5 تا از بهترین ابزار های تست استراکچر دیتا

سئو

9 دقیقه زمان مطالعه

با بیشتر و بیشتر شدن مشاغل و کسب و کار های آنلاین، ایجاد وب سایت های برجسته و کسب رتبه ی بالا در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل می تواند برای اکثر ما به یک رویای دور تبدیل شده باشد. اما یک روش مطمئن برای افزایش رتبه بندی نتایج موتورهای جستجو وجود دارد و آن هم اضافه کردن داده های ساختاریافته یا استراکچر دیتا به محصولات، پست ها و صفحات وب سایت شما می باشد. در این مقاله ابزار های آزمایش و تست استراکچر دیتا ها را به شما معرفی می کنیم.

مطالعات اخیر نشان می دهد که استفاده از داده های ساختار یافته در وب سایت شما می تواند نرخ کلیک شما را تا 20٪ افزایش دهدکه این با انواع ابزار سئو امکان پذیر می باشد . در حالی که روش ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای افزودن طرح به وب سایت خود استفاده کنید ، مسئله ای که اکثر ما با آن روبرو هستیم این است که بررسی کنید آیا واقعاً این ابزار ها کار می کنند و یا خیر و به همین دلیل به ابزار های تست استراکچر دیتا نیاز خواهید داشت.

در این مقاله، ما در مورد ابزارهای مختلف آنلاین صحبت خواهیم کرد که می توانید برای آزمایش استراکچر دیتا و یا طرحواره ای که به وب سایت خود اضافه کرده اید از آن ها استفاده کنید.

 

استراکچر دیتا و یا نشانه گذاری طرح چیست؟

از نظر فنی ، نشانه گذاری طرحواره یکی از اشکال استراکچر دیتا است. Structured Data هر شکلی از داده ها است که برای یک سیستم و یا هدف خاص استفاده شده و اطلاعات مختلف را می توان از آن گرفت. ممکن است اشکال دیگری از داده های ساخت یافته وجود داشته باشد، اما در دنیای توسعه وب، نشانه گذاری طرح یا طرحواره، محبوب ترین شکل آن است، بنابراین اغلب به جای یکدیگر استفاده می شود. به منظور سادگی ، ما تنها از “طرحواره” به معنای نشانه گذاری طرح استفاده خواهیم کرد.

تنها نکته دیگری که باید در مورد طرحواره ها بدانید این است که چه کاری انجام می دهد و چگونه می تواند به شما کمک کند. تنها کافی است آن را به عنوان یک مورد مهم برای محتوای وب سایت خود در نظر بگیرید. در واقع وقتی فردی از طریق گوگل وب سایت شما را جستجو می کند ، به دنبال موارد بسیار خاصی باشید تا بتواند محتوای شما را در نتایج جستجو با رتبه بندی بالا مشاهده کند.

خرید ابزار سئو

طرح واره یکی از آن موارد خاص می باشد. این “برچسب ها” محتوای وب سایت شما را در مورد گوگل ارائه می دهند. این ابزار به گوگل می گوید که به عنوان مثال رشته تصادفی اعداد ، یک شماره تلفن و آدرس IP یا شماره یک خانه است.

در واقع گوگل با استفاده از استراکچر دیتا ای که در وب پیدا می کند برای درک محتوای یک صفحه و همچنین جمع آوری اطلاعات در مورد یک وب سایت به طور کلی استفاده می کند. به این ترتیب ، گوگل می تواند آنچه را که ریچ اسنیپت نامیده می شود ، در صفحه نتایج جستجو نمایش دهد. جستجوی دستورالعمل های ساختار یافته، قطعه های غنی از وب سایت هایی را ارائه می دهد که با استفاده از آن ها می توان به این وب سایت ها دسترسی پیدا کرد.

اکنون که تمامی موارد مربوط به  طرحواره و استراکچر دیتا را بررسی کردیم می خواهیم ابزارهای برتر ساختار داده را معرفی کنیم که شما می توانید برای آزمایش طرح خود از آن ها استفاده کنید.

بهترین ابزارهای تست استراکچر دیتا

 

  1. ابزار تست استراکچر دیتا گوگل (Google’s Structured Data Testing Tool)

ابزار تست استراکچر دیتا گوگل

گوگل بزرگ ترین موتور جستجو در جهان است و بدون شک تلاش در استفاده از طرحواره ها را روز به روز افزایش می دهد. گوگل در واقع ابزار خاص خود را برای تولید نشانه گذاری طرح و چسباندن کد در وب سایت شما دارد، بنابراین طبیعی است که آن ها ابزار خاص خود را برای آزمایش و تست استراکچر دیتا داشته باشند.

این ابزار یک رابط کاربری آسان دارد و تجزیه سریع کلیه طرحواره ای را که می توانید در URL خاص مشاهده کنید به شما می دهد. تنها کافی است URL را در خط “Fetch URL” قرار دهید و روی Run Test کلیک کنید و سپس به تفکیک مواردی از جمله نوع داده های ساختاریافته ، تعداد هشدارها و جزئیات آن هشدارها خواهید پرداخت.

نقاط مثبت
  • استفاده ساده و آسان، بدون نیاز به استفاده از هرگونه ابزار اضافی
  • دقیق و شهودی
  • نمایش تعداد دقیق طرح واره در صفحه URL و حساب دقیق هشدارها
  • استفاده رایگان
نقاط منفی
  • مخصوص کاربران وردپرس نیست
  • رفع هشدارها در CMS و سایر وب سایت های غیر استاتیک ممکن است خسته کننده باشد.
  • شما باید قبل از رفع هشدارها، زمینه طرحواره را در وب سایت خود بیاموزید.

نکته: هر زمان که اخطار مربوط به فیلد ها را مشاهده کردید ، لزوماً نیازی به پر کردن یا اصلاح آن ندارید زیرا اطلاعاتی وجود دارد که نمی خواهید در اسنیپت مانند قیمت خدمات خود نشان دهید. به طور کلی ابزار تست استراکچر دیتا گوگل از پرکاربردترین ابزاری است که به دلیل سادگی و سهولت استفاده در آن بسیار محبوب است.

  1. گزارش استراکچر دیتا سرچ کنسول (Google Search Console’s Structured Data Report)

تست داده های ساختار یافته

این ابزار کاملاً مشابه به ابزار قبلی می باشد و شما می توانید برای افزودن و اعتبارسنجی استراکچر دیتا از آن استفاده کنید. تنها تفاوت در اینجا این است که این ابزار باید سایت شما را با کنسول جستجوی گوگل تنظیم کند.

کنسول جستجوی گوگل بسیار مفید است و یکی از بهترین ابزار هایی است که می توانید برای موتور جستجو درباره وب سایت خود از آن استفاده کنید. بنابراین اگر قبلاً سایت خود را راه اندازی کرده اید ، این ابزاری ابزاری است که شایسته توجه شما است.

برای اموزش سرچ کنسول گوگل راهنمای ما در این زمینه را مطالعه کنید.

همچنین به شما اطلاعات دقیق و گزارشات مربوط به موارد موجود در سایت شما را که دارای داده های ساختار یافته هستند ، همراه با اطلاعات و هشدارهای مربوط به آن ها ارائه می دهد.

نقاط مثبت
  • استفاده از آن بسیار آسان است.
  • اطلاعات و هشدارهای دقیق را ارائه می دهد.
  • مواردی در کنسول جستجوی گوگل وجود دارد تا بتوانید در کنار سایر هشدارهای جستجو و فهرست بندی که از گوگل دریافت می کنید از آن ها استفاده کنید.
نقاط منفی
  • شما باید سایت خود را با گوگل سرچ کنسول تنظیم کنید.
  • این ابزار مختص وردپرس یا کاربران CMS نیست.
  • این ابزار ممکن است هشدارهای مشابهی ارائه دهد که برای وب سایت / پست ها / صفحات شما قابل استفاده نیستند ، بنابراین هنگام رفع این هشدارها احتیاط می شود.

نسخه کنسول جستجوی گوگل از ابزار تست استراکچر دیتا ثابت شده است و اگر می خواهید کل وب سایت خود ، از جمله زیرمجموعه ها ، برای هشدارها یا خطاهای داده های ساختاری بررسی و خزنده شود ، بسیار مفید و آموزنده است.

برای انجام دادن این کار تنها کافی است به Google Search Console خود وارد شوید ، روی “Search Appearance”  و سپس “Structured Data” کلیک کنید تا به این گزارش بروید. داشتن این ابزار بسیار مفید ایده خوبی است و بهتر است برای راه اندازی سایت خود از ان استفاده کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
سئو منفی چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

 

  1. Yandex.Webmaster’s Structured Data Validator

آزمایش استراکچر دیتا

این ابزار شباهت زیادی به ابزار تست استراکچر دیتا گوگل دارد و نحوه ی استفاده از آن بسیار راحت و ساده است. مسلما اگرچه به اندازه گوگل برای مبتدیان مناسب نیست ، اما این سایت تمام اطلاعاتی را که در مورد داده های ساختاری موجود در صفحه / URL شما نیاز دارید به شما ارائه می دهد.

با این حال ، در این سایت می بینید که چگونه داده های ساخت یافته در صفحه شما پردازش و دیده می شوند. در صورت وجود خطاها هشدار هایی را نیز دریافت می کنید تا بتوانید آن ها را برطرف و رفع کنید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که URL یا قطعه کد سایت خود را که حاوی داده های ساختار یافته است را در این ابزار قرار دهید و کار خود را شروع کنید. شما همچنین می توانید از این اطلاعات به دلخواه خود استفاده کنید ، اما لازم است کمی بیشتر تحقیق کنید تا بفهمید چگونه آن ها را باید اصلاح کنید.

نقاط مثبت
  • فرآیند آسان در تست سایت خود، تنها کافی است که URL را وارد کنید.
  • استفاده از آن رایگان است.
  • به شما ایده دقیقی در مورد نحوه تجزیه و “مشاهده” داده های ساختاری شما توسط موتورهای جستجو می دهد.
نقاط منفی
  • اطلاعات ارائه شده به اندازه نیاز شما جزئیات ندارند.
  • کار کردن برای مبتدیان ممکن است کمی سخت باشد.
  • هشدارها و خطاها با جزئیات همراه نیستند.
  • شما باید یک حساب Yandex داشته باشید یا برای آن ثبت نام کنید.

اگر مهارت دارید و کمی با زبان کد نشانه گذاری طرحواره ها آشنا هستید ، ابزار Yandex.Webmaster Structured Data Validator  برای استفاده بسیار مناسب است. این یک روش عالی برای دیدن و فیلتر کردن کد برای URL های شما می باشد و از همه مهم تر رایگان است.

 

  1. SEO SiteCheckup’s Microdata Schema Test

یک ابزار کامل است که دارای پیچیدگی های کمی می باشد. این ابزار تست استراکچر دیتا به شما کمک می کند تا سئو سایت خود را تقویت کنید و داده های ساختار یافته یکی از مواردی است که این ابزار بسیار عالی پوشش داده است. این ابزار به شما این امکان را می دهد که اطلاعات کامل و دقیق موجود در وب سایت خود را بررسی و تأیید کنید و البته توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز قابل خواندن است.

آزمایش وب سایت و دریافت نتایج رایگان است ، اما برای دریافت گزارش دقیق باید در سیستم ثبت نام کنید اما نگران نباشید ثبت نام رایگان است. درصورت ارسال آن برای مشتریان خود و یا به سادگی پیگیری آن می توانید گزارش را از طریق فایل PDF صادر کنید.

گزارش خلاصه تنها به شما اطلاع می دهد که داده های ساختار یافته و یا “ریز داده ها” در سایت  URL شما کامل و یا دقیق نیستند. گزارش تفصیلی به شما نشان می دهد که دقیقاً چه نوع داده ای از آن خوانده شده است.

نقاط مثبت
  • استفاده آسان تنها کافی است که URL موردنظر را وارد کنید.
  • برای افراد مبتدی با ارائه بسیاری از نکات و اطلاعات مفید است.
  • گزارش ها را می توان ارسال کرد.
  • به شما نمره کلی در مورد نحوه عملکرد داده های ساخت یافته شما می دهد.
نقاط منفی
  • برای دیدن گزارش دقیق نیاز به ثبت نام در یک حساب کاربری هستید.
  • درصورتی که بخواهید URL یا وب سایت دیگری را بررسی کنید، یک ساعت زمان انتظار وجود دارد.

اگر واقعاً در جستجوگر سئو وب سایت خود جستجو می کنید ، SEO Site Checkup جعبه ابزاری فوق العاده برای کاوش بیشتر است. گذشته از ابزار آزمایش Microdata ، همچنین گزارش کامل جزئیاتی از جنبه های دیگر SEO سایت شما را ارائه می دهد که می توانید انتخاب کنید.

 

  1. Bing Markup Validator

استراکچر دیتا بینگ

بینگ موتور جستجوی مایکروسافت می باشد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید Bing در واقع 36٪ از بازار جستجوی دسک تاپ ایالات متحده را تشکیل می دهد. در واقع کورتانا و ویندوز در Bing اجرا می شوند. اگر به ابزار اعتبار سنجی نشانه گذاری خود برگردیم ، در واقع ابزاری بسیار پیچیده است که می توانید از آن استفاده کنید. وقتی صحبت از گزارشات آن می شود بسیار جزئی است و می تواند داده های وب سایت شما مانند HTML Microdata ، Microformats ، RDFa ، Schema.org  و OpenGraph را تجزیه و تحلیل کند.

این ابزار تست استراکچر دیتا بخشی از جعبه ابزار کلی بینگ است که به درستی Bing Webmaster Tools نامگذاری شده است. شما تنها باید وارد سیستم شوید و سپس می توانید گزارش را در وب سایت خود اجرا کنید و تمام جزئیات و هشدارهای لازم برای اصلاح را مشاهده کنید. شما همچنین می توانید داده های واقعی موجود در وب سایت خود را مشاهده کنید.

نقاط مثبت
  • گزارش بسیار مفصل از تمامی موارد ارائه می دهد.
  • اطلاعاتی را که محدود به مارک گذاری طرح نیست بلکه سایر اشکال فراداده ای می باشند را نیز برمی گرداند.
  • هنگام ثبت نام در ابزارهای مدیر وب بینگ ، اعتبار تبلیغات جستجو 80 دلار دریافت می کنید.
نقاط منفی
  • برای اینکه بتوانید سایت خود را آزمایش کنید باید ثبت نام کنید (اما ثبت نام رایگان است)
  • رابط کاربری خیلی مبتدی نیست و کار کردن با ان سخت است.

ابزار Bing یک گزینه بسیار مناسب برای برجسته کردن سایت شما در نتایج موتور جستجوی خود است و همچنین ابزاری بسیار مفید در مورد اصلاح و تنظیم داده های ساختار یافته شما است. گزارش های این ابزار بسیار دقیق هستند و همه موارد را شامل می شوند و تنها به نشانه گذاری طرح محدود نمی شوند.

نتیجه گیری

طرح واره به اندازه محتوای وب سایت شما مورد نیاز است. مطمئناً ، شما می توانید مدت زمان زیادی را صرف تکمیل و خوب به نظر رسیدن وب سایت خود کنید ، اما گاهی اوقات، موتورهای جستجو مانند گوگل بیشتر از آنکه موارد ظاهری را در نظر بگیرند، قسمت های پنهان وب سایت شما را می بینند. آنجاست که استراکچر دیتا می توانند به شما کمک کنند.

مطمئن شوید که داده های ساختار یافته شما به درستی خوانده می شوند و بهتر است که مواردی را که می توانید برای بهبود آن استفاده کنید را نیز لیست کرده و آن ها را آزمایش کنید. امیدواریم این مقاله و این ابزار های تست استراکچر دیتا به شما کمک کنند تا رتبه های بسیار بالاتری را در نتایج جستجو کسب کنید.اگر علاقمند به یادگیری دیگر ابزارهای سئو هستید می توانید به بخش ابزار سئو ژاکت سرویس مراجعه فرمایید تا از بهترین ابزار ها برای بهینه کردن سایت خود استفاده کنید.

 

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%
9

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه