راهنمای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی

ایده کسب و کار

9 دقیقه زمان مطالعه

در سال های اخیر فروش آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی رشد بسیار چشمگیری کرده است و دیگر داشتن یک فروشگاه، دست نیافتنی نیست زیرا وب سایت ها و رسانه های اجتماعی به افراد مختلف این فرصت را داده اند که با پرداخت هزینه های مقرون به صرفه ای کسب و کار خود را توسعه دهند و شکوفا شوند. در این مقاله شما را در زمینه راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی راهنمایی می کنیم.

پیشرفت های سریع در فناوری باعث شده است که مشاغل بتوانند با روش های جدید مشتریان خود را جذب کسب و کارشان کنند و برای فروش محصولات در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام دیگر نیازی به بودجه هنگفتی نخواهند داشت. این در حالی است که شما برای داشتن کسب و کاری به صورت فیزیکی متحمل هزینه های بسیار زیادی خواهید بود.

در واقع رسانه های اجتماعی و ساخت فروشگاه آنلاین به شما این امکان را می دهند که یک هویت تجاری متمایز برای خود ایجاد کنید، با مخاطبان خود همیشه و در هر ساعت از شبانه روز ارتباط برقرار کنید و فروش محصولات خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

همچنین به دلیل شرایط فعلی و شرایط کسب و کارها در دوران ویروس کرونا مشاغل مختلف مجبور شده اند که از مدل های سنتی بازاریابی خود فاصله بگیرند و به روش جدیدی از فروش محصولات روی بیاورند. نفوذ رسانه های اجتماعی به طور اساسی شیوه بازاریابی محصولات را تغییر داده است و بیشتر بر تولید محتوا مانند داشتن وبلاگ ، آموزش های ویدئویی و … تمرکز شده است و مشتریان شما می توانند تنها با چند کلیک خرید خود را انجام دهند و منتظر دریافت آن شوند.

اما داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق کار راحتی نمی باشد و چالش های مربوط به خود را دارد به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به آموزش گام به گام چگونگی راه اندازی یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت آنلاین بپردازیم.

نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی

 

  1. مشتریان خود را به خوبی بشناسید.

شناخت مشتریان

قبل از شروع فروش لوازم آرایش به صورت آنلاین دانستن این که مخاطب و مشتریان شما چه افرادی هستند بسیار مهم می باشد. انجام این کار به تحقیقات و زمان زیادی نیاز دارد اما نتایج آن به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را به صورت حساب شده ای راه اندازی کنید.

به عنوان مثال بررسی کنید که مخاطبان هدف شما به طور متوسط ​​چه کسانی هستند ، چه محصولاتی برای آن ها  جذاب است و یا چه چیزی کسب و کار شما را برای آن ها منحصر به فرد می کند. با پاسخ دادن به این سوالات شما می توانید مشتری ایده آل خود را تعیین کرده و محصولات خود را بر این اساس ایجاد کنید.

همچنین تمرکز بر روی یک نوع محصول آرایشی و بهداشتی خاصی که موردنظر اغلب مشتریان باشد ، می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد زیرا شما به راحتی قادر خواهید بود که نیاز مخاطبان خود را تامین کرده و در حوزه وسایل آرایشی و بهداشتی بدرخشید.

  1. تأمین کننده محصولات خود را پیدا کنید.

پس از شناخت نیاز مشتریان خود و تعیین محصولات آرایشی و بهداشتی نوبت به یک تامین کننده می رسد و شما دو راه برای پیدا کردن تامین کننده خواهید داشت:

  • با یک تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت مستقیم همکاری کنید.
  • محصولات خود را از یک عمده فروش تهیه کنید.

همانطور که می دانید تامین کنندگان عمده فروش ، محصولات زیبایی را با نرخ کمتری ارائه می دهند زیرا آن ها محصولات را در مقادیر زیادی می فروشند و مستقیماً با برند های تجاری محصولات ارایشی بهداشتی همکاری می کنند. این موضوع باعث می شود که شما کالاها را با قیمت بیشتر از آن چه خریداری کرده اید به مشتریان خود بفروشید و از این طریق سود کسب کنید. همچنین با انجام این کار شما می توانید به سرعت و با کارآیی گسترده کار خود را افزایش دهید و مشتری بیشتری را جذب کسب و کار خود کنید.

  1. یک نام تجاری برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید.

انتخاب نام سایت

فروشگاه شما برای ورود به بازار قطعاً به یک نام تجاری و همچنین یک لوگو نیاز دارد تا نشان دهنده ی هویت شما باشد زیرا اگر کسب و کار شما هویتی نداشته باشد افراد به سختی به شما اعتماد خواهند کرد. در ادامه چند نکته برای انتخاب نام مناسب برای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی ارائه می دهیم.

  • نام تجاری شما باید متمایز و منحصر به فرد باشد و شما را از رقبایتان برجسته تر کند.
  • نامی را انتخاب کنید که به خاطر سپردن آن برای دیگران راحت باشد و به گونه ای باشد که آن ها به راحتی بتوانند آن را گوگل کنند.
  • نام شما باید ارتباط معنایی خوبی با لوگوی شما برقرار کند و به یکدیگر مرتبط باشند.
  • بهتر است نام فروشگاهتان شما را تنها محدود به یک محصول خاص نکند و انعطاف پذیر باشد زیرا در آینده ممکن است کسب و کار شما رشد کند. بنابراین نام شما باید با محصولات مختلف سازگار باشد.
  • سعی کنید که نام تجاری و لوگوی خود را تا حد ممکن بصری تر کنید و از طریق طراحی، آیکون ها، رنگ های مناسب و غیره با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید.

فروشگاه های لوازم آرایشی نشان دهنده زیبایی هستند بنابرای شما باید یک طراحی زیبا که مورد توجه خانم ها قرار گیرد را برای فروشگاه آنلاین خود در نظر بگیرید. شما می توانید با استفاده از روانشناسی رنگ ها، رنگ موردنظر خود را پیدا کرده و از آن در لوگو ، سایت ، محتوا ، تصاویر خود و… استفاده کنید و احساس زیبا و تمیز بودن را به مخاطبان خود منتقل کنید. در واقع طرح های رنگی به طور تصادفی انتخاب نمی شوند و ساعت ها فکر پشت هر نام تجاری می باشد.

  1. یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید.

پس از انجام مراحل قبل شما تنها نیاز به یک فروشگاه آنلاین خواهید داشت تا کسب و کار خود را راه اندازی کنید. امروزه شما می توانید محصولات خود را به روش های مختلفی به صورت آنلاین بفروشید.

راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی

وب سایت

روش اول برای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی ، ایجاد یک وب سایت و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی از طریق آن می باشد. برای داشتن یک وب سایت شما باید بر اساس نام تجاری خود یک دامنه برای سایت ثبت کنید. سپس می توانید برای ساخت سایت خود یک توسعه دهنده وب استخدام کنید و یا از وردپرس و صفحه ساز ها و فروشگاه ساز ها استفاده کنید. استفاده از وردپرس بسیار آسان تر و مقرون به صرفه تر می باشد و شما بدون نیاز به نوشتن حتی یک خط کد و یا داشتن دانش برنامه نویسی می توانید یک فروشگاه اینترنتی زیبا برای خود ایجاد کنید. با راه اندازی سایت فروشگاهی خود می توانید رقبای خود را حذف کنید و یک تصویر حرفه ای و قابل اعتماد تر ایجاد خواهید کرد.

این مقاله را حتما بخوانید
7 سوالی که باید قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین از خود بپرسید

 

شبکه های اجتماعی

شما می توانید مستقیماً از طریق رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام محصولات خود را بفروشید. ما در یک مقاله جداگانه به آموزش کسب و کار در اینستاگرام پرداخته ایم. شبکه های اجتماعی گزینه مناسبی برای مشاغل کوچک تر هستند، زیرا راه اندازی آن ارزان و آسان است و شما برای ایجاد یک اکانت در اینستاگرام هیچ هزینه ای لازم نیست پرداخت کنید. در ادامه نقاط ضعف و قوت شبکه های اجتماعی را بررسی خواهیم کرد. پیشنهاد می کنیم تفاوت کسب و کار اینستاگرامی با سایر کسب و کار های اینترنتی را بخوانید.

مزایا

  • راه اندازی حساب کاربری در شبکه های اجتماعی رایگان است ، بنابراین هر کسی می تواند در آن شروع به کار کند.
  • تعداد کاربران فعال در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام چشمگیر است و اگر شما مخاطب هدفتان افراد جوان باشد می تواند انتخاب خوبی باشد.
  • انجام تبلیغات در آن ها به نسبت ساده تر است و به طور خاص برای دستگاه های تلفن همراه ایجاد شده است.
  • هشتگ ها در شبکه های اجتماعی و دیگر قابلیت های شبکه های اجتماعی ارتباط با مردم را آسان می کنند.

معایب

  • مانند هر پلتفرم رو به رشد دیگری رقابت زیادی در آن وجود دارد.
  • هدایت افراد به یک وب سایت خاص ممکن است دشوار باشد.
  • ممکن است برای برخی مشاغل مانند محصولات گران قیمت، محصولات دیجیتالی و یا محصولات با ریسک بالا مناسب نباشند.
  • اگر این شبکه ها به هر دلیلی از دسترس شما خارج شوند، کسب و کار خود را از دست می دهید.
مارکت پلیس

روش دیگر برای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و فروش محصولات استفاده از یک مارکت پلیس می باشد که با استفاده از آن ها شما می توانید لوازم آرایشی و بهداشتی را به صورت آنلاین بفروشید.  مارکت پلیس ها بازارهای بزرگی هستند که اغلب افراد برای خرید محصولات موردنیاز خود به ان ها مراجعه می کند. برای معروف ترین مارکت پلیس های ایرانی می توان به دیجی کالا و برای مارکت پلیس های خارجی می توان به Amazon  اشاره کرد. از مزیت های مارکت پلیس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه های بازاریابی را برای شما کاهش می دهد و مارکت پلیس ها وظیفه ی بازاریابی برای محصولات شما را به عهده دارند.
  • به شرکت ها این امکان را می دهد تا تجارت خود را بین المللی کنند .
  • شفافیت ، در دسترس بودن از دیگر مزایای آن ها می باشد.
  • باعث ایجاد اعتماد بین برند و مشتریان شما می شود.

اما این بازارهای بزرگ نقاط ضعفی نیز دارند به عنوان مثال مشتریان در یک بازار بزرگ آنلاین با گزینه های گسترده تری روبه رو هستند و رقبای شما بیشتر خواهند بود. همچنین مشاغل باید هزینه و یا درصدی از فروش خود را به بستر بازار آنلاین پرداخت کنند. هر کدام از این روش ها مزیت ها و نقاط ضعف خود را دارند و انتخاب آن ها تا حد زیادی بستگی به هدف شما دارد.

نکاتی برای فروش آنلاین محصولات زیبایی و آرایشی بهداشتی

ساخت فروشگاه انلاین لوازم آرایشی

اکنون که روش های راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی را گفتیم، قصد داریم چند نکته برای موفقیت در کسب و کار را به شما ارائه دهیم.

انجام تبلیغات

همانطور که می دانید ساده ترین راه برای تبلیغ محصولات خود استفاده از رسانه های اجتماعی است بنابراین سعی کنید در مورد هر محصول تا حد امکان، توضیحات دقیق و عکس آن ها را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید تا آن ها به شما اعتماد کنند و محصولات شما را خریداری کنند.

به عنوان مثال اگر شما می خواهید یک پالت سایه چشم را به مخاطبان فروشگاه لوازم آرایشی خود معرفی کنید بهتر است رنگ های مختلف آن را بر روی دست خود تست کنید تا افراد ببینند سایه های مختلف روی پوست آن ها چگونه به نظر خواهند رسید. تولید محتوای ویدیویی نیز می تواند به استراتژی بازاریابی تان کمک بسیاری کند.

اگر شما دارای یک وب سایت هستید می توانید از طریق بخش نظرات یا انجمن ها در صفحه خود نظرات افراد مختلف درباره یک محصول را جمع آوری کنید تا مشتریان شما بتوانند به نظرات سایر افراد دسترسی داشته باشند و از آن ها استفاده کنند. همچنین شما می توانید از اینفلوئنسر ها استفاده کنید زیرا کاربران توسط شخصی که به او اعتماد دارند با محصولات شما آشنا می شوند و آن ها را خریداری خواهند کرد.

اطلاعات کاملی درباره محصولات و برند آن ها داشته باشید.

راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی

برای فروش موفقیت آمیز محصولات آرایشی و مراقبت از پوست به صورت آنلاین، باید از تمامی موارد مربوط به محصولات خود مطلع باشید زیرا مشتریان برای اطلاعات دقیق تر محصول به شما مراجعه می کنند و شما برای جلب اعتماد آن ها بهتر است که  پاسخ صحیح بدهید. به عنوان مثال شما باید بدانید که محصولات شما در کدام کشور ساخته می شود و یا نحوه استفاده از آن ها به چه صورت است.

 

همیشه مخاطب خود را در نظر بگیرید.

 

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم شما باید قبل از راه اندازی سایت فروشگاهی خود، مشتری خود را بشناسید تا بتوانید کسب و کارتان را بهبود ببخشید. با دانستن این موضوع شما می توانید پلتفرم مناسب برای تعامل با مشتری خود و نحوه بازاریابی خود و … را تعیین کنید. اگر درکی از بازار هدف خود ندارید و در هنگام تصمیم گیری مخاطبان خود را در نظر نمی گیرید ممکن است که به سرعت مشتری خود را از دست  دهید.

 

مسابقه ها و قرعه کشی های مختلفی را برگزار کنید.

مسابقه آنلاین

مشتریان شما دائماً در حال مقایسه فروشگاه های مختلف هستند و آن ها را به شدت ارزیابی می کنند. این وظیفه شماست که آن ها را متقاعد کنید که باید محصولات شما را بیش از محصولات دیگری بخرند. با برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی و سایت خود، مشتریان شما صفحه و یا وب سایتتان را با دوستانشان به اشتراک می گذارند و این موضوع فروش محصولات شما را به شدت افزایش خواهد داد.

جمع بندی

نمی توان انکار کرد که راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی کار سختی می باشد اما در شرایط کنونی روز به روز افراد بیشتری وارد این عرصه می شوند و اگر این کار درست انجام شود بسیار سودآور خواهد بود. برای غلبه بر چالش هایی که با آن روبرو هستید ، بهتر است از نکاتی که ما به آن ها اشاره کردیم استفاده کنید. فراموش نکنید که شما باید از رقبای خود بیاموزید و تجارت خود را بهبود ببخشید. همین امروز کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید.

 

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه