12 ایده راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

ایده کسب و کار

10 دقیقه زمان مطالعه

ایده های راه اندازی کسب و کار بسیار هیجان انگیز هستند. اما بسیاری از ایده ها به زمان، هزینه و ریسک نیاز دارند.  برخلاف تصور عمومی، در واقع راه های زیادی برای کمک به راه اندازی کسب و کار بدون نیاز به تمرکز روی تدارکات و هزینه های پیش پرداخت وجود دارد که از این طریق میتوانید بیشتر به کار خود بپردازید. در این مقاله 12 ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را به شما معرفی میکنیم.

این ایده های مشاغل کوچک با سرمایه گذاری کم، یک نقطه ورود عالی برای مبتدیان و یا هر کسی که برنامه شلوغی دارد، ایجاد میکند. در عین حال به شما این اجازه را میدهد که بدون نیاز به کنار گذاشتن کار اصلی خود، یک کار جانبی را انتخاب کنید.

شما هنوز هم باید به یک ایده قوی برسید، یک برند بسازید، برای بازاریابی تلاش کنید و خدمات عالی به مشتری ارائه دهید. اما روش هایی وجود دارد که می توانید بسیاری از هزینه های راه اندازی سنتی را کنار بگذارید، مانند موجودی اولیه، انبار و فضای خرده فروشی.

در اینجا لیستی از ایده های تجاری که میتوانید با سرمایه اندک و به تنهایی شروع کنید، وجود دارد:

 

۱۲ ایده کسب و کار با سرمایه کم که میتوانید به عنوان کار جانبی شروع کنید.

 

  • فروش به روش دراپ شیپینگ
  • طراحی و فروش تی شرت های چاپی بر اساس تقاضا
  • کتاب نوشته خودتان را به فروش برسانید
  • محصولات یا دوره های دیجیتال درست کنید
  • پوستر های چاپی و کارت های تبریک چاپی را بر اساس تقاضا بفروشید
  • یک کار خیرخواهانه شروع کنید
  • یک سرویس را بفروشید
  • بوتیک مد آنلاین ایجاد کنید
  • فروش کالاهای دست ساز و خانگی
  • جذب مخاطبانی که بتوانید از طریق آنها درآمد کسب کنید
  • تجارت حیوانات خانگی
  • یک برنامه عضویت ایجاد کنید

 

فروش به روش دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ

درحالی که یک تجارت را اداره میکنید، مدیریت موجودی کالاها تعهد بزرگی است.

دراپ شیپینگ یک کار آسان برای شروع و اولین ایده کسب و کار با سرمایه کم ما است. dropshipping مدلی است که در آن تامین کننده شخص ثالث موجودی کالا را از طرف شما ذخیره کرده و برای مشتریان ارسال میکند. این یکی از بهترین مشاغل برای شروع است زیرا سربار کم، بدون نیاز به کار دستی و مقیاس پذیر است.

شما نیازی به رسیدگی کالاهای خود ندارید فقط باید فروش خود را انجام دهید و سفارشات را به تامین کننده خود منتقل کنید. در واقع، این یکی از ارزان ترین و سریع ترین مشاغل برای راه اندازی و فعالیت است.

 

شما میتوانید محصولات را از یک یا چند تامین کننده در فروشگاه آنلاین شخصی خود در حوزه ای که روی موضوع خاصی تمرکز دارد تهیه کنید، مانند: وسایل مخصوص علاقه مندان به یوگا و یا کاسه آب برای صاحبان سگ. هنگامی که مشتری کالایی را از شما خریداری میکند، سفارش برای تامین کننده ای که از طرف شما انجام میدهد، ارسال میشود. با این حال، شما هنوز مسئول بازاریابی و خدمات مشتریان خود هستید.

 

تامین کنندگان محلی و خارج کشوری وجود دارند که میتوانید با آنها کار کنید، به شرطی که بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید و اعتماد شما را جلب کنند. یک تامین کننده غیر قابل اعتماد تاثیر نامطلوبی در برند شما خواهد داشت.

 

دراپ شیپینگ روشی کم هزینه برای آزمایش تناسب بازار و راه اندازی مشاغل قبل ار سرمایه گذاری روی محصولات اصلی خود است. فقط مطمئن شوید که همیشه یک نمونه برای خود سفارش میدهید تا اطمینان حاصل کنید که تامین کننده شما قابل اعتماد است و کیفیت محصولات برای فروش به مشتریان تان مناسب است.

 

طراحی و فروش تیشرت های چاپی بر اساس تقاضا

فروش آنلاین تیشرت

مدل دیگر کسب و کار با سرمایه کم،  چاپ بر اساس تقاضا، موجودی، حمل و نقل و تحقق آن را در اختیار تامین کننده شخص ثالث قرار میدهد. اما برخلاف ایده dropshipping که در بالا ذکر شد، در اینجا تمرکز بر رو سفارشی کردن محصولات با طرح های خود برای ایجاد محصول نهایی است.

 

تی شرت، کلاه، قاب گوشی، کاپشن، دامن، کیف و سایر موارد به بوم نقاشی خلاقیت شما تبدیل میشوند. شما میتوانید برای توسعه دهندگان شعارهای شوخ طبعی طراحی کنید و یا به مواردی که مربوط به صاحبان گربه ها است بیندیشید. اگر در جامعه ای اشتیاق و غرور وجود داشته باشد، میتوانید یک کسب کار بالقوه با چاپ پیراهن و تی شرت شروع کنید.

حتی اگر خودتان طراح نباشید، میتوانید با استفاده از سایت های مستقل یکی را پیدا کنید تا با بتوانید با او همکاری کنید.

با داشتن خدمات چاپ براساس تقاضا شما به ازای هر محصول پرداخت میکنید، به همین دلیل قیمت پایه در هر واحد گران تر از حالتی است که به صورت عمده سفارش دهید. اما مزیت آن این است که اگر یک تی شرت با طرح خاص به فروش نرسد، شما در واقع هنوز هزینه آن را پرداخت نکرده اید ( اگر آن را به خارج از سازمان سپرده اید، فقط هزینه طرح آن را پرداخت میکنید).

 

فروش کتاب نوشته خودتان

فروش کتاب آنلاین

فروش کتاب هم میتواند یک کسب و کار اینترنتی پول ساز باشد. وقتی به آن فکر میکنید میبینید که کتاب هم نوع دیگری از محصول است. به همین ترتیب شما میتوانید یکی از آنها را برای تامین تقاضای خاص در بازار ایجاد کنید.

کتاب آشپزی، کتاب تصویری، کتاب طنز، کتاب شعر، کتاب عکس، کتاب برای روی میز، رمان و حتی کتاب های الکترونیکی – اگر دانش یا خلاقیتی دارید انواع مختلفی از کتاب ها وجود دارد که میتوانید به بازار بیاورید. گزینه ها بی پایان هستند به همین دلیل یکی از بهترین کسب و کار ها با سرمایه کم برای شروع است.

 

انتشار بر اساس تقاضا در عین کنترل کیفیت و جلوه کتاب، روشی نسبتا ایمن برای آزمایش آن و شروع به کار انتشار است.

 

درحالی که میتوانید هر بار تنها یک کتاب سفارش دهید، هزینه های خرید هنگام خرید عمده به طور طبیعی کاهش میابد. انتشار کتاب خود میتواند روشی عالی برای کسب درآمد از وبلاگی که دارید و یا قصد راه اندازی آن را دارید باشد.

برای راه اندازی سایت فروش کتاب آنلاین مقاله مربوطه را در وبلاگ ژاکت بخوانید.

 

فروش محصولات یا دوره های دیجیتال

محصولات دیجیتالی مانند موسیقی، دوره ها و الگو ها در این لیست ایده های کسب و کار کوچک بی نظیری هستند. برخلاف بقیه موارد آنها محصولات ملموسی نیستند. هزینه های ساخت و حمل و نقل برای نگرانی وجود ندارد، و از این رو این یکی از بهترین راه ها برای شروع کسب و کار با سرمایه کم است.

ترفند این مورد کشف کردن این است که چه چیزی آنقدر مفید است که مردم برای دانلود آن حاضر به پرداخت هزینه باشند؟

این میتواند، بیت های موسقیایی، عکس های لایسنس دار و یا فیلم های آموزشی باشد که به افراد کمک میکند تا مهارت های خود را در یک زمینه خاص بالا ببرند.

اگر استعدادی دارید که میتواند به یک محصول دیجیتال تبدیل شود، به فکر تبدیل آن به یک جریان درآمد جدید باشید.

 

فروش پوستر های چاپی و کارت های تبریک

اگر توانایی هنری دارید یا کار با دوربین را میدانید، میتوانید با استفاده از یک مدل تجاری چاپ بر اساس تقاضا، دیگران را از نظر فیزیکی صاحب یکی از کارهای خود کنید. فقط مطمئن شوید که از حق محتوایی که میخواهید چاپ کنید میتوانید به صورت آزاد درآمد داشته باشید.

اگر قبلا به صورت آنلاین مشغول به کار شده اید، برای مثال اگر یک کاریکاتوریست یا یک عکاس شهری هستید، به طور ویژه ای موقعیت خوبی برای امتحان این ایده تجاری کوچک و کسب و کار با سرمایه کم دارید.

بسته به چاپگری که با آن کار میکنید، میتوانید کارهای خود را به محصولاتی مانند پوستر یا قاب هنری، حتی کارت تبریک تبدیل کنید. تعداد زیادی الگوهای دیجیتالی و مولد های ساختگی  وجود دارند که میتوانید بدون نیاز به چاپ هر مورد و یا عکسبرداری، از آنها استفاده کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
ساخت سایت موزیک و معرفی بهترین قالب های دانلود موزیک

 

یک کار خیرخواهانه شروع کنید

کسب و کار با سرمایه کم

راه اندازی یک سازمان غیر انتفاعی تنها راه موجود برای تامین بودجه برای دنیای بهتر نیست.

داشتن یک ماموریت برای همراهی با یک کار تجاری و کنار گذاشتن مقداری سود برای یک هدف، به کار آفرینان اجتماعی یک فرصت منحصر به فرد میدهد تا ضمن پرداختن به موضوعاتی که بیشتر به آنها توجه دارند، شرکت خود را در بازار جای دهند.

در حالی که بسیاری از شرکت های اجتماعی محصولات اصلی خود را ارائه می دهند، شما میتوانید از ایده های کوچک تجاری که در بالا ذکر شد استفاده کنید و با یک سازمان خیریه شریک شوید یا آن کالای اجتماعی را با دستان خود اجرا کنید، البته به شرطی که در مورد نحوه عملکرد آن شفاف باشید.

 

به عنوان بخشی از بازاریابی خود می توانید، تاثیری که مشتریان شما در حمایت از تجارت شما دارند را به  صورت یک پست وبلاگ به اشتراک بگذارید.

میتوانید برنامه فروش خود را برای اهدای مبلغ مشخصی یا درصدی از فروش تنظیم کنید یا از مشتریان خود بخواهید که در هنگام تسویه حساب کمک مالی خود را اضافه کنند.

 

یک سرویس را بفروشید

 

ارائه سرویس ها و خدمات کاری منفعلانه نیست، اما مطمئنا میتواند راهی سود آور برای به دست آوردن خود اشتغالی باشد. در استفاده از ایده های کوچک تجاری مبتنی بر خدمات، “زمان” بزرگترین سرمایه و موجودی شما است. زمان محدودی در طول روز دارید با این حال این موجب حرکت سریع تر شما در صورتی که مهارت های مورد تقاضا را داشته باشید می شود.

نویسندگان، طراحان، توسعه دهندگان، عکاسان، نظافتچیان منزل، مربیان تناسب اندام و موارد دیگر هم میتوانند کسب و کار هایی با سرمایه کم حول مهارت های خود بسازند.

این یکی از بهترین مشاغل برای شروع است زیرا میتواند با “ایده پردازی” خدمات آنها از طریق کالاهای فیزیکی یا دیجیتال، درآمد اضافی ایجاد کند.

 

به عنوان مثال یک عکاس میتواند هنگام فروش چاپ آنلاین از طریق حساب اینستاگرام خود، به یک رویداد محلی خدمات ارائه دهد. یک نویسنده تبلیغات میتواند یک فایل کشویی نوشتن متن را بفروشد. اتصال تجارت مبتنی بر خدمات شما با محصولات فیزیکی میتواند منبع درآمد دیگری به شما بدهد که ارتباط مستقیمی با زمان شما ندارد.

 

بوتیک مد آنلاین ایجاد کنید.

اگر عاشق مد هستید و سبک خود را به صورت آنلاین به اشتراک میگذارید، میتوانید بوتیک مد آنلاین خود را ایجاد کنید. شما هم نیازی به تبدیل شدن به یک طراح مد را ندارید – میتوانید به سادگی کالاهای سایر فروشندگان را در فروشگاه آنلاین خودتان ارائه دهید (با استفاده از مدل dropshipping که قبلا توضیح دادیم).

 

لباس، کفش، لباس شنا، لوازم جانبی و موارد دیگر – شما میتوانید  نام  تجاری مد خود را بسازید، آنها را در عکس های محصولات خود و پست های رسانه های اجتماعی خود به منظور ایجاد یک مد لباس دنباله دار استفاده کنید.

 

فروش کالاهای دست ساز و خانگی

اگر یک سازنده هستید- خواه صابون، شمع، سس یا ظروف سفالی درست میکنید- در موقعیت بی نظیری برای یافتن یک ایده کسب و کار با سرمایه کم هستید، زیرا تولید و خرید محصول به معنای واقعی کلمه در دست شما است.

 

برخلاف بسیاری از ایده های دیگر در این لیست، شما باید مدیریت حمل و نقل و موجودی کالا را در نظر بگیرید، اما می توانید کار خود را به صورت ساده و به صورت سفارش یا یک دسته کوچک آغاز کنید تا زمانی که شروع به فروش ثابت کنید.

 

در واقع بسیاری از سازندگان کار خود را با مشاغل مستقر در منزل و به صورت نیمه وقت، فروش در شبکه های اجتماعی یا به دوستان و خانواده آغاز کردند و پس از تقاضا برای محصولات خود، به صاحبان مشاغل تمام وقت تبدیل شدند.

فقط مراقب هرگونه مقررات در گروه محصولات خود باشید، مخصوصا در مورد هر چیزی که مشتری بخورد، استنشاق کند و یا روی پوست خود مصرف کند.

 

جذب مخاطبانی که بتوانید از طریق آنها کسب درآمد کنید.

در دنیای ارتباطات امروزی، توانایی جلب توجه دیگران یک مزیت است. این چیزی است که بسیاری از مشاغل حتی مایل به پرداخت هزینه برای آن هستند و چیزی است که بسیاری از سازندگان قادر به تبدیل آن به شغلی با چندین درآمد مالی هستند.

 

با افزایش دنبال کنندگان خود در اینستاگرام، یوتیوب یا یک وبلاگ ( ایده آل ترکیبی از کانال های مختلف)، راه های زیادی برای کسب درآمد از طریق مخاطبان تان خواهید داشت.

رویکرد اولویت با مخاطبان، در ایده کسب و کار کوچک خود به این معنی است که شما کاری طولانی مدت انجام میدهید ( ممکن است ماه ها طول بکشد تا متوجه شوید) اما برای انجام این کار به میلیون ها دنبال کننده احتیاج ندارید – به عنوان مثال، Kat Gaskin یک اینستاگرامر یک محصول ۱۰هزار دلاری را با فقط ۳۰۰۰ دنبال کننده راه اندازی کرد.

 

فروش لوازم حیوانات خانگی

پت شاپ انلاین

صنعت حیوانات خانگی فرصت هایی برای انواع ایده های کوچک تجاری دارد. این یک صنعت ۱۰۰ میلیارد دلاری است، بنابراین باوجود تقاضای تضمین شده کار ساده ای را میتوانید شروع کنید. تجارت حیوانات خانگی شما میتواند مبتنی بر کالا یا خدمات باشد – فروش لوازم جانبی، غذا و اسباب بازی، یا ارائه خدمات نظافت، پیاده روی یا آموزش.

چرا خود را محدود کنید؟ اگر بخواهید، میتوانید تجارت حیوانات خانگی خود را ترکیبی از محصولات و خدمات قرار دهید.

 

یک برنامه عضویت درست کنید

عضویت آنلاین فقط یک ایده تجاری جدید نیست که افرادی که با وجود کرونا مجبور به ماندن در خانه شده اند از آن استفاده کنند. عضویت در اینترنت برای کار آفرینانی که دارای جامعه فعال و درگیر مستقری هستند، ایده آل است. آنها تقریبا مانند یک تجارت مبتنی بر اشتراک کار میکنند – مشتریان در ازای دریافت محصول یا خدمات مجازی، پرداخت های مکرر انجام میدهند.

عضویت برای مدیریت دسترسی اعضا فقط به محتوای وب سایت و حتی برای مشاغل فیزیکی که جلسات هدایت شده ای را به صورت آنلاین ارائه میدهند بسیار مناسب است. استودیو های یوگا، سالن های بدن سازی، باشگاه ها و آموزشگاه های هنری چند نمونه از مشاغلی هستند که میتوانند به راحتی از این مدل تجاری کسب و کار با سرمایه کم استفاده کنند.

کسب و کار با سرمایه کم

از آنجا که فقط مشترکان پرداخت کننده میتوانند از طریق حساب کاربری خود به این محتوا ها دسترسی داشته باشند، شما همچنین میتوانید به جای محتوای قابل بارگیری(دانلود)، پخش مستقیم زنده را هم پشتیبانی کنید.

صرف نظر از مسیری که طی میکنید، محتوای خود را حتما در یک مکان ساکت ضبط کنید تا صدا واضح و بدون حواس پرتی باشد.

همچنین بهتر است از ایمیل مارکتینگ برای مطلع کردن اعضای خود از محتوای جدید استفاده کنید. نامه های الکترونیکی، تیزر های ویدیویی و توصیفات مشتری، روش ها بسیار خوبی برای ایجاد هیجان در رونمایی های جدید است.

اگر میخواهید گزینه های مختلفی برای عضویت خود ارائه دهید، این گزینه ها را ایجاد کنید. با ویرایش هر یک از گزینه ها میتوانید قیمت های مختلفی تنظیم کنید . در صورت نیاز تعداد دفعات موجود را محدود کنید.

امیدواریم این مقاله ایده های جدیدی در زمینه راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم به شما داده باشد. همچنین توصیه می کنیم پیشنهادات ما را برای راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه اولیه نیز مطالعه کنید.

 

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه