5 نکته برای انتخاب نام دامنه وردپرس

وردپرس

4 دقیقه زمان مطالعه

نام دامنه خوب یکی از فاکتورهای مهم مدیریت یک وب سایت موفق است. با نام دامنه مردم شما را به یاد می آورند و آن بخشی از برند تجاری شما است. بنابراین، چگونه می دانید چه نام دامنه ای را برای وبلاگ جدید وردپرس خود انتخاب کنید؟ در این راهنمای انتخاب نام دامنه ما پنج مورد از نکات مربوط به نام دامین مناسب را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

داشتن نام دامنه خوب و جذاب ممکن است در هنگام جلب نظر مشتری هدف شما تفاوت ایجاد کند.

نکات مهم در انتخاب دامنه

معرفی ابزارهای کاربردی در انتخاب دامنه

سایر نکات انتخاب دامنه

  1. در صورت وجود، از پسوند .com استفاده کنید.

به وب سایت های محبوب موجود فکر کنید. بیشتر آن ها از پسوند نام دامنه .com استفاده می کنند، درست است؟ اگرچه پسوندهای نام دامنه بسیار متنوعی وجود دارد اما همه آنها برای هر شرایطی بهترین انتخاب نیستند.

بیشتر اوقات، هر کسی که بخواهد به شما دسترسی پیدا کند از نام وبلاگ وردپرس شما استفاده می کند و سپس در انتهای آن .com اضافه می کند. این یک پسوند رایج است که از دهه 1990 وجود دارد و در ذهن میلیون ها نفر نفوذ کرده است. این اولین نکته در راهنمای انتخاب نام دامنه است.

  1. در صورت امکان از کلمات کلیدی استفاده کنید.

انتخاب نام سایت

شما همیشه نمی توانید یک کلمه کلیدی را در نام دامنه و نام سایت خود به کار ببرید. اما اگر می توانید، این کار را انجام دهید. زیرا این کار نه تنها به شما در توضیح این که وبلاگ وردپرس شما چیست کمک می کند، بلکه در مورد بهینه سازی موتور جستجو نیز به بلاگ شما کمک می کند.

اینترنت پر است از ابزارهای موثر کلمات کلیدی برای کمک به شما در یافتن گزینه هایی برای دامنه. حتی ممکن است بعضی از آنها از ایده اولیه شما بهتر باشد.

کلمات کلیدی نه تنها به بهینه سازی موتور جستجو کمک می کنند، بلکه آنها همچنین به مردم کمک می کنند تا ببینند که شما بهترین منبع اطلاعاتی هستید که آنها به دنبال آن بودند. برای اطلاعات بیشتر درباره تحقیق کلمات کلیدی، مقاله ما در این زمینه را مطالعه کنید.

  1. نام دامنه انتخابی خود را چک کنید.

نام دامنه مناسب

نکته دیگری که باید در راهنمای انتخاب نام دامنه بیان کنیم این است که قبل از گرفتن و خریداری نام دامنه، باید مطمئن شوید که از آن نام دامین یا هر نامی مشابه آن، توسط شرکت دیگری استفاده نشده است. برای این کار می توانید از سایت هایی که دامنه ها را چک میکنند استفاده کنید. مثل سایت who is و سایت سایت های هاست های معتبر.

شما نمی خواهید یک تجارت بزرگ به دنبال شما بیاید، زیرا نام دامنه شما دارای حق چاپ و برند تجاری است یا توسط شخص دیگری استفاده می شود.

این مقاله را حتما بخوانید
طراحی صفحه فرود نوروزی و مزایای آن در افزایش فروش

با رد شدن از این مرحله و تعیین تکلیف نام دامنه، می توانید در ازای بازدید، فروش و هزینه های حقوقی خرید دامین هزینه کنید.

همچنین ممکن است مایل باشید که پس از دریافت نسخه .com ، چند پسوند دامنه مختلف را بگیرید. با این کار منابع دیگر از راه اندازی وب سایت های مشابه جلوگیری می کنند. اگر وب سایت شما محبوب شود، این موضوع می تواند یک نگرانی واقعی باشد.

  1. از خط فاصله و عدد در دامنه استفاده نکنید.

در راهنمای انتخاب نام دامنه به شما توصیه می کنیم برای کمک به اینکه نام دامنه شما به یاد ماندنی باشد، از اعداد در آن استفاده نکنید. چرا؟ این کار به این دلیل است که اگر شما از افراد بخواهید از این شماره استفاده کنند یا آن را هجی کنند، دچار سردرگمی خواهند شد.

تردید را در ذهن آنها پاک کنید و از استفاده اعداد در نام دامنه خود پرهیز کنید. استفاده از خط تیره در انتخاب نام دامنه مناسب نیز همین حالت را دارد و بهتر است از آن استفاده نکنید.

دلیل این که این ویژگی بد است این است که مردم نمی دانند دقیقاً کجا باید آنها را قرار دهند.

 

گفتن و توضیح این گونه نام دامین ها نه تنها دشوار است، بلکه به احتمال زیاد پس از ذکر خط تیره سوم یا چهارم در نام دامنه شما، دیگر توجه آن ها متوقف شده است.

  1. دامنه را کوتاه، ساده و با اهمیت بیان کنید.

نام دامنه نباید خیلی پیچیده باشد. بهترین شرط شما در انتخاب نام دامنه این است که کوتاه و ساده باشد. چرا؟ چون به خاطر سپردن آن برای مردم آسان تر است.

هرچه نام دامنه طولانی تر باشد، خطر غلط املایی یا غلط نوشتاری مشتری در آن بیشتر می شود. به موفقیت سایت های مانند “Google.com” یا “Apple.com” فکر کنید. ورودی های ساده و تک کلمه ای که تایپ کردن و به خاطر سپاری آنها آسان است.

اگر نام تجاری شما چندین کلمه دارد، همیشه می توانید از مخفف به عنوان نام دامنه و بخشی از برند استفاده کنید. به عنوان مثال، نام تجاری مانند “BobsBarbecueChickenHutch.com” می تواند به “bbch.com”  کوتاه شود.

خیلی منتظر نمانید

در مورد خرید و ثبت نام دامنه باید سریع عمل کنید. برای خرید دامین یک هفته یا حتی چند روز صبر نکنید، مخصوصاً اگر هفته خوبی باشد. چه در حال راه اندازی یک وب سایت جدید باشید و چه ایجاد دامنه addon ، قبل از اینکه شخص دیگری این کار را انجام دهد، نام خود را ایمن کنید.

 

امیدواریم این راهنمای انتخاب نام دامنه به شما در انتخاب اسم دامنه مناسب کمک کرده باشد. در صورت نیاز به آموزش وردپرس اینجا کلیک کنید.

 

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه