چگونه یک سایت شبیه دیجی کالا طراحی کنیم؟

وب

7 دقیقه زمان مطالعه

طراحی سایت برای کسب و کار ها امروزه یکی از مهم ترین نیاز ها برای کسب و کار ها به حساب می آید زیرا امروزه اکثر افراد به دنبال راحت ترین راه برای رفع نیاز های خود هستند در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید یک سایت فروشگاهی مشابه دیجی کالا برای خود طراحی کنید. پس با آموزش ساخت سایت شبیه دیجی کالا همراه ما باشید.

چرا به ساخت یک فروشگاه اینترنتی نیاز داریم؟

با توجه به شرایطی که اکنون دنیا درگیر آن شده، کسب و کار هایی که فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کرده اند یا به سمت ساخت سایت شبیه دیجی کالا رفته اند، در این مسیر از بقیه فروشندگان  پیشی گرفته اند، زیرا می توانند فروش خود را در هر جای دنیا انجام دهند و محدود به مکان و زمان خاص مانند فروشگاه های عادی نیستند.

با طراحی سایت فروشگاهی ، مشتریان می توانند در هر سایتی از شبانه روز وارد وب سایت شما شوند و کالا و یا خدمات مورد نظر خود را سفارش دهند. این یک برگ برنده برای کسب و کار و برند شما است. در ادامه به آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا می پردازیم.

طراحی سایت فروشگاهی

مراحل طراحی سایت مشابه دیجی کالا

اکنون که متوجه شده اید چرا به یک فروشگاه آنلاین نیاز دارید وقت آن رسیده تا با مراحل ساخت فروشگاه آنلاین آشنا شوید.

دامنه

انتخاب نام دامنه

دامنه نامی است که مشتریان شما با استفاده از آن می توانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند، به عنوان مثال نام دامنه سایت ژاکت www.zhaket.com می باشد. افراد مختلف می توانند با وارد کردن آدرس دامنه در مرورگر خود به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

در انتخاب دامنه برای سایت شبیه دیجی کالا خود، باید دقت کنید تا بهترین نام ممکن را انتخاب کنید.

نام دامنه شما نباید طولانی باشد و باید به نحوی باشد که بتوان راحت آن را حفظ کرد و یا به یک نفر دیگر منتقل کرد.

همچنین نام دامنه شما باید برای شما برند ساز باشد به عنوان مثال نام کسب و کار ما ژاکت است که می توان به راحتی آن را آدرس دامنه نیز مشاهده کرد.

 

هاست

خرید هاست برای فروشگاه اینترنتی

بعد از خرید دامنه مناسب شما باید یک هاست مناسب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود خریداری کنید.

هاست مانند یک کامپیوتر است که همیشه به اینترنت متصل است و فایل های وب سایت شما بر روی آن قرار می گیرد و افراد با وارد کردن نام دامنه، اطلاعات مورد نیاز را از هاست شما دریافت می کنند.

هاست ها انواع مختلفی دارند که می توان به هاست شخصی، هاست اشتراکی، هاست های بهینه شده وردپرس و … غیره اشاره کرد.

اگر شما تازه کار هستید و نمی توانید هزینه زیادی برای خرید هاست سایت شبیه دیجی کالای خود، پرداخت کنید، پیشنهاد می شود از هاست اشتراکی استفاده کنید و اگر بودجه نسبتا متوسط دارید می توانید هاست بهینه شده برای وردپرس را خریداری کنید.

قیمت های هاست های ووکامرسی به مراتب از بقیه هاست ها بیشتر است ولی برای ساخت فروشگاه آنلاین سریع و سایت شبیه دیجی کالا ، یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب است.

بعد از اینکه شما هاست مورد نظر خود را خریداری کردید نیاز است DNS های هاست خود را بر روی دامنه ست کنید تا ارتباط بین هاست و دامنه شما برقرار شود.

نصب وردپرسنصب وردپرس

بعد از اینکه ارتباط دامنه با هاست شما برقرار شد شما باید برای ساخت سایت شبیه دیجی کالا با وردپرس، وارد سایت www.wordpress.org شوید و اخرین نسخه وردپرس را دریافت کنید.

سپس فایل دانلود شده را در هاست خود با استفاده از FTP و یا به صورت مستقیم آپلود کنید سپس آن را در پوشه public_html از حالت فشرده خارج کنید.

در این مرحله به قسمت mysql هاست خود وارد شوید و یک دیتابیس برای وردپرس ایجاد کنید و نام کاربری و رمز عبور آن را به خاطر داشته باشید.

اکنون نام دامنه خود را در مرورگر وارد کنید. در این مرحله صفحه نصب سریع وردپرس نشان داده می شود شما باید اطلاعات لازم را تکمیل کنید.

بعد از انجام این مرحله وردپرس بر روی هاست شما نصب می شود.

اگر شما از هاست های بهینه شده برای وردپرس یا ووکامرس استفاده می کنید، وردپرس به صورت خودکار بر روی هاست شما نصب شده است.

شروع کار با وردپرس

بعد از نصب وردپرس شما می توانید با وارد کردن عبارت زیر وارد محیط کاربری خود شوید:

www.yourdomain.com/wp-admin

اقداماتی که باید پس از نصب وردپرس انجام دهید را در مقاله ما بخوانید.

انتخاب قالب مناسب

قالب شبیه دیجی کالا

قالب یکی از مهم ترین عناصر در طراحی وب سایت های فروشگاهی است، قالب فروشگاهی دیجی کالا با قالب عادی وردپرس تفاوت دارد و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

شما می توانید برای ساخت فروشگاه شبیه دیجی کالا از قالب دیجی کالا استفاده کنید که انواع آن در سایت ژاکت موجود است.

این مقاله را حتما بخوانید
راهنمای سئو سایت معماری

یکی از معروف ترین سایت های فروشگاهی ایران سایت دیجی کالا است که اکثر افراد با آن آشنایی دارند، تنها عاملی که دیجی کالا را نسبت به سایر سایت ها فروشگاه اینترنتی متمایز می کند قالب فروشگاهی آن است.

قالب مشابه دیجی کالا باعث می شود که سایت شما سریع تر باز شود و در نتیجه سئو آن قوی تر شود.

پس باید در انتخاب قالب فروشگاهی دقت کرد.

شما می توانید برخی از پر فروش ترین و بهترین قالب های فروشگاهی مشابه دیجی کالا را در فروشگاه ژاکت مشاهده کنید.

از این قالب ها می توان به قالب نیو کالا، دیجی ورک، آوا شاپ، بسا مارکت و … اشاره کرد.

قالب فروشگاهی ایران کالا به همراه نرم افزار تلفن همراه ارائه می شود و با المنتور و ووکامرس به طور کامل سینک شده و هیچ مشکلی در اجرا ندارد.

شما می توانید عناصر داخلی هر صفحه را با استفاده از المنتور به صورت اختصاصی طراحی کنید.

اگر در مورد افزونه المنتور اطلاعات ندارید می توانید آموزش طراحی سایت با المنتور را در وبلاگ ژاکت مطالعه کنید.

همه قالب های مشابه دیجی کالا که در سایت ژاکت ارائه شده پنل مدیریتی کاملا فارسی دارد، و این قالب ها نصب سریع و آسان دارند و می توانید ب راحتی ساخت سایت شبیه دیجی کالا را با آن ها شروع کنید.

بعد از اینکه قالب مورد نظر خود را خرید کردید، آن را دانلود کنید و سپس به پنل مدیریتی سایت وردپرس خود بروید و در قسمت ظاهر و پوسته ها به بخش افزون بروید و پوسته دانلود شده را آپلود کنید. بعد از آپلود پوسته نیاز است که شما پوسته را فعال کنید تا قالب پیش فرض وب سایت شما تغییر کند.

انتخاب قالب وردپرس

بعد از نصب قالب ممکن است برخی از قالب ها برا تکمیل قابلیت های خود نیاز داشته باشند که برخی از افزونه های وردپرس را نصب کنند، که این افزونه ها به شما در یک قالب سبز رنگ در بالا صفحه نشان داده می شود.

راه اندازی فروشگاه با ووکامرس

بعد از اینکه قالب فروشگاهی خود را نصب کردید نوبت به نصب افزونه فروشگاه ساز است.

افزونه های فروشگاه ساز مختلفی وجود دارد یکی از کامل ترین افزونه ها، افزونه ووکامرس است. این افزونه رایگان است و امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

شما می توانید با مراجعه به افزونه و سپس افزودن در قسمت مدیریت وب سایت خود نام این افزونه را جست و جو کرده و آن را نصب کنید.

اگر با نصب این افزونه با مشکلی رو به رو شدید می توانید مقاله مشکلات رایج در نصب افزونه ها را در وبلاگ ژاکت مطالعه کنید و مشکل خود را برطرف کنید.

بعد از نصب افزونه شما باید آن را فعال کنید، با فعال سازی افزونه نصب سریع افزونه به شما نشان داده خواهد شد، با کلیک بر روی آن وارد تنظیمات خواهید شد، شما در این مرحله باید اطلاعات لازمی که از شما می خواهد را وارد کنید.

بعد از اینکه اطلاعات مورد نظر را وارد کردید، نصب شما تکمیل می شود.

اکنون می توانید وارد قسمت محصولات شوید و محصولات خود را برای ساخت سایت شبیه دیجی کالا وارد کنید، دقت کنید که توضیحات کامل و برچسب های دقیق را برای هر پست وارد کنید.

سئو فروشگاه آنلاین

سئو سایت شبیه دیجی کالا

یکی از مهم ترین موارد در ساخت فروشگاه آنلاین سئو است.

که یک افزونه کامل مانند افزونه یواست می تواند نیاز شما را برطرف کند.

این افزونه نقشه سایت را ایجاد می کند و مطالب را از دید سئو بررسی می کند و هر جا که مشکل داشت به شما نشان می دهد تا آن را برطرف کنید. همچین سایت شما را به ربات های موتور های جست و جو معرفی می کند تا سایت شما در نتایج جست و جو به کاربران نشان داده شود.

شما می توانید این افزونه را در صورت نیاز از فروشگاه ژاکت خرید کنید.

همه موارد را بررسی کنید

بعد از این که تمام مراحل ساخت سایت شبیه دیجی کالا شما به اتمام رسید، تمام مراحل را چک کنید تا مطمئن شوید تمام مراحل ساخت فروشگاه آنلاین به درستی انجام شده است.

امیدواریم شما با خواندن این مقاله متوجه اهمیت راه اندازی فروشگاه های آنلاین شده باشید و با آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مثل دیجی کالا بتوانید یک وب سایت فروشگاه آنلاین مانند دیجیکالا برای خود طراحی کنید و محصولات خود را از طریق آن به مشتریان خود بفروشید. در صورتی که تمایل دارید سایت خود را بدون هیچ دردرسری طراحی کنید می توایند با سایت های مختلفی مانند ژاکت سرویس در کمترین زمان ممکن بهترین طراحی سایت را سفارش دهید .



محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه تولید صفحات ووکامرس با المنتور | پلاگین WooCommerce Page Builder

345,000 تومان

50%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور المنت پک پرو | پلاگین Element Pack Pro

395,000 تومان

95.24%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور پاورپک | پلاگین PowerPack Elementor

395,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور جت المنت | پلاگین JetElements

395,000 تومان

90%

محصول پیشنهادی

افزونه جت انجین المنتور | پلاگین JetEngine

345,000 تومان

95%

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت وو بیلدر | پلاگین JetWooBuilder

345,000 تومان

87.5%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت اسمارت | پلاگین JetSmartFilters

345,000 تومان

60%
9

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

9

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

برای وب سایت فروشگاهی چه افزونه یا امکانی نیاز هست تا فروشندگان مثل سایت دیجی کالا دسترسی داشته باشند تا روی سایت بتوانند خودشون محصول وارد و ویرایش کنند ؟

سلام من سجاد ایمانی هستم مدیر سایت شاپ یو میخواستم بدونم دیجی کالا از چه نوع از افزونه هایی برای پیک وزوم کردن روی عکس استفاده کرده

سلام و وقت بخیر
می تونید از افزونه YITH WooCommerce Zoom Magnifier برای این کار استفاده کنید

سلام دیجی کالا از cms ورد پرس اصا استفاده نمیکنه پس چجوری میتونیم سایتی با ویژگی های دیجی کالا داشته باشیم

سلام
با وردپرس می تونید سایتی با همون ویژگی ها رو پیاده سازی کنید و قالب هایی با دموی دیجی کالا هم موجود هستند که کار شما رو بسیار راحت می کنن.

سلام وقتتون بخیر این قالب های آماده ردی خود ورد پرس قسمت پوسته آپلود میشه دیگه

سلام وقت بخیر من میخام یک فروشگاه اینترنتی داشته باشم و میخام خودم یاد بگیرم چطوری بسازم خیلیا میگن با وردپرس پیش برو خیلیا میگن نباید از وردپرس استفاده بشه وردپرس مخصوص وبلاگ هست و حتی دیجیکالا بخش وبلاگش با وردپرس هست. منم گیر هستم الان یه دوره هست برای ساخت فروشگاه مشابه دیجیکالا با لاراول تو آواسام نمیدونم اونو تهیه کنم یا نه دوره ی وردپرس شرکت کنم موندم واقا ممنون میشم کمک کنید

ارسال دیدگاه