آموزش رفع خطای عدم بازسازی رمز عبور در وردپرس

ارور های وردپرس

4 دقیقه زمان مطالعه

وردپرس نیز مانند سایر سیستم ها و پلتفرم های مدیریت محتوا، با مشکلاتی مواجه می شود که بخش بزرگی از آنها براحتی قابل رفع است. از نمایش یک پیغام خطای کدنویسی گرفته تا از دسترس خارج شدن وبسایت، چالش های پیش رو را می توان با دقت و صبوری از سر راه برداشت. یکی از خطاهای رایج هنگام ورود به پیشخوان وردپرس، عدم امکان لاگین با هشدار Could not save password reset key to database نام دارد. خطای عدم بازسازی رمز عبور جلوی ورود به بخش مدیریت را گرفته و به مشکلی در دیتابیس اشاره می کند که می تواند بعضا گمراه کننده باشد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام تلاش برای ورود با این خطا مواجه شده اید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

خطای عدم بازسازی رمز عبور در وردپرس چیست؟

نمایش خطای عدم بازسازی رمز عبور یا Could not save password reset key to database یکی از انواع خطاهای رایج وردپرس است که به تکمیل ظرفیت فضای هاست شما اشاره دارد. مشکل عدم بازسازی رمز عبور در وردپرس پس از چند بار تلاش ناموفق برای ورود به پیشخوان نمایش داده شده و صفحه را بطور مداوم بارگزاری می کند. هشدار فوق ممکن است به عنوان خطا در بازخوانی لاگین نمایش داده شود که درهرصورت به یک معنی است. تلاش برای بازنشانی پسورد نیز باعث نمایش خطای دیگری می شود که امکان می گوید وردپرس امکان ذخیره رمز عبور در پایگاه داده را ندارد. اینجاست که وردپرس قادر به نوشتن اطلاعات در پایگاه داده نیست و هاست هم از تمام فضای خود استفاده کرده است.

 

چگونه خطای عدم بازسازی رمز عبور در وردپرس را رفع کنیم؟

گاهی اوقات انجام یکسری کارها و مراقبت ها به پیش گیری از بروز بسیاری خطاها می انجامد. به عنوان مثال با رسیدگی و بهینه سازی وبسایت و همینطور توجه به ظرفیت هاست که محل ذخیره سازی اطلاعات را هم شامل می شود، علاوه بر بهبود کارایی، جلوی بسیاری از مشکلات گرفته می شود.

برای رسیدگی به خطای عدم بازسازی رمز عبور، باید به فضای هاست دسترسی داشته باشید. این امر به وسیله سیستم های مدیریت مانند سی پنل یا دایرکت ادمین و همینطور دسترسی FTP امکان پذیر است. با ورود به مدیریت هاست، فایل ها و افزونه های قدیمی که بلا استفاده بوده و حجم زیادی را گرفته اند شناسایی و پس از اطمینان کامل، حذف کنید.

در بسیاری هاست ها، فایل های پشتیبان بر روی فضای ذخیره سازی کاربر قرار میگیرد که روشی اشتباه است. فایل های پشتیبان با پسوندهای tar یا zip و در حجم های سنگین قابل مشاهده هستند. درصورتیکه از وجود پشتیبان وبسایت در هاست خود مطمئن هستید، از پشتیبان هاست بخواهید نسخه های قدیمی را حذف و نسخه جدید را بر روی سرورهای داخلی خودشان نگهداری کنند. بهتر است آخرین نسخه پشتیبان از کل وبسایت و هاست خود را بر روی رایانه شخصی نگهداری کنید تا درصورت لزوم امکان صرفه جویی بیشتری در فضای هاست وجود داشته باشد.

این مقاله را حتما بخوانید
نحوه رفع مشکل به‌روزرسانی دیگری در جریان است در وردپرس

پوشه uploads واقع در wp-content حاوی فایل های بزرگی است که اکثرا مورد استفاده هم قرار نمی گیرد. یکی از پوشه هایی که باید در هاست بررسی کنید، مسیر آپلود است که پس از اطمینان و انتخاب فایل های غیر ضروری، کمک زیادی به فضای هاست شما می کند. پس از پاکسازی هاست و حذف فایل های غیرضروری، حال فضای خالی بیشتری را شاهد هستید. بدین ترتیب به وبسایت خود برگشته و مجددا برای ورود به پیشخوان وردپرس تلاش کنید. با ورود به پنل مدیریت، می توانید از افزونه های بهینه سازی مانند پلاگین های کاهش حجم تصاویر کمک بگیرید تا فایل های مورد استفاده در وبسایت تان نیز با حجم مناسب ذخیره شوند.

یکی دیگر از دلایلی که می تواند به بروز این خطا منجر شود، استفاده از بهترین افزونه‌های کش است که بعضا بدرستی پیکربندی هم نمی شوند. افزونه های کش که برای افزایش سرعت سایت مورد استفاده قرار می گیرند، از پاکسازی فایل های موقت جلوگیری کرده و فضای هاست را افزایش می دهند.

افزونه های بکاپ گیری و ذخیره فایل های پشتیبان نیز سهم بسزایی در اشغال بی رویه هاست شما دارند. راهکارهای ابری ذخیره سازی می تواند شیوه موثری در بهبود فضای هاست باشند که بعضا حجم قابل توجهی را بصورت رایگان در اختیار شما می گذارند. با تنظیم افزونه های پشتیبان گیری بر روی Google Drive یا سرویس هایی مانند Dropbox و حذف آنها از روی هاست، بخش قابل توجهی از فضای اشغال شده آزاد می گردد.

انتخاب یک سرویس مناسب که بر اساس نیازهای کاری شما کانفیگ می شود، تقریبا جلوی تمام این مشکلات را می گیرد زیرا دیگر نیاز نیست نگران فضای ذخیره سازی برای وبسایت تان باشید. با این حال اگر با انجام روش های یاد شده بازهم فضای مورد نیاز را نتوانستید بدست بیاورید، پیشنهاد می کنیم با مشورت پشتیبان هاست، سرویس میزبانی خود را ارتقا دهید.

 

جمع بندی

خطاهای وردپرس اغلب ریشه در مشکلاتی دارد که براحتی قابل پیشگری است. خطای عدم بازسازی رمز عبور در وردپرس به تکمیل شدن فضای میزبانی شما ارتباط دارد که خود بتنهایی بر روی سرعت بارگزاری، کارایی افزونه ها و قالب و همچنین هملکرد وردپرس تاثیر گذار است.

با انتخاب سرویس میزبانی مناسب با کسب و کارتان و رسیدگی به منابع کنونی وبسایت، می توانید از بروز مشکلات و خطاهایی مانند عدم بازسازی رمز عبور جلوگیری کنید. بهینه سازی وبسایت وردپرسی شما شامل حذف فایل های غیر ضروری و بهبود اسنادی مانند تصاویر و ویدئوها است. از افزونه فشرده سازی تصاویر برای عکس ها استفاده کرده و فایل های ویدئویی را در هاست دانلود بارگزاری کنید تا در فضای هاست صرفه جویی کرده باشید. افزونه های بهینه سازی و کش را برای کانفیگ زمان پاکسازی موقت پیکربندی کرده و فایل های غیر ضروری بلا استفاده را حذف کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه