نحوه انتخاب بهترین افزونه وردپرس

افزونه های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

افزونه ها، وردپرس را به یک رویای واقعی برای مبتدیان تبدیل می‌کنند. با این وجود، با وجود بیش از ۵۶۰۰۰ افزونه وردپرس در فهرست افزونه های رسمی، کاربران یافتن افزونه های کاربردی وردپرس را امری دشوار می‌داند. در این مقاله، با دنبال کردن چک لیستی که تیم ما در ژاکت و سایر کارشناسان وردپرس دنبال می‌کنند، به شما نشان خواهیم داد که چگونه بهترین افزونه وردپرس را انتخاب کنید.

قبل از شروع

هنگام جستجوی یک افزونه، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دقیقاً کاری را که می‌خواهید این افزونه انجام دهد، یادداشت کنید. از نظر ما، اگر لیستی از ویژگی های مورد نظر خود (به ترتیب اهمیت) ایجاد کنید، به شما در انتخاب بهترین افزونه کمک می‌کند.

ترتیب اهمیت مهم است زیرا بعضی اوقات همه چیز را در یک افزونه پیدا نخواهید کرد. عامل اهمیت به شما کمک می‌کند آسان تر تصمیم بگیرید و انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که لازم نیست حتماً یک افزونه باشد که همه کارها را انجام دهد. اگر دو افزونه پیدا کردید که به خوبی با هم کار می‌کنند تا آن چه را که نیاز دارید به شما ارائه دهند، پس آن دو افزونه را نصب کنید. تعداد کل افزونه ها مهم نیست، کیفیت مهم است.

با بیان این موارد، بیایید نگاهی به نحوه انتخاب بهترین افزونه وردپرس بیندازیم.

نحوه جستجوی افزونه

فهرست افزونه های وردپرس نقطه شروع بیشتر افراد است. هزاران افزونه کاربردی وردپرس در دسترس است که بسیار عالی هستند اما همین فراوانی، یافتن یک افزونه عالی را دشوار می‌کند.

جستجو در سایت ژاکت

ویژگی جستجو در فهرست افزونه های وردپرس خیلی پیچیده نیست. به همین دلیل است که ما همیشه توصیه میکنیم از جستجوی گوگل استفاده کنید یا ابتدا به بخش افزونه های ژاکت مراجعه کنید.

همچنین می‌توانید با تایپ کردن کلمه کلیدی خود در جستجوی گوگل بهترین ها را ترکیب کرده و ژاکت را در انتهای آن اضافه کنید.

متناوباً، می‌توانید با مرور پر فروش ترین افزونه های وردپرس در فهرست شروع کنید. ببینید آیا افزونه ای متناسب با نیاز شما وجود دارد یا خیر. اگر نتوانستید افزونه ای را در دو صفحه اول افزونه های محبوب پیدا کنید، حالا جستجو را انجام دهید.

فهرست جستجو افزونه وردپرس به طور پیش فرض نتایج را بر اساس ارتباط نشان میدهد.

برای هر نتیجه جستجو، شما می‌توانید نام افزونه، رتبه، توضیحات، تعداد نصب های فعال (وب سایت هایی که از افزونه استفاده میکنند)، نام نویسنده و نسخه وردپرس آزمایش شده را مشاهده کنید.

در حالت ایده آل، شما می‌خواهید افزونه ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد، تعداد قابل توجهی نصب فعال و رتبه خوب و آزمایش شده با آخرین نسخه وردپرس داشته باشد.

مقایسه افزونه ها – کدام یک را انتخاب کنیم؟

هنگامی که چند افزونه پیدا کردید، برای پیدا کردن بهترین افزونه وردپرس می‌توانید این صفحات افزونه را در برگه های جدید باز کنید تا آنها را مقایسه کنید. صفحه افزونه وردپرس حاوی اطلاعاتی در مورد هر افزونه، کارهایی که انجام می‌دهد، نحوه استفاده از آن و غیره است. برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن یا نبودن این افزونه باید از این اطلاعات استفاده کنید.

در این قسمت می‌توانید جزئیات محصول، دیدگاه ها، و همچنین چگونگی پشتیبانی محصول را بررسی کنید. در اینجا همچنین میتوانید تعداد فروش محصول، تاریخ بروزرسانی ها و امتیازات خریداران محصول را نیز مشاهده کنید.

افزونه های کاربردی وردپرس

رتبه بندی افزونه

در انتهای صفحه افزونه، میتوانید رتبه بندی افزونه را مشاهده کنید. تعداد ستاره ها نمره رتبه بندی را نشان میدهد، جایی که پنج بالاترین و یک کمترین امتیاز است.

همیشه باید به خاطر داشته باشید که بسیاری از کاربران وردپرس از افزونه بدون رتبه دادن به آن استفاده میکنند. این احتمال وجود دارد که افزونه ای که هزاران نفر آن را خریداری کرده اند هنوز افراد کافی به آن رتبه نداده باشند.

بهترین افزونه وردپرس

 

دیدگاه های افزونه

وقتی کاربر به یک افزونه امتیاز می‌دهد، از او خواسته می‌شود که برای رتبه ای که به محصول می‌دهد یک نظر بنویسد. با کلیک بر روی نوارهای رتبه بندی میتوانید این بررسی ها را مشاهده کنید. به عنوان مثال، اگر کسی به یک افزونه یک ستاره داده است، می توانید بر روی لینک ۱ ستاره کلیک کنید تا دیدگاه او را بخوانید.

نکته دیگری که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد تعداد کل رتبه ها است. به عنوان مثال، اگر یک افزونه فقط یک یا دو نفر به آن رتبه بدهند، خب این تعداد قابل توجهی نیست. با این حال، اگر آن یک یا دو نفر دلیل خوبی برای رتبه خود در قسمت دیدگاه بگذارند، این امر باعث میشود رتبه آنها برای دیگران قابل توجه باشد.

پشتیبانی محصول

بخش پشتیبانی در نوار بالایی صفحه افزونه به شما توضیحاتی در مورد فرآیند پشتیبانی محصول ارائه می‌دهد. همچنین به شما نشان می دهد که پشتیبانی ها از چه طریقی انجام می‌شوند،مثلا از طریق تیکت یا دیدگاه و غیره.

با این حال، اگر یک افزونه دارای موضوعات حل نشده زیادی باشد و نویسنده افزونه در دو ماه گذشته به هیچ یک از آنها پاسخ نداده باشد، این مسئله می‌تواند نشانه از بین رفتن علاقه توسعه دهنده باشد. این افزونه ممکن است همچنان برای شما مفید باشد اما در طولانی مدت پشتیبانی نمی‌شود.

این مقاله را حتما بخوانید
CDN چیست و نحوه استفاده از CDN در وردپرس چگونه است؟

پشتیبانی افزونه

پیش نمایش محصول

در صفحه افزونه در کنار دکمه افزودن به سبد خرید در بالا و زیر عنوان افزونه دکمه دیگری وجود دارد به نام “مشاهده پیش نمایش” که می‌توانید از آن برای دیدن پیش نمایش افزونه استفاده کنید و جزئیات و ویژگی های آن را ببینید تا بتوانید بهترین افزونه وردپرس را انتخاب کنید.

پیش نمایش افزونه

سوالات متداول

فراموش نکنید که سوالات متداول و سایر یادداشت ها را در زیر توضیحات افزونه بررسی کنید (ممکن است بعضی از افزونه ها آن را نداشته باشند). این بخش ها معمولاً حاوی اطلاعات مفیدی درباره نحوه استفاده از یک افزونه هستند. گاهی اوقات کاربران در نهایت از این امر شاکی می‌شوند که یک افزونه حتی بدون خواندن نحوه استفاده از آن کار نمی‌کند.

هنگامی که یک افزونه را امتحان می‌کنید، مطمئن شوید که این بخش ها را خوانده اید تا بتوانید افزونه را به درستی در وب سایت خود پیکربندی و استفاده کنید. همچنین ممکن است نکات جالب دیگری را در آنجا پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر به دنبال افزونه ای هستید که یک ابزارک را اضافه می‌کند، ممکن است دریابید که یک برچسب قالب هم ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن در قالب خود استفاده کنید یا کد کوتاهی که می‌توانید در پست ها و صفحات استفاده کنید. همچنین می‌توانید از نکات نویسنده افزونه در مورد چگونگی افزودن سبک های CSS خود به خروجی افزونه مطلع شوید.

آزمایش کردن یک افزونه

افزونه های وردپرس اگر ضعیف نوشته شده باشند یا از استانداردهای کدگذاری وردپرس پیروی نکنند ممکن است سرعت وب سایت شما را کم کنند.

برای بررسی این مشکل به Pingdom یا سایر سرویس های بررسی سرعت سایت مراجعه کنید. قبل از فعال کردن افزونه، سرعت صفحه وب سایت خود را آزمایش کنید. از صفحه عکس بگیرید یا نتایج را یادداشت کنید.

پس از آن، به وب سایت وردپرس خود برگردید و افزونه را فعال کنید. اکنون دوباره سرعت وب سایت خود را آزمایش کنید.

اگر افزونه زمان قابل توجهی به سرعت سایت شما اضافه می کند، باید سعی کنید افزونه بهتری پیدا کنید و برای پیدا کردن بهترین افزونه وردپرس بیشتر جستجو کنید.

به عنوان مثال، در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد که یک افزونه ۸/۰ ثانیه اضافی به زمان بارگذاری سایت آزمایشی ما اضافه کرده است که باعث می‌شود به طور قابل توجهی کندتر شود.

استاندارد های کدنویسی شده

وقتی افزونه وردپرس را انتخاب می کنید، باید بررسی کنید که آیا از بهترین شیوه های کد نویسی پیروی می کند یا خیر. یک افزونه ای که به صورت استاندارد کدنویسی شده است نه تنها باعث می شود سایت شما سریع تر کار کند، بلکه از بروز هر گونه مشکل امنیتی که ممکن است سایت شما را مختل کند نیز جلوگیری می کند. بنابراین، عاقلانه است که یک افزونه وردپرس را از سایت های معتبر مانند ژاکت  انتخاب کنید، زیرا تمامی افزونه ها در این سایت به نحوه ی استاندارد کدنویسی شده اند.

بازگشت به انجمن وردپرس و نویسندگان افزونه

وردپرس یک نرم افزار رایگان عمومی است و همچنین فهرست افزونه های کاربردی  وردپرس نیز همینگونه است. نویسندگان افزونه وقت، تلاش و خلاقیت زیادی را در نوشتن این افزونه ها صرف کرده اند. از بسیاری جهات میتوانید به آنها کمک کنید و در اینجا لیستی از کارهایی که میتوانید انجام دهید آورده شده است:

  • اهدا : اگر افزونه ای از نظرتان مفید است و نویسنده افزونه آدرس URL اهدا خود را در صفحه افزونه قرار داده است، پس لطفاً اهدا مقداری پول را در نظر بگیرید. این پول بهای افزونه نیست، بلکه نشانه قدردانی است.
  • رتبه بندی افزونه : همانطور که قبلاً اشاره کردیم بسیاری از کاربران تمایل چندانی به ارزیابی افزونه ای که عملکرد خوبی دارد ندارند. شما میتوانید به شکستن این روند کمک کنید. وقتی افزونه ای را که دوست دارید پیدا کردید، به آن رتبه بدهید و دیدگاه بگذارید. چند خط به اندازه کافی خوب است که به مردم اجازه دهد از تجربه شما با این افزونه مطلع شوند.
  • افزونه را در وبلاگ، توییتر یا فیس بوک خود به اشتراک بگذارید.

وقتی یک افزونه کار نمی‎کند باید چه کار کرد؟

اگر یک افزونه خطایی ایجاد کند یا کار نکند، اولین کاری که میخواهید انجام دهید این است که بفهمید با افزونه یا قالب دیگری مغایرت دارد یا خیر. تمام افزونه های دیگر را غیرفعال کرده و تم پیش فرض وردپرس را فعال کنید. دوباره افزونه را امتحان کنید. اگر باز هم کار نکرد، ممکن است بخواهید از پشتیبانی محصول در ژاکت کمک بگیرید.

بیشتر نویسندگان افزونه ها به کد خود اهمیت میدهند و تمام تلاش خود را میکنند تا هر زمان که بتوانند به سوالات پشتیبانی پاسخ دهند.

نتیجه

در این مقاله روند اصولی انتخاب بهترین افزونه وردپرس را بررسی کردیم. اگرچه این عوامل تضمین کننده انتخاب صحیح افزونه در ۱۰۰٪ موارد نیست، اما قطعاً شانس موفقیت شما را افزایش خواهد داد.

امیدواریم این راهنما به شما در انتخاب بهترین افزونه وردپرس کمک کرده باشد. سوالات خود را در این زمینه در بخش دیدگاه ها برای ما بنویسید تا در اسرع وقت به آن ها پاسخ دهیم.

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

6

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ممنون از توجهتون، خوشحالیم که این مطلب براتون مفید بوده.

سلام
لطفا این دو لینک رو ببینید و در انتخاب و پیدا کردن افزونه مناسب کمک کنید
در وب سایت همکار فوق در دسته بندی لباس و لیوان و پیکسل صدها محصول دارند
اما گزینه های فیلد به هم ربط دارند مثلا اگر لیوان سفید ناموجود بشه یا تغییر قیمت پیدا کنه یا مثلا لیوان بنفش اضافه بشه برای همه لیوان های داخل سایت اعمال میشه
یا اگر پیسکل مگنتی تمام بشه این فیلد برای همه محصولات پیکسل ناموجود میشه
یا اگر لباس مدیوم تمام بشه این سایز برای همه محصولات لباس ناموجود میشه یا تغییر قیمت پیدا میکند

افزونه مناسب برای این روش کار چیست؟
آیا افزونه WooCommerce Extra Product Options برای این کار مناسب است یا روش های بهتری موجود است؟
ممنون میشم پاسخ بدید

سلام
مواردی که فرمودید توسط امکانات بخش محصولات متغیر خود ووکامرس قابل انجام است
افزونه ای هم که نام بردید برای بخش دیگری از سایتی که لینک دادید قابل اتسفاده است

ارسال دیدگاه