Retry

اگر در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت کرده باشید، احتمالاً نام ابزار SEMrush را شنیده‌اید. SEMrush ابزاری قدرتمند، همه‌کاره و فوق العاده دقیق بوده که تمام اطلاعات لازم برای بررسی دقیق و بهبود سئو سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. سایت سمراش تفاوت‌های عمده‌ای با دیگر ابزارهای سئو دارد، مثلا قابلیت برنامه‌ریزی شبکه‌های اجتماعی را دارد و با استفاده از این سایت می‌توان شبکه‌های خود را بررسی و دنبال کرد. علاوه بر آن می‌توان در این سایت تقویم محتوایی ساخت. این‌ها فقط چند نمونه از قابلیت‌های این سایت شگفت‌انگیز هستند که در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل به بررسی‌شان بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

معرفی ابزار SEMrush

ابزار SEMrush، ابزاری همه کاره بوده که به شما کمک می‌کند تا کسب و کارتان را بهتر در فضای آنلاین نشان دهید. این ابزار همچنین تحلیل‌های متعددی درباره بازاریابی آنلاین به شما ارائه می‌دهد. SEMrush در کنار ابزارهای قدرتمند دیگر سئو، مانند سرچ کنسول گوگل و گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا دید درست تر و دقیق تری از سایت خود داشته و رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بالاتر برده و فروش بیشتری داشته باشید.

SEMrush یک ابزار فوق العاده قدرتمند، با ویژگی‌های بسیار پیشرفته است؛ این ابزار به شناسایی روندهایی را که در صنعت شما ایجاد شده، کمک می‌کند. همچنین در یافتن فرصت‌های ایجاد لینک و بک لینک، شناسایی کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا و نحوه رتبه بندی آنها در موتور جستجو نقش فراوانی دارد. اما همین ویژگی‌های پیشرفته می‌تواند باعث پیچیدگی استفاده از این ابزار و سردرگمی کاربران شود، در عین این که بین ابزار‌های هم‌رده خود طراحی ساده‌ای دارد.

 

معرفی بخش‌های مهم ابزار SEMrush

این ابزار یک مجموعه دیجیتال مارکتینگ همه کاره است که به شما کمک می کند تا سئو، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های بازاریابی محتوا را اجرا کنید. این امکانات به مخاطب دارای سایت کمک می‌کند تا از نظر سئویی و محتوایی به بهبود وضعیت خود کمک کرده و رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهد. SEMrush به صورت تخصصی به بهبود سایتتان در زمینه‌های زیر کمک می‌کند:

قسمت های اصلی مختلف ابزار سمراش

ابزارهای سئو on-page

  • Site Audit: صفحات شما با این ویژگی اندازه گیری شده و به شما راه حل‌هایی برای مشکلات احتمالی ارائه می‌شود.
  • On-page SEO Checker: برای بهبود موقعیت خود از این قسمت اید‌ه‌های زیادی می گیرید. در این بخش، محتوای سایت شما بررسی شده و نکاتی در مورد لینک سازی، تولید محتوا و … آورده شده است.
  • Log File Analyzer: با استفاده از این قسمت، تجزیه و تحلیلی برای سایت خود دریافت کرده و واکنش‌ خزنده‌های گوگل را به سایت خود می‌بینید.

 

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

  • Keyword Overview: این ابزار مقدار کلمات کلیدی و میزان رقابت را در هر کلمه کلیدی پیدا می‌کند.
  • Organic Research: با این قسمت لیست کامل کلمات کلیدی ارگانیک و صفحات رقبا را تجزیه و تحلیل می‌کنید. بررسی فعالیت رقبا به بهبود فعالیت سایت شما کمک شایانی می‌کند.
  • Keyword Magic Tool: با این ابزار، بیش از ۲۰ میلیارد کلمه کلیدی در پایگاه داده جستجو می‌کنید.
  • Keyword Gap: به کمک این ابزار رقبای مختلف خود را برای یافتن کلمات کلیدی بررسی کرده و فرصت های جدیدی برای ایجاد کمپین‌های موفق سئو پیدا می‌کنید.
  • Keyword Manager: با این قسمت بیش از ۱۰۰۰ کلمه کلیدی را همزمان تجزیه و تحلیل کرده و تغییرات موتورهای جستجو را مشاهده میکنید.
  • Organic Traffic Insights: کلمات کلیدی را پیدا می‌کنید که Google Analytics به شما نشان نمی دهد.

 

ابزار ساخت لینک

  • Backlink Audit Tool: کیفیت بک لینک‌های خود را به طور کامل در این بخش مشاهده می‌کنید.
  • Backlink Analytics: با کمک این ابزار بک لینک‌های رقبا را تجزیه و تحلیل می‌کنید و در مورد استراتژی ایجاد لینک آنها اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.
  • Backlink Gap: با کمک این ابزار می‌توانید بک لینک‌های رقابتی را پیدا کنید.
  • Bulk Backlink Analysis: پیشرفت خود را در برابر رقبا بسنجید و دید کاملی در مورد ایجاد لینک خود پیدا می‌کنید.
  • Link Building Tool: کمپین‌های مختلفی را راه اندازی کرده و بک لینک بیشتری دریافت کنید.

 

مجموعه ابزار SEMrush ترکیبی از گزارش‌ها و ابزارهای مختلف است. از آنجا که ممکن است به تک تک پیشنهادات نیازی نداشته باشید، می‌توانید مجموعه ابزار خود را متناسب با کسب و کارتان، سفارشی کنید.

 

چگونه با برنامه کاربردی SEMrush کار کنیم ؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، SEMRush ویژگی و ابزارهای بی شماری را ارائه می‌دهد که به بهبود عملکرد سایت شما کمک می‌کند. اولین جایی که در SEMrush با آن برخورد می‌کنید، پیشخوان است. در پیشخوان SEMrush، سایت‌های خود یا سایت‌های سایر رقیبان را ردیابی کرده و به محض ورود یک دید کلی در مورد آنها خواهید داشت.

یک نوار جستجو در بالا وجود دارد که می‌توانید برای شروع کار خود، هر کلمه کلیدی یا URL را اضافه کنید و نتایج آنالیز این ابزار را ببینید. در سمت چپ semrush‌، همه ابزارها را در یک طرح منظم می‌بینید. هر بخش دارای داشبورد مخصوص به خود بوده که مشابه ابزار اصلی جستجو کار می‌کند. علاوه بر آن، دو روش برای جمع آوری اطلاعات در SEMrush وجود دارد: گزارش‌های آنالیتیکس و ابزارهای پروژه.

  • گزارش‌های آنالیتیکس: برای دستیابی به این گزارش‌ها کافی است کلمه کلیدی یا دامنه‌ای در نظر گرفته، سپس آن را برای آنالیز را در نوار جستجوی SEMrush وارد کرده و روی دکمه search کلیک کنید. سپس در منوی سمت چپ، گزارش مورد نظر خود را مشاهده می‌کنید. این گزارش‌ها به شما امکان تحقیق بر روی استراتژی آنلاین رقبا، پیدا کردن کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن در کمپین‌ها و غیره را می‌دهد.
  • ساخت پروژه: روش دوم برای جمع آوری داده‌ها در ابزار SEMrush از طریق ساخت پروژه است. پروژه‌های SEMrush به شما امکان جمع آوری داده، خارج از پایگاه داده SEMrush را می‌دهد. با استفاده از این پروژه‌ها وب سایت خود را کامل سنجیده، بک لینک‌های خود را ردیابی کنید، منشن‌ها را مارک دار کنید و دسترسی دقیق به سئوی پیج خود داشته باشید.

 

چرا به ابزار semrush نیاز داریم؟

مسلما هنگام اجرای کمپین سئو، نمی‌توان نتیجه آن را مشاهده کرد. اما شما نیاز دارید که بدانید آیا بهینه سازی‌های شما کار می‌کند یا خیر. با استفاده ازSEMrush ، به دیدی کلی از عملکرد کمپین خود خواهید رسید. این ابزار به شما می‌گوید که عملکرد سایت شما چگونه است و گزارش مقدار ترافیک و افزایش یا کاهش ترافیک سایتتان را نشان می‌دهد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا کمپین خود را برای حفظ رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود پیش ببرید یا برای رتبه بندی بهتر برای کلمات کلیدی، ارتقا دهید. در واقع شما با SEMrush می‌توانید کلمات کلیدی ارزشمندی را برای کمپین خود پیدا کنید.

در طول زمانی که شما یک استراتژی سئو انجام می‌دهید، بخش عظیمی از استراتژی شما حول نظارت بر رقابت شما می چرخد. با استفاده ازSEMrush ، یاد می‌گیرید که رقبای شما با کمپین SEO خود چه می‌کنند. این ابزار یک ابزار ارزشمند است که به شما در درک رقابت با رقیبان کمک می‌کند. وقتی رقبای خود را بهتر بشناسید، استراتژی های تأثیرگذارتری ایجاد خواهید کرد.

علاوه بر موارد پیشین، با SEMrush بک لینک های ارزشمندی به دست خواهید آورد. این ابزار به شما امکان می دهد ببینید در کجا می توانید بک لینک دریافت کنید، شما همچنین متوجه خواهید شد که رقبا چند بک لینک دارند و می‌توانید از این اطلاعات برای ایجاد یک استراتژی بهتر برای کسب و کار خود استفاده کنید.

مزایای ابزار semrush چیست؟

Semrush جامع ترین نرم افزار سئو در بازار است. این ابزار فوق العاده حجم زیادی از داده‌ها را ارائه داده که می تواند برای کاربر جدید بسیار مفید باشد. نکته مثبت این ابزار این است که علاوه بر اطلاعات فراوانش، راحت ترین داشبورد را در بین ابزار‌های هم رده‌اش ارائه می‌دهد. این ابزار یکی از بهترین ابزارهای سئو وردپرس بوده که برای تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا و بهینه سازی تبلیغات Google Ads طراحی و توسعه داده شده است.

 

انواع اکانت‌های semrush

شما برای استفاده از این ابزار باید هزینه بپردازید. اما SEMRush یک دوره آزمایشی 7 روزه رایگان، در اختیار کاربران جدید خود قرار می‌دهد تا شما قبل از پرداخت هزینه، از انتخاب خود مطمئن شوید. با SEMRush شما فقط هزینه عملکرد سایت خود را نمی‌پردازید، بلکه هزینه دسترسی مقادیر زیادی از داده‌ها، شامل اطلاعات رقبایتان را هم پرداخت می‌کنید. Semrush سه نوع اکانت دارد: Pro، Guru، Business

پلن Pro: بهترین گزینه برای فریلنسرها و تازه کارهایی است که می خواهند کمپین‌هایSEO ، PPC و SMM را اجرا کنند و میزان ترافیک رقبا، رتبه بندی، نتایج رسانه‌های اجتماعی و غیره را تجزیه و تحلیل کنند.

برای مشاغل کوچک و متوسط‌، طرح Guru بهترین است زیرا ویژگی‌های اضافی مانند بستر بازاریابی محتوا، همراه با گزارش‌ها و دسترسی به داده‌های تاریخی را فراهم می‌کند.

 

چگونه اکانت‌های semrush را تهیه کنیم؟

سرویس‌های فراوانی با قیمت مناسب و منصفانه، خرید اکانت‌ SEMrush را برای شما فراهم می‌کنند؛ یکی از این سرویس‌ها، ژاکت سرویس بوده که در زمینه‌های فراوانی به شما سئوکاران کمک می‌کند. فقط کافیست با سایت ژاکت سرویس ارتباط بگیرید تا به سادگی بتوانید اکانت‌های مختلف این ابزار را خریداری کنید.

 

در این مقاله سعی کردیم از اهمیت semrush بگوییم، ابزاری که هر سئوکاری آن را می‌شناسد. ابزار‌های حوزه سئو در حال حاضر بسیار متنوع هستند. معمولاً این ابزارها در رابطه با کلمات کلیدی، محتوا، سرعت و هر چیز مرتبط با سئو کار می‌کنند. در این مقاله به معرفی SEMRush پرداختیم که یکی از ابزارهای کاربردی در حوزه کلمات کلیدی و محتوا در سئو می‌باشد. این ابزار فوق‌ العاده، پر از اطلاعات مفید و مهم برای پیشرفت وبسایت شماست. به تعداد زیادی وب سایت و وبلاگ کمک کرده است. به شما نیز می‌تواند کمک کند. در انتها هر سوالی که در مورد این ابزار داشتید، از ما بپرسید.

 

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *