Retry

نشانه‌ گذاری Schema چیست؟ آیا تا به حال درباره آن شنیده‌اید و یا با آن کار کردید؟ این نشانه‌گذاری در واقع مانند تابلوهای راهنمایی داخل جاده‌هاست. برای اینکه کاربر و گوگل بتوانند خواسته‌های خود را در محتوای سایت شما بررسی کرده و به آن برسند، لازم است که گاهی از این نشانه‌گذاری‌ها و علائم راهنما کمک بگیرید. امروز می‌خواهیم با Schema آشنا شویم و قوانین نشانه‌ گذاری در محتوا را بیاموزیم.

نشانه‌ گذاری Schema

نشانه‌ گذاری Schema با بخش سئوی داخلی سایت در ارتباط است و بر روی آن تاثیر می‌گذارد. پس تا اینجا متوجه می‌شویم که Schema برای سئوی سایت شما مفید است زیرا به موتورهای جستجو در یافتن بهتر مطالب و اطلاعات سایت شما کمک می‌کند. به عنوان مثال ما می‌توانیم با استفاده از نشانه‌ گذاری Schema به گوگل بگوییم که محتوای X با عنوان Y که امتیاز 10 را به خود اختصاص داده و کاربران زیادی دارد. کار را برای گوگل خیلی ساده می‌کنیم؛ اینطور نیست؟ اما بهتر است با کاربردهای مختلف Schema آشنا شویم…

کاربردهای قوانین نشانه‌گذاری در محتوا

امتیازاتی که کاربران به مقاله می‌دهند در موتور جستجو و در پایین لینک جستجو شده موضوع، نمایان می‌شود و اینگونه وقتی کاربران مطالب شما را جستجو می‌کنند، می‌توانند امتیازات آن در بخش‌های مختلف را مشاهده کنند. در واقع تمامی این اطلاعات در گراف دانش گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر قرار می‌گیرد. با همین امکان، احتمال تبدیل شما به رتبه‌های برتر گوگل به مراتب بیشتر است.

زمانی که مطلبی را جستجو می‌کنید، برخی از وبسایت‌ها در نتیجه جستجو به همراه ستاره‌های طلایی نمایان می‌شوند. این ستاره‌ها همان امتیازاتی هستند که کاربران به مطلب مورد نظر داده‌اند. این امکان را نیز با کمک نشانه‌ گذاری Schema می‌توان پیاده‌سازی کرد.

از Schema در کدام بخش‌های سایت می‌توانیم استفاده کنیم؟

نشانه‌ گذاری Schema در تصاویر، زمان انتشار مطالب، اطلاعات نویسنده، آخرین ویرایش، عنوان مقاله و نوع مقاله می‌تواند به کار رود.

آیا تمام وبسایت‌ها از نشانه‌ گذاری Schema استفاده می‌کنند؟

متاسفانه خیر!
بسیاری از افراد از وجود چنین امکانی غافل هستند. برخی دیگر چنین امکانی را بیهوده می‌پندارند و از آن استفاده نمی‌کنند. اما با استفاده نکردن از آن از گراف دانش گوگل نیز جا می‌مانند و در واقع یکی از فاکتورهای مهم را از دست می‌دهند.

چگونه از Schema استفاده کنیم؟

برای این منظور در وردپرس راهکارهایی وجود دارد که راحت‌ترین آن کمک گرفتن از افزونه‌های وردپرسی است. ما دو افزونه مهم و کاربردی را در ژاکت شناسایی کردیم که به کمک آن‌ها می‌توانید نشانه‌ گذاری Schema را امکان‌پذیر سازید.

موشک سئو با WP Schema Pro

wp schema pro- نشانه‌ گذاری Schema

با کمک افزونه WP Schema Pro می‌توانید نشانه‌ گذاری Schema را انجام دهید. این افزونه یکی از بهترین و سریع‌ترین گزینه‌ها برای پیاده‌سازی این امکان است. به موشک سئو معروف است و برای پیاده‌سازی قوانین نشانه گذاری نیاز به دانش کدنویسی ندارد. با استفاده از این افزونه می‌توانید به نتایج دلخواه برسید:

  • نتایج چشم‌نواز
  • افزایش بالقوه در CTR (آرای کاربران)
  • پشتیبانی از هر نوع نوشته‌ای

افزونه سئوی حرفه ای با تکنیک نشانه گذاری با Rich Snippets Schema Markup

یکی دیگر از افزونه‌های حرفه‌ای در حوزه نشانه‌گذاری، افزونه Rich Snippets Schema Markup است. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات بیشتر، بهتر و بهینه‌تری درباره کسب و کار خود در نتایج موتور جستجوی گوگل نمایش دهید. برخی از ویژگی‌های کاربردی این افزونه عبارت است از:

  • اضافه کردن نام، آدرس، موقعیت مکانی به Rich Snippets
  • فعالسازی Schema محصول و محصولات پیش‌فرض (مهم) جهت نمایش در نتایج جستجوی گوگل
  • نمایش جزئیات اطلاعات تماس کسب و کار در  SERPs
  • فعال‌سازی اطلاعات مرتبط برای مرور بهتر
  • اضافه نمودن Schema صفحه اصلی، carousel و لوگو
  • نمایش پروفایل های شبکه های اجتماعی در جستجوی Google
  • برجسته نمودن ویدئوها در نتایج جستجو با استفاده از Rich Snippets
  • نمایش مقالات در Google Top Stories  در نتایج جستجو بصورت اسلایدر چرخ فلکی
  • طرح دستور العمل برای برجسته کردن محتوای آن
  • نمایش رویدادهای پیش رو (آینده) در نتایج جستجو
  • اضافه شدن Schema جستجو برای نمایش جعبه جستجوی وب سایت در نتایج جستجوی گوگل

کلام آخر

سئوی سایت برای هر صاحب وبسایتی اهمیت دارد؛ در واقع تمام تلاش خود را می‌کند تا در چشم گوگل محبوب شود. برای این منظور فاکتورهای مهمی هستند که باید آن‌ها را بدانیم و بلد باشیم. یکی از این تکنیک‌ها استفاده از نشانه‌ گذاری Schema است. با کمک این امکان، در گراف دانش گوگل قرار گیرید و بهترین باشید.

دسته بندی: سئو , ابزارهای سئو
تگ ها: آموزش سئو

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *