بررسی رتبه سایت در گوگل و معرفی 7 ابزار برای آنالیز سایت

سئو

7 دقیقه زمان مطالعه

یکی از عناصر اساسی سئو، انتخاب کلمه کلیدی مناسب از طریق تحقیق در مورد کلمات کلیدی است که باعث می شود موقعیت کلمه کلیدی در جستجو رتبه بندی و ردیابی شود. ما در این مقاله به معرفی ابزار بررسی رتبه سایت می پردازیم.

برای یک وبلاگ نویس یا متخصص سئو کاملاً لازم است که رتبه کلمه کلیدی گوگل خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر بررسی کند. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که وبلاگ نویسان و مدیران وب سایت مرتکب می شوند، نوشتن و انتشار مقاله بدون هدف قرار دادن کلمات کلیدی است.

فقط 10-15 دقیقه طول می کشد تا از بهترین ابزار سئو مانند SEMRUSH یا KWfinder برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا بتوانید از کلمات کلیدی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که برای به انجام رساندن این مرحله بسیار مهم از این ابزارها بهره می برید.

پس از اتمام نوشتن یک پست بهینه شده برای جستجوگرها با استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر خود، وظیفه بعدی شما این است که از رتبه بندی موتور جستجوگر آن مطلع شوید و با ایجاد انکر تکست مناسب به ساخت لینک ها ادامه دهید.

KWFinder برای بررسی رتبه سایت

باز هم، انتخاب مناسب کلمات کلیدی یکی از اصلی ترین عواملی است که در دستیابی به یک رتبه بهتر در موتور جستجوی گوگل دخیل است.

هدف هر وبلاگ نویس باید استفاده از کلمات کلیدی باشد که کاربران بیشتر جستجو می کنند، به ویژه کلمات کلیدی که به وب سایت شما کمک می کند در یکی از صفحات اول نتایج جستجو ظاهر شود.

اگر سئو مناسب خود را در صفحه انجام دهید، احتمال حضور در 50 نتیجه اول جستجو بسیار زیاد است.

برای بهبود سئو سایت خود، باید کلمات کلیدی را به درستی مدیریت کنید تا بتوانید بفهمید کدام کلمات کلیدی برای دامنه خاص شما قوی هستند و کدام یک نه. این اطلاعات به شما امکان می دهد تا با استفاده از قوی ترین کلمات کلیدی کار کنید، بنابراین احتمال کسب رتبه بهتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو را افزایش می دهید.

برای بررسی کلمات کلیدی پست های وب سایت خود، می توانید مقاله بررسی پست های وردپرس برای رتبه بندی کلمات کلیدی مناسب را مطالعه کنید.

برای دستیابی به این هدف، شما به ابزاری نیاز دارید که بتواند بدون مرور دستی 100 صفحه و نتایج جستجو به شما بگوید که کدام کلمه کلیدی خاص در نتایج جستجوی Google قرار دارد.

برای کمک به شما در انجام این کار، لیستی از چند ابزار آنلاین رایگان عالی برای بررسی رتبه سایت و موقعیت کلمات کلیدی مورد نظر خود در گوگل را تهیه کرده ایم.

7 ابزار دقیق و مدرن بررسی موقعیت سایت در گوگل

  1. AccuRanker
  2. SEMrush
  3. Ahrefs
  4. SERPWatcher
  5. Google Rank Checker
  6. SERP’s Keyword Rank checker
  7. SEOCentro Rank Checker

دوره جامع سئو و بهینه سازی سایت ژاکت آکادمی

1. AccuRanker

AccuRanker برای بررسی رتبه سایت

اگر به دنبال یک آنالیزگر بررسی رتبه سایت و موقعیت کلمات کلیدی اختصاصی هستید، AccuRanker یک انتخاب عالی است. در بررسی AccuRanker می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اولین چیزی که ما در مورد AccuRanker دوست داشتیم، رابط کاربری آن است که بصری است و به راحتی می توانید شروع به کار کنید. شما می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی را در جستجوی Google پیگیری کنید و آنها همچنین گزینه ای برای جستجوی Yandex و Bing نیز دارند. در واقع، AccuRanker به عنوان نظارت بر کلمات کلیدی Yandex بسیار محبوب است.

آنها بسیار سریع و کاملاً دقیق هستند. با یک کلیک می توانید پیش نمایش عکس فوری نتیجه جستجو را نیز ببینید که برای آژانس هایی که نیاز به اثبات رتبه بندی به مشتریان دارند، مناسب است.

بررسی رتبه سایت در کشور هدف

یکی از ویژگی های جالب ابزار جستجوگر موقعیت کلمات کلیدیAccuranker، امکان بررسی رتبه بندی بر اساس کشور یا شهر مورد نظر شما است.

وقتی کلمه کلیدی جدیدی برای ردیابی اضافه می کنید، می توانید مکان مورد نظر خود را تنظیم کنید. در صورت تمایل می توانید بیش از یک مکان تنظیم کنید.

بررسی رتبه سایت

شما می توانید با استفاده از دوره آزمایشی رایگان 14 روزه آنها، استفاده از این ابزار را شروع کنید.

2. SERPWatcher

این ابزار ردیاب رتبه بندی سئو، توسط Mangools ارائه می شود که رابط کاربری عالی را ارائه می دهند. SERPWatcher جدیدترین افزونه ای است که به شما امکان می دهد موقعیت کلمه کلیدی را برای هر دامنه ردیابی کنید.

می توانید موقعیت های کلمات کلیدی را براساس موقعیت جغرافیایی و دستگاه ها (دسکتاپ و تلفن همراه) ردیابی کنید.

SERPWatcher

برای بررسی رتبه سایت و ردیابی کلمات کلیدی دیگر می توانید یکی از برنامه های پولی آنها را دریافت کنید. قیمت گذاری این ابزار منطقی ترین است و کاملاً مناسب جیب شماست.

3. SEMrush 

SEMrush

SEMrush ابزار مورد علاقه ما در این لیست است، زیرا یک راه حل کامل برای بررسی کلمات کلیدی است.

شما می توانید URL وب سایت خود یا URL شخصی یک پست وبلاگ را وارد کنید، و به شما نشان می دهد که در حال حاضر برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنید. برای بررسی رقابت کلمات کلیدی و سایر جزئیات، می توانید بر روی هر کلمه کلیدی حاصل کلیک کنید.

این ابزار از Google پشتیبانی می کند (شما می توانید جستجوی گوگل را براساس منطقه جغرافیایی مورد نظر خود انتخاب کنید) و همچنین جستجوی Bing.

خرید ابزار SEMrush

اگر به این موضوع فکر کردید، “برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنیم؟”، SEMrush  تحت پوشش شما قرار گرفته است. به سادگی نام دامنه خود را در قسمت URL اضافه کنید، و این کلمات کلیدی را به شما نشان می دهد که در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی ابزار SEMrush و کاربردهای آن

SEMrush یک نرم افزار حرفه ای است که استفاده از آن آسان است و می توانید قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا می خواهید مشترک آن شوید یا خیر، چند هفته به صورت رایگان آن را امتحان کنید.

بعد از خرید ابزار SEMrush شما باید ردیابی موقعیت این ابزار را فعال کیند که ما در اینجا نحوه استفاده از ابزار ردیابی موقعیت SEMrush آورده شده است.

  • وارد حساب SEMrush شوید.

ردیابی موقعیت را در ردیابی رتبه انتخاب کنید.

SEMrush برای بررسی رتبه سایت

روی ردیابی موقعیت جدید (بالا سمت راست) کلیک کنید و نام دامنه خود را وارد کنید و یک نام معنی دار به آن بدهید.

SEMrush ابزار بررسی رتبه سایت

بر روی ایجاد پروژه کلیک کنید و تنظیمات را مطابق با نیاز خود سفارشی کنید.

در اینجا نحوه SEMrush شروع به اضافه کردن کلمات کلیدی برای ردیابی رتبه را برای شما آسان می کند. با استفاده از یکی از این چهار روش می توانید کلمات کلیدی را اضافه کنید:

  • کنسول جستجوی خود را متصل کرده و کلمات کلیدی را از آنجا بالا بکشید.
  • کلمات کلیدی را به صورت دستی وارد کنید.
  • کلمات کلیدی برتر که SEMRush قبلاً برای نام دامنه شما کشف کرده است را پیگیری کنید.
  • از پرونده (txt ،csv)

بررسی رتبه سایت

همچنین می توانید تنظیم کنید تا اعلان های هفتگی تغییرات رتبه بندی را برای شما ارسال کند. اگر خدمات مشتری SEO را به مشتری خود ارائه می دهید، این ویژگی می تواند در زمان صرفه جویی کند.

از آخرین مرحله (بالای تصویر)،  SEMrush شروع به اندازه گیری موقعیت رتبه کلمه کلیدی شما می کند.

به طور کلی، SEMrush ابزاری شگفت انگیز برای بررسی موقعیت کلمات کلیدی در موتورهای جستجو است.

4. Ahrefs

خرید ابزار ahref

ما از SEMrush بسیار راضی هستیم، اما اگر مجبور شدیم آن را با چیز دیگری جایگزین کنیم، آن Ahrefs خواهد بود.

این ابزار پر از ویژگی های عالی است. آن به طور خودکار وب سایت شما را برای رتبه بندی کلمه کلیدی تشخیص می دهد و می توانید براساس کشور رتبه بندی کنید.

Ahrefs

با ابزار Ahrefs می توانید بررسی رتبه سایت و همچنین وب سایت رقیب خود را شروع کنید.

5. Google Rank Checker

Google Rank Checker یک ابزار آنلاین رایگان عالی است که به کاربران کمک می کند شرایط کلمات کلیدی را در نتایج موتور جستجوی Google ردیابی کنند.

این سرویس، کلمه کلیدی مورد نیاز را همراه با نام دامنه وارد شده و وضعیت آن کلمه کلیدی خاص در Google را به شما نشان می دهد.

Google Rank Checker ابزار بررسی رتبه سایت

6. RankWatch

Rankwatch ابزاری محبوب برای جستجوی رتبه کلمات کلیدی است. این ابزار اطلاعات را همراه با رتبه بندی موتور جستجو، داده های CPC و حجم جستجو را نیز برای هر کلمه کلیدی یا عبارتی نشان می دهد.

هنگام بررسی رتبه کلمه کلیدی، می توانید مکان موتور جستجو و همچنین دسکتاپ یا دستگاه همراه را انتخاب کنید.

ویژگی دیگر شامل:

  • 170+ کشور با تمام زبان های اصلی
  • پیگیری Sub-domain و Sub-URL
  • ردیابی مبتنی بر شهر
  • پیگیری قطعه های ویژه Google
  • فرکانس بروزرسانی رتبه
  • رتبه بندی تصاویر
  • فیلترهای دسته بندی و پیشرفته کلمات کلیدی
  • هشدارهای رتبه بندی خودکار از طریق ایمیل

بسیاری از شما قیمت گذاری Rankwatch را دوست دارید، زیرا می توانید طرحی را براساس به روزرسانی های روزانه رتبه یا به روزرسانی های هفتگی رتبه انتخاب کنید و برای همان قیمت گذاری، می توانید کلمات کلیدی بیشتری را در برنامه به روزرسانی های رتبه هفتگی ردیابی کنید. استفاده از رابط کاربری آسان است و به نظر می رسد تیم خارج از هند است و از این رو قیمت گذاری مناسب است. این ابزار همچنین ویژگی های بیشتری نسبت به جستجوگر ساده رتبه ارائه می دهد.

7. SEOCentro Rank Checker

SEOCentro یکی از بهترین ابزارهای بررسی کلمات کلیدی است که تاکنون پیدا کرده ایم.

با Rank Checker می توانید عملکرد کلمات کلیدی خاص را در چندین موتور جستجو مانند Google ،Yahoo ،Bing و غیره بررسی کنید. نتیجه به شما جزئیات کاملی درباره یک کلمه کلیدی خاص از جمله رتبه آن در موتورهای جستجو مختلف، همراه با سابقه کلمه کلیدی می باشد.

نتیجه گیری: ابزار بررسی رتبه سایت در کلمات کلیدی

از میان تمام ابزارهای جستجوگر رتبه کلمات کلیدی در این لیست، SEMrush بهترین انتخاب ما برای بررسی موقعیت کلمات کلیدی در جستجوهای Google و Bing است. ما مطمئن هستیم که شما آن را نیز دوست خواهید داشت، زیرا آن ویژگی های دیگری مانند چک کردن لینک، بررسی کامل سایت و چند مورد جالب دیگر را نیز ارائه می دهد. فراموش نکنید که حتما از افزونه های سئو وردپرس برای بهبود سئوی سایت خود نیز استفاده کنید. در آخر شما می توانید برای خرید بهترین ابزار سئو به سایت ژاکت سرویس مراجعه کنید .

اگر از ابزار دیگری برای بررسی رتبه سایت استفاده می کنید که برای شما مناسب است، از طریق بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

 

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%
9

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

4

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام
خب همه این ابزارها خوب اند ولی چه فایده که باید دلاری خرید بشه؟ من خیلی درباره این موضوع سرچ کردم و نسخه های تریال رو هم تست کردم یک مشکل دیگه که داریم اینکه لوکیشن ایران رو این ابزارهای بالا ندارن.
با این حال اگر از دوستان مشکل من رو داشت پیشنهاد میکنم از یک سری ابزارهای ایرانی استفاده کنن. مثلا
ابزار کی دبلیو کیورد که ایرانی هست.
یا یک ابزار حرفه ای دیگه هست به اسم میزفا تولز
این ابزارها لوکیشن ایران رو دارن

سلام
این ابزار یا پولی هستند یا برای بررسی از موقعیت ایران نتیجه دقیقی بر نمیگردونند.
برای بررسی رتبه سایت های ایرانی در گوگل وبسایت سرپ ایران رو پیشنهاد میکنم که میشه با کلیدواژه مورد نظر رتبه وبسایت رو بررسی کرد.

تشکر از مقاله عالی و کاملتون
من هم اخیرا با یک ابزار فارسی به اسم کی دبلو رنک آشنا شدم که تمام کلمات کلیدی انتخابی شما روزانه و به صورت خودکار بررسی و رتبه سایتتون در قالب نمودار و جداول ثبت می کنه. مزیت اصلی این سرویس پشتیبانی از کشور ایران و همچنین تمامی مراکز استان های ایران (برای سئوی محلی) هست. به عنوان مثال شما می تونین به صورت روزانه ببینین سایتتون در جستجوی یک کلمه کلیدی خاص، در شهر های تهران، شیراز و اصفهان چه رتبه ای داشته. همچنین امکان بررسی رتبه از طریق کشورهای مختلف و به وسیله موبایل و دسکتاپ هم وجود داره.

ارسال دیدگاه