هک سایت وردپرس چگونه اتفاق می افتد؟

امنیت

10 دقیقه زمان مطالعه

چرا یک هکر به وب سایت من حمله می کند و هک سایت وردپرس چگونه اتفاق می افتد؟ این سوال متداولی است که ممکن است هنگام تحقق بدترین کابوس خود بپرسید. مطمئن باشید، احتمال شخصی بودن حمله بسیار کم است. هکرها انگیزه های اساسی دارند که هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد. هکرها معمولاً اهمیتی نمی دهند که آیا وب سایت شما یک صفحه خیریه برای بی خانمان ها است یا سایتی با هزاران کالای جالب برای فروش.

با این حال، سخت است که وقتی هویتی بدون چهره با قصد هک وردپرس به وب سایت شما حمله کرده و باعث هرج و مرج و آشفتگی می شود، احساس قربانی بودن نداشته باشید. شما احساس استرس می کنید و اوضاع از کنترل شما خارج می شود. شما شخصاً احساس حمله می کنید و به این فکر می کنید که آیا راهی برای جلوگیری از وقوع حمله وجود دارد؟ حتی ممکن است فکر کنید که آیا می توانید سایت خود را نجات دهید یا خیر.

به هر حال، شما برای ساختن وب سایت خود سخت کار کردید و آن را از ابتدا ساختید. شما شاهد رشد و بلوغ وب سایت خود هستید و تخریب این مورد برای صاحب وب سایت بسیار ناراحت کننده است که اگر قبل از اینکه یک سایت را راه اندازی کنید آموزش وردپرس را به صورت کامل گذرانده باشید و سایت خود را ایمن کنید، درصد هک شدن سایت شما کمتر خواهد شد .

روزانه هزاران سایت هک می شوند و منجر به از دست دادن درآمد می شوند. وب سایت های بزرگ، وب سایت های متوسط، حتی سایت های کوچک و جدید همه آنها ممکن است هک شوند.

برای مقابله با این حملات، ابتدا باید بپرسیم که انگیزه این هکرها از هک وردپرس چیست؟

انگیزه هکرها از هک سایت وردپرس

چه چیزی باعث می شود یک هکر یک وب سایت را هدف قرار دهد؟ در حقیقت، هکرها نرم افزاری را که وب سایت شما از آن استفاده می کند، هدف قرار می دهند. با هک این نرم افزار، آنها می توانند داده های حساس مشتری را بدزدند یا حتی وب سایت وردپرس شما را کنترل کنند.

هک سایت وردپرس

وردپرس 35٪ از کل وب سایت های موجود در اینترنت را تأمین می کند. یک دلیل عمده برای محبوبیت وردپرس این است که این یک بستر بسیار امن است که می توانید از آن برای ساختن هر چیزی از یک وبلاگ گرفته تا ساخت فروشگاه اینترنتی تجارت الکترونیک بزرگ استفاده کنید.

متأسفانه وردپرس با افزایش محبوبیت، به هدف هکرها نیز تبدیل شده است. اگر یک افزونه محبوب وردپرس دارای یک آسیب پذیری جدی باشد، یک هکر به طور بالقوه می تواند نقشه هایی برای تصرف صدها هزار و میلیون ها وب سایت، داشته باشد. خوشبختانه، بیشتر آسیب پذیری های پلاگین ها توسط توسعه دهندگان خود آنها به سرعت شناخته و برطرف می شوند.

توجه: از افزونه iThemes Security Pro  برای بررسی و شناسایی خودکار آسیب پذیری ها در وب سایت وردپرس خود استفاده کنید.

با دستیابی به اطلاعات حساس و خصوصی، هکرها می توانند آن را برای درآمد خود بفروشند یا حتی آن را در دست بگیرند و در نتیجه مردم را وادار به پرداخت پول می کنند تا اطلاعات خود را به دست دیگران برسانند.

بنابراین، انگیزه اصلی هکرها از هک سایت وردپرس چیست؟

ایجاد جریان نقدی برای خودشان.

اینترنت مکانی پردرآمد است که به همه اقشار جامعه فرصت تولید دستمزد را می دهد. با این حال، این بدان معنا نیست که همه این کار را به روشی قانونی و اخلاقی انجام می دهند. بسیاری از هکرها حتی از کوچکترین وب سایت ها سود بالایی کسب می کنند.

پول انگیزه لازم آنها است، اما برخی از آنها از احساس قدرتی که با موفقیت در شکستن یک وب سایت کسب می کنند، لذت می برند، اما اکثریت قریب به اتفاق صرفاً برای پول در این تجارت فعالیت می کنند.

 

آموزش وردپرس

اسپم در سئو

انگیزه دیگر هکر برای حمله به وب سایت شما، کسب مزایای هرزنامه SEO است. سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، همان چیزی است که موتورهای جستجو برای فهرست بندی یا رتبه بندی وب سایت شما از آن استفاده می کنند. با استفاده از کلمات کلیدی خاص، که به صورت استراتژیک در صفحات وب و پست های وبلاگ خود قرار داده شده است، می توانید به وب سایت خود کمک کنید تا در جستجوی گوگل رتبه بالاتری داشته باشد. با این کار بازدید از وب سایت شما افزایش می یابد و می تواند به شما کمک کند سود قابل توجهی را بدست آورید.

هکرها همه چیز راجع به سئو می دانند و از آن به نفع خود استفاده می کنند. وقتی وب سایت شما به خطر افتاد، هکرها یک درب پشتی را به وب سایت شما متصل می کنند. این به آنها امکان می دهد از راه دور کلمات کلیدی و محتوای وب سایت شما را کنترل کنند. آنها اغلب ترافیک را از وب سایت شما هدایت می کنند و کاملاً از سایت شما عبور می کنند.

این باعث می شود مخاطب هدف شما گیج و ناامید شود و اعتبار وب سایت شما را از بین ببرد.

بازدیدکنندگان وب سایت شما اغلب به سایت هایی هدایت می شوند که بدیهی است کلاهبرداری هستند و آنها در بازدید مجدد از وب سایت شما در آینده مردد خواهند بود.

به نظر می رسد که این به اندازه کافی بد نباشد، هکرهایی که از این روش استفاده می کنند وب سایت شما را از نظر موتورهای جستجو بد جلوه می دهند. وب سایت شما دیگر قانونی به نظر نمی رسد و رتبه بندی آن به سرعت پایین می آید. بدون رتبه بندی بالا در جستجوها، سایت شما به یکی از میلیون ها سایتی تبدیل خواهد شد که هرگز بیش از چند بازدید در ماه ندارند.

تزریق بدافزار

بسیاری از هکرها با هدف آلوده کردن وب سایت شما به بدافزار، به وب سایت شما حمله می کنند. بدافزار بیت های کوچکی از کد است که می تواند برای ایجاد تغییرات مخرب در وب سایت شما استفاده شود. اگر سایت شما به بدافزار آلوده شود، مهم است که در اسرع وقت هشدار دهید. هر دقیقه که بدافزار در وب سایت شما باقی بماند، آسیب بیشتری به وب سایت شما وارد می کند. هرچه صدمه بیشتری به وب سایت شما وارد شود، تمیز کردن و بازیابی وب سایت شما بیشتر طول خواهد کشید. متأسفانه، بررسی میانگین زمان وقوع نقض ضروری است که سلامتی وب سایت خود را با اسکن منظم بدافزار بررسی کنید. به همین دلیل بررسی دائمی سلامت وب سایت خود با اسکن بدافزار بسیار مهم است.

متأسفانه، حتی پس از حذف همه بدافزارها، یک هکر می تواند با استفاده از درب پشتی وب سایت شما را مجدداً با بدافزار آلوده کند. پس هوشیاری خود را حفظ کنید و در صورت مشاهده هرگونه حمله مجدد، حتماً با یک متخصص تعمیرات هک تماس بگیرید تا وب سایت خود را به درستی بررسی کند.

وب سایت های آلوده به بدافزارها حتی گاهی اوقات با ربات های گسترده ای روبرو می شوند، که برای حمله به سایر وب سایت های آسیب پذیر مانند ویروسی که متوقف نمی شود، گسترش می یابد.

این مقاله را حتما بخوانید
راهکارهای بازاریابی برای بهبود کارایی وبسایت وردپرسی

برای جلوگیری کردن از هک وردپرس خود، مقاله ما در این زمینه را حتما بخوانید.

هک سایت وردپرس

باج افزار

ممکن است یک هکر بخواهد به وب سایت شما حمله کند تا باج آن را در اختیار داشته باشد. Ransomware به مواردی اشاره دارد که هکر وب سایت شما را در اختیار بگیرد. وب سایت شما را آزاد نمی کند، مگر اینکه هزینه سنگینی به آنها بپردازید. زمان خرابی حمله باج افزار 5 تا 9 روز است. 10 روز بدون فروش چقدر برای شما ضرر دارد؟

باج متوسطی که هکرها درخواست می کنند، به طرز چشمگیری افزایش یافته است، از 294 دلار در 2015 به بیش از 13000 دلار در سال 2020. با این نوع پرداخت ها، با رشد جوامع جرم و جنایت مانند این، ایمن سازی و محافظت صحیح از وب سایت شما بسیار مهم تر می شود.

دیوار نویسی اینترنت

برخی از هکرها ممکن است برای سرگرمی به وب سایت شما حمله کنند. سبک هک، از بین بردن وب سایت ها است. این ها معمولاً بچه ها یا جوانان هستند که با مهارت هک کردنشان شروع به بازی می کنند. آنها هک هایی از این دست را به عنوان راهی برای تمرین و ارتقا مهارت های خود انجام می دهند.

وقتی صحبت از مخدوش شدن یک وب سایت می شود، به دیوارنویسی فکر کنید. مهاجمان ظاهر وب سایت شما را تغییر می دهند، گاهی اوقات به روش های سرگرم کننده یا حواس پرت. متخلفان وب سایت معمولی کارهای خود را برای سرگرمی یا راهی برای خودنمایی انجام می دهند. آنها معمولاً عکس هایی از کارهای ناشایست خود را ارسال می کنند و سعی می کنند یکدیگر را بدست آورند تا جایزه بهترین افتضاح را از آن خود کنند.

خبر خوب این است که تجربه این نوع هک خطر کمتری برای شما دارد. علاوه بر این، از آنجا که بیشتر نوجوانان و سایر هکرهای آماتور این آسیب پذیری ها را انجام می دهند، در مقایسه با سایر بدافزارها، وب سایت شما راحت تر قابل شناسایی و پاکسازی است. به طور معمول توسط اسکنرها قابل شناسایی و به سرعت برداشته می شوند.

توجه: استفاده از نسخه پشتیبان تهیه شده اخیر سریع ترین راه برای بازیابی وب سایت شما پس از خراب شدن وب است. BackupBuddy یک افزونه عالی پشتیبان گیری از وردپرس برای تهیه نسخه پشتیبان، بازیابی و حتی انتقال سایت شماست.

هک کردن هر روز آسان تر می شود.

امروزه، هک سایت وردپرس تقریباً خودکار انجام می شود. به همین دلیل، هکرها می توانند به راحتی به تعداد زیادی از وب سایت ها نفوذ کنند. هکرها از ابزارهای ویژه ای استفاده می کنند که اینترنت را اسکن می کنند و به دنبال آسیب پذیری های شناخته شده هستند. نصب افزونه ها یا قالب ها در سایت خود با آسیب پذیری های شناخته شده مانند این است که گام به گام به هکرها دستورالعمل لازم برای ورود به وب سایت شما را بدهید. به همین دلیل به روزرسانی افزونه ها و قالب ها بسیار مهم است.

نصب افزونه ها یا قالب ها در سایت خود با آسیب پذیری های شناخته شده مانند این است که گام به گام به هکرها دستورالعمل لازم برای ورود به وب سایت شما را بدهید.

هک سایت وردپرس

اکنون بیشتر مراحل در فرآیند نفوذ کاملاً خودکار است. برنامه ها و کدهای رایانه ای کارهای کثیف هکرها را انجام می دهند و آنها این کار را به سرعت نگران کننده انجام می دهند. به خصوص هنگامی که صحبت از حملات Brute Force  به ورود وردپرس شما می شود. حملات بروت فورس به یک روش آزمون و خطا اشاره دارد که برای کشف ترکیبات نام کاربری و رمز عبور به منظور هک کردن وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

هکرها اکنون به ابزارهای از پیش ساخته شده ای دسترسی دارند که اینترنت را برای حمله به وب سایت وردپرس پاک می کنند. این ابزار هکرها را با لیستی از متداول ترین ترکیب نام کاربری و گذرواژه های وردپرس که می توانند برای ورود بی رحمانه به یک وب سایت استفاده کنند، مسلح می کند و با استفاده از این ابزارهای پیش ساخته، دانستن نحوه کلیک روی دکمه تنها مهارت مورد نیاز برای انجام این نوع حملات است.

 

5 نکته سریع برای محافظت و امنیت وب سایت خود

دانستن اینکه در صورت به خطر افتادن و هک سایت وردپرس شما چقدر می تواند خطرناک باشد، می تواند کاتالیزوری باشد که برای شروع اجرای استراتژی امنیتی وردپرس نیاز دارید. در اینجا 5 نکته برای شروع وجود دارد.

  • همه چیز را به روز کنید. به روزرسانی ها فقط برای ویژگی های جالب جدید و رفع اشکال نیست. به روزرسانی های پلاگین و آنها می تواند وصله های امنیتی مهم برای آسیب پذیری های شناخته شده باشد. سایت خود را ایمن و به روز نگه دارید.
  • از احراز هویت دو عاملی استفاده کنید. گوگل اظهار داشت که با استفاده از احراز هویت دو عاملی می توان 100٪ از حملات خودکار ربات را متوقف کرد. افزونه آیتم سکیوریتی افزودن احراز هویت دو عاملی به وب سایت های وردپرس را آسان می کند.
  • رد کردن گذرواژه های به خطر افتاده نقض داده به طور معمول لیستی از نام های کاربری، رمزهای عبور و اغلب داده های شخصی دیگر است که پس از به خطر افتادن یک سایت در معرض دید قرار گرفت. امتناع از اجازه دادن به کاربران وب سایت شما از گذرواژه هایی که شناخته شده اند به خطر افتاده است، می تواند امنیت سایت شما را به شدت افزایش دهد. با استفاده از آنتی هک های وردپرس می توانید به راحتی از رمزهای عبور در معرض خطر خودداری کنید.
  • نصب نرم افزار از منابع معتمد فقط باید نرم افزاری را که از WordPress.org، مخازن تجاری معروف مثل ژاکت یا مستقیماً از توسعه دهندگان معتبر دریافت می کنید، نصب کنید. شما نباید از نسخه های نال شده پلاگین های تجاری استفاده کنید، زیرا آنها می توانند کد مخربی داشته باشند.
  • ثبت امنیت وردپرس را اضافه کنید. گزارش های امنیتی وردپرس اطلاعات مفصلی را درباره فعالیت در وب سایت وردپرس شما ارائه می دهند. اگر می دانید در گزارش های خود به دنبال چه چیزی باشید، می توانید به سرعت رفتارهای مخرب سایت خود را شناسایی و متوقف کنید.

 

آموزش وردپرس

جمع بندی

کاملاً طبیعی است که تعجب کنید که چرا یک هکر، حمله به وب سایت شما را انتخاب کرده است. در حالی که هکرها شما را شخصاً هدف قرار نمی دهند، اما آنها انگیزه حمله به وب سایت شما را دارند. خواه هرزنامه سئو باشد یا بدافزارها، در واقع انگیزه هک سایت وردپرس در پول خلاصه می شود. خبر خوب این است که با اقدامات امنیتی مناسب می توان از هک وردپرس جلوگیری کرد. اگر دوست دارید در مورد امنیت سایت وردپرسی خود بیشتر بدانید می توانید به مقاله آموزش وردپرس ژاکت سر بزنید .

محصول پیشنهادی

افزونه امنیتی آیتمز سکیوریتی (solid seurity) | پلاگین iThemes Security Pro

395,000 تومان

95.14%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیتی ضد هک سکیوپرس پرو | SecuPress Pro

345,000 تومان

96.52%
وردپرس تایم

وردپرس تایم

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه گواهینامه امنیتی SSL | پلاگین Really Simple SSL Pro

395,000 تومان

87.2%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردپرس | پلاگین All In One WP Security

445,000 تومان

100%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه