چگونه از فرم نظرسنجی از مشتریان برای رشد تجارت خود استفاده کنیم؟

کسب و کار

6 دقیقه زمان مطالعه

دریافت بازخورد مشتری رمز اصلی مخاطب محوری و برآورده کردن نیاز مشتری است. اما وقتی صندوق ورودی مشتریان شما، پر از درخواست نظرسنجی از مشتری و تبلیغات است، چگونه می توانید مشتری ها را وادار کنید که تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارند؟ از نکاتی که در این مقاله بیان می کنیم برای طراحی فرم نظرسنجی از مشتریان خود استفاده کنید. این کار به شما اطلاعاتی می دهد که می توانید از آن برای پیشرفت کار خود استفاده کنید.

  1. در مورد آنچه باید از مشتریان خود بدانید تصمیم بگیرید

اگر می خواهید بدانید نظر مشتریان شما درباره فروشگاه شما چیست، این موضوع بسیار گسترده است. در فرم نظرسنجی از مشتریان روی موضوعات خاصی تمرکز کنید که می خواهید درباره آن ها بیشتر بدانید.

به عنوان مثال، ناشر تجارت و فناوری کوارتز اخیراً از مشترکان خود پرسیده است ، “آیا عضویت در سایت ما را به دوستان خود توصیه می کنید؟ ممنون می شوم که دلیل خود را برای ما بنویسید، لطفا با پر کردن این فرم نظرسنجی دو دقیقه ای به پیشرفت ما کمک کنید. ”

این درخواست روشن می کند که نظرسنجی یک نکته دارد : پیدا کردن اینکه چگونه آن ها می توانند از مشترکان ارجاع بیشتری بگیرند.  و این کار مدت زیادی طول نخواهد کشید.

سوالات شما باید خاص هم باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید بدانید که آیا افزودن روش های جدید پرداخت به فروشگاه شما باعث افزایش فروش می شود یا نه ، فقط از مشتریان خود سوال نکنید که آیا دوست دارند گزینه های پرداخت بیشتری را ببینند یا خیر. منوی کشویی یا تیک جعبه ای را با روش های جدید پرداختی که در نظر دارید قرار دهید یا از شرکت کنندگان نظرسنجی خود بخواهید موارد دلخواه خود را تایپ کنند .

  1. فرم نظرسنجی از مشتریان خود را کوتاه نگه دارید

بازاریاب ها، تبلیغ کنندگان و دانشمندان طول ایده آل را برای یک نظرسنجی بررسی کرده اند و پاسخ هایی را پیدا کرده اند که در همه جا وجود دارد، از هفت دقیقه (حدود 12 سوال) تا 20 دقیقه (که به نظر بیش از حد زیاد می رسد). یک اصل کلی در بین مطالعات مختلف وجود دارد و این است که هرچه یک نظرسنجی طولانی تر باشد، احتمال کمتری برای پایان دادن به یک نظرسنجی توسط مشتریان شما وجود دارد .

تعداد دقیق سوالات در نظرسنجی شما به این بستگی دارد که شما می خواهید به چه نوع از اطلاعاتی دست پیدا کنید، اما با توجه به محدودیت زمانی هفت دقیقه ای که در بالا ذکر شد، پایبند بودن به 12 یا تعداد کمتر سوال در فرم نظرسنجی از مشتریان عاقلانه است. اگر بتوانید تعداد سوالات خود را بسیار کم تر در نظر بگیرید احتمال اینکه مشتریان شما نظر سنجی را تکمیل کنند بیشتر است به عنوان مثال جواب دادن به 3 سوال طرف دار بیشتری نسبت به 5 سوال دارد.

قرار دادن یک نوار پیشرفت می تواند باعث شود افراد قبل از پایان نظرسنجی در میانه راه نظر سنجی شما را ترک نکنند:

نوار پیشرفت در فرم نظرسنجی از مشتریان

یک دلیل دیگر نیز برای کوتاه نگه داشتن نظرسنجی های شما وجود دارد: یک شرکت تحقیقات آماری دریافت که هرچه تعداد سوالات نظرسنجی شما بیشتر باشد، افراد زمان کمتری را به فکر کردن برای پاسخ دادن به آن ها می گذرانند. بنابراین، اگر فرم نظرسنجی از مشتریان شما کوتاه تر باشد، کیفیت داده های جمع آوری شده شما بهتر خواهد بود.

سرانجام، یک نظرسنجی طولانی مدت می تواند این حس را برای مشتریان شما ایجاد کند که برای وقت آن ها ارزش قائل نیستید . خلاصه نگه داشتن آن برای مشتری محترمانه است. بنابراین این کار هم به سود شما و هم مشتریان شما است.

  1. به مشتریان در نظرسنجی ها پاداش دهید

هر کس که به صورت آنلاین و از طریق برنامه ها خرید می کند، فرم های نظرسنجی زیادی را دریافت می کند.

اما برخی از برند ها هستند که تقریباً اکثر افراد همیشه نظرسنجی های آن ها را انجام می دهند. فروشگاه هایی که امتیازات و جوایزی مانند کد تخفیف بعد از انجام نظر سنجی هدیه می دهند  و یا با انجام نظر سنجی برای شما تخفیفی در نظر می گیرند طرف داران بیشتری دارند . و بیشتر افراد مایل هستند که این نوع از نظر سنجی ها را انجام دهند. این نوع نظر سنجی ها باعث می شود مشتری احساس با ارزش بودن داشته باشد.

اگر دادن کارت های هدیه در بودجه شما نمی گنجد، جوایز داخل فروشگاه یا کدهای تخفیف برای نظرسنجی های انجام شده می توانند مشارکت را افزایش دهند.

 

4. نظر سنجی را برای مشتریان خود آسان کنید

پاسخ دادن به نظرسنجی را برای افراد آسان تر کنید. یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار تعبیه نظرسنجی یک سوال در یک ایمیل است.

این مقاله را حتما بخوانید
استارت آپ چیست؟

نظرسنجی در ایمیل یک شرکت خدمات مشتری را می توانید در این شکل ببینید :

نظرسنجی ستاره ای

برای شرکت در فرم نظرسنجی از مشتریان لازم نیست آن ها روی پیوند کلیک کنند، فقط رتبه بندی ستاره ای خود را وارد می کنند. سپس برای چند سوال پیگیری به وب سایت منتقل می شوند و کارشان تمام می شود. اما حتی اگر پس از رسیدن به رتبه بندی ستاره ای، آن را ترک کنند، مدیران فروشگاه آنلاین مهم ترین اطلاعات مربوط به تجربه کاربران را به دست آورده اند.

5. کاری نکنید که نظرسنجی مانند کار یا مدرسه باشد

این یک نمونه از نظر سنجی هایی است که در یکی از فروشگاه های آنلاین از آن استفاده شده است:

فرم های نظرسنجی

فقط دادن 10 از 10 به آن ها کافی نیست. برای بدست آوردن امتیاز پاسخگویی به سوالات بیشتر، باید دلیل رتبه خود را توضیح دهید. با این کار مشتریان شما می توانند دلیل واقعی خود را برای ثبت امتیاز به شما منتقل کنند .

 

به اشتراک گذاری بازخورد مشتری نباید مانند یک کار نوشتاری درجه بندی شده باشد. این کار را ساده انجام دهید و عناصری را که باعث ایجاد استرس می شوند از فرم نظرسنجی از مشتریان حذف کنید.

  1. ابزارهای مناسبی را برای اجرای نظرسنجی های خود انتخاب کنید

اگر خرید های مشتری و ثبت نام از طریق ایمیل با کمپین های مختلف از طریق ایمیل پیگیری می کنید ، می توانید در بازه های از پیش تعیین شده نظرسنجی هایی را به پیام هایی که ارسال می کنید اضافه کنید. شما می توانید برای انجام این کار از افزونه های مربوط به این کار مثل  افزونه های نظر سنجی خودکار یا افزونه نظر سنجی وردپرس استفاده کنید.

برای مواردی که برای شما اهمیت کم تری دارند می توانید یک پیوند ساده در زیر ایمیل مشتری های خود قرار دهید که اگر علاقه به انجام آن داشتند بر روی آن کلیک کنند.

 

آیا به گزینه های بیشتری در انجام نظر سنجی ها خود نیاز دارید؟ ابزاری هایی در این زمینه وجود دارند که برای ایجاد نظرسنجی به عنوان بخشی ایمیل می توان از آن ها استفاده کرد شما می توانید از آن برای جاسازی نظرسنجی های مهم خود در ایمیل ها یا وب سایت خود استفاده کنید .

معمولا این افزونه های فرم ساز امکانات زیادی دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه خود آن را شخصی سازی کنید به عنوان مثال می توانید رنگ دکمه ارسال در هر فرم نظرسنجی از مشتریان  را تغییر دهید و یا ترتیب قرار گیری گزینه ها را تغییر دهید.

برای بررسی مشتریان خود از کدام کانال ها استفاده می کنید؟ این بستگی به نحوه برقراری ارتباط عادی با آن ها دارد. به عنوان مثال، اگر بیشتر خریداران شما با تلفن های همراه خود از فروشگاه شما بازدید می کنند ، ارسال نظرسنجی از طریق ارسال اعلان ها یا استفاده از ربات مسنجر احتمالاً نتیجه بهتری نسبت به ارسال نظرسنجی از طریق ایمیل خواهد داشت.

 

  1. از اطلاعات مشتریان خود استفاده کنید

جمع آوری بازخورد مشتری در اولین قدم کار بسیار خوبی است که شرکت های زیادی از آن استفاده نمی کنند. اما شما نباید در اینجا متوقف شوید . بیش از یک سوم شرکت ها از تمام داده های موجود استفاده نمی کنند و کمتر از 1/5 از داده های مشتری برای ایجاد پیشنهادات بهتر و تجارب خرید استفاده می کنند.

برای تبدیل داده های مشتری خود به اقداماتی که فروشگاه شما را بهبود می بخشد ، یک برنامه بررسی منظم تنظیم کنید تا ببینید نظر سنجی مشتری ها در مورد فروشگاه شما چیست. با گذشت زمان مراقب روندها باشید آیا مشتریان بیشتر از شش ماه پیش از گزینه های درگاه پرداخت آنلاین شما راضی هستند؟ آیا تقاضای بیشتری برای گزینه های تحویل محلی وجود دارد؟

سرانجام ، وقتی بر اساس نظرسنجی های مشتری تغییری ایجاد کردید ، به مشتریان خود در مورد آن اطلاع دهید. شما می توانید در مورد گزینه های جدید رنگی که اضافه کرده اید ، روش های جدید پرداخت در فروشگاه خود یا خدمات جدیدی که مشتریان درخواست کرده اند ، یک کمپین ایجاد کنید. به مشتریان خود نشان دهید که به بازخورد آن ها گوش می کنند و احتمال بیشتری دارد که نظرسنجی های شما را انجام دهند – و دوباره از شما خرید کنند.

امیدواریم شما با خواندن این مقاله متوجه شده باشید که فرم نظرسنجی از مشتریان شما باید به چه شکل باشد و چگونه می توانید از اطلاعات آن ها برای افزایش فروش خود استفاده کنید.

 

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه