نحوه رفع خطای تغییر مسیر در وردپرس

وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

وردپرس یکی از مهم ترین ابزارها در طراحی سایت و بهینه سازی آن است که تقریبا توسط تمام افرادی که در این زمینه کار می کنند، استفاده می شود. هنگام استفاده از وردپرس نیز مانند هر ابزار دیگری ممکن است با خطاهایی مواجه شوید و مشکلاتی را تجربه کنید. یکی از این خطاها، خطای تغییر مسیر در وردپرس است که ممکن است به دلیل تنظیمات نادرست یا برخی از افزونه های وردپرس ایجاد شود. برای رفع این خطا روش های مختلفی وجود دارد و با یادگیری آن ها می توانید به راحتی خطای تغییر مسیر در وردپرس خود را رفع نمایید. در این مقاله بررسی شده است که خطای تغییر مسیر در وردپرس چیست و چگونه می توان آن را رفع کرد. بد نیست با دیگر خطاهای رایج وردپرس نیز آشنا شوید.

خطای تغییر مسیر در وردپرس چیست؟

هنگام استفاده از وردپرس، با خطاهای مختلفی مواجه خواهید شد که به دلیل عوامل زیادی ایجاد شده اند. خطای تغییر مسیر در وردپرس نیز یکی از این خطاها است. وردپرس ساختاری دارد که هماهنگ با سئوی سایت ها کار می کند و با استفاده از تغییر مسیرهای مختلف، کاربر را به یک سایت هدایت می کند. ساختار لینک های وردپرس به این شکل طراحی شده است و به همین دلیل کاربردهای زیادی دارد. با این حال برخی از مواقع ممکن است به دلیل برخی از تنظیمات، این تغییر مسیر با خطاهایی مواجه شود. خطای تغییر مسیر در وردپرس می تواند به خاطر تنظیمات نادرست سیستم اتفاق بیفتد و در این خطا، کاربر در یک لوپ گیر می کند و مدام بین لینک های مختلفی هدایت می شود که باعث بروز خطای تغییر مسیر در وردپرس خواهد شد.

افزونه های وردپرس نیز از این روش در لینک ها استفاده می کنند و به همین دلیل تغییر مسیر، یکی از مهم ترین مسائل در وردپرس است. خطای تغییر مسیر در وردپرس باعث می شود تا کاربر به لینکی هدایت شود و آن لینک کاربر را یک لینک دیگر می فرستد. در این شرایط خطای too many redirects error بر روی صفحه ظاهر می شود که به  معنی تغییر مسیرهای زیاد است. تغییر مسیری که در جای درست و مناسب اتفاق بیفتد کاملا طبیعی است، اما گرفتار شدن کاربر در یک حلقه بی انتها، منجر به بروز خطای تغییر مسیر در وردپرس می شود. در این حالت کاربر نمیتواند به سایتی دسترسی داشته باشد و حتی تمام وردپرس نیز از کار می افتد. به همین دلیل باید نحوه رفع خطای تغییر مسیر در وردپرس را بلد باشید تا در صورت بروز این مشکل، بتوانید آن را رفع کرده و از وردپرس استفاده کنید.

خطای تعداد زیاد ریدایرکت در وردپرس

دلیل ایجاد خطای تغییر مسیر در وردپرس

این خطا می تواند به خاطر برخی از تنظیمات نادرست به وجود بیاید. در صورتی که در ساختار وردپرس تغییراتی ایجاد شود و برخی از پیکربندی های آن به شکل نادرستی تنظیم شوند، احتمال بروز خطاهای مختلف از جمله خطای تغییر مسیر افزایش می یابد. به دلیل این که افزونه های زیادی نیز از تغییر مسیر استفاده می کنند تا برخی از ارورها را رفع کنند، احتمال بروز خطای تغییر مسیر در وردپرس نیز بالاتر می رود. به عنوان مثال، اگر در وردپرس خود افزونه هایی برای مقابله با ارورهای مختلف مانند ارور 404 یا ارور 301 دارید، احتمال این که با خطای تغییر مسیر مواجه شوید، بالاست. زیرا این افزونه ها از تغییر مسیرهای موقت استفاده می کنند تا این ارورها را کاهش دهند و با آن ها مقابله کنند. در نتیجه یک اشتباه در استفاده از آن ها می تواند منجر به بروز خطای تغییر مسیر در وردپرس بشود. ساختن یک ssl مناسب برای سایت، کاری ضروری در جهت حفظ امنیت سایت و کاربر است. احتمالا خطای ناامن بودن را که مرورگر هنگام وارد شدن به برخی از سایت ها نشان می دهد، دیده اید. این خطا به دلیل مشکلاتی در ssl سایت رخ می دهد و با رفع این مشکلات، خطا نیز رفع می شود. برای رفع این خطا نیز از افزونه های مختلفی در وردپرس استفاده می شود که ممکن است باعث به وجود آمدن خطای تغییر مسیر در وردپرس شوند. انواع ریدایرکت در وردپرس را بشناسید.

چگونه خطای تغییر مسیر در وردپرس را رفع کنیم؟

برای حل این مشکل، می توان روش های مختلفی را امتحان کرد و راه های نسبتا زیادی برای رفع خطای تغییر مسیر وجود دارد. به دلیل این که این خطا یکی از مواردی است که توسط کاربران بسیار زیادی گزارش شده است، انواع راه ها برای رفع آن معرفی شدند که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش ساخت هدر با المنتور با قابلیت کوچک شدن

پاک کردن کوکی ها

کوکی ها از دلایل دیگری  هستند که می توانند باعث ایجاد خطای ریدایرکت در وردپرس بشوند. کوکی ها در هر مرورگر تفاوت هایی دارند و به همین دلیل اگر از مرورگر دیگری برای دسترسی به سایت خود استفاده کنید، احتمالا این خطا را نخواهید دید. در صورتی که سایت بر روی مرورگرهای دیگر بدون هیچ خطایی باز می شود، در نتیجه دلیل ایجاد خطا کوکی های مرورگری است که استفاده می کنید. برای رفع این مشکل می توانید به تنظیمات مرورگرتان مراجعه کرده و در بخش کوکی ها، اقدام به حذف و پاکسازی تمام کوکی های ذخیره شده در مرورگر بکنید. سپس خواهید دید که خطای تغییر مسیر در وردپرس نیز رفع شده است و می توانید بدون هیچ مشکلی از سایت خود استفاده بکنید.

خطای صفحه برای ریدایرکت

اصلاح لینک های وردپرس

همانطور که اشاره شد، تنظیمات نادرست در آدرس و لینک های وردپرس می تواند باعث ایجاد خطای تغییر مسیر در آن بشود. اگر در تنظیمات وردپرس تان، آدرس آن را تغییر دهید یا آدرس سایتتان را عوض بکنید، احتمالا با خطای تغییر مسیر رو به رو خواهید شد. در تنظیمات وردپرس بخشی مخصوص آدرس وردپرس و سایت وجود دارد که آدرس های اصلی در آن نوشته شده اند. کاربر از این آدرس ها به آدرس های دیگر هدایت می شود و تغییر مسیر به این شکل اتفاق می افتد. اگر این آدرس ها تغییر بکنند یا تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشند، خطای تغییر مسیر در وردپرس رخ می دهد و کاربر در یک حلقه از لینک ها گیر می کند. برای رفع این خطا می توانید در تنظیمات وردپرس خود، آدرس سایت وردپرس خود را تغییر دهید و مشکلات آن را رفع کنید. در صورتی که نتوانید به تنظیمات وردپرس دسترسی داشته باشید، باید از ابزارهای دیگری مانند ftp استفاده بکنید و در آن اقدام به تغییر آدرس سایت و وردپرس نمایید. برای این کار ممکن است نیاز به کد نویسی داشته باشید و به همین دلیل در صورتی که مهارت کافی را برای انجام آن ندارید، بهتر است از شخص دیگری برای حل آن مشکل کمک بگیرید.

غیر فعال کردن افزونه ها

همانطور که گفته شد، افزونه های مختلف می توانند باعث ایجاد خطای تغییر مسیر در وردپرس بشوند و کاربر را در یک حلقه گرفتار سازند. افزونه هایی که از تغییر مسیر استفاده می کنند، ممکن است کاربر را به لینک ها و آدرس های اشتباهی هدایت کنند و به دلیل مغایرت داشتن آن ها با آدرس های وردپرس، باعث ایجاد خطای تغییر مسیر بشوند. با غیر فعال کردن همه افزونه ها در تنظیمات وردپرس، می توانید این خطا را برطرف کنید و افزونه ای که باعث خطا شده است را پیدا کنید. مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید، دسترسی نداشتن به تنظیمات است. قطع دسترسی به وردپرس هنگام خطای تغییر مسیر، یک مسئله عادی است و به همین دلیل از ابزارهای دیگر مانند ftp برای دسترسی به تنظیمات وردپرس استفاده می شود. هنگامی که به تنظیمات وردپرس خود دسترسی داشته باشید، می توانید افزونه ها را غیر فعال سازید و خطای به وجود آمده را برطرف کنید. افزونه های ریدایرکت وردپرس در ژاکت در دسترس شما هستند.

ریست فایل htaccess

این فایل یکی از فایل های منحصر به فرد در سیستم و وردپرس است که تغییر مسیرها و هدایت های کاربر را مدیریت می کند. تنظیمات سرور و وردپرس توسط این فایل مدیریت می شود. افزونه هایی که در وردپرس استفاده می شود، ممکن است بر روی این فایل تاثیر بگذارند و باعث به وجود آمدن خطای تغییر مسیر بشوند. علاوه بر آن امکان دارد که غیر فعال سازی افزونه های مختلف نیز باعث تعمیر این فایل نشود. به همین دلیل باید آن را ریست کرد و از نو تنظیم کرد. برای این کار نیز از ابزار ftp استفاده می شود. با استفاده از این ابزار می توان در تنظیمات وردپرس و فایل های سرور، فایل htaccess را از نو تنظیم کرد.

خطای ریدایرکت نشدن صفحه

جمع بندی

خطای تغییر مسیر در وردپرس از شناخته شده ترین خطاهاست که کاربران زیادی با آن مواجه می شوند و نمی توانند آن را رفع کنند. این خطا دسترسی ادمین به وردپرس را کاملا محدود می کند و به همین دلیل هر شخصی که از وردپرس استفاده می کند، باید روش های رفع آن را بلد باشد. در این مقاله به نحوه رفع خطای تغییر مسیر در وردپرس پرداخته شد.

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام. وقت بخیر
من لینک تمام محصولات را در سایت تغییر دادم و نمی‌دونستم که این کار باعث ایجاد ریدایرکت میشه. الان در ابزارها مدام خطای ریدایرکت دارم و پیغام میده ریدایرکت های شما زیاد است. چه کاری باید انجام بدم که قبلی‌ها کلا حذف بشوند؟
ممنون از راهنمایی شما

ارسال دیدگاه