تفاوت‌های کسب و کار اینترنتی و کسب و کار اینستاگرامی

کسب و کار

7 دقیقه زمان مطالعه

آیا شما هم دوست دارید به جرگه صاحبان مشاغل جدید بپیوندید، کسانی که با صرف زمان کمتری، به راحتی درآمدهای خوبی کسب می‌کنند. این روزها، کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت و روش‌های جدید، یکی از بهترین کسب و کارهایی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و حتی از طریق آن درآمد دلاری در ایران کسب کنید.

راحتی و دورکار بودن اصل مهمی است که اکثر صاحبان مشاغل را به سمت کسب و کار اینترنتی در منزل می‌کشاند. البته برای استفاده از اینترنت، پلتفرم‌های مختلفی وجود دارد که برای بهره بردن از آن‌ها، باید به اینترنت متصل باشید. در اصل کسب و کار اینترنتی، انواعی را در برمی‌گیرد که مربوط به سایت، وب‌سایت و موتورهای جستجوگر است. امروزه کسب و کار اینترنتی رایگان بسیار زیاد است و درآمدزایی آن نیز به مراتب می‌تواند بیشتر از روش‌های سنتی کسب درآمد باشد. از طرفی کسب و کارهای اینستاگرامی نیز زمینه را برای مشاغل مختلف و درآمدزایی فراهم کرده‌اند و طیف وسیعی از افراد را به سمت خود کشانده‌اند. حال می‌خواهیم این دو نوع کسب و کار را با هم مقایسه کنیم و مزایا و معایب هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.

آموزش اینستاگرام

کسب و کار اینترنتی در منزل و چگونگی راه‌اندازی آن

ارتباطات در مشاغل اهمیت بالایی دارد. به همین علت هر چه بتوان دامنه این ارتباطات را گسترده‌تر کرد و با دیگران راحت‌تر تعامل داشت، احتمال موفقیت در کسب و کار افزایش می‌یابد. به همین علت اینترنت و بسترهایی که فراهم کرده است، رشد کسب و کارها و درآمدزایی را چندین برابر کرده است. به گونه‌ای که فروش با روش‌های اینترنتی به مراتب بیشتر از فروش سنتی است. این امر سبب شده است تا بتوان درآمد بهتری کسب کرد.

مزایای استفاده از روش‌های کسب و کار اینترنتی در منزل

هنگامی که سراغ راه‌اندازی یک وب ‌سایت می‌روید، می‌توانید در خانه نیز کارهای خودتان را ساماندهی کنید. از این رو بسته به این که در چه زمینه‌ای کار می‌کنید، تمام یا قسمتی از کارهایتان را به خانه خود می‌برید و ممکن است اصلاً نیازی به دفتر کار و هزینه‌هایی از این قبیل نداشته باشید

کسب و کار اینترنتی رایگان نیز زیاد هستند و نیازی نیست برای برخی از این مشاغل سرمایه یا هزینه‌های جانبی چندانی استفاده کرد. به همین علت گرایش به آن‌ها نیز زیاد است.

در کسب و کار اینترنتی رایگان به راحتی می‌توانید یک سایت یا فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید و محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانید، سیستم‌های فروشگاه ساز این کار را برای شما انجام می‌دهند و اکثر افراد خودشان هم می‌توانند فروشگاه خود را دایر کنند و از آن بهره ببرند.

معمولاً استفاده از روش کسب و کار اینترنتی در منزل، این قابلیت را برای شما به وجود می‌آورد که از دیگر افراد خانواده نیز در این راستا کمک بگیرند. به خصوص برای زنان خانه‌دار یکی از بهترین کسب و کارها است.

سایت‌های زیادی را می‌توان راه‌اندازی کرد و کسب و کارهای را به کمک آن بهینه‌تر به سرانجام رساند. از این رو استفاده از این روش برای هر نوع مشاغلی مناسب است.

راه‌اندازی کسب و کارهای اینستاگرامی

در سال‌های اخیر، گرایش مردم جامعه به شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد شده است. به خصوص شبکه‌هایی مانند اینستاگرام، جزو محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که مردم برای ارتباط با همدیگر و درآمدزایی استفاده می‌کنند. در اصل مبنای کسب و کارهای اینستاگرامی، فروش محصولات و تبلیغات است. از این رو برای هر نوع کسب و کاری مناسب نیست.

با توجه به این که افراد زیادی در این شبکه اجتماعی کار می‌کنند و درآمد آن‌ها در برخی موارد بسیار بالاست، داشتن اطلاعات در مورد آن به خصوص برای کسانی که به روش‌های درآمدزایی جدید علاقه دارند، لازم است.

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی جهانی است که امکان ارسال عکس و فیلم را برای شما فراهم می‌کند. از این رو می‌توان در خرید و فروش‌ها به راحتی از آن بهره برد. کاربران زیادی از اقصی نقاط کشور در این شبکه فعال هستند و امکان دنبال کردن یا دنبال شدن از طریق دیگران را هم دارید. کار کردن با اینستاگرام راحت است و نیاز به تخصص یا سواد زیادی ندارد. از این رو افرادی که در این موارد ضعیف هستند، می‌توانند با کسب و کار اینستاگرامی به راحتی درآمد کسب کنند. حتی اگر محصول یا خدماتی برای فروش ندارید، می‌توانید از پتانسیل بازاریابی اینستاگرام بهره ببرید.

برای کسب و کار اینترنتی رایگان و کسب و کار اینستاگرامی هر دو برای درآمدزایی مناسب‌اند؛ ولی هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. با مقایسه این دو روش ایجاد کسب و کار می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری در این زمینه داشته باشید.

کسب و کارهای اینستاگرامی

مقایسه کسب و کار اینستاگرامی و کسب و کار اینترنتی در منزل

حال که با این دو نوع کار آشنا شدید، بهتر است مقایسه‌ای بین آن دو داشته باشیم:

  • کسب و کارهای اینستاگرامی رایگان هستند و برای افرادی که قصد صرفه‌جویی در ابتدای کار خود را دارند، مناسب‌اند. از طرفی اگر خودتان راه‌اندازی سایت و کارهای مربوط به آن را ندانید، باید برای طراحی سایت یا فروشگاه اینترنتی، هزینه پرداخت کنید. همچنین دریافت مجوزهای لازم برای تأسیس فروشگاه اینترنتی و نماد اعتماد الکترونیکی سایت، هزینه‌های اندکی را برایتان به همراه دارند. که این مطله در اینستاگرام وجود ندارد و شما می توانید بدون هیچ گونه سرمایه ای با آموزش اینستاگرام و باکیفیت کردن پیج خود از نظر محتوایی به درآمد بالایی برسید .
  • اگر بخواهید محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی‌تان به فروش برسانید، کاربران این امکان را دارند که محصولات شما را جستجو کنند و موارد مورد نظر خود را زودتر پیدا کنند. در کسب و کار اینستاگرامی و صفحه فروشگاهی شما، این امکان برای کاربران وجود ندارند و باید در بین پست‌های شما به دنبال موارد مورد نظر خود باشند.
  • از دیگر مزایایی که فروشگاه اینترنتی دارد، امکان دسته‌بندی محصولات است که در اینستاگرام این کار را نمی‌توان انجام داد و پست‌ها بر اساس زمان ارسال، به دنبال هم قرار می‌گیرند.
  • اگر سایتتان مشکلی نداشته باشد و محتواهای غیر مجاز در آن قرار ندهید، دغدغه‌هایی مانند فیلتر شدن را نخواهید داشت؛ اما با توجه به سیاست‌های دولت‌های مختلف و کشورها، ممکن است شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام خطراتی مانند فیلترینگ را به همراه داشته باشند.
  • در کسب و کارهای اینستاگرامی، به خصوص در کشور ما که بخشی از قابلیت‌های این شبکه تحریم است، امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد. از این رو افراد باید وجه را به شماره کارت یا حساب فرد واریز کنند یا درب منزل پرداخت را انجام دهند؛ اما در کسب و کار اینترنتی در منزل می‌توان با ایجاد درگاه پرداخت به راحتی امکان پرداخت آنلاین را برای مشتریان فراهم کرد.
  • اگر کسب و کار بزرگی دارید، نمی‌توانید از اینستاگرام برای فروش محصولات خود استفاده کنید، برای ارائه و تبلیغات محصول خود، باید آن‌ها را در پست‌های صفحه خود قرار دهید. به همین علت کسب و کارهای بزرگ نمی‌توانند به راحتی اطلاعات زیادی را در این صفحات وارد کنند. سایت‌های فروشگاهی و کسب و کار اینترنتی در منزل بهترین گزینه برای کسب و کارهای بزرگ است.
  • اگر یک سایت برای فروشگاه خود راه‌اندازی کنید، می‌توانید در آینده آن را توسعه دهید. در اینستاگرام، حداکثر توسعه‌ای که می‌توانید داشته باشید، افزایش فالوورهای خود است و قابلیت‌های خاصی وجود ندارد که از آن‌ها برای بهبود فروشگاهتان بهره ببرید.
  • اگر نیاز دارید اطلاعات محصولات خود را هر چند وقت یک بار به روز کنید، بهتر است سراغ کسب و کار اینترنتی رایگان یا غیر رایگان بروید. در فروشگاه‌های اینترنتی به سرعت می‌توانید بخشی از اطلاعات را اضافه یا کم کنید یا دسته‌بندی محصولات را تغییر دهید. ولی در اینستاگرام کاملاً باید پست قبل را حذف و جدید را اضافه کرد.
  • کسب و کارهای اینترنتی در منزل به کمک فروشگاه‌ها امکان پیگیری دریافت‌ها را از طریق کد رهگیری به مشتری می‌دهند؛ اما در اینستاگرام با توجه به این که این سیستم‌ها فعال نیست، ارتباطات فقط از طریق چت با مشتریان و کارفرما قابل انجام است.آموزش اینستاگرام
این مقاله را حتما بخوانید
سئو کلاه سفید چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی در منزل سایت بهتر است یا اینستاگرام؟

حال ممکن است از خود بپرسید برای کسب و کارتان به کدام یک از این روش‌ها می‌توان اعتماد بیشتری داشت؟ بهتر است بدانید که قبل از شروع یک کسب و کار اینترنتی رایگان یا هزینه بر، باید کسب و کار خودتان را بررسی کنید و آن‌ها را با مزایا و معایب هر یک بسنجید.

ممکن است هیچ محصولی برای فروش نداشته باشید یا بخواهید فقط کار بازاریابی را انجام دهید. در این مواقع بهترین گزینه کسب و کارهای اینستاگرامی است. شما امکان تعامل با افراد زیادی را در این محیط دارید و همین امر سبب می‌شود تا در اسرع وقت بتوانید از فروش محصولات دیگران پورسانت دریافت کنید. همچنین یک کسب و کار اینستاگرامی به شما کمک می‌کند تا به راحتی کار تبلیغات انجام دهید. اگر تعداد فالوورهای خود را زیاد کنید، می‌توانید در هر ماه ده‌ها میلیون از تبلیغ فروشگاه‌های دیگر در صفحه اینستاگرامی تان درآمد کسب کنید.

برخی افراد شرایط کاری دیگری دارند و خودشان محصول یا خدماتی برای فروش دارند، اگر تازه کار هستید و می‌خواهید هزینه‌های جانبی نداشته باشید، بهتر است ابتدا از اینستاگرام شروع کنید. ولی با این حال هنوز هم برای فروش محصولات خود، بهترین گزینه، ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی است. یک کسب و کار اینترنتی در منزل که می‌توانید در اسرع وقت فروش خود را با آن بالا ببرید. اگر یک فروشگاه حرفه‌ای راه‌اندازی کنید، می‌توانید محصولات خود را با اطلاعات و تصاویر مربوط به آن‌ها در سایت فروشگاهی خود قرار دهید. مشتریانی که به سایت شما وارد می‌شوند، با دیدن محصولات امکان خرید و پرداخت به صورت آنلاین را دارند. سپس محصولات را برای مشتریان ارسال کنید.

اگر کسب و کار بزرگ و توسعه یافته‌ای دارید یا می‌خواهید آن را به سرعت ارتقا دهید، استفاده از کسب و کار اینترنتی رایگان و غیر رایگان برایتان بهتر است و می‌توانید حتی در منزل نیز درآمد بالایی کسب کنید. همان‌طور که گفته شد کسب و کار اینستاگرامی برای این موارد مناسب نیستند.

با توجه به مطالبی که عنوان شد، می‌توانید از هر دو روش کسب و کار اینترنتی در منزل بهره ببرید. البته با توجه به نوع مشاغلی که می‌خواهید راه‌اندازی کنید، ممکن است یکی از پلتفرم‌ها برای شما مناسب‌تر باشد.

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه