بررسی پست های وردپرس برای رتبه بندی کلمات کلیدی مناسب

سئو

6 دقیقه زمان مطالعه

آیا می خواهید بررسی کنید که پست های وردپرس شما از نظر کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی شده است؟ بیشتر مبتدیان با تایپ کردن کلمات کلیدی در گوگل به طور دستی رتبه بندی مقالات خود را بررسی می کنند. این کار به شما ایده دقیقی از جایگاه مقالات برای کلمه کلیدی هدف نمی دهد. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی بررسی کنید که آیا پست های وبلاگ وردپرس شما دارای کلمات کلیدی مناسب هستند یا خیر.

چرا باید رتبه بندی کلمات کلیدی برای پست های وردپرس خود را بررسی کنید؟

بیشتر مبتدیان به سادگی در گوگل جستجو می کنند تا ببینند آیا پست های آنها برای آن کلمات کلیدی نشان داده شده است یا خیر. حتی در این صورت، آنها معمولاً فقط صفحه اول یا احتمالاً صفحه دوم را در بهترین حالت بررسی می کنند.

مسئله این است که ممکن است گاهی اوقات مقاله شما بسیار پایین تر از دو صفحه اول باشد یا بدترین حالت ممکن است حتی برای کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی نشده باشد.

اگر به بررسی دستی رتبه بندی کلمات کلیدی خود اطمینان دارید، اطلاعات مفیدی را که می توانید برای بهبود رتبه بندی سئو و افزایش میزان بازدید خود استفاده کنید، از دست می دهید.

بیایید نگاهی به چگونگی بررسی صحیح رتبه بندی کلمات کلیدی برای پست های وبلاگ وردپرس خود بیاندازیم.

  • SEMRush

semrush

SEMRush یکی از بهترین ابزار تحقیق در زمینه سئو و کلمات کلیدی در بازار است. این یک مجموعه سئو جامع با تمام ابزارهای مفیدی است که شما نیاز دارید.

همراه با یک ابزار تحقیقاتی ارگانیک قدرتمند که می تواند رتبه بندی کلمات کلیدی را برای هر نام دامنه نشان دهد. برای مقالات جداگانه نیازی به تایپ URL ندارید. به طور خودکار نتایج را برای همه URL های آن نام دامنه واکشی یا fetch می کند.

رتبه بندی کلمات کلیدی با semrush

به سادگی نام دامنه ای را که می خواهید جستجو کنید، وارد کنید و سم راش تعداد زیادی اطلاعات بدست می آورد. پس از آن، بر روی برگه تحقیقات ارگانیک کلیک کنید تا لیست کامل تمام کلمات کلیدی که وب سایت شما را برای آنها رتبه بندی کرده است، مشاهده کنید.

می توانید نتایج را بر اساس موقعیت، URL ، ترافیک و موارد دیگر مرتب کنید. همچنین می توانید نتایج را به صورت فایل CSV دریافت کرده و با استفاده از برنامه صفحه گسترده مورد علاقه خود به صورت آفلاین تحقیق کنید.

همچنین می توانید کلمات کلیدی خاص را با SEMRush ردیابی کنید، و آنها کلمات کلیدی را در داشبورد شما ردیابی می کنند، بنابراین می توانید فوراً عملکرد آنها را مشاهده کنید.

SEMRush می تواند کارهای مشابهی را برای هر نام دامنه انجام دهد، به این معنی که شما می توانید نام دامنه رقیب خود را وارد کنید و ببینید برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند. همچنین می توانید ترافیک جستجوی پولی، کلمات کلیدی و سایر اطلاعات مفیدی را که می توانید برای پیشی گرفتن از آنها استفاده کنید، مشاهده کنید.

  • Google Search Console

google search console

سرچ کنسول گوگل (گوگل وبمستر سابق) مجموعه ای از ابزارهای ارائه شده توسط گوگل است که به مدیران وب سایت ها کمک می کند وب سایت خود را برای جستجو بهبود بخشند.

می توانید عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو، نمایش ها، نرخ کلیک، موقعیت و موارد دیگر مشاهده کنید. همچنین به شما امکان می دهد نقشه سایت XML را ارائه دهید که به گوگل کمک می کند باهوش تر وب سایت شما را مورد ارزیابی قرار دهد.

برای مشاهده موقعیت های کلمه کلیدی خود، بر روی گزارش عملکرد کلیک کنید و سپس بر روی میانگین امتیاز موقعیت کلیک کنید.

پیدا کردن موقعیت کلمات کلیدی

Search Console اکنون گزارش های شما را با ستون موقعیت متوسط بارگیری می کند. در مرحله بعدی، باید کمی به پایین پیمایش کنید تا لیست کامل کلمات کلیدی رتبه بندی سایت خود را ببینید.

رتبه بندی کلمات کلیدی با سرچ کنسول

در کنار هر کلمه کلیدی، خواهید دید که چه تعداد کلیک، نمایش و موقعیت در نتایج جستجو دریافت می کند.

می توانید نتایج را بر اساس کلیک و ستون های موقعیت مرتب کنید. با مرتب سازی با استفاده از موقعیت، شما می توانید کلمات کلیدی رتبه بندی برتر خود را مشاهده کنید. همان طور که به پایین پیمایش می کنید، می توانید کلمات کلیدی را ببینید که سایت شما در نتایج جستجوی آن پایین تر قرار دارد.

همچنین می توانید این داده ها را دریافت کرده و با نرم افزار صفحه گسترده مورد علاقه خود باز کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه با شخصی سازی قالب وردپرس مخاطب بیشتری جذب کنیم؟

اگر هنوز سایت خود را در سرچ کنسول ثبت نکرده اید، آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل ژاکت را مطالعه کنید.

  • Ahrefs

ahrefs

Ahrefs  یکی دیگر از ابزارهای محبوب سئو در بین بازاریابان حرفه ای است. این یک رابط کاربری آسان دارد و سعی دارد اطلاعات را حتی برای کاربران جدید نیز قابل فهم کند.

به سادگی نام دامنه وب سایت خود را در جعبه جستجو وارد کنید، و این یک گزارش منظم سازمان یافته با نمودارهای زیبا ایجاد می کند.

رتبه بندی کلمات کلیدی با ahrefs

تمام رتبه بندی کلمات کلیدی خود را در زیر گزارش کلمات کلیدی ارگانیک پیدا خواهید کرد. در کنار هر کلمه کلیدی، می توانید حجم جستجو، موقعیت رتبه بندی کلمات کلیدی، تراکم کلمات کلیدی و موارد دیگر را مشاهده کنید.

گزارش کلمات کلیدی ارگانیک

اکنون که با نحوه بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی برای سایت وردپرس خود آشنا شدید، بیایید در مورد بهبود رتبه بندی خود صحبت کنیم.

کدام کلمات کلیدی نیاز به بهبود دارند؟

لازم به ذکر است که همه کلمات کلیدی برابر نیستند.

به عنوان مثال، رتبه بندی شماره 5 در یک کلمه کلیدی با بازدید بالا بسیار بهتر از رتبه بندی شماره 1 برای کلمه کلیدی با بازدید کم است.

جنبه های خاصی در این داده ها وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، ممکن است حضور در موقعیت شماره 1 همیشه بیشترین بازدید را برای شما ایجاد نکند. مشاهده خواهید کرد که برخی از کلمات کلیدی شما بسیار خوب رتبه بندی شده اند اما کلیک یا برداشت قابل توجهی ندارند.

در طول این تحقیق، ممکن است برخی از کلمات کلیدی غافلگیرکننده را پیدا کنید که نمی دانید برای آنها رتبه بندی می کنید. اگر این کلمات کلیدی دارای تعداد قابل توجهی از برداشت و حجم جستجو هستند، باید ببینید آیا می توانید برای بهبود رتبه بندی برای این کلمات کلیدی، تغییرات استراتژیکی در محتوای خود ایجاد کنید یا خیر.

بهبود رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص

بعد از اینکه تصمیم گرفتید روی کدام کلمات کلیدی کار کنید، می توانید پیش بروید و ببینید کدام یک از مقالات شما در این کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند و برای بهینه سازی بهتر آنها چه کاری می توانید انجام دهید.

اینجا نکاتی وجود دارد:

تراکم کلمه کلیدی: ببینید چند بار کلمه کلیدی در محتوای شما ظاهر می شود. با استفاده از افزونه Yoast SEO  می توانید این کار را انجام دهید. به سادگی “Focus Keyword” را در جعبه متا سئو وارد کنید و تجزیه و تحلیل از جمله تراکم کلمه کلیدی را به شما نشان می دهد.

تراکم کلمه کلیدی

اطلاعات مقاله شما می تواند قدیمی باشد، محتوای کافی نداشته باشد یا حاوی اطلاعات منسوخ شده باشد. به روزرسانی آن با اطلاعات جدیدتر و فقط بهبود محتوا می تواند باعث بهبود سئو شود.

لینک داخلی به این معنی است که مقاله ای را به صفحات دیگر سایت خود لینک می دهید. لینک دادن به مقاله ای در سایر مطالب مرتبط می تواند به سئوی آن کمک کند. هنگام لینک دادن به آن از سایر مقالات در وب سایت خود، از کلمه کلیدی مورد نظر خود به عنوان متن انکر استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با ابزارهای سئو، مقاله معرفی بهترین ابزارهای سئو را از دست ندهید.

بازدید کنندگان شما در وب سایت شما چه می کنند؟

SEMRush  و Google Search Console می توانند به شما کمک کنند موقعیت های کلمات کلیدی خود را پیدا کنید، اما نمی توانند به شما نشان دهند که چه تعداد بازدید کننده به مقالات شما می آیند، از کجا هستند و وقتی در وب سایت شما هستند چه کاری انجام می دهند.

تمام این اطلاعات هنگام برنامه ریزی استراتژی محتوای خود برای رتبه بندی برای برخی از کلمات کلیدی بسیار مهم است.

گوگل آنالیتیکس در اینجا وارد می شود. این تعداد بازدید از صفحه برای مقالات، محتوای برتر، اطلاعات بازدید کننده و موارد دیگر را به شما نشان می دهد.

راه اندازی گوگل آنالیتیکس برای مبتدیان دشوار است، به همین دلیل توصیه می کنیم از analytify استفاده کنید. این یک افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس است که به شما کمک می کند Google Analytics را به راحتی نصب کنید و همه گزارشات را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند بررسی کنید که آیا پست های وردپرس شما دارای کلمات کلیدی مناسب هستند یا خیر.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%
9

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه