الگوریتم گورخر (Zebra) و تجربه کاربری ناب در فروشگاه های آنلاین

سئو

5 دقیقه زمان مطالعه

تجربه کاربری یکی از مهم ترین شاخص های رتبه بندی در نتایج جستجو است. این جمله را به یاد داشته باشید و بیایید به فروشگاه های فیزیکی سری بزنیم، جایی که برای خرید کالا و یا هر محصولی که مورد نیازتان است، به آنها مراجعه می کنید و انتظاراتی دارید که باید به صورت همه جانبه به آنها پرداخته شود. کالای مرغوب، تنوع محصول، کیفیت و اصالت، مشخصات صحیح، ویژگی های کاربردی و قیمت مناسب می تواند مهم ترین خواسته های شما از خرید مطلوب باشد. اما همانطور که می دانید، هیچکدام از ویژگی های یاد شده به تنهایی به وجود نمی آید، بلکه نقش آن بر عهده فروشنده آگاه و مسئولیت پذیر است.

عرضه و تقاضا در بازار میان مشتری و فروشنده به گردش در می آید و تعهد در ارائه محصولات و خدمات با کیفیت ضامن بقای آن است. در فروشگاه های آنلاین اما با فضای سخت و پیچیده تری مواجه هستیم، زیرا سرعت انجام فرآیند ها بسیار بالاتر و کنترل آنها مشکل تر است. حال این سوال مطرح است که در میان میلیون ها سایت و بی نهایت محصول، گوگل چگونه می تواند کیفیت و رضایت را به کاربر جستجوگر برساند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی شیوه های ارزیابی گوگل بپردازیم.

هرچقدر هم که یک وبسایت از کیفیت بالای محصولات و خدمات فوق العاده برخوردار باشد، این گوگل است که به واسطه اعتبار و ویژگی های بی شمارش باعث حضور کاربران و مخاطبین می شود. به همین دلیل در جهت حفظ ارزش های ضروری، لازم است تا تمهیدات بخصوصی را در جهت اطمینان از نتایج اثر بخش به اجرا بگذارد.

در واقع گوگل می خواهد مطمئن شود که همه کاربران به هنگام بازدید از یک سایت تجاری یا فروشگاه آنلاین، بهترین تجربه را از خدمات و یا خرید خود داشته باشند. به همین ترتیب، الگوریتم ها و بروزرسانی های این موتور جستجو بر اساس فاکتورهای بسیار زیادی که دارند، به رتبه بندی سایت ها بر اساس نیاز جستجوگران می پردازند. بعد از آشنایی با الگوریتم های گوگل شامل پاندا و پنگوئن، حال وقت آن رسیده تا با الگوریتم گورخر آشنا شوید.

الگوریتم گورخر چیست و از کجا آمد؟

الگوریتم گورخر در مارس 2013 برای بررسی و ارزیابی فروش آنلاین محصولات ارائه شد تا با حذف فروشگاه های عرضه کننده محصولات بی کیفیت، از کاربران در برابر اطلاعات فریبنده محافظت کند. الگوریتم گورخر مانند الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن و الگوریتم مرغ مگس خوار با هدف بهبود وضعیت سایت شما به میدان آمده و هدفش بررسی فروشگاه های آنلاین است و قادر است رتبه و جایگاه مناسب سایت های فروشگاهی را تعیین و سایت های بی کیفتی که خدمات ضعیفی دارند را از نتایج حذف کند.

در سال گذشته بیش از 40 بیلیون صفحه اسپم از نتایج جستجوی گوگل حذف شده اند که این رقم گواه بر اهمیت ارائه اطلاعات واقعی و صحیح است. از آنجایی که هر روز شاهد راه اندازی فروشگاه های آنلاین بی شماری هستیم، سایت های بی کیفیتی که سئوی فنی ضعیفی داشته و استانداردهای اصولی درآنها رعایت نشده است، شناسایی و نادیده گرفته می شوند. اما در برخی موار،د سایت هایی هستند که با روش های کلاه سیاه یا ترفندهای فریب کارانه به دنبال صعود در نتایج هستند. الگوریتم گورخر به این دلیل ایجاد شد تا جلوی رشد سایت های اینچنین را نیز گرفته و یک تجربه ناب از جستجوی غنی را به کاربران اهدا کند.

الگوریتم گور خر مستقیما با رضایت کاربران در ارتباط است. بدین ترتیب اگر می خواهید وب سایت شما با این مکانیسم به مشکل برنخورد، مشتریان تان را راضی نگه دارید.

الگوریتم گورخر

روش هایی برای داشتن تجربه کاربری خوب با استفاده از الگوریتم گورخر

محتوای باکیفیت

مخاطب با مطالعه اطلاعاتی که در اختیارش قرار می گیرد، تصمیم گیری می کند. محصولاتی که به درستی معرفی می شوند، تصمیم به خرید را راحت تر کرده و حس اعتماد در مشتری به وجود می آورد. هرچقدر بهتر بتوانید محصولتان را شرح دهید، تاثیر آن را هم بر روی کاربران خواهید دید و هم بر روی گوگل.

این مقاله را حتما بخوانید
تکنیک های سئو محصولات در وردپرس و سایت های فروشگاهی

ویژگی های کالا و خدمات، مشخصه های کلیدی و تصاویر منحصر بفرد در کنار کلیپ مرتبط، به کار شما ارزش مضاعف بخشیده و یک کار حرفه ای را نمایان می کند. اطلاعات صادقانه و شفاف، از مخاطبین شما، مشتریان وفادار می سازند.

رابط کاربری و طراحی بصری

فروشگاه هایی که فضای تعاملی متفاوتی را در کنار قابلیت ها و امکانات هدفمند در اختیار کاربر و مشتری قرار می دهند، از محبوبیت بیشتری در بین افراد و جایگاه بالاتری به لحاظ تجربه کاربری برای موتور جستجو برخوردارند. هر ابزاری که باعث سهولت در بررسی و خرید متفاوت در سایت شما باشد، نوعی ماشین ارزش آفرین است که نقش بزرگی را در موفقیت کسب و کارتان ایفا می کند.

بهینه سازی و عملکرد

در کنار ساختار فنی مناسب و بی نقص، نباید مشکلی در بارگزاری صفحات و کارایی عناصر مختلف وجود داشته باشد، زیرا انتظار برای مشاهده محصول یا برگه اصلا مناسب نیست. هرچقدر در بهینه سازی و بهبود عملکرد بهتر عمل کرده باشید، باعث جذب ترافیک طبیعی و ماندگاری آن می شوید.

تعامل و بازخورد کاربران

نظرات و امتیازها نقش حیاتی در اعتبار و پایش محصول بازی می کنند. هرچقدر به فیدبک مشتری و مخاطب تان احترام بگذارید و آنها را ترغیب به مشارکت در نظر سنجی ها کنید، گوگل صفحه شما را با اطمینان بیشتری پیشنهاد می دهد. این امر نیز در انتخاب و خرید موفق بسیار ثمر بخش است.

استفاده از اسکیما

اهمیت استفاده و پیکربندی طرحواره ها در سایت بر هیچکس پوشیده نیست. اسکیما به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات و محصولات را در کمترین زمان ممکن و با بیشترین خصوصیات از ماهیت آنها بشناسند و درک نمایند. این داده ها در نتایج جستجو، اطلاعات بیشتری را در رابطه با کالا و خدمات نمایش می دهند که باعث ترغیب بیشتر کاربران می شود.

اطلاعات تجارت محلی

فروشگاه تان را به مشتریان تان به درستی معرفی کنید. سئوی محلی وب سایت با درج در نقشه گوگل شکل تازه ای به خود می گیرد، اما مستلزم درج اطلاعات تجاری از قبیل نام فروشگاه، آدرس، راه های تماس، ساعات کاری و شماره های پشتیبانی و خدمات مشتری و غیره است. این بخش از اهمیت بالایی برای کاربران و گوگل برخوردار است.

جواز کسب و کار

پروانه کسب در یک مارکت به قدری مهم است که می تواند در تصمیم اولیه مشتری بالقوه برای جستجو و خرید تاثیر گذار باشد. بسته به نوع خدمات و کالای فروشی که ارائه می کنید، مجوز های لازم را از انجمن صنفی مربوطه اخذ و با ای نماد به سایت تان بیاورید. این امر در ایجاد اعتماد و پرهیز از نگرانی در خرید ثمر بخش است.

استفاده از پروتکل ssl و تهیه درگاه بانکی مجاز در کنار بخش هایی برای ارتباط و تماس که در قالب پشتیبانی محصول و خدمت شکل می گیرد، برای الگوریتم گورخر و موتور جستجوی گوگل حائز اهمیت است. هرچقدر بیشتر به نیازهای مخاطبین توجه کنید و نکات فنی و امنیتی را رعایت نمایید، نتایج رضایت بخش تری را به همراه خواهد داشت. هر اقدامی که به رضایت کاربران و مشتریان منتهی شود، الگوریتم گورخر را تحت تاثیر قرار می دهد. برای دریافت گواهی ssl رایگان در وردپرس پیشتر شما را راهنمایی کرده ایم.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه