معرفی نرم افزار اسکریمینگ فراگ و کاربردهای آن

ابزارهای سئو

10 دقیقه زمان مطالعه

نرم افزار اسکریمینگ فراگ، یک ابزار پیشرفته برای بررسی عملکرد یک وب سایت است که به متخصصان سئو و مدیران وب سایت کمک می‌کند تا با استفاده از آن، عملکرد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنند. در واقع ابزار اسکریمینگ فراگ با ارائه اطلاعات مورد نیاز به مدیران وب سایت، باعث می‌شود خیلی سریع‌تر و راحت‌تر به تجزیه و تحلیل دیتاهای وب سایت بپردازند و برای بهبود مشکلات سئویی سایت خود اقدام کنند.

از آنجایی که این نرم افزار عمدتاً توسط متخصصان سئو و مدیران وب سایت استفاده می‌شود و ابزاری بسیار کارآمد است، ما در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل به معرفی نرم افزار اسکریمینگ فراگ و کاربردهای آن بپردازیم. پس حتماً تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قبل از ادامه مطلب لینک دانلود اسکریمینگ فراگ را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

لینک دانلود نرم افزار اسکریمینگ فراگ ScreamingFrog 

با اسکریمینگ فراگ چه اطلاعاتی از سایت به دست می آوریم؟

اگر تاکنون این پرسش برای شما هم به وجود آمده است که Screaming Frog چیست و چه کاربردی دارد، باید بگوییم که از نرم افزار اسکریمینگ فراگ برای تجزیه و تحلیل وب سایت‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند عملکرد لینک‌ها، تصاویر، CSS، اسکریپت و برنامه‌های وب سایت‌ها را بررسی کند. اما با استفاده از نرم افزار اسکریمینگ فراگ می‌توانیم به اطلاعات دیگری نیز دست پیدا کنیم؟ در ادامه هر یک از این موارد را توضیح داده‌ایم.

اطلاعاتی که اسکریمینگ فراگ در اختیار ما قرار می‌دهد به ما کمک می‌کند تا مشکلات سایت خود را شناسایی و برطرف کنیم.

شناسایی صفحات دارای لینک‌های شکسته

لینک‌های شکسته آن دسته از پیوندها هستند که به یک صفحه وب یا منبع معتبر منتهی نمی‌شوند. این اتفاق ممکن است به دلایل مختلفی مانند انتقال یا حذف صفحه، از کار افتادن سرور یا یک خطای دیگر در URL باشد. لینک‌های شکسته می‌توانند بر رابط کاربری و رتبه بندی وب سایت در موتور جستجو تأثیر منفی بگذارند. بنابراین، برای حفظ تجربه کاربری خوب و بهبود دید در موتورهای جستجو، می‌توانید با استفاده از نرم افزار اسکریمینگ فراگ به راحتی لینک‌های شکسته را پیدا کنید و مشکلاتشان را حل کنید.

 

شناسایی صفحات دارای محتوای یکسان و تکراری

وجود صفحات با محتوای یکسان یا تکراری در یک وب سایت می‌تواند بر رتبه آن در صفحه نتایج موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارد؛ زیرا موتورهای جستجو ممکن است آن مطالب را به عنوان محتوای بی‌کیفیت یا هرزنامه در نظر بگیرند. علاوه بر این، داشتن چندین صفحه با محتوای یکسان یا مشابه می‌تواند کاربران را گیج کند و در نهایت منجر به تجربه کاربری ضعیف شود.

شما با استفاده از نرم افزار اسکریمینگ فراگ می‌توانید محتوای تکراری در وب سایت خود را شناسایی کنید و تغییراتی را برای بهبود یکتایی و مرتبط بودن محتوای وب سایت خود ایجاد کنید. در نتیجه، رتبه وب سایت شما در صفحه موتورهای جستجو بهبود پیدا می‌کند و مطالب شما بهینه می‌شوند.

نکته: اسکریمینگ فراگ تنها قادر به پیدا کردن محتوای یکسان در یک وب سایت است و نمی‌تواند محتوای تکراری در چندین وب سایت را بررسی کند.

 

شناسایی صفحات دارای عنوان یکسان

اگر در وب سایت شما چندین صفحه با عنوان یکسان وجود دارد، می‌تواند منجر به سردرگمی کاربران و موتورهای جستجو شود؛ زیرا ممکن است مشخص نباشد که کدام صفحه برای یک جستجوی خاص مرتبط‌تر است. به همین خاطر به عنوان مدیر وب سایت باید برای حل این مشکل از نرم افزار اسکریمینگ فراگ استفاده کنید تا بتوانید صفحات دارای عنوان یکسان را پیدا کنید و آن‌ها را بهینه سازی کنید.

 

شناسایی صفحات دارای عنوان کوتاه و بلند

در صورتی که وب سایت شما عناوین کوتاه یا طولانی داشته باشد، ممکن است بر رتبه آن در موتورهای جستجو و تجربه کاربری تأثیر بگذارد. شما با بکارگیری ابزار اسکریمینگ فراگ می‌توانید این صفحات را پیدا کنید و آن‌ها را به شکلی بهینه ویرایش کنید.

 

شناسایی صفحات دارای Meta description کوتاه و بلند و یا بدون دیسکریپشن

اگر وب سایت شما صفحاتی با توضیحات متا کوتاه یا طولانی داشته باشد یا حتی فاقد توضیحات متا باشد، رتبه آن در صفحه نتایج موتورهای جستجو به شکل چشمگیری تحت تاثیر قرار می‌گیرد. علاوه بر این،‌ افراد کمتری نیز از وب سایت شما دیدن می‌کنند. اگر سئوکار یا مدیر یک وب سایت هستید، برای حل این مشکل می‌توانید از ابزار اسکریمینگ فراگ استفاده کنید؛ در این صورت می‌توانید به آن دسته از صفحاتی که دارای Meta description کوتاه و بلند و یا بدون دیسکریپشن هستند دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را ویرایش کنید.

 

شناسایی صفحات دارای خطاهای 4xx

وجود صفحات دارای خطای 4xx (مثل 404 یا 401) در یک وب سایت بر رتبه بندی موتورهای جستجو و تجربه کاربر تأثیر منفی می‌گذارند. به عبارت دیگر، هنگامی که موتورهای جستجو با خطاهای 4xx مواجه می‌شوند، به این نتیجه می‌رسند که کیفیت وب سایت پایین است و رتبه آن را در صفحه موتورهای جستجو کاهش می‌دهند. علاوه بر این، کاربران نیز زمانی که با خطاهای 4xx در یک وب سایت مواجه می‌شوند دیگر انگیزه‌ای برای بازدید مجدد از آن وب سایت ندارند.

به همین خاطر، به عنوان مدیر سئو یا وب سایت باید با استفاده از ابزارهایی مانند اسکریمینگ فراگ نسبت به پیدا کردن این صفحات و برطرف کردن مشکلات موجود اقدام کنیم.

 

شناسایی صفحات دارای خطاهای 5xx

اگر صفحات یک وب سایت دارای خطای 5xx (مثل 503) باشند، همانند انواع خطای 4xx با کاهش رتبه و ترافیک مواجه می‌شوند. یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن این صفحات، نرم افزار اسکریمینگ فراگ است. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید صفحات دارای خطای را پیدا کنید و نسبت به برطرف کردن مشکل آن‌ها اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید: حل مشکلات وردپرس

 

شناسایی صفحات بدون تگ H1 و صفحات دارای دو تگ H1

اگر صفحاتی در وب سایت شما وجود داشته باشند که تگ H1 نداشته باشند یا دو تگ H1 داشته باشند، سئو وب سایت شما به خطر می‌افتد. در واقع در این شرایط، ربات‌های موتورهای جستجو سردرگم می‌شوند، چون نمی‌توانند متوجه پیکربندی مطالب وب سایت شما شوند. از طرف دیگر اگر صفحات وب سایت شما هیچ تگ H1 نداشته باشند ممکن است اصلا در صفحه نتایج موتورهای جستجو ظاهر نشوند. بنابراین شما باید درک صحیحی از نحوه استفاده از تعداد صحیح تگ های H1 داشته باشید تا بتوانید وب سایت خود را بهینه کنید.

برای انجام این کار می‌توانید با استفاده از ابزار اسکریمینگ فراگ اینگونه صفحات را پیدا کنید و نسبت به ویرایش آن‌ها اقدام کنید.

 

شناسایی صفحات ریدایرکت شده به همراه نوع ریدایرکت

شما به دلایل مختلفی ممکن است آدرس صفحات وب سایت خود را به URL جدیدی تغییر دهید. به این فرایند ریدایرکت می‌گویند و بسته به نیاز وب سایت انواع مختلفی دارد. از آنجایی که انواع مختلف ریدایرکت تاثیرات متفاوتی بر سئو وب سایت دارند، مهم است که بدانید کدام نوع ریدایرکت برای هر سناریو مناسب‌تر است. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که تمام صفحات ریدایرکت شده وب سایت شما به درستی ردیابی می‌شوند تا بتوانید تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد وب سایت خود داشته باشید.

به همین خاطر با استفاده از نرم افزار اسکریمینگ فراگ می‌توانید صفحات ریدایرکت شده وب سایتتان را همراه با نوع ریدایرکت آن‌ها پیدا کنید و صحت عملکرد آن‌ها را بررسی کنید.

 

شناسایی صفحات دارای عکس بدون Alt

تصاویر بخش ضروری هر وب سایتی هستند و می‌توانند به انتقال سریع و آسان اطلاعات کمک کنند. با این حال، اگر تصاویر موجود در وب سایت شما متن Alt نداشته باشند، ممکن است برای برخی از کاربران که نمی‌توانند آن‌ها را ببینند، غیر قابل دسترس باشند. به همین خاطر مهم است که متن Alt را به صورت مختصر و مفید برای تمام تصاویر وب سایت خود قرار دهید. برای اینکه مطمئن شوید تمام تصاویر وب سایت شما دارای برچسب Alt هستند، می‌توانید با استفاده از ابزار اسکریمینگ فراگ آن دسته از صفحات وب سایت که دارای تصویر هستند را پیدا کنید و این موضوع را بررسی کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
نرخ بازگشت سرمایه ROI چیست و چطور محاسبه می‌شود؟

 

شناسایی صفحات دارای تگ کنونیکال

وجود تگ کنونیکال در صفحات وب سایت شما، یک راه عالی برای بهبود سئو آن است. وقتی چندین نسخه از یک صفحه در وب سایت شما وجود دارد، تگ‌های کنونیکال به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بفهمند که چه صفحه‌ای باید ایندکس شود. در واقع وجود تگ‌های کنونیکال در وب سایت شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید نسخه مناسب ایندکس (index) شده است و رتبه بندی موتورهای جستجو تحت تأثیر مسائل محتوای تکراری قرار نمی‌گیرد. برای اینکه متوجه شوید آیا صفحات وب سایت شما تگ کنونیکال دارند یا خیر، می‌توانید از ابزار اسکریمینگ فراگ کمک بگیرید. بکارگیری این نرم افزار به شما کمک می‌کند تا صفحات دارای تگ کنونیکال را در وب سایت خود پیدا کنید. اگر تمایل دارید بدانید تگ کنونیکال چیست و اطاعات بیشتری راجع به آن کسب کنید می‌توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

 

شناسایی صفحات دارای تگ Noindex

شما برای آنکه به موتورهای جستجو اطلاع دهید صفحات خاصی از وب سایتتان را ایندکس نکنند می‌توانید از تگ‌های Noindex استفاده کنید. این کار می‌تواند در رابطه با صفحاتی که اطلاعات حساس یا محتوای تکراری دارند مفید باشد و به سئو وب سایت شما کمک می‌کند. اگر قصد دارید تگ‌های Noindex موجود در وب سایت خود را حذف کنید یا به هر علت دیگری به دنبال صفحاتی از وب سایت خود هستید که تگ Noindex دارند، می‌توانید از ابزار اسکریمینگ فراگ کمک بگیرید

 

شناسایی صفحات دارای لینک شکسته

اگر سوال شما این باشد که لینک شکسته چیست و چه تاثیری بر روی سایت دارد باید بگوییم که وجود لینک شکسته در صفحات وب سایت شما می‌تواند تاثیری منفی بر رتبه بندی آن در موتورهای جستجو داشته باشند؛ زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل از الگوریتم‌های تشخیص لینک شکسته برای شناسایی وب سایت هایی که با ساختار لینک ضعیف دارند استفاده می کنند و بر این اساس رتبه آن‌ها را کاهش می‌دهند. برای جلوگیری از این اتفاق، از نرم افزار اسکریمینگ فراگ کمک بگیرید. شما با استفاده از ابزار می‌توانید تمام صفحاتی که لینک شکسته دارند را پیدا کنید و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید.

 

مزایای استفاده از نرم افزار اسکریمینگ فراگ

اسکریمینگ فراگ ابزاری بسیار قدرتمند و حرفه‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید مدیریت وب سایت خود و سئو تکنیکال آن را در دست بگیرید. علاوه بر این، استفاده از نرم افزار اسکریمینگ فراگ مزایای دیگری نیز دارد. مواردی همچون:

استفاده از اسکریمینگ فراگ باعث می‌شود دید روشن‌تری نسبت به عملکرد سایت در اختیار شما قرار می‌دهد

  1. سرعت بالا در تجزیه و تحلیل وب سایت از نظر سئو داخلی و سئو تکنیکال
    اسکریمینگ فراگ یک ابزار سریع و پیشرفته برای سئو است. تجزیه و تحلیل یک وب سایت به صورت دستی زمان بسیار زیادی را از شما می‌گیرد؛ ولی نرم افزار اسکریمینگ فراگ این کار را با سرعت بالایی برای شما انجام می‌دهد. علاوه بر کسب و کارهای کوچک و پرسود، کسب و کارهای موفقی مانند آمازون، دیزنی، گوگل و اپل همگی از اسکریمینگ فراگ استفاده می‌کنند.
  2. کاربر پسند بودن و رابط کاربری جذاب
    اسکریمینگ فراگ یک رابط کاربری جذاب و کاربر پسند را برای متخصصان سئو فراهم کرده است. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی عملکرد وب سایت خود یا رقبا را تجزیه و تحلیل کنید. در واقع رابط کاربری جذاب اسکریمینگ فراگ به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی به تمام اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید؛ بدون اینکه تحت تأثیر منوها یا اصطلاحات پیچیده قرار بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید به داده‌های موجود در Google Analytics یا Search Console نیز دسترسی داشته باشید و راحت‌تر عملکرد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.
    توجه: تیم پشتیبانی نرم افزار اسکریمینگ فراگ همیشه برای ارائه کمک به شما در دسترس هستند.
  3. قابلیت دسترس پذیری هم برای کاربران ویندوز و هم کاربران مک
    نرم افزار اسکریمینگ فراگ قابل استفاده برای کاربران ویندوز و مک است. به همین خاطر با خیال راحت و بدون وجود محدودیت می‌توانید با هر سیستم عاملی که در اختیار دارید از مزایای اسکریمینگ فراگ بهره مند شوید.
  4. قابل استفاده برای تجزیه و تحلیل رقبا
    شما علاوه بر بررسی عملکرد وب سایت خود می‌توانید با استفاده از ابزار اسکریمینگ فراگ عملکرد رقبای خود را نیز تجزیه و تحلیل کنید. به همین خاطر این نرم افزار طرفداران بسیاری زیادی را در میان سئوکاران دارد.
  5. دقت بالا
    اگر بخواهید بدون استفاده از ابزارهای ارزشمندی همچون اسکریمینگ فراگ عملکرد وب سایت خود در موتورهای جستجو را تجزیه و تحلیل کنید، ممکن است بررسی ریدایرکت‌ها، محتواهای تکراری و سایر موارد مهم از دید شما پنهان بماند. دقت بالای اسکریمینگ فراگ این مشکل را حل کرده است و می‌تواند به طور دقیق تمام اطلاعاتی که برای بررسی وب سایت خود و رقبا نیاز دارید را برای شما نمایش دهد.

 

چگونه اسکریمینگ فراگ را به صورت تخصصی یاد بگیریم؟

نرم افزار اسکریمینگ فراگ یک ابزار قدرتمند برای آن دسته بازاریابان دیجیتال و متخصصان سئو است که به دنبال بهبود عملکرد وب سایت خود هستند. اگر شما هم به دنبال یادگیری ابزار اسکریمینگ فراگ به صورت حرفه‌ای هستید دوره آموزشی ژاکت را از دست ندهید. ما در آکادمی آموزشی ژاکت با کمک متخصصین حوزه دیجیتال مارکتینگ، دوره‌ای حرفه‌ای را برای علاقه مندان این حوزه برگزار می‌کنیم.

روش‌های مختلفی برای یادگیری نحوه استفاده از این نرم افزار وجود دارد، ولی «دوره آموزش ابزار اسکریمینگ فراگ پیشرفته» به صورت جامع و کامل تمام نکات مربوط به این نرم افزار را به شما آموزش می‌دهد. شما با شرکت در این دوره می‌توانید به طور کامل ساختار، محتوا و عملکرد وب سایت خود و رقبا را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید و رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

با ثبت نام در دوره مقدماتی و پیشرفته اسکریمینگ فراگ می‌توانید بدانبد اسکریمینگ فراگ چیست و این ابزار را با بهترین کیفیت یاد می‌گیرید.

 

اسکریمینگ فراگ؛ پیشرفته ترین ابزار محبوب سئوکاران

اسکریمینگ فراگ ابزاری ضروری برای بهینه‌ سازی وب‌ سایت است که در بین متخصصان سئو و مدیران وب سایت جایگاه ویژه‌ای دارد. با توجه به مزایای مهم و کاربردی نرم افزار اسکریمینگ فراگ، ما در این مقاله به معرفی این ابزار و توضیح کاملی از ویژگی‌های آن پرداختیم. اگر به دنبال روشی برای بهبود عملکرد وب سایت خود هستید، یادگیری و استفاده از ابزار اسکریمینگ فراگ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در دوره «آموزش ابزار اسکریمینگ فراگ پیشرفته» ژاکت شرکت کنید و به افزایش رتبه وب سایت خود در گوگل کمک کنید.

 

سوالات متداول

اسکریمینگ فراگ چیست؟

نرم افزار اسکریمینگ فراگ، یک ابزار پیشرفته برای بررسی عملکرد یک وب سایت است که به متخصصان سئو و مدیران وب سایت کمک می‌کند تا با استفاده از آن، عملکرد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنند.

با استفاده از ابزار اسکریمینگ فراگ چه اطالاعاتی به دست می‌آوریم؟

اطلاعاتی مانند لینک‌های شکسته، صفحات بدون عنوان، صفحات دارای خطاهای 4xx و 5xx و اطلاعات بسیار ارزشمند دیگری را به ما می‌دهد.

 

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%
7

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه