Retry

سیستم مدیریت محتوای وردپرس به عنوان یکی از پرکابردترین cmsها توانسته تاکنون مخاطبین زیادی را به سمت خود جذب کند. اما از آن جایی که بیشتر اعداد در ویرایشگرهای قالب وردپرس با حروف لاتین نمایش داده می شوند؛ باید راهکارهای مختلفی را در این باره اجرایی نماید و نیاز خود را برطرف نمایید. در ادامه به بررسی کامل تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در وردپرس یا همان فارسی سازی اعداد در وردپرس می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

 

استفاده از اعداد فارسی در سایت وردپرسی

استفاده از اعداد فارسی در سایت وردپرسی یکی از معضلاتی است که بسیاری از کاربران سایت ها با آن درگیر هستند و می خواهند به تغییر چنین مواردی بپردازند. در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به پاسخ سوال “چگونه می توان این موارد را تغییر داد؟” بپردازیم. ما در این مقاله به 5 روش فارسی سازی اعداد در وردپرس میپردازیم که به شرح زیر است:

  1. استفاده از فونت های فارسی
  2. استفاده کد در funnction.php
  3. از طریق دسترسی از طریق هاست
  4. با استفاده از کد در هدر سایت
  5. استفاده از افزونه فارسی سازی

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در وردپرس با استفاده از فونت‌های فارسی

شاید در وهله اول این کار دشوار به نظر برسد، اما با تغییر فونت در وردپرس و استفاده از فونت های فارسی به راحتی و بدون مشکل، می تواند بخشی از معضل شما را برطرف کرده و اعداد دلخواه را به شما نمایش دهد. فونت های پشتیبانی شده شامل ایران سنس، ایران یکان و… می باشند، که تقریبا همه ما این دو فونت را به عنوان بهترین نوع فونت در همه سایت ها می شناسیم و آن ها را دیده ایم.

اگر بعد از انجام این کارها و با نصب فونت چنین تغییراتی رخ نداد، علت چیز دیگری است و باید از طریق کارهای دیگر تنظیمات را درست کرد. اگر اعداد به صورت فارسی نمایش داده نشد، باید بدانید که فونت های شما شامل نسخه های زیادی هستند و باید نسخه فارسی قرار گرفته بر روی آن را نصب نمایید. برای این کار بعد از دانلود فایل مورد نظر باید به پوشه Farsi_numerals مراجعه کرده و از این قسمت این اعداد را درست نمایید. فارسی زبان بودن یکی از مهم ترین دلیل هایی است که افراد به سبب آن تلاش می کنند تا این موارد را در نظر گرفته و اعداد فارسی را در سایت وردپرسی خود استفاده کنند. چنین معضلاتی با چندین راهکار حل خواهد شد و شما می توانید دسترسی به مورد فارسی سازی عددها داشته باشید. مسیر نصب و راهنمایی این اعداد به شرح زیر می باشد و به آسانی با کلیک بر روی چند گزینه این اعداد به صورت فارسی در خواهند آمد.

فقط کافیست مسیر fonts< themes < wp-content <public html در کنترل پنل هاست سایت خود طی کنید.

 

 

فارسی سازی اعداد در وردپرس با استفاده کد در funnction.php

فارسی سازی با استفاده از کد funnction.php از راهکارهای دیگری می باشد، که در صورت اجرایی نشدن مراحل بالا، می توانید آن را اجرایی کنید. برای این کار باید در مرحله اول کدهای معتبر را دانلود کرده و این کار را انجام دهید. کافی است فایل functions.php قالب مخصوص خود را باز کرده و آن ها را در محلی که می خواهید قرار دهید. بعد از آن کدها با استفاده از زبان PHP به وردپرس دستور می دهند، تا در هرجایی از سایت که اعداد انگلیسی وارد شده است، به صورت خودکار برگردانده شود. در نهایت با این کار شما نسخه فارسی شده عددها را دریافت خواهید کرد.

به این نکته توجه داشته باشید که تغییراتی که اعمال خواهید کرد در دیتابیس تغییر نخواهند کرد و شما فقط آن ها را به صورت فارسی برگردانده اید.

function trim_number($num)
{
$eng = array('0','1','2','3','4','5','6','7','8','9');
$per = array('۰','۱','۲','۳','۴','۵','۶','۷','۸','۹');
return str_replace($eng,$per,$num);
}

در واقع این پوشه یک فایل وردپرسی است و می تواند توابع پشتیبانی و ساپورت پوسته را در بر داشته باشد. در ادامه باید به این نکته اشاره کرد که این فایل وردپرسی برای قابلیت ها و کارهای دیگر نیز به کار گرفته می شود و می توان از آن بهره برد. در ادامه برای دسترسی به آن می توانید وارد پیشخوان خود شده و در قسمت نمایش و قسمت ویرایشگر تنظیمات، آن را درست نمایید. به ترتیب وارد پیشخوان می شوید بعد از آن بر روی گزینه نمایش کلیک می کنید و ویرایشگر را انتخاب می کنید.

فارسی کردن اعداد از طریق دسترسی از طریق هاست

برای دسترسی به این مورد کافی است، وارد هاست شده بعد از آن وارد پوشه public html شوید. در مراحل بعدی وارد قسمت wp-content در قسمت themes وارد می شوید و در نهایت آن فایل را انتخاب می کنید. آدرس زیر به صورت دقیق تر می تواند به شما کمک کند تا در چند ثانیه ان را پیدا کنید.
functions.php< themes < wp-content <public html

فارسی سازی اعداد در وردپرس با استفاده از کد در هدر سایت

کدهای JS به عنوان یکی از مهم ترین و پرکاربردترین مواردی می باشند، که در برنامه نویسی با آن سر و کار داریم. کدهای javascript برای برگرداندن اعداد از انگلیسی به فارسی نیز می توانند بهترین عملکرد را ارائه دهند. برای این کار کافی است، کدهایی را در قسمت هد سایت گذاشته تا با خواندن آن ها این اعداد به صورت فارسی نمایش گیرند.

……( &amp;amp;lt;script&amp;amp; gt; $(document).ready(function() { persian={0:'۰',۱:'۱',۲:'۲',۳:'۳',۴:'۴',۵:'۵',۶:'۶',۷:'۷',۸:'۸',۹:'۹'}; function traverse(el) { if(el.nodeType==3) { var list=el.data.match(/[0-9]/g); if(list!=null &amp;amp;amp;amp;&amp;amp;amp;amp; list.length!=0) { for(var i=0;i&amp;amp;amp;lt;list.length;i++) el.data=el.data.replace(list[i],persian[list[i]]); } } for(var i=0;i&amp;amp;amp;lt;el.childNodes.length;i++) { traverse(el.childNodes[i]); } } traverse(document.body); }); &amp;amp;lt;/script&amp;amp;gt; )

توجه داشته باشید که این کد در کجا قرار می گیرد و از آن چه استفاده ای خواهید داشت، زیرا در صورت قرار نگرفتن درست ممکن است، این کد کار ندهد و نتوان از آن استفاده کرد. پس بهتر است آن را در قسمتی قبل از تگ </head> قرار دهید و روند آن را مشاهده نمایید.

استفاده از افزونه فارسی سازی برای فارسی کردن اعداد وردپرس

افزونه وردپرس می تواند به عنوان بخشی از مهم ترین عوامل ایجاد و پایه گذاری سایت ها باشند. در واقع نبود آن ها سبب می شود تا در نهایت شما هر آنچه می خواهید را به راحتی بر روی وردپرس خود نصب نمایید. برای تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در وردپرس کافی است، افزونه مورد نظر را پیدا کرده و با نصب آن اعداد خود را به فارسی برگردانید. برای این کار در نهایت، بعد از نصب به پیشخوان مراجعه کرده و مراحلی را که در فایل ذکر شده است طی نمایید.

افزونه های فارسی سازی اعداد در وردپرس

اگر می خواهید به راحتی و با چند کلیک به آنچه می خواهید دست پیدا کنید، بهتر است مراحل گفته شده را طی نمایید. استفاده از اعداد فارسی در وردپرس کمک می کند، از منظری دیگر پست ها و موارد سایت خود را همانگونه که می خواهید نشان دهید. این افزونه ها شامل افزونه wp-jalali و افزونه پارسی دیت می باشند که رایگان بوده و به راحتی از مخزن افزونه های وردپرس دانلود کرده و با نصب می توان از آن ها بهره گرفت. اگر برای هر یک از راه های گفته شده مشکلی به وجود آمد، کافی است با کارشناسان ژاکت در تماس بوده و مراحل نصب را با کمک آن ها طی نمایید.

سوالات متداول

استفاده از اعداد فارسی در سایت وردپرسی به چه صورت است؟

استفاده از فونت های فارسی

استفاده کد در funnction.php

از طریق دسترسی از طریق هاست

با استفاده از کد در هدر سایت

فارسی کردن اعداد از طریق دسترسی از طریق هاست چگونه انجام می‌شود؟

برای دسترسی به این مورد کافی است، وارد هاست شده بعد از آن وارد پوشه public html شوید. در مراحل بعدی وارد قسمت wp-content در قسمت themes وارد می شوید و در نهایت آن فایل را انتخاب می کنید.

 

دسته بندی: وردپرس , هاست , پنل وردپرس

دیدگاه‌ها

Comments
  • Saeed

    سلام و سپاس
    هیچ کدوم روی فونت “ری” کار نمیکنه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *