سئو یا تبلیغات کلیکی گوگل؛ استفاده از کدامیک بهتر است؟

سئو

6 دقیقه زمان مطالعه

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار، از دو روش بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات گوگل (Google Ads) برای کمک به افزایش ترافیک وبسایت خود استفاده می‌کنند. البته تعداد زیادی از آن‌ها نمی‌دانند که کدام‌یک از سئو یا تبلیغات گوگل، نتایج بهتری را برای کمپین بازاریابی‌شان به ارمغان می‌آورد و موجب افزایش ترافیک وبسایت و در نهایت افزایش درآمد می‌شود. برای همین در ادامه قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و به شما کمک کنیم تا بهترین استراتژی را برای سایت خود انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید تا بدانید سئو یا تبلیغات کلیکی کدامیک برای شما بهتر است.

 

نحوه نمایش نتایج گوگل ادز و سئو

دو روش متفاوت برای نمایش وبسایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)، سئو و تبلیغات گوگل است. Google Ads نوعی تبلیغات پولی است که در بالا و پایین صفحات نتایج جستجو ظاهر می‌شود. برای نمایش سایت خود با استفاده از تبلیغات گوگل، باید یک حساب کاربری در Google Ads ایجاد کنید، یک کمپین تبلیغاتی راه بیندازید و کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان را پیشنهاد دهید. هنگامی‌که افراد آن کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند، تبلیغ شما ممکن است در بالا یا پایین SERP ظاهر شود. شما با اتصال گوگل ادز به آنالیتیکس می‌توانید تعداد کاربرانی که از طریق این تبلیغات کلیکی وارد سایت شما شده‌اند، مشاهده کنید.

از سوی دیگر، سئو فرآیند بهینه‌سازی سایت برای نمایش در نتایج جستجوی ارگانیک (غیرپولی) است. اگر بتوانید به بهترین شکل، سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، شانس این را خواهید داشت که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد. البته باید بدانید که نتایج ارگانیک پس از نتایج گوگل ادز می‌آید. برای قرار گرفتن در صفحات ابتدایی نتایج جستجوی گوگل با روش سئو، باید محتوا، ساختار و جنبه‌های فنی سایت خود را بهینه‌سازی کنید تا در موتورهای جستجو بیشتر دیده شود. این امر شامل تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی on-page، لینک‌سازی و استراتژی‌های دیگر است. سئو یا تبلیغات کلیکی گوگل، هر دو می‌توانند راه موثری برای نمایش سایت شما در SERP باشند.

 

تاثیر تبلیغات بر رتبه‌بندی کلی سایت شما

گوگل بارها اعلام کرده است که استفاده از خدمات گوگل ادز، بر رتبه سایت در نتایج موتور جستجوی گوگل تاثیری ندارد. زیرا این شرکت به‌شدت به آزادی بیان اعتقاد دارد و دسترسی گسترده‌ای به محتوا در سراسر وب ارائه می‌دهد. به‌همین دلیل نتایج جستجوی گوگل در مقابل کسب‌وکارهایی که از خدمات Google Ads استفاده می‌کنند، کاملا بی‌طرفانه است و این موتور جستجو همچنان به نمایش نتایج بر اساس فناوری PageRank ادامه می‌دهد.

اما حتی اگر نتوانید رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک سایت خود را با تبلیغات بهبود ببخشید، همچنان می‌توانید از تبلیغات گوگل برای تقویت استراتژی سئوی خود استفاده کنید. تبلیغات کلیکی گوگل هنوز یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات دیجیتال است. یک کمپین PPC حساب‌شده می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا به سرنخ‌های بیشتری دست یابد و درآمد بیشتری کسب کند. با این حال، وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، تبلیغات گوگل تاثیر مستقیمی ندارد، اما می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی سئوی خود را به‌طور غیر‌مستقیم تقویت کنید. اگر بتوانید از سئو و تبلیغات کلیکی گوگل در کنار هم استفاده کنید، یک استراتژی مناسب برای ایجاد درآمد بیشتر خواهید داشت.

 

 

مزایا و معایب سئو

برای این‌که بتوانید بین سئو یا تبلیغات، تصمیم‌گیری بهتری داشته‌باشید، آشنایی با مزایا و معایب هرکدام می‌تواند برای شما مفید باشد. سئو، فرآیند بهینه‌سازی یک وبسایت برای دیده شدن در صفحات اول نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل است.

برای اینکه بتوانید بین سئو یا تبلیغات کلیکی انتخاب مناسب‌تری داشته باشید، باید مزایا و معایب هرکدام را بهتر بدانید

سئو مزایا و معایب زیادی دارد که باید قبل از سرمایه‌گذاری روی آن در نظر بگیرید. برخی از آن‌ها عبارتند از:

مزایای سئو

  • به شما کمک می‌کند تا ترافیک رایگان و هدفمندی را به سایت خود جذب کنید که می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت و تبدیل و درآمد شود.
  • در ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مخاطبان موثر است، زیرا آن‌ها وبسایت‌هایی با رتبه بالاتر را معتبرتر و قابل اعتمادتر می‌دانند.
  • موجب می‌شود تا مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود بدست آورید، زیرا از طریق آن می‌توانید برای کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه و مخاطبان خود رتبه‌بندی شوید.

 

معایب سئو

  • ممکن است برای رسیدن به نتایج مطلوب به زمان و تلاش زیادی نیاز داشته‌باشد، زیرا باید سایت خود را بهینه، محتوای باکیفیت تولید و از وبسایت‌های دیگر، بک‌لینک دریافت کنید.
  • امکان دارد تحت تاثیر تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو قرار بگیرد که می‌تواند باعث نوسان در رتبه‌بندی و ترافیک سایت شما شود.
  • رقابت برای کلمات کلیدی باارزش ممکن است چالش‌برانگیز باشد، زیرا باید با وبسایت‌های دیگر که منابع و اختیارات بیشتری دارند رقابت کنید.
این مقاله را حتما بخوانید
بازاریابی کلیکی چیست؟ بررسی مزایا و معایب PPC

 

بیشتر بخوانید: معرفی گوگل ادز

 

مزایا و معایب گوگل ادز

Google Ads یک پلتفرم تبلیغات آنلاین محبوب است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تبلیغات خود را در موتور جستجوی Google و سایر سایت‌های شریک آن، ایجاد کنند و نمایش دهند. تبلیغات گوگل بسته به اهداف، بودجه و صنعت، مزایا و معایب مختلفی دارد.در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم تا بتوانید بین انتخاب سئو یا تبلیغات گوگل، گزینه مناسب را برگزینید.

دانستن مزایا و معایب تبلیغات گوگل ادز به شما کمک میکند که به صورت کارآمدتر بین سئو یا تبلیغات کدام برای کسب و کار شما بهتر است

مزایای گوگل ادز

  • به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان بالقوه‌ای که به‌دنبال محصولات یا خدمات‌تان هستند دسترسی پیدا کنند.
  • می‌تواند نتایج سریع و قابل اندازه‌گیری ارائه دهد، زیرا این امکان را خواهید داشت که معیارهای مختلفی مانند تعداد نمایش‌ها، کلیک‌ها و تبدیل‌ها و میزان بازگشت هزینه تبلیغات را پیگیری کنید.
  • سطح بالایی از کنترل و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد، زیرا می‌توانید پیشنهادات، بودجه، کلمات کلیدی، هدف‌گذاری و تبلیغات خود را هر زمان که نیاز باشد، تنظیم کنید.
  • از انواع و قالب‌های کمپین مانند جستجو، نمایش، ویدیو، خرید، اپلیکیشن و کمپین‌های محلی پشتیبانی می‌کند.

 

معایب گوگل ادز

  • ممکن است گران و رقابتی باشد، زیرا باید برای کلمات کلیدی و مکان‌های تبلیغاتی مشابه در برابر سایر کسب‌وکارها، پیشنهاد قیمتی بالاتری ارائه دهید.
  • تبلیغات گوگل به زمان و تخصص نیاز دارد و شما باید به‌طور مداوم کمپین‌های خود را نظارت و بهینه‌سازی کنید تا به نتایج دلخواه برسید.
  • این تبلیغات نیاز به منحنی یادگیری دارد، زیرا لازم است که با ویژگی‌ها، خط‌مشی‌ها و بهترین شیوه‌های استفاده از این پلتفرم آشنا شوید.
  • ممکن است خطرات و چالش‌هایی مانند تقلب کلیک، فرسودگی تبلیغات، مسدودکننده‌های تبلیغات و تغییرات الگوریتم را به همراه داشته‌باشد.

 

گوگل ادز برای کدام کسب‌وکارها مناسب است؟

تبلیغات کلیکی گوگل اگر به‌درستی انجام شود، می‌تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و به مشتریان بالقوه کمک کند تا محصولات یا خدمات شما را پیدا کنند. اما گوگل ادز برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟ در ادامه فهرستی از آن‌ها را ارائه می‌کنیم.

  • کسب‌وکارهایی که محصولات خاص دارند.
  • کسب‌وکارهایی که محصولات یا خدمات ضروری می‌فروشند.
  • کسب‌وکارهایی که محصولات یا خدمات با حاشیه سود بالا ارائه می‌دهند.
  • کسب‌وکارهایی که ارزش طول عمر مشتری بالایی دارند.
  • کسب‌وکارهایی که یک فروشگاه تجارت الکترونیک با محصولات B2C هستند.

 

چگونه سئو را به‌صورت اصولی یاد بگیریم؟

درست است که استفاده از تبلیغات گوگل می‌تواند برای بالا بردن ترافیک سایت و افزایش فروش محصولات و خدمات موثر باشد، اما اگر می‌خواهید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید، آن را برای مدتی طولانی در صفحه اول گوگل نگه دارید، باید بین سئو یا تبلیغات کلیکی گوگل، سئو را انتخاب کنید و آن را به‌صورت اصولی یاد بگیرید. با یادگیری سئو خواهید توانست ترافیک ارگانیک ایجاد کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

یکی از بهترین راه‌های یادگیری سئو، شرکت در دوره آموزش صفر تا صد سئو ژاکت آکادمی است. در این دوره، اصول و تکنیک‌های پیشرفته سئو مانند سئو داخلی، سئو خارجی، آشنایی و کار با ابزار گوگل سرچ کنسول، آشنایی و کار با ابزار اسکریمینگ فراگ و بسیاری تکنیک‌های دیگر را می‌آموزید. همچنین به تمرینات عملی، مطالعات موردی و بازخورد مربیان باتجربه دسترسی خواهید داشت. در پایان دوره، مهارت‌ها و دانش لازم برای پیاده‌سازی استراتژی‌های موثر سئو را برای وبسایت‌های مختلف به‌دست خواهید آورد.

دوره سئوباکس ژاکت آکادمی، شامل چهار دوره کاربردی در یک دوره جامع است که می‌توانید این مجموعه را به‌طور یکجا با ۵۰٪ تخفیف خریداری کنید. همچنین در صورت نیاز به بخش‌هایی از دوره سئوباکس، امکان خرید هریک از دوره‌ها به‌صورت تکی وجود دارد. پس این فرصت استثنایی را برای یادگیری اصولی سئو از دست ندهید.

با دوره آموزش صفرتاصد سئو در مجموعه ژاکت آکادمی میتونید به راحتی کسب و کار خود را به صفحه اول گوگل برسانید.

انتخاب بین سئو یا تبلیغات گوگل کار آسانی نیست، زیرا هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. سئو این مزیت را دارد که رایگان است و ترافیک طولانی‌مدت و پایدارتری ارائه می‌دهد، اما برای رسیدن به نتیجه دلخواه، به زمان و تلاش مداوم برای حفظ رتبه نیاز دارد، در حالی‌که تبلیغات کلیکی گوگل می‌تواند ترافیک سریع‌تری را به سمت سایت شما هدایت کند، اما برای هر کلیک باید هزینه پرداخت کنید و این هزینه ممکن است زیاد باشد. بهترین راه این است که از ترکیبی از هردوی آن‌ها بهره ببرید. اما قبل از آن باید نیازها و منابع خود را برای تعیین تعادل مناسب بین سئو و تبلیغات گوگل ارزیابی کنید. بدین ترتیب می‌توانید بهترین و موثرترین راه‌کارها را برای بهتر دیده شدن و افزایش ترافیک سایت خود به‌کار بگیرید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه