سئو کلاه سیاه چیست و چرا باید آن را بلد باشیم؟

سئو

14 دقیقه زمان مطالعه

همیشه یک راه های میانبر به معنی بهترین انتخاب برای رسیدن به مقصد نیست. در اکثر فیلم ها شاهد این هستیم که هر وقت به جای ادامه دادن جاده اصلی از یک راه فرعی در جنگل عبور شده، عاقبت خوشی در انتظار هیچ کس نبوده است. همین یک جمله به ظاهر ساده، نقطه عطفی برای نوشتن فیلم نامه آثار ترسناک است.

هرچقدر هم که به دنبال ماجراجویی و تجربه های متفاوت باشید، مادامی که بحث تعامل عمومی و حضور سایرین به میان می آید، باید به اصولی پایبند بود. در دنیای دیجیتال مارکت نیز با چنین سناریویی مواجه هستیم. هرچقدر که بخواهید راهی سریع تر را برای حضور در نتایج دنبال کنید، باید ریسک از دست دادن داشته های تان را نیز بپذیرید. برندینگ و نام تجاری شما گنجینه ای است که حفاظت از آن بسیار سخت و مهم به نظر می رسد. همراه ما باشید تا شما را با آنچه که در سئوی کلاه سیاه در انتظارتان است، آشنا کنیم.

در دنیای سئو، تاکتیک‌های مختلفی برای جلب کردن نظر مثبت گوگل و کاربران وجود دارد که برخی از این تاکتیک‌ها ممکن است شما را با شکست مواجه کرده و ضررهای جبران ناپذیری به کسب‌ وکارتان وارد آورند. آگاهی از این روش‌ها به شما کمک می‌کند که با دوری کردن از آن‌ها، از مجازات‌های گوگل در امان بوده و با قدم‌های استوار به سمت موفقیت حرکت کنید. این مقاله به بیان مفهوم سئوی کلاه سیاه چیست پرداخته و دلایل دوری از این روش‌ها را برای شما روشن می‌سازد. در این مطلب با 6 تاکتیک اصلی سئو کلاه سیاه در زمینه تولید محتوا و بک لینک‌ سازی آشنا شده و از تاثیرات مخرب آن‌ها بر وب‌سایت خود مطلع می‌گردید.

سئو کلاه سیاه؛ پا گذاشتن روی دم شیر!

سئو کلاه سیاه؛ پا گذاشتن روی دم شیر!

با پا گرفتن تجارت الکترونیک و ظهور مفهوم سئو در دنیای دیجیتال مارکتینگ، مفاهیم و استراتژی‌های متعددی شناخته و در رابطه با سئو مطرح شدند. همان‌طور که می‌دانید هدف سئو بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است و تاکتیک‌های مختلفی را شامل می‌شود که برای آشنایی با آن‌ها می‌توانید مقاله قوانین سئو برای مبتدی‌ها را مطالعه نمایید. تمامی روش‌ها و استراتژی‌های مطرح شده در رابطه به سئو در دو دسته کلی زیر قرار می‌گیرند:

  • سئوی کلاه سفید
  • سئوی کلاه سیاه

در رابطه با سئو کلاه سفید و اصول آن، در مقاله سئو کلاه سفید به طور مفصل صحبت کردیم و اکنون می‌خواهیم نقطه مقابل آن، یعنی سئوی کلاه سیاه را به شما معرفی کنیم. کلاه سیاه از فیلم‌های وسترن که در آن‌ها شخصیت‌های منفی و بد کلاه سیاه بر سر می‌گذاشتند گرفته شده و دقیقا به همان مفهوم بد و غیرقانونی اشاره دارد.

سئوی کلاه سیاه به مجموعه ای از اقدامات گفته می شود که با نقض دستورالعمل ها، به افزایش رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو می انجامد. در واقع بر اساس یک باور عمومی، اصطلاح کلاه سیاه از فیلم‌های وسترن گرفته شده است. ماهیت کلاه سیاه به تشخیص آدم‌های بد از خوب اشاره و برای توصیف افرادی که اقدامات غیر قانونی را برای رسیدن به اهداف شان به کار می برند به کار گرفته می شود.

اگر کاری که انجام می دهید هیچ ارزشی برای کاربر ایجاد نمی کند اما باعث افزایش رتبه‌بندی می شود، می توانید به این فکر کنید که آیا کلاهِ سیاه را بر سر دارید یا خیر. همین ایده را نیز می‌توان برای تبلیغات و سرویس های پولی در نظر گرفته و از این خط مشی اطمینان حاصل کرد.

با نیم نگاهی به نیمه پر لیوان که اتفاقا بخش اعظم آن را نیز در بر گرفته، به عنوان یک وب مستر و یا کارشناس سئوی مسوولیت پذیر باید برنامه روشنی را دنبال کنید. توجه به قوانین یعنی ایجاد محیطی اطمینان بخش که بر اساس اهمیت تجربه کاربری بالا ایجاد شده است. رتبه بندی در نتایج جستجو به منزله انطباق با سیاست های کمی و کیفی بوده و توجه به بروزرسانی های الگوریتم های مختلف را می طلبد.

اگر کسب و کاری دارید که برای مدت ها قرار است با آن به تجارت بپردازید، باید به هر قیمتی از سئوی کلاه سیاه دوری کنید. مدیران با تجربه همواره به دنبال دوری از عوامل خطرزایی هستند که آنها را با تهدید مواجه می کند. اگر به دنبال روش هایی برای بهبود جایگاه تان هستید می بایست از ابزارهای جایگزین که از خط مشی های قانونی پیروی می کنند استفاده کنید. به عنوان مثال در صورتیکه توسط گوگل جریمه شوید ممکن است تا مدت ها نتوانید حتی خسارات ناشی از آن را جبران کنید.

گوگل باید الگوریتم های خود را دایما بروز کند تا همچنان مفیدترین نتایج را به کاربران ارایه دهد و برای این منظور، دستورالعمل‌هایی را نیز در دسترس قرار داده است. با اینحال همانطور که گفتیم افراد زیادی هستند که می خواهند خلاف قوانین بازی کنند و با اینکار در واقع قدم در سرزمین هایی می گذارند که هر لحظه امکان دارد هر عاملی آنها را هدف قرار دهد. هرچند بر سر داشتن کلاه سفید به معنی امنیت در تگزاس نیست، اما خیلی کم پیش می آید که از بازی اصولی متحمل ضرر شوید.

اگر برای گرفتن نتیجه فوری قصد دارید به سراغ این روش بروید، بهتر است در تصمیم خود صرف‌نظر کرده و به دنبال روش‌های کلاه سفید باشید. استفاده از تاکتیک‌های کلاه سیاه در نهایت منجر به عدم رضایت مخاطبان شما شده و دیر یا زود شما را در چنگال ابزارهای آنالیز گوگل گرفتار خواهد کرد.

سوال مهمی که نحوه رویکرد و استراتژی شما را در دنیای وب تعیین می‌کند این است که: آیا سایت شما و خدماتی که در آن ارائه می‌کنید، سودی برای کاربران دارد یا تنها به دنبال گرفتن رتبه و جایگاه از گوگل هستید؟ اگر از فعالیت‌های خود در وب‌سایت‌تان فقط و فقط به دنبال دیده شدن از طرف گوگل و کسب جایگاه هستید باید احساس خطر کنید، چرا که در حال استفاده از استراتژی‌های کلاه سیاه بوده و با مجازات‌های شدید فاصله‌ای ندارید. برای درک بهتر این موضوع که چرا باید از سئوی کلاه سیاه دوری کنید، چند دلیل مهم وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

  1. گوگل بالاخره دست شما را خوانده و به نیت شما پی می‌برد که در این‌صورت مجازات‌های سنگینی برای شما در نظر خواهد گرفت. پس بهتر است همین حالا دور استفاده از این نوع سئو را خط بکشید.
  2. سئوی کلاه سیاه از نقاط ضعف و باگ‌های گوگل برای دور زدن و گرفتن رتبه از آن استفاده می‌کند و از طرف مقابل، گوگل هر روز در حال تکامل و بهتر شدن است. این موضوع یعنی اینکه دیر یا زود ترفند‌های شما شناسایی شده و تنبیه خواهید شد.
  3. استفاده از ترفند‌های کلاه سیاه باعث کاهش “UX” یا تجربه کاربران شما خواهد شد و تجربه کاربر نیز یکی از مهم‌ترین فاکتورهای ارزیابی گوگل برای تعیین رتبه است. پس اگر برای بالا بردن جایگاه خود در گوگل به سراغ تکنیک‌های کلاه سیاه رفته‌اید، منتظر پایین آمدن رتبه و از دست دادن جایگاه خود باشید.

درست است که دور زدن قوانین سئو و بهره‌برداری غیراخلاقی از این قوانین، سبب موفقیت کوتاه مدت شما خواهد شد اما مطمئن باشید این موفقیت را خیلی زود از دست داده و صدمات جبران‌ناپذیری دریافت خواهید کرد. توصیه ما به شما این است که با یادگیری تاکتیک‌های سئو پیشرفته مانند بک لینک سازی و استفاده از آن‌ها، آهسته و پیوسته به سمت موفقیتی ماندگار حرکت کنید. برای آشنایی با اصول سئو پیشرفته ، مقاله آموزش سئو برای حرفه‌ای‌ها را مطالعه کرده و با رعایت اصول معرفی شده، موفقیت خود را در کسب‌وکار اینترنتی تضمین نمایید.

سئو کلاه سیاه چیست و چرا باید تکنیک های آن را بلد باشیم؟ | بلاگ ژاکت

معرفی تکنیک های سئوی کلاه سیاه

آگاهی و شناخت درباره موضوعاتی که ممکن است در حوزه کاری و فعالیت تان با آنها سروکار داشته باشید، کمک می کند تا بتوانید برای هر موقعیتی آمادگی داشته باشید. این موضوع به معنی وقوع یک مشکل نیست بلکه می تواند به ایجاد فضای تعامل با سایر توسعه دهندگان بیانجامد.

در ادامه به بررسی و شناخت روش ها و تکنیک هایی می پردازیم که ممکن است به عنوان سئوی کلاه سیاه با آن مواجه شوید. در واقع برای رعایت دستورالعمل های موتورهای جستجو و در امان ماندن از مسایلی که توسط الگوریتم های ناظر بر کیفیت محتوا و شیوه های اصولی وجود دارند، دانستن این مسایل حیاتی به نظر می رسد.

برای اینکه در دام کلاه سیاه گرفتار نشوید و از روی بی‌اطلاعی این استراتژی‌ها را که سبب سقوط شما خواهند شد استفاده نکنید، باید ابتدا آن‌ها را بشناسید. در اینجا تعدادی از مهم‌ترین تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه که توسط برخی از وب‌سایت‌ها به صورت آگاهانه یا سهوی مورد استفاده قرار می‌گیرند را به شما معرفی می‌کنیم. اگر می‌خواهید از مجازات‌های سنگین گوگل در امان باشید، این اصول را به خاطر سپرده و از آن‌ها دوری کنید:

انتشار مطالب بی‌کیفیت یا کپی

قبل از صحبت در رابطه با این تاکتیک باید این جمله طلایی را در نظر داشته باشید که: هدف اصلی گوگل، ارائه بهترین و مناسب‌ترین پاسخ به نیاز کاربران خود است. با توجه به این نکته، تعجبی ندارد که سایت‌های ارائه دهنده مطالب بی‌کیفیت، توسط گوگل تنبیه شده و با کاهش رتبه مواجه می‌شوند. همیشه به خاطر داشته باشید که گوگل ارزش زیادی برای محتوای مناسب که بتواند نیازهای کاربران را برطرف کند، قائل است و این موضوع را در رتبه‌بندی خود مد نظر قرار می‌دهد. از آنجایی که تولید یک محتوای باکیفیت، ارزان و راحت نیست برخی از افراد با ارائه مطالب بی‌سروته سعی در فریب گوگل داشته و به دنبال کسب جایگاه می‌روند. این کار در مرحله اول سبب کاهش رضایت کاربران شده و سپس با تشخیص از طرف گوگل، منجر به پایین آمدن رتبه سایت شما خواهد شد.

ارائه محتوای کپی نیز یکی از خط قرمزهای گوگل بوده و مجازات‌های شدید این موتور جستجو را برای شما در پی خواهد داشت. بهتر است بدانید که گوگل ابزارهایی برای تشخیص محتوای کپی دارد و در کمترین زمان ممکن این موضوع را تشخیص خواهد داد. می‌توانید محتواهای باارزش در سایر سایت‌ها را مطالعه کرده و آن‌ها را با طعم منحصر به فرد خودتان و دادن لینک خارجی، به کاربران ارائه کنید. استفاده از لینک خارجی علاوه بر این‌که باعث بالاتر رفتن جایگاه شما در رتبه‌بندی گوگل می‌شود، زمینه را برای برقراری ارتباط با سایت‌های معتبر و بک‌ لینک سازی فراهم خواهد کرد.

محتوای تکراری

همانطور که از نام آن پیداست، محتوای تکراری به مطالبی اشاره دارد که با یکدیگر مطابقت داشته یا بسیار شبیه به هم هستند. موتورهای جستجو قطعا محتوای منحصر به فرد را ترجیح می دهند، به همین دلیل است که مطالب تکراری به عنوان یکی از بدترین شیوه های کلاه سیاه به حساب می آیند. هنگامی که در نتایج جستجو، پیوندهای مشابهی یافت شود، می توان نتیجه گرفت که داده های صفحات فوق دستکاری شده و به منزله تجربه کاربری بد است.

این مقاله را حتما بخوانید
سئو منفی چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

بدین ترتیب اگر در سایت شما مطالبی وجود دارد که به یک معنا و موضوع اشاره داشته و منتهی به محتوای تکراری می شوند، می بایست از تگ کنونیکال بهره ببرید. عدم مشخص شدن نسخه اصلی از فرعی و تلاش برای بالا آوردن نوشته های تان در نتایج جستجو، می تواند نشان از سئوی کلاه سیاه باشد.

سرقت ادبی یا تبدیل محتوا

یکی از بدترین و در عین حال پر تکرار ترین شیوه هایی که هم اکنون هم مرسوم است، بازنویسی محتوا با جایگزینی مترادف‌ها، تغییر ساختار جمله یا تبدیل متن به طور کامل است. این روش ضمن اینکه هیچ مسیری را برای شناخت دستخط شما ترسیم نمی کند، جدای از مسایل اخلاقی، از نشر مطالب یونیک و اختصاصی جلوگیری می کند. حیات یک اکوسیستم به نوشتن مطالب نو و تازه است، ضمن اینکه در صورت شناسایی داده های بازنویسی شده، جرایم سنگینی در انتظار سایت مورد نظر خواهد بود.

روش کلاکینگ

یکی از قدیمی ترین شیوه های سئوی کلاه سیاه که همچنان نیز استفاده می شود. Cloaking به نمایش اطلاعاتی گفته می شود که برای موتور جستجو و کاربر متفاوت است.

مطالب ارائه شده توسط طراحان وب‌سایت به دو دسته تقسیم می‌شوند: یکی مطالبی که برای کاربران و به منظور برطرف کردن نیاز آنان ارائه می‌شوند و دیگری مطالبی که صرفا به دنبال جلب توجه موتورهای جستجو هستند. به عنوان مثال فرض کنید که عبارت « فواید دم نوش گل‌ گاو زبان» را در گوگل جستجو کرده و سپس بر روی یکی از نتایج ارائه شده کلیک می‌‌کنید. بعد از کلیک، وارد صفحه دانلود فیلم و سریال می‌شوید و اثری از گل گاو زبان نمی‌بینید. این کار دور زدن موتورهای جستجو است و در آن محتوایی که به شما عرضه می‌شود با استفاده از روش‌هایی خاص، از دید گوگل پنهان شده است. این کار در گروه استراتژی‌های کلاه سیاه  قرار گرفته و استفاده از آن باعث تنبه شدن شما از طرف گوگل خواهد شد.

صفحات  Doorway Pages

به زبان ساده، Doorway Pages  ها به صفحاتی اشاره دارد که با انواع کلمات کلیدی و مطالب بی ارزش پر شده و صرفا برای جلب نظر کاربران ایجاد می شوند. حتما با ورود برخی از سایت هابه این نتیجه رسیده اید که هرچقدر بر روی لینک ها و عناوین کلیک می کنید به اطلاعات مدنظرتان دست پیدا نمی کنید. برخی مدیران سایت ها با درج هر چیزی که فکر می کنند ممکن است جالب باشد، عملا محتوای با کیفیت را زیر پا می گذارند و رضایت کاربر برای شان اهمیت ندارد. این برگه ها با هدف صعود در نتایج و تغییر کاربری شکل میگیرند.

کیورد استافینگ

تحقیق کلمات کلیدی با هدف شناسایی بهترین کلیدواژه ها برای محتوا یا حتی استراتژی سئویی سایت انجام می شود. کیورد استافینگ به صفحاتی اشاره دارد که کلمه کلیدی هدف یا کلید واژه اصلی در صفحه بسیار زیاد تکرار می شود. این شیوه که بسیار منسوخ و منقضی است با امید دیده شدن بیش از حد نام یک برند یا محصول و هر چیزی که می تواند مهم باشد صورت میگیرد. توجه به چگالی کلمات کلیدی و تولید محتوای غنی از جمله شاخص های مربوط به تجربه کاربری خوب می باشد.

صفحات تودرتو و هدایت اشتباه

در این روش، کلمات کلیدی مورد نظر و یا لینک های مرتبط با آن‌ها  در سایت قرار داده شده و بدین ترتیب کاربران  به صفحات پی‌در پی که هیچ محتوای باارزشی ندارند هدایت می‌شوند. این کار ممکن است مدتی شما را صاحب جایگاه کند ولی سرانجام از طرف گوگل شناسایی شده و با مجازات روبرو خواهید شد. مثال تاریخی این مورد، سایت BMW آلمان است که بعد از بکار بردن این ترفند، در مدت زمان کوتاهی توسط گوگل شناسایی و به طور کلی از صفحه نتایج آن حذف شد!

خرید لینک خارجی

لینک های با کیفیت بالا و مرتبط با محتوا می توانند ترافیک اثر بخش را به سایت تان هدایت و در عین حال شما را تبدیل به منبعی قابل اعتماد برای گوگل کند. اهمیت این موضوع آنقدر زیاد است که می تواند به موتورهای جستجو برای ترسیم ایده های خوبی که نتایج جستجوی متنوعی را به همراه دارد کمک کند. از طرفی، خرید لینک برخلاف دستورالعمل‌های گوگل است و باعث بی اثر شدن آنها می شود. جریمه های گوگل علاوه بر صفحات سایت می تواند کل سایت را تحت تاثیر قرار دهند.

یک موتور جستجو قادر است تا لینک های خریداری شده که ارزشی ندارند را شناسایی کند. اکثر وب سایت هایی که با این روش به شما پیوند می دهند از قبل بصورت دقیق بررسی نمی شوند، در صورتیکه بطور دقیق تر در آنها ریز بین شوید، قطعا به عنوان منبع قابل اعتمادی به نظر نخواهند آمد. تشخیص الگوهای غیرطبیعی برای گوگل آسان‌تر از آن چیزی است که فکر اش را می‌کنید.

گرفتن لینک خارجی از طرف وب‌سایت‌های معتبر و مفید، یکی از قوانین موثر سئو برای بالا بردن جایگاه سایت در گوگل است که از طرف خود این شرکت نیز بر آن تاکید شده است. موضوع مهمی که اینجا مطرح می‌شود و باید به آن توجه داشته باشید این است که بک لینک سازی در صورتی باعث صعود رتبه شما خواهد شد که به صورت ارکانیگ باشد. یکی از ترفندهای سئوی کلاه سیاه، خرید لینک خارجی از سایت‌های مختلف است که بهای سنگینی در پی داشته و به پنالتی شدن شما منجر خواهد شد.

مخفی کردن لینک یا متن در صفحه

آیا به این فکر می کنید که می‌توانید یک لینک را در متن صفحه مخفی یا نوشته ای را با پس زمینه یک رنگ کنید؟ گوگل براحتی می تواند متوجه این موضوع شده و شما را بخاطر تلاش برای پنهان سازی هرچیزی جریمه کند.

لینک های مخفی، نقض کننده دستورالعمل های گوگل هستند. دقت داشته باشید که نوشته ای را پشت یک تصویر نگذاشته و یا با استفاده از css، آنها را از صفحه نمایش خارج نکنید. همینطور اندازه 0 برای فونت محتوای شما نیز مشمول این شرایط است.

کامنت های اسپم و غیر واقعی

نظرات در صفحات شما می تواند نقش سرنوشت سازی را بازی کنند. گوگل به تعامل کاربران در صفحه به عنوان یکی از شیوه های مورد نیاز در جهت شناسایی صحت و صداقت یک محصول یا محتوا می نگرد. اهمیت کامنت در حدی است که می تواند تصمیم یک مشتری را برای خرید منتفی و یا باعث اطمینان از آن شود.

اما گاها با دیدگاه هایی مواجه می شویم که حتی هیچ ارتباطی با نوشته صفحه ندارند و یا با لینک های تبلیغاتی به یک پیوند خارجی مسیر دهی می شوند. نظرات اسپم برای بدست آوردن بک لینک های رایگان در نظر گرفته می شوند که به جز هدر دادن وقت و زیر سوال بردن ارزش آن، هیچ تاثیر سئویی هم ندارند.

کامنت های اسپم یا سواستفاده از بخش نظرات به عنوان یکی از محبوب ترین روش های کلاه سیاه شناخته می شود. حتی ابزارهایی برای ارسال خودکار نظرات هرزنامه نیز وجود دارد که متاسفانه بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. لینک هایی که در بخش نظرات درج می شوند باید داخلی و مرتبط با کامنت یا محتوا باشد.

راه های زیادی برای جلوگیری از درج نظرات خودکار وجود دارد که عدم توجه به آن، تأثیر منفی بر روی تجربه کاربری خواهد گذاشت. بهتر است قبل از اینکه کامنت‌های هرزنامه باعث ناراحتی مخاطبین شما شده و آنها را از نوشتن نظرات ارزشمند شان منصرف کند، به فکر مدیریت این مهم باشید.

کامنت های اسپم بلاگ شما را غیر حرفه ای نشان می دهند و به همین دلیل است که باید قبل از انتشار، ابتدا بررسی و سپس در صورت لزوم تایید شوند. استفاده از ابزار کپچا گوگل، یکی از راه های موثر برای جلوگیری از ارسال اسپم توسط ربات های هرزنامه است.

دادن گزارش‌های جعلی به گوگل

ریپورت وب‌سایت‌های رقیب به گوگل، به عنوان کسانی که مرتکب تخلف می‌شوند، اصطلاحا «سئوی منفی» نامیده شده و جزو استراتژی‌های کلاه سیاه به حساب می‌آید. گوگل با ابزارهای خود قادر به تشخیص این موضوع است و تنبیه‌های سنگین برای کسانی که این کار را می‌کنند در نظر می‌گیرد.

آنچه خواندید چکیده‌ای کاربردی از مفهوم سئو کلاه سیاه و دلایل موجود برای دوری از این استراتژی در دنیای تجارت آنلاین بود. در این مقاله با 6 تاکتیک مهم این سئو آشنا شده و با نحوه بکارگیری آن برای دور زدن الگوریتم‌های گوگل و بک لینک ‌سازی در ازای پرداخت پول آشنا شدید. نکته مهمی که مطالب ارائه شده بر آن تاکید داشت، غیر قانونی بودن سئوی کلاه سیاه و شناسایی آن از طرف گوگل است که در نهایت سبب مواجه شدن با مجازات‌های سنگین خواهد شد.

چرا باید از سئوی کلاه سیاه دوری کرد؟

در سئو کلاه سیاه از نقاط ضعف و باگ‌های گوگل برای دور زدن و گرفتن رتبه از آن استفاده می شودو از طرف مقابل، گوگل هر روز در حال تکامل و بهتر شدن است. لذا اگر گوگل این فعالیت شما را تشخیص دهد مجازاتهای مختلفی برای شما دارد.

جمع بندی

در دنیای موتورهای جستجو باید استراتژی های روشنی را دنبال کنید. این قوانین برای ایجاد یک محیط مفید، مرتبط و قابل اعتماد در جهت اطمینان از کیفیت تجربه کاربری عالی شکل گرفته است. حضور در صدر نتایج و کسب رتبه بندی بهتر، مستلزم بروز بودن و آشنایی با جدیدترین شیوه نامه ها است. با توجه به اینکه موتور جستجوی گوگل همواره در حال بروزرسانی الگوریتم ها است، می بایست رویکرد قابل توجهی به این مهم داشت.

از طرف دیگر، افرادی هستند که سعی می کنند تا بدون رعایت هیچ دستورالعمل و قانونی، به تلاش برای جلب ترافیک دست بزنند. همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، راه های میانبر در کوتاه مدت می توانند جالب باشند، اما تاثیر آن در دراز مدت هیچ تضمینی را برای موفقیت و پایداری در نتایج جستجو در بر ندارد. در برابر سئوی کلاه سیاه باید دانست که نابرده رنج، گنج میسر نمی شود. در عین حال در صورتیکه برای شناخت این تکنیک ها علاقه مند هستید، توصیه می کنیم صرفا برای اهداف آزمایشی و آموزشی به بررسی در دامنه و سایتی غیر مهم بپردازید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام وقت بخیر
من یه قالب دارم این قالب خودس مخصوص یه بخشی داره برای توضیحات اما فقط بخشی از متنو میتونه جابده برای همین من تو خوده متنی که ورد پرس داره توضیحات کاملو نشتم اما نشون داده نمیشه؟!
اینم جز کلاه سیاه هست یا نه چیکار باید بکنم؟

روزتون بخیر
طبیعتا باید هر محتوایی که نوشته میشه توسط کاربر قابل مشاهده باشه
میبایست تیکه متنی که در فرانت سایت قابل نمایش نیست را حذف کنید

ارسال دیدگاه