Retry

بیشتر حرفه ای های حوزه ی سئو، معمولا راجع به شبکه های وبلاگ خصوصی یا PBN ها سوال نمیکنند زیرا از قضاوت شدن توسط دیگر افراد میترسند. در این مقاله فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد لینک سازی pbn خواهید داشت.

شبکه ها خصوصی وبلاگ یا PBN ها، بسته به استفاده ای که از آن می شود، میتوانند به عنوان ابزاری مفید در جهت بهبود رتبه بندی وب سایت استفاده شود یا به عنوان یک تاکتیک غیر اخلاقی در حد تروریسم.

تنها دلیلی که مردم راجع به آن سوال نمیکنند، ترس از قضاوت است!

امروز با توضیح درباره PBN ها قصد داریم این تفکر را تغییر دهیم.

ما در مورد جنبه فنی بک لینک PBN ، افسانه ها، اندکی تاریخ و اسناد معمول بحث خواهیم کرد.

برخی ار متخصصان سئو تنها با شنیدن نام PBN ها فریاد میزنند: نه! اما این جهل محض است.

این کار شبیه به این است که دکتری بگوید: ویروس ها بد هستند، بنابراین من از صحبت درمورد آنها امتناع می ورزم!

حتی اگر خودمان شخصا از PBN ها استفاده نمیکنیم باید نحوه کارکرد آنها را بدانیم زیرا همه ما احتمالا در مقطعی با رقبایی که از آنها استفاده میکنند روبه رو خواهیم شد.

اگر هم به این نتیجه برسید که لینک سازی PBN برای شما مناسب است، ممکن است این دانش به شما کمک کند تا PBN خود را بسازید و نحوه عملکرد موتور های جستجو در دنیای واقعی را بهتر درک کنید.

دانش عمیق و کاملا واضح به ما کمک میکند تا متخصصان سئو بهتری بشویم.

PBN چیست؟

PBN یا شبکه وبلاگ های خصوصی به بیان ساده، شبکه ای از وب سایت ها است که از آنها برای پیوند دادن و افزایش رتبه یک یا چند وب سایت استفاده می شود.

درباره اخلاقی بودن این روش، اختلاف نظرهایی وجود دارد.

اما قبل از پرداختن به این بحث، بیایید توضیح دهیم که یک شبکه خصوصی وبلاگ یا PBN چیست و نحوه کار آنها را با جزئیات بیشتر توضیح دهیم.

PBN چیست

 PBN ها چگونه کار میکنند؟

حال که می دانید PBN چیست بیایید با نحوه کار آنها آشنا شویم. PBN ها با داشتن اختیارات تعدادی وب سایت که کنترل میکنید، به صورت پیوند(لینک) به یک یا چند وب سایت دیگر کار میکنند.

همه ما از نقشی که پیوند (لینک) ها و لینک سازی در الگوریتم موتور های جستجو ایفا میکنند، آگاهی داریم.

هر چه پیوند های بیشتری به صفحه ای خاص از یک وب سایت اشاره داشته باشند، و در حالت ایده آل، هرچه کیفیت این پیوندها بالاتر باشد، رتبه آن صفحه وب سایت هم بهتر خواهد بود.

اما به دست آوردن پیوند ها هم گران و هم زمان بر است، به همین دلیل بسیاری از بازاریاب ها ساختن وب سایت هایی که بتوانند از طریق آنها برای وب سایت های دیگر خود پیوند ایجاد کنند، را انتخاب کرده اند. که به آن ها PBN یا شبکه خصوصی وبلاگ گفته می شود و به این عمل لینک سازی PBN گفته می شود.

همانند اکثر موارد صنعت سئو، PBN ها نیز با گذشت زمان تکامل یافته اند.

قبلا این گونه بود که میتوانسیتد چند ده وب سایت با مطالبی بیهوده راه اندازی کنید و از پیوند های آنها برای سایت اصلی تان استفاده کنید و به راحتی بر نتایج جستجو (SERP) تسلط داشته باشید.

سپس این وب سایت ها به صورت یک جریان ثابت و رایگان، محتواهای متفاوتی از جمله محتوای کاملا خوب و کامل و همچنین مطالب نا مربوط، دریافت میکنند.

این طور به نظر میرسید که کیفیت محتوا تاثیری در توانایی لینک سازی PBN در بهبود رتبه بندی وب سایت هایی که به آن پیوند میدادند، نداشت.

این افشاگری بعضی ها را به سمت آزمایش های بعدی سوق داد.

یکی از آنها ساخت پلتفرمی بود که هر بار یک محرک خاص مجموعه ای از محتوا ایجاد میکرد، تعدادی صفحه جدید ایجاد میکرد.

بک لینک PBN

پیشبینی میشد که جمع کردن مجدد یک محتوا بیش از ده ها هزار بار نمیتواند تاثیر مثبتی داشته باشد، اما این فکر اشتباه بود و می توانستید در کمتر از دو هفته، صفحات اول نتایج جستجو را تصاحب کنید.

اما امروزه این طور به نظر میرسد که برخی از تکنیک های PBN که قبلا موثر بودند دیگر عملی نیستند.

آنچه این روزها عملی است، وب سایت هایی واقعی با محتوای اصلی و با کیفیت بالا هستند. به عبارت دیگر، آنها هدفی بالاتر از عضوی از PBN بودن دارند.

امروزه لینک سازی PBN به این معناست که یک بازاریاب تعدادی وب سایت شامل اطلاعات مفید و اصلی ایجاد میکند و در اطلاعات آنها  لینک هایی را به صفحات اصلی که میخواهد رتبه بندی بهتری داشته باشد تعبیه میکند.

در یک مثال، یک رقیب بزرگ این روش را با خرید سایت های کوچکتر دارای دامنه های قدیمی در یک PBN عظیم برای پشتیبانی از کسب و کار اصلی خود، به سطح دیگری رساند.

شایان ذکر است که او همچنین با استفاده از ترکیبی از دامنه های جدید و منقضی شده تعدادی وب سایت جدید هم برای لینک سازی PBN های خود ایجاد کرد.

اما شما میتوانید این مدل دقیق را در هر طرحی پیدا کنید. همه افراد از یک کسب و کار یک نفره گرفته تا بزرگترین کسب و کار های جهان از این تکنیک استفاده میکنند.

فرمول امروزه هم به محتوای اصلی و با کیفیت بالا که در وب سایت های PBN منتشر شده، و هم به پیوندهای با کیفیت دیگر وب سایت ها که به وب سایت موجود در PBN اشاره دارند، نیاز دارد. اهمیت محتوای مطالب زیاد است.

اهمیت لینک هابه این دلیل است که وب سایتی که هیچ پیوند ورودی نداشته باشد، خوذش هم صلاحیت لازم را ندارد، بنابراین نمیتواند رتبه بندی وب سایت شما را بهبود ببخشد.

اما از آنجا که ساخت  PBN که واقعا نتایج مفیدی هم دارد، نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی از نظر زمانی و مالی دارد، معمولا ساخت آن برای مشاغل کوچک مقرون به صرفه نیست.

یا به بیان دقیق تر، برای منابع مشاغل کوچکتر بهتر است که به روش های دیگری هزینه شود.

به همین دلیل، بسیاری از افراد به سادگی لینک هایی را از PBN شخص دیگری خریداری یا اجاره میکنند.

برخی افراد هم این کار را ناآگاهانه انجام میدهند…

 

آیا بدون داشتن دانش کافی درمورد لینک سازی PBN ها، میتوان از آن استفاده کرد؟

بسیاری از سازندگان لینک ها به استفاده از لینک سازی PBN متوسل می شوند زیرا به محض برقراری شبکه شان، ایجاد پیوندهای جدید برای آنها سریع، آسان و مقرون به صرفه خواهد بود.

به عبارت دیگر ممکن است در حالی که آن بخش از سئو خود را برون سپاری میکنید، در حال استفاده از PBN باشید و حتی ندانید.

این امر درمورد لینک سازان مستقل تا بزرگترین شرکت های خدماتی که شاهد تبلیغات مداوم آنها در این صنعت هستید، صادق است.

این شامل بسیاری از متخصصان سئو هم میشود، که ادعا میکنند “کاملا به صورت سئو کلاه سفید” کار میکنند و ادعا میکنند فقط از تکنیک هایی که به رهنمود های وب مستر گوگل پابند هستند استفاده میکنند.

بخش بزرگی از پیوند هایی که میتوانید از وب سایت های gig خریداری کنید ( به عنوان مثال  Fiverr, people per hour) نیز بر روی PBNها ساخته شده اند.

نمیگوییم این کار لزوما چیز بدی است، اما لینک سازی PBN چیزی است که باید از آن آگاه باشید زیرا احتمال مجازات دستی را اگر توسط موتور های جستجو شناسایی شوید، به همراه دارد.

افسانه ها و باورهای غلط درباره PBN ها

شبکه خصوصی وبلاگ ها

افسانه ها و باورهای غلط زیادی درمورد PBN ها وجود دارد.

اگر از حقیقت بی اطلاع باشید، میتواند بر عملکرد شما تاثیر نا مطلوبی بگذارد.

اکنون ممکن است فکر کنید: “اما من از PBN استفاده نمیکنم، بنابراین برای من مهم نیست!”  درست است، ممکن است شما از لینک سازی PBN استفاده نکنید اما این به این معنا نیست که رقبای شما هم از آن استفاده نمیکنند.

اگر ندانید که در مقابل چه چیزی قرار میگیرید، با رضایت خودتان یک مزیت ناعادلانه را به رقبای تان میدهد. و این احمقانه است.

 

باور غلط ۱: PBN ها نا کارآمد هستند.

این چیزی است که ما همیشه میشنویم، بیشتر افراد اظهارات عمومی را که توسط گوگل دریافت میکنند به عنوان یک منبع موثق در نظر میگیرند.

آنها غالبا ادعا میکنند که الگوریتم های گوگل برای کار با این تکنیک ها “خیلی پیشرفته” است.

اما آنها اشتباه میکنند!

در طی سالها تحقیق درمورد لینک سازی، هزاران بک لینک PBN را شناسایی کرده ایم که به وضوح تاثیر مثبتی در وب سایت هایی که برای پشتیبانی از آنها ساخته شده اند دارند.

اکنون برخی ممکن است بگویند: “بله اما این دلیل قطعی موثر بودن آن ها نیست!” گرچه این عبارت از نظر فنی درست است اما تا حد زیادی بی ربط به موضوع بحث ما است.

 

هر کسی که تاکنون درمورد پیوندها تحقیقاتی انجام داده باشد، به احتمال زیاد با مثال های زیادی روبه رو شده است که در آن یک وب سایت در محیط های بسیار رقابتی رتبه بندی خوبی دارد و هیچ چیزی جز لینک سازی PBN ندارد.

پس همانطور که بسیاری از آزمایشات و مطالعات موردی ثابت کرده است، PBNها کار میکنند.

 

باور غلط ۲: PBNها به درد نمیخورند

بعضی از PBNها به درد نمیخورند، این را نمیشود تکذیب کرد.

با این حال، بعضی از PBNها وب سایت هایی معمولی و پر از محتوای با کیفیت هستند که اتفاقا برخی افراد برای کمک به رتبه بندی بهتر وب سایت های دیگر شان از آنها استفاده میکنند.

حقیقت این است که اگر به وب سایت های متعددی دسترسی داشته باشید و از آنها برای پیوند به یک یا چند وب سایت خود استفاده کنید، از نظر فنی از لینک سازی PBN استفاده میکنید.

برای برخی افراد ممکن است این موضوع کمی سنگین باشد.

به واقعیت خوش آمدید.

 

باور غلط ۳: شناسایی PBNها توسط موتور های جستجو آسان است.

 

مانند مورد قبلی، این هم ممکن است تا حدی درست باشد.

در حقیقت شناسایی PBN ها در واقع دشوار است زیرا از بین بردن ردپاها نسبتا ساده است.

 

با عوض کردن اطلاعات ثبت نام، میزبانی، قالب ها، محتوا و پیوند دادن به چند وب سایت دیگر، یک بازاریاب میتواند به راحتی سایت های موجود در PBNخود را کاملا بی ارتباط با یکدیگر یا وب سایت هایی که سعی در بهبود رتبه بندی آنها را دارد، نشان دهد.

 

با وجود ابتکار متخصصان سئو و تعداد زیاد وب سایت های آنلاین امروزه، شناسایی PBNها به صورت الگوریتمی و یا در هر مقیاس دیگر، عملا غیرممکن است.

 

هرچند یک هشدار وجود دارد – این مورد فقط در مورد PBNهای شخصی شما صحت دارد.

 

درمورد خرید یا اجاره لینک ها از PBN شخص دیگری، این موضوع متفاوت است. زیرا شما معمولا نمیدانید که شخص دیگری تا چه اندازه درمورد انتخاب وب سایت هایی که برای آنها پیوند ایجاد میکند، دقیق است.

 

و همچنین شما نمیدانید که آنها در از بین بردن ردپاهای لینک سازی PBN تا چه اندازه احتیاط میکنند، زیرا آنها درمورد همه وب سایت هایی که در شبکه خود دارند، به شما نمیگویند.

 

افرادی که پیوندهای PBNخود را به جای استفاده در جهت بهبود رتبه بندی وب سایتهای خود، میفروشند، معمولا به سود کوتاه مدت خود اهمیت میدهند که این امر شناسایی PBN ها را برای موتور های جستجو تا حدودی آسان تر میکند.

 

باور غلط ۴: PBNها غیر اخلاقی هستند.

 

این مورد جای بحث دارد. گوگل معتقد است PBNها غیر اخلاقی هستند.

با این حال اکثر متخصصان منطقی سئو میدانند که چنین نیست.

PBN نقض آشکار دستور العمل های وب مستر گوگل است، اما به معنای واقعی کلمه هر روش دیگر ایجاد لینک – از جمله درخواست ساده از دیگر افراد برای پیوند به وب سایت شما، هم نقض این دستورات است.

هر کسی برای به دست آوردن پیوند دست به هر کاری بزند دقیقا مرتکب نقض همان دستور العمل هایی از گوگل شده است که شخصی از لینک سازی PBN استفاده کند.

هیچ منطقه ی خاکستری ای وجود ندارد.

( توجه داشته باشید که این فقط نقض دستور العمل های گوگل است و نه هیچ اساسنامه یا قانون دیگری.)

ذکر این نکته مهم است که هر کاری که برای وب سایت شخصی تان انجام میدهید کاملا به خود شما بستگی دارد.

با این حال اگر برای وب سایت های مشتری ای از روشی مانند این استفاده میکنید ولی آنها را در مورد خطراتی که درمورد مجازات وجود دارد، آگاه نکنید، کاملا غیر منطقی است.

 

 باور غلط ۵: PBNها خطرناک هستند.

 

درباره این باور غلط تا حدی در شماره ۳ توضیح داده شد، جایی که ما درمورد اینکه شناسایی PBNها کار ساده ای نیست، صحبت کردیم.

همچنین در مورد شماره ۴ هم تا حدی تحت پوشش قرار گرفت، جایی که در مورد اصول اخلاقی استفاده از PBN ها صحبت کردیم.

همانطور که گفته شد، لینک سازی PBN با خطراتی همراه است، اما این خطرات چندان تفاوتی با خطرات تکنیک های دیگر ندارند.

واقعیت این است که در هر تجارتی برای اتخاذ تصمیمات باید خطرات احتمالی در برابر سود احتمالی را سنجید. این مورد هم تفاوتی ندارد.

خطر احتمالی مجازات وجود دارد که این نوع خطرات در مورد هر نوع تکنیک ایجاد پیوند صدق میکند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که اگر PBNها به طور ناگهانی راه اندازی شده اند و یا مالکی آنها را میفروشد، این خطرات به طور چشمگیری افزایش میابند زیرا در این صورت احتمال شناسایی توسط موتور های جستجو افزایش میابد.

 

تدارکات لینک سازی PBN

لینک سازی PBN

ما به چگونگی ساخت PBN خیلی عمیق نخواهیم پرداخت زیرا متغیر ها و روش های متفاوتی وجود دارد که هر کسی میتواند انجام دهد، همچنین این تکنیک ها با گذشت زمان تکامل میابند. با این حال مروری سریع خواهیم داشت.

اولین قدم تامین دامنه های مناسب است.

یک گزینه در اینجا خرید دامنه های کاملا جدید و شروع کار از ابتدا، با اطمینان از داشتن کیفیتی بالا است.

این روش به طور کلی در طولانی مدت بهتر است، اما قبل از اینکه بتوانید از آنها استفاده کنید برای ساخت این سایت ها به زمان بیشتری نیاز است.

گزینه دیگر، به دست آوردن وب سایت های موجود یا خرید دامنه های منقضی شده است.

اگرچه در استفاده از این روش زودتر به نتیجه میرسید، اما باید تاریخچه دامنه را به دقت بررسی کنید.

تلاش برای ایجاد ارزش از طریق دامنه ای که قبلا برای spam استفاده میشده است میتواند معادل تلاش برای احیای مجدد خانه ای که در گذشته آزمایشگاه بوده است، باشد.

در مرحله بعدی، باید وردپرس را در دامنه شبکه خود نصب کنید و آنها را به روز نگه دارید.

این امر به ویژه از این جهت مهم است که PBN ها بیشتر از وب سایت های معمولی مورد حمله هکر ها قرار میگیرند.

در اینجا بیشتر درباره هک سایت وردپرس بخوانید.

از آنجا که کمتر به آنها توجه میشود و افزونه ها و قالب ها اغلب به طور مداوم به روز رسانی نمیشوند، اهداف ساده تری هستند.

سپس شما باید محتوای اصلی و مفید برای این سایت ها ایجاد کنید. مقدار عمق، کمیت و تناوب آن با توجه به آنچه رقبا انجام میدهند تعیین میشود.

و سرانجام، شما باید پیوند(لینک)های با کیفیتی برای لینک سازی PBN خود بسازید تا بتوانند اختیارات خود را به وب سایت های دیگر منتقل کنند.

 

همان طور که به وضوح مشاهده میکنید، ساخت و مدیریت PBN ها بسیار بیشتر از این است که یک دسته از سایت های وردپرس را مدیریت کنید و آنها را با محتویات به درد نخور پر کنید.

این یک مجموعه مهارت ویژه است که به، به روز رسانی مداوم نیاز دارد.

همچنین معمولا به مقیاسی برای تعیین معنای مالی آن نیاز است.

 

بنابراین آیا باید از PBN استفاده کنید؟

ما نمیتوانم جواب این سوال را بدهیم.

شما ممکن است شخصی باشید که ترجیح میدهد کاملا ایمن کار کند، و یا اینکه با انجام ریسک ها کاملا راحت باشید.

بعضی افراد ممکن است در صنایعی کار کنند که فضای سئو نسبتا غیر رقابتی باشد، در حالی که دیگران مجبورند با رقبایی که حاضر به انجام هر کاری برای پیشرفت هستند، رقابت کنند.

شاید شما یک سابقه فنی، زمان، پول و منابع لازم برای ساخت PBN را داشته باشید، یا شاید مجبور باشید سرمایه گذاری بیشتری کنید تا شخص دیگری لینک سازی PBN را برای شما انجام دهد.

بسیاری از این متغیر ها در تصمیم گیری دخیل هستند.

در نهایت، شما باید ا بر اساس رقبای خود، خطرات احتمالی در برابر سود و سطح تحمل ریسک خودتان، تصیم بگیرید.

 

 

دسته بندی: سئو , گوگل

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *