zhaket logo

شناسایی سایت های وردپرسی

وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

شناسایی سایت‌ های وردپرسی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند سیستم مدیریتی یک سایت را شناسایی کرده و تشخیص دهند که سایت مدنظر آن‌ها وردپرسی هست یا نه. به این منظور، روش ها و راهکارهایی وجود دارند که به کاربران در تشخیص نوع مدیریت یک سایت کمک میکند.

شاید بپرسید که سایت وردپرسی چه تفاوتی با انواع غیروردپرسی دارد؟ قبلا در مقاله آموزش وردپرس به اختصار در رابطه با این سوال صحبت کرده بودیم. برای پاسخ دقیق‌تر در رابطه با این سؤال، باید چنین گفت که طراحی و ساخت انواع سایت‌‌ها، دو شیوه و مسیر اصلی و کلی را طی می‌کند؛  یا با استفاده از وردپرس  یا با استفاده از کدنویسی توسط برنامه نویسان وب.

افراد ممکن است به دلایل مختلفی بخواهند نوع سایت را تشخیص دهند. به هر حال این دو مسیر برای طراحی سایت، یکسان نیست و بالطبع عملکردها یا ویژگی‌هایی مطرح خواهد بود که سبب تفاوت آن‌ها می‌شود. در این حالت، آشنایی با این سبک راه حل‌ها، می‌تواند در پیدا کردن سایت‌های وردپرس به شما کمک کند.

چگونه سایت های وردپرسی را شناسایی کنیم؟

هر کدام از روش های شناسایی سایت های وردپرسی، دارای یک سری ویژگی‌ها هستند که سبب تمایز آن‌ها از یکدیگر می‌شود. برای هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی وجود دارد. افراد باید با توجه به نیازهای خود، روش طراحی سایت مناسب خود را انتاخب کنند. از این رو راهکارهایی ارائه شده که به وسیله آن‌ها می‌توان سایت های وردپرسی را از سایت های کد نویسی شده تشخیص داد.

شناسایی سایت های وردپرسی از طریق 5 روش ممکن است

در ادامه، پنج روش برای شناسایی روش طراحی سایت ها ارائه شده که شما می‌توانید از هر کدام از آن‌ها که مناسب تر است، استفاده کنید. این شیوه‌ها یا نیاز به ابزارها و افزونه‌های مرورگر دارند و یا به روش‌های دستی و بدون ابزار عمل می‌کنند.

  1. استفاده از وپلایزر
  2. بررسی source code
  3. بررسی صفحه ورود به پنل ادمین وردپرس
  4. بررسی فایل license.txt
  5. سایت‌های تشخیص وردپرس

 

 

استفاده از اکستنشن کروم Wapplyzer

افزونه Wapplyzer به سبب قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که در عملکرد خود دارد، در میان محبوب‌ترین و پرطرفدارترین‌ها بین انواع افزونه‌ها قرار گرفته است. از همین جهت می‌تواند برای شناسایی سایت‌ وردپرس، به خوبی عمل کند. در نتیجه یکی از شیوه‌های رایج در پیدا کردن سایت‌های وردپرس، نصب و راه‌اندازی افزونه Wapplyzer است که به تشخیص سیستم محتوایی مورد استفاده در سایت کمک می‌کند. برای دانلود این افزونه می توانید لینک‌های زیر را دنبال کنید.

دانلود افزونه Wappalyzer برای مرورگر کروم

دانلود افزونه Wappalyzer برای مرورگر فایرفاکس

به علاوه این افزونه می‌تواند امکانات گسترده‌تری را در این مسیر در اختیار شما قرار دهد و موارد بیشتری را به نمایش بگذارد. با این توصیف، قادر به کسب اطلاعات گسترده‌تری در رابطه با یک سایت خواهید بود. به همین دلیل بیشتر کاربران، در روند تشخیص و شناسایی سایت وردپرس، از این افزونه استفاده می‌کنند.

از مهم ترین امکاناتی که این افزونه برای انواع سایت‌های وردپرسی و غیر وردپرسی در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توان به تشخیص نوع سیستم مدیریت محتوا یا نوع زبان مورد استفاده در برنامه‌نویسی سایت مدنظر، نوع دیتابیس سایت، نوع لایبرر و فریم ورک‌های به کار رفته، نوع آمارگیری استفاده شده و مواردی از این قبیل اشاره کرد. هر کدام از این موارد می‌توانند در جایگاه خود نقش مهمی در تحلیل یک سایت داشته باشند.

به همین دلیل و با در نظر گرفتن تمامی خدمات و امکاناتی که این گزینه در اختیار افراد قرار می‌دهد، توصیه می‌شود که حتماً از این افزونه برای مرورگر خود استفاده کنید تا بتوانید سایت‌های مختلف را به صورت حرفه‌ای تحلیل کنید.

نحوه کار با افزونه Wapplyzer در جهت پیدا کردن سایت‌های وردپرس بسیار ساده است. به طوری که تنها با نصب آن، آیکون سی ام اس یا زبان برنامه‌نویسی هر سایتی را که باز کنید، در کنار نوار آدرس مرورگر خود، به صورت خودکار خواهید دید. در نتیجه نیازی به دانش خاص در رابطه با این افزونه، نخواهید داشت.

 

 

بررسی سورس کد سایت

وردپرس دارای قالب چند قسمتی است که از فایل‌ها و فولدرهای مختلف تشکیل شده و افراد می‌توانند با بررسی سورس سایت، نشانه‌های این فایل‌ها و فولدرها را پیدا کنند. این شیوه از شناسایی و بررسی سایت وردپرس، کاملاً دستی است و برخلاف گزینه اول، نیازی به افزونه‌ها و ابزارهای مختلف ندارد.

این مقاله را حتما بخوانید
خطاهای رایج هنگام خروج از سیستم در وردپرس

برای بررسی سورس کد سایت، کافی است که وارد یکی از صفحه‌ های سایت مد نظر خود شوید و روی فضای خالی آن کلیک راست کنید تا آرشیوی به نمایش گذاشته شود. در این بخش باید گزینه View Page source را انتخاب کنید. کدهایی نمایش داده می‌شود که در صورت وجود فولدرهایی چون wp-content، می‌توانید به وردپرسی بودن سایت پی ببرید.

به همین دلیل می‌توان دریافت که بررسی کد سورس شیوه ساده‌ای برای شناسایی سایت‌ های وردپرسی از انواع غیر وردپرسی است. لازم به ذکر است که با این شیوه، نمی‌توان هیچ اطلاعات دیگری به دست آورد.

 

بررسی لینک ورود به پنل ادمین وردپرس

بررسی لینک ورود به پنل ادمین وردپرس، به شکلی عمل می‌کند که احتمال عدم پاسخگویی در آن وجود دارد و اگر بخواهید اطمینان بیشتری حاصل کنید، لازم است که از شیوه دیگری کمک بگیرید. در واقع با توجه به اینکه ممکن است ادمین سایت آدرس پنل مدیریت را به دلایل امنیتی تغییر داده باشد، بررسی شما دقیق نخواهد بود.

حال اگر فرض کنیم که ادمین آدرس پنل مدیریت را تغییر نداده باشد، در صورتی که با اضافه کردن عبارت wp_admin به انتهای آدرس سایت، صفحه لاگین پنل مدیریت باز شود، می‌توانید بررسی خود را انجام دهید؛ چرا که صفحه لاگین وردپرس از انواع غیر وردپرس متفاوت و قابل تفکیک است.

در غیر این صورت، اگر با استفاده از این شیوه صفحه لاگین مدیریت برای شما باز نشد، می‌توانید از راهکارهای قبلی که گفته شد و شیوه‌هایی که در ادامه گفته می‌شود، استفاده کرده تا بتوانید نوع سایت هدف خود را شناسایی نمایید.

 

بررسی فایل license.txt

فایل لایسنس از دیگر شیوه‌های مورد استفاده در جهت بررسی وردپرسی بودن یا نبود یک سایت است. در حقیقت با توجه به اینکه فایل لایسنس در میان فایل‌های وردپرس به طور پیش فرض وجود دارد، تنها با افزودن عبارت license.txt به انتهای آدرس سایت، قادر به تشخیص و شناسایی سایت وردپرس خواهید بود. به طوری که اگر صفحه پر از کد برای شما باز شود، می‌توان نتیجه گرفت که سایت از انواع وردپرسی است.

البته ناگفته نماند که در این مورد هم ممکن است ادمین سایت برای مسائل امنیتی، فایل لایسنس را حذف کرده باشد. در این حالت بررسی و شناسایی شما چندان معتبر نخواهد بود و باید از شیوه دیگری هم استفاده کنید.

 

استفاده از سایت‌ های تشخیص وردپرس

به منظور شناسایی سایت‌ های وردپرسی، برخی سایت‌ها نیز وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد. تنها کافی است آدرس سایت مورد نظر خود را در این سایت‌ها وارد کنید تا وردپرسی بودن یا نبودن آن را برای شما نمایان کند. همچنین این سایت‌ها می‌توانند قابلیت‌های دیگری را در اختیار شما قرار دهند که در روند بررسی و تحلیل سایت وردپرسی کمک خواهند کرد. این سایت ها، لیست برخی از افزونه‌ها و ماژول‌هایی که در سایت نصب شده است را به شما نشان می‌دهد. حتی در برخی موارد، قالب نصب شده در سایت هم قابل بررسی است.

در حقیقت این شیوه همانند نصب افزونه برای پیدا کردن سایت‌های وردپرس است؛ با این تفاوت که دیگر نیازی به نصب افزونه مطرح نیست و در یک صفحه دیگر، می‌توانید این سایت‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

 

جمع بندی

هر کدام از این 5 روشی که در این مطلب بررسی شد، با توجه به شرایط استفاده و نوع عملکردی که دارند، می‌توانند برای افراد مختلف مناسب باشند تا به شناسایی سایت‌ های وردپرسی کمک کنند. در این صورت، تنها کافی است که نیازهای خود را در روند بررسی و تحلیل سایت هدف، مشخص کنید و با توجه به آن‌ها، بهترین راهکار را انتخاب نمایید.

با توجه به اینکه عده‌ای در تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت‌ها هستند، به کارگیری شیوه‌ای جامع‌تر، می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد. در این صورت، افزونه Wapplyzer گزینه مناسبی خواهد بود که علاوه بر وردپرسی بودن یا نبودن سایت، می‌تواند تحلیل بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

در غیر این صورت، اگر هدف شما تنها تشخیص نحوه ساخت و طراحی سایت است، می‌توانید از گزینه‌های دیگر بهره ببرید که به مراتب ساده‌تر هستند و امکانات کمتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه