نماد اعتماد الکترونیکی چیست و چگونه باید برای سایت خود ای نماد بگیریم؟

کسب و کار

7 دقیقه زمان مطالعه

یکی از عوامل مهم در توسعه تجارت الکترونیکی، ایـجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی می بـاشد. امروزه با بیشتر شدن خرید های اینترنتی بسیاری از کاربران همیشه ترس از پرداخت هزینه ی کالاهای خود به صورت آنلاین را دارند. با بیشتر شدن تعداد فروشگاه های آنلاین احتمال به سرقت رفتن و کلاهبرداری های مختلف نیز بیشتر و بیشتر می شود. بنابراین هر فروشگاه تجارت الکترونیکی باید با گرفتن نماد الکترونیکی به ایمن کردن و محافظت از اطلاعات مخاطبان و مشتریان خود بپردازد. طبق بررسی انجام شده تائید کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه و مرکز ثالث معتبر که در ایران همان نماد اعتماد الکترونیک است، بیشترین تاثیر در جلب اعتماد خریداران به کسب و کار اینترنتی را دارد. زیرا با تضمین شدن یک کسب و کار توسط افراد دیگر مشتریان شما از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و درصورت بروز هر گونه مشکل و یا سوء استفاده  از اطلاعات شخصی آن ها می توانند به راحتی برای شکایت به مراجع قانونی مراجعه نمایند.

بدون شک شما در میان فروشگاه های ایرانی، نماد اعتماد الکترونیکی یا Enamad را مشاهده کرده اید. این نماد نشان دهنده ی این است که آن فروشگاه از زیر ساخت های امنیتی برخوردار است و تایید صلاحیت شده است. در این صورت شما می توانید به راحتی به آن فروشگاه اعتماد کرده و با خیالی راحت اطلاعات خود را وارد آن کنید و خرید های آنلاین خود را انجام دهید.

اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی در ایران برعهده مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می باشد. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که نماد اعتماد الکترونیکی چیست، چه مزایایی دارد، شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی چیست و چگونه می توانید برای سایت خود ای نماد بگیرید.

نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) چیست؟

با گسترش، تهاجمی و پیشرفته شدن حملات مخرب، امنیت بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می کند. یکی از عوامل مهم در اعتماد سازی، نشان اعتماد الکترونیکی می باشد. ای نماد یک نشان دولتی است که به کسب و کارهای اینترنتی برای احراز هویت و صلاحیت آن ها اعطا می‌گردد. هدف از اعطای نماد اعتماد الکترونیکی، اعتماد‌سازی و صلاحیت دادن به فعالیت کسب و کار‌های اینترنتی و جلوگیری از آسیب‌ها در ابعاد مختلف اعم از امنیتی،‌ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به مصرف کننده ها می باشد.آموزش گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی

ستاره های نماد اعتماد به چه معنی‌ است؟

همانطور که می دانید نماد ها دارای ستاره های مختلفی هستند. این ستاره ها هر کدام نشان دهنده ی سطح اعتماد و کیفیت عملکرد و‌ب‌سایت می باشد و بدون شک تعداد ستاره‌های بالاتر، نشان‌دهنده سطح بالاتر اعتماد و کیفیت بهتر و عملکرد عالی و‌ب‌سایت است. این ستاره ها ارتباط مستقیمی با گواهی ssl نیز دارند و همانطور که می دانید این گواهی لایه سوکت های امن است، که از نظر عملی به معنای صدور گواهینامه اتصال ایمن از طریق اینترنت است. این لایه معمولاً بین مرورگر کاربر و وب سایتی که از آن بازدید می کنند قرار می گیرد.

این گواهینامه برای سایت شما بسیار مفید است. اول و مهمترین، یک گواهینامه SSL به عنوان تأیید بصری برای کاربران است و به آن ها این حس را منتقل می کند که وب سایت شما یک محیط امن و ایمن است. این امر به ویژه در صورت ارائه فرآیند پرداخت که کاربر نیاز دارد اطلاعات شخصی و پرداختی را وارد کند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

چند نوع نماد اعتماد الکترونیکی وجود دارد؟

نماد اعتماد الکترونیک انواع مختلفی دارد و تفاوت آن ها بر سر ستاره ها می باشد. این ستاره ها نشان دهنده ی اعتبار یک کسب و کار می باشد. انواع مختلف این نماد عبارتند از:

انواع نماد اعتماد الکترونیکی

  • نماد اعتماد بدون ستاره که برای کسب‌و‌کارهای نوپا و استارت آپ ها در نظر گرفته شده است است و نسبت سایر نماد های ستاره دار اعتبار کمتری دارد.
  • نماد یک ستاره که شاید اغلب کسب و کار ها آن را دارند رایج‌تر می باشد. این نوع نماد گزینه ی مناسبی برای افرادی است که می خواهند از آن در وب سایت خود استفاده کنند.
  • نماد اعتماد دو ستاره ای که همانطور که واضح است نسبت به سایر نمادها از اعتبار بیشتری برخوردار است و به همین دلیل تست که تعداد ستاره های آن بیشتر است. این نماد رابطه ی مستقیم با گواهی SSL دارد و در صورت درخواست برای اخذ این نماد باید سایت شما مجهز به این گواهی باشد. این نماد اعتبار بسیار زیادی دارد. توجه داشته باشید که گواهی SSL شما باید غیر رایگان باشد و در صورت استفاده از گواهی رایگان مجاز به اخذ این نماد نخواهید بود.

نماد اعتماد الکترونیکی در شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارها

جالب است بدانید که در حال حاضر نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مجاز نیز تعلق می گیرد. تمامی فعالان کسب و کارهای الکترونیکی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مجاز می توانند از آن استفاده کنند. همچنین کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی نیز می‌توانند با ورود به پنل کاربری خود، از قسمت افزودن شناسه اقدام به ثبت نشانی خود در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها کنند.

این مقاله را حتما بخوانید
نگاهی به تاثیر شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی B2B

فواید استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی و گواهی SSL

استفاده از نماد الکترونیکی دارای فواید بسیار زیادی می باشد و بدون شک برای هر فروشگاه اینترنتی در دنیای امروزی ضروری و لازم است. در ضمن برای دریافت درگاه های پرداخت روی سایت فروشگاهی خود، باید روی سایت خود اینماد داشته باشید. برخی از این فواید و مزایا عبارتند از:گرفتن نماد الکترونیک برای سایت

از داده ها محافظت می کند.

عملکرد اصلی اینماد محافظت از ارتباطات سرور و مشتری است. در حالی که با داده های حساس مانند شناسه ، گذرواژه، شماره کارت اعتباری و غیره سر و کار دارید، این نماد به شما کمک می کند اعتماد افراد را راحت تر جلب کنید.

هویت شما را تأیید می کند.

دومین وظیفه اصلی نماد اعتماد الکرونیکی ارائه تأیید اعتبار به یک وب سایت است. تأیید هویت یکی از مهم ترین جنبه های امنیت وردپرس است. در این واقعیت که دنیای اینترنت به طور فزاینده ای فریبنده است شکی نیست. مواردی وجود داشته است که افراد میلیون ها میلیون در وب سایت های جعلی از دست داده اند.

رتبه بندی بهتر در نتایج موتور جستجو

در سال 2014، گوگل تغییراتی در الگوریتم خود ایجاد کرد تا بتواند تمام وب سایت ها را مجهز به HTTPS کند. این امر در مطالعات مختلف انجام شده توسط متخصصان سئو در سراسر جهان مشهود است. ارتباط زیادی بین این نماد و رتبه بندی بالاتر موتور جستجو وجود دارد که باید به آن توجه زیادی کرد.

پیشنهاد می کنیم آموزش انتقال سایت از HTTP به HTTPS را در بلاگ ما بخوانید.

اعتماد مشتری را بهبود می بخشد.

جدا از رمزگذاری و احراز هویت گواهینامه های SSL و نماد اعتماد الکترونیکی در کنار هم از نظر اعتماد مشتری بسیار حیاتی هستند. شناسایی آسان نشان ها به کاربران اطلاع می دهد که داده های ارسالی آن ها ایمن خواهد بود. هنگامی که آنها بدانند که شما یک نهاد قانونی هستید، به احتمال بسیار زیاد با شما در ارتباط خواهند بود.

نحوه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

برای داشتن ای نماد در وب سایت خود توجه داشته باشید که ابتدا باید سایت خود را راه اندازی کنید و پس از راه اندازی کامل کسب و کار اینترنتی خود باید درخواست نماد اعتماد الکترونیکی را ارائه نمایند. البته این را هم به خاطر داشته باشید که برخی از وب سایت ها مشمول این نماد الکترونیکی نمی شوند. در واقع آن دسته از کسب وکارهایی که کالا و خدمت از طریق وب سایت خود عرضه می کنند و در قبال آن وجه دریافت می‌کنند، کسب و کار اینترنتی محسوب شده و باید این نماد را داشته باشند.

اولین قدم برای درخواست نماد اعتماد الکترونیکی پس از راه اندازی سایت فروشگاهی کسب و کار خود به صورت کامل مراجعه به آدرس https://reg.enamad.ir/Panel می باشد. مراحل دریافت اینماد شامل موارد زیر می باشد:مراحل دریافت اینماد

  • ثبت نام در وب سایت
  • وارد کردن و تکمیل اطلاعات
  • احراز اطلاعات هویتی
  • افزودن کسب و کار اینترنتی خود
  • دریافت تاییدیه فنی پس از بررسی های انجام شده
  • احراز صحت اطلاعات کسب و کار که این اطلاعات شامل آدرس محل فعالیت، شماره تماس و آدرس پست الکترونیکی می باشد.
  • ارسال مدارک هویتی توسط درخواست کننده نماد
  • بررسی الزامات و مدارک
  • برطرف کردن اشکالات موجود در سایت خود البته در صورت وجود
  • تایید کسب و کار
  • اعطای نماد
  • دریافت و درج کد مجوز بر روی سایت

برای اخذ نماد اعتماد الکترونیکی نیاز به مراجعه حضوری نیست و مراحل اخذ نماد اعتماد الکترونیکی را می توان به صورت مجازی و غیر حضوری انجام داد. اگر شما در مراحل اولیه قرار دارید و فرم های درخواست نماد اعتماد الکترونیکی را تکمیل کرده اید اما فرایند ارزیابی پرونده شما هنوز آغاز نشده است، ممکن است مراحل اعطای نماد خود را تکمیل نکرده باشید و لازم است در پنل کاربری خود مراحلی که به رنگ قرمز مشخص شده اند را دوباره انجام دهید. اگر در مورد قیمت نماد اعتماد الکترونیکی سوال دارید، آخرین اعلام مرکز توسعه و تجارت الکترونیکی به شرح زیر است:

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نظر دارد در راستای ارتقای کیفیت سرویس و به موجب مصوبه شماره 288 مورخ 1397/12/05 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، نماد اعتماد الکترونیکی را از این پس با اعتبار دو ساله اعطا و با دریافت هزینه 175 هزار تومانی اعطا نماید.

جمع بندی

نماد اعتماد الکترونیکی برای هر کسب و کاری بسیار مهم است و اگر شما دارای این مجوز نباشید خواهید دید که با گذر زمان به جای رشد و توسعه درصد فروشتان به شدت کاهش می یابد. زیرا فروشگاه های دارای مجوز تعدادشان بیشتر شده و افراد بیشتری به آن ها اعتماد می کنند. در صورت نداشتن این نماد هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که مصرف کنندگان کالا و خدمات را به موقع و با همان کیفیت مدنظر خود دریافت می کنند و یا خیر.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

4

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

گرفتن نماد اعتماد ارتباطی به مالیات و اظهار نامه مالیاتی یا زیر نظر رفتن اداره مالیات داره
حالا چ به صورت مستقیم یا غیر مستقیم؟

سلام و روز بخیر
بستگی به نوع کسب و کارتون داره که قوانین مختلفی داره و میتونید تو سایت enamad.ir بخش قوانین و مقررات رو بررسی کنید

سلام و روز بخیر
بسته به نوع کسب و کارتون در سایت enamad.ir بخش قوانین و مقررات رو بررسی کنید

ارسال دیدگاه