیه خرابی معمولاً به دلیل محدودیت حافظه PHP ایجاد می شود. تنظیماتی در میزبانی وردپرس و درون هسته وردپرس شما وجود دارد که میزان حافظه مورد استفاده اسکریپت PHP را مشخص می کند. وقتی فرایندی به این حد می رسد ، یا خاتمه می یابد یا خطایی مانند این می دهد:

Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted

رفع سریع این مشکل با افزایش میزان حافظه PHP امکان پذیر است. می توانید این کار را با افزودن این خط به پرونده wp-config.php انجام دهید:

define('WP_MEMORY_LIMIT', '256M');

برای راهنمایی های دقیق تر، به راهنمای ما در مورد چگونگی رفع خطای memory exhausted وردپرس مراجعه کنید.

محدودیت های نقش کاربر

وردپرس با یک سیستم مدیریت نقش کاربر داخلی ساخته شده است. گاهی اوقات توسعه دهندگان وب به سرپرست اجازه دسترسی به مشتریان خود را نمی دهند. در عوض ، برای آنها یک حساب ویرایشگر ایجاد می کنند.

فقط سرپرستان می توانند افزونه ها را در یک سایت وردپرسی نصب و فعال کنند. اگر شما مالک وب سایت هستید ، پس باید از سازنده خود بخواهید تا حتما دسترسی های مدیر را به شما بدهد.

اگر سایت وردپرسی خود را از شرکت هایی که به صورت آماده سایت را در اختیار شما قرار می دهند خریداری کرده باشید. احتمالا سطح دسترسی شما را محدود کرده اند. در این حالت سطح دسترسی شما ویرایشگر است و برای نصب افزونه باید سطح دسترسی شما ادمین باشد.

مشکل نصب نشدن افزونه

برای نصب افزونه وردپرس می توانید به پشتیبانی خود پیام دهید تا سطح دسترسی را برای شما باز کنند یا اینکه خودشان افزونه مورد نظر شما را نصب کنند.

سایت شما بر روی یک شبکه چند سایتی قرار دارد

یکی دیگر از دلایل احتمالی عدم امکان مشاهده منوی افزونه ها در وردپرس می تواند این باشد که سایت شما جزئی از یک شبکه چند رسانه ای وردپرس است و سرپرست شبکه  منوی افزونه ها را در سایت های شبکه غیرفعال کرده است.

پنل وردپرس

بارگذاری فایل ناقص در نصب افزونه

اگر شما برای نصب افزونه روش بارگزاری مستقیم را انتخاب می کنید و فایل نصبی را از کامپیوتر خود به سایت اضافه می کنید

احتمال دارد با این خطا و نصب نشدن افزونه مواجه شوید:

خطای نصب افزونه

این خطا هنگامی رخ می دهد که فایل نصبی شما دارای مشکل است.

برای رفع این مشکل می توانید فایل را مجدد دانلود کنید. در صورتی که افزونه شما نسخه پولی بوده است، ابتدا از طریق لینک دانلود مجدد فایل نصبی را دانلود کنید و بارگذاری کنید اگر همچنان با مشکل بر خوردید می توانید به صورت دستی از طریق فایل منیجر اقدام به نصب کنید.

اگر در مورد روش های نصب افزونه وردپرس بر روی سایت وردپرسی اطلاعات ندارید می تواند مقاله ای که در مورد این موضوع بر روی وبلاگ ما قرار دارد را مطالعه کنید.

در صورتی که مشکل شما در این زمینه برطرف نشد می توانید با پشتیبانی شرکتی که از آن افزونه را خرید کرده اید تماس بگیرید.

بارگذاری فایل اشتباه در نصب افزونه

اگر شما برای نصب افزونه روش بارگذاری مستقیم را انتخاب می کنید و فایل نصبی را از کامپیوتر خود به سایت اضافه می کنید

احتمال دارد با این خطای نصب نشدن افزونه نیز مواجه شوید:

 

توجه داشته باشید که برای نصب افزونه فقط باید یک فایل با فرمت .zip را بارگذاری کنید. اگر به هر دلیلی فایلی غیر از فرمت مجاز وارد کنید با این خطا مواجه می شوید.

یک خطا در کد برنامه وجود دارد

هنگامی که یک افزونه و یا قالب وردپرس را از یک توسعه دهنده معتبر خریداری می کنید ، دیگر نیازی نیست که نگران این نوع خطا باشید. این خطاهای نصب نشدن افزونه معمولا هنگامی رخ می دهد که فایل افزونه به درستی ویرایش نشده باشد.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی افزونه های مدیریت دانلود وردپرس

این خطا بدان معنی است که در کد افزونه شما خطا هایی وجود دارد. اگر یک بار به اشتباه افزونه را نصب کرده باشید و دوباره آن را نصب کنید افزونه سعی می کند فایل های قبلی را بروز رسانی کند که این کار باعث بروز خطا می شود، این خطا مربوط به توسعه دهنده است.

در صورتی که مشکل شما برطرف نشد می توانید از شرکت توسعه دهنده در خواست کنید که نسخه اصلاح شده را برای شما ارسال کنند.

دلیل دیگری که ممکن است این خطا به شما نشان داده شود دستکاری و ایجاد تغییرات بعد از نصب افزونه بر روی وب سایت است.

بارگذاری فایل زیپ اشتباه

اگر شما یک افزونه یا پوسته از یک شرکت توسعه دهنده خریداری می کنید این احتمال وجود دارد که داخل فایلی که برا شما ارسال می کنند پوشه های مختلفی باشد از جمله پوشه راهنمایی، لایسنس، ویدئو آموزشی و موارد دیگر.

شما برای حل مشکل نصب نشدن افزونه باید فقط پوشه مربوطه را بارگذاری کنید.

در صورتی که کل پوشه را بارگذاری کنید با چنین خطا هایی رو به رو می شوید.

پرونده بارگذاری شده بزرگ ‌تر از upload_max_filesize در php.ini است

حافظه تنها چیزی نیست که می توانید هنگام آپلود یک افزونه یا قالب جدید وردپرس به حد مجاز خود برسانید. همچنین ممکن است متوجه شوید که حجم آن از اندازه مجاز پرونده فراتر رفته است. هنگامی که این اتفاق می افتد ، پیامی شبیه به این مشاهده خواهید کرد:

خطای نصب

برای رفع این خطا  باید  با استفاده از FTP یا دسترسی مستقیم از طریق هاست به فایل ها خود دسترسی پیدا کنید. پس از ورود به پوشه سایت خود ، پوشه wp-admin را پیدا کنید.

اگر فایل php.ini را مشاهده نمی کنید می توانید این فایل را در محیط کامپیوتر خود ایجاد کنید و قطعه کد های مورد نظر را وارد کنید

در غیر این صورت می توانید فایل را باز کنید و مطابق راهنمای زیر آن را ویرایش کنید.

هنگامی که پرونده php.ini باز شد ، به دنبال بخشی بگردید که “Fileize” در آن ذکر شده باشد. در صورت وجود ، می توانید آن را با کد زیر جایگزین کنید. در صورت عدم وجود می توانید کد های زیر را به انتهای آن اضافه کنید.

upload_max_filesize = 1000M

post_max_size = 2000M

memory_limit = 3000M

file_uploads = On

max_execution_time = 180

با این کار محدودیت بارگذاری فایل های شما بیشتر می شود و می توانید فایل های مورد نیاز خود را بارگذاری کنید در صورتی که هنوز با مشکل نصب نشدن افزونه روبرو هستید و با خطای ” پرونده بارگذاری شده بزرگ ‌تر از upload_max_filesize در php.ini است.” رو به رو می شوید می توانید عدد هایی که در فایل نوشته اید را با توجه به سایز افزونه یا پوسته خود تغییر دهید.

تکراری بودن فایل مقصد

این خطا هنگامی رخ می دهد که شما قصد دارید یک افزونه یا پوسته را بر روی سایت خود نصب کنید ولی پوشه ای به همان نام در محل نصب وجود دارد و به مشکل نصب نشدن افزونه بر می خورید در این صورت با خطای زیر مواجه می شوید:

پوشه مقصد قبلاً وجود دارد. /home/user/example.com/wp-content/plugins/wpforms/

نصب افزونه انجام نشد.

اولین کاری که باید انجام دهید مراجعه به صفحه افزونه ها یا پوسته ها و بررسی وجود یا عدم وجود افزونه یا پوسته مورد نظر است.

به عنوان مثال اگر شما در هنگام نصب افزونه المنتور با این خطا مواجه شده اید امکان دارد از قبل این افزونه بر روی سایت وردپرسی شما نصب شده باشد و در تب افزونه ها می توانید آن را مشاهده کنید.

اگر شما این افزونه را در لیست افزونه های خود نمی بینید دو دلیل وجود دارد:

دلیل اول: این افزونه در وب سایت شما موجود بوده و در هنگام حذف افزونه مشکلی مانند بسته شدن مرورگر یا قطعی اینترنت به وجود آمده و فایل شما به درستی حذف نشده است و هنوز مقداری از فایل ها بر روی هاست شما مانده است.

دلیل دوم: دقیقا بر عکس مورد اول شما قبلا یک بار اقدام به نصب افزونه کرده اید ولی نصب به دلایلی مانند قطع شدن اینترنت یا بسته شدن مرورگر کامل نشده ولی پوشه ای به نام افزونه در محل نصب افزونه ها درست شده است.

برای رفع این خطا نیاز است با استفاده از نرم افزار های FTP یا دسترسی مستقیم از طریق هاست به پوشه اصلی سایت وردپرسی تان مراجعه کنید که در آدرس زیر است:

localhost/your-site-name/wp-content/plugin

حال لازم است که در این پوشه به دنبال نام آن افزونه بگردید و هنگامی که آن را مشاهده کردید به صورت کامل از روی هاست خود پاک کنید.

با این کار این خطای شما برطرف می شود و می توانید به پنل مدیریتی سایت وردپرسی خود برگردید و فایل نصب را مجددا بارگذاری کنید.

جمع بندی

در وردپرس نیز مانند تمام زبان های برنامه نویسی امکان دارد خطا هایی به وجود آید. اما اگر شما افزونه ها و پوسته های خود را از یک سایت معتبر مانند ژاکت خریداری کنید احتمال بروز این خطا ها بسیار کمتر است.

اما همان طور که مشاهده کردید بعضی از این خطا ارتباطی با فایل نصبی ندارند و مشکل از وردپرس یا تنظیمات آن است. که آن ها را می توانید به راحتی ویرایش کنید.

امیداوریم شما با خواندن این مقاله با رایج ترین خطا های نصب افزونه های وردپرس وردپرسی و نحوه رفع آن ها آشنا شده باشید و بتوانید خطا های نصب نشدن افزونه وب سایت وردپرسی خود را اصلاح کنید.

 

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

15

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام وقت بخیر . من هنگام نصب افزونه brandstore وقتی روی import complete site کلیک میکنم دانلود نمیشه و import failed میاد. اما import home template رو به راحتی دانلود میکنم. آیا میدونید چرا دانلود نمیشه ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

سلام هنگام انتقال اطلاعات از لوکال هاست به هاست اصلی با این ارور مواجه میشم
فایل های پلاگین مورد نظر وجود ندارد.ناتوان در وارد کردن.
چجوری رفعش کنم؟
ممنون

سلام من با نصب پلاگین Userpro مشکل دارم! و خطا میده
گشودن بستهٔ فشرده شده…

در حال نصب افزونه…

این بسته نمی‌تواند نصب شود. هیچ افزونهٔ معتبری یافت نشد.

نصب افزونه با خطا مواجه شد.

سلام. فایلی که بارگذاری می کنید را از حالت زیپ خارج کرده و فایل افزونه که داخل ان وجود دارد را آپلود نمایید.

سلام
من زمانی که قالب مورد نظر را انتخاب میکنم و نصب را میزنم با این پیغام روبرو می شوم
This demo package is not available on the server. Contact Pro Style Team in Zhaket .Package Name: http://betheme.wpstyle.ir/demos/shop.zip
لطفا هر چه سریع تر بنده را راهنمایی کنید
ممنون

من پلاگین دستی که نصب میکنم و میریزم تو فایل پلاگین ، از حالت زیپ هم خارجش میکنم اما بعد که میرم تو قسمت افزونه ها هیچی برام نمیاره ‌. مشکل کجاس ؟؟

ارسال دیدگاه