کسب درآمد از تولید محتوا

تولید محتوا

6 دقیقه زمان مطالعه

هر کسی که به نوعی با رسانه‌ها در ارتباط باشد، اثر تولید محتوا را می‌بیند. تولید محتوا در کسب و کارها و زندگی انسان به قدری تاثیر گذار است که به هیچ روشی نمی‌توان آن را ندیده گرفت. بیل گیتس سال‌ها پیش در وبلاگ شخصی خود نوشته بود «محتوا پادشاه است» و این جمله در این روز‌ها، بیشتر رنگ حقیقت به خود می‌گیرد. از کسی که چند قرن پیش مشغول نوشتن یک کتاب خطی بوده تا کسی که امروز پست، لایو و استوری در اینستاگرام می‌گذارد، همگی به تولید محتوا مشغول هستند. اما ظاهراً تا زمانی که وب و شبکه‌های اجتماعی اختراع نشده بودند، دغدغه‌ی تولید محتوا آن‌قدر عمومیت پیدا نکرده بود. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا از اهمیت تولید محتوا و کسب درآمد از تولید محتوا بیشتر بگوییم.

 

تولید محتوا چه جایگاهی در کسب و کار‌های فعلی دارد؟

اهمیت تولید محتوا وقتی بیشتر می‌شود که به تاثیر آن در کسب و کارهای امروز فکر کنیم. حتی کسب و کارهای کوچک پرسود هم از اهمیت آن خبر دارند. تمام بازاریابان ارزش محتوای با کیفیت را برای کسب و کار خود درک کرده‌اند و برای تولید محتوا سرمایه گذاری ویژه‌ای می‌کنند. طبق آمار، وب سایت‌هایی که وبلاگ داشته و تولید محتوا می‌کنند، بین 50 تا 60 درصد بازدید بیشتری دارند. همچنین سازمان‌هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، حدود 30 درصد فروش بیشتری دارند که رقم زیاد و قابل توجهی است. این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که ایجاد محتوای مداوم و با کیفیت را برای موفقیت تلاش‌های هرکسی ضروری می‌کند.

محتوا به چند دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شود که ما به توضیح محتوای متنی و تصویری ویدئویی می‌پردازیم.

 

  • محتوای متنی

شناخته‌شده‌ترین نوع محتوا در دنیا، پست متنی است و از بقیه موارد مهم‌تر و کاربردی‌تر است. پست‌های متنی در وبلاگ به صورت کلی در دو دسته‌ی کوتاه و بلند نوشته می‌شوند.. اگر خواننده بداند که مطلبی با وجود طولانی بودنش، ارزشمند است و نیازهایش را رفع می‌کند، تا آخرین جمله مطلب را دنبال می‌کند. معمولا استراتژیست‌های محتوا از محتواهای طولانی برای نوشتن آموزش‌های گام به گام (راهنما) یا نقد و بررسی محصولات و خدمات استفاده می‌کنند.

محتواهای طولانی به افزایش رتبه سایت و سئو سایت کمک زیادی می‌کنند و سئوکارها هم حساب ویژه‌ای روی این نوع محتوا باز کرده‌اند. خوراک اصلی اکثر سایت‌ها محتوای متنی بوده و باقی موارد انواع محتوا می‌تواند نرخ کلیک و بیشتر دیده شدن را بالا ببرد، پس می‌توان نتیجه گرفت که برای بهترین بازخورد، باید بیشترین حد از توان و تعامل را روی این قسمت از سایت گذاشت.

 

 

  • محتوای ویدئویی

ویدئو در تولید محتوا و بازاریابی محتوا، نقش فوق‌العاده پر رنگی دارد. از اینستاگرام گرفته تا لینکدین و توئیتر؛ همه برای افزایش مشارکت از ویدئو استفاده می‌کنند. ویدئو اگر به درستی ساخته و ارائه شود، بهترین راه برای افزایش آگاهی از تبدیل بازدیدکننده و بیننده به مشتری و درگیر کردن مخاطب است.

 

سفارش تولید محتوا

تا اینجا از اهمیت تولید محتوا گفتیم. اگر شما صاحب سایت یا کسب‌وکاری باشید قطعا به فکر سفارش تولید محتوا هستید، اما بهتر این است که بدانید که اگر صاحب کسب و کار هستید یادگرفتن تولید محتوا و گذراندن دوره‌ آموزش محتوانویسی کمک بسیار بزرگی به شما خواهد کرد. شرکت‌ها و تیم‌های تولید محتوایی فراوانی تشکیل شده‌اند که در زمینه‌های فراوانی کار تولید محتوا را، با رعایت اصول نگارشی و سئو برای جذب مخاطب شما انجام می‌دهند. این تیم‌ها، تحت عنوان آژانس تولید محتوا و یا شرکت تولید محتوا مشغول کار هستند که تولید محتوا را از یک فعالیت فردی فراتر برده‌اند و با انجام تخصصی این کار، هزینه تولید محتوا را کاهش داده‌ و سرعت این کار را بیشتر کرده‌اند.

 

برای کسب درآمد از محتوا از چه‌ راه‌هایی می‌توان اقدام کرد؟

اگر شما جز کسانی هستید که محتوا تولید می‌کنند، گزینه‌های فراوانی برای شروع کار خود دارید. رایج‌ترین مکان‌هایی که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند کار پیدا کنند، استخدام در شرکت‌های تولید محتوا، تیم‌های داخلی کسب و کارها و یا تبدیل شدن به یک فریلنسر است. در این دسته‌بندی‌ها، فرصت‌هایی برای طراحی، عکاسی، فیلم‌برداری و نوشتن محتوا پیدا خواهید کرد. مزایا و معایب هرکدام بسته به محل کار شما بسیار متفاوت است، اما آن‌ها ایده خوبی به شما می‌دهند.

این مقاله را حتما بخوانید
13 ایده برای کسب و کار اینترنتی در خانه با درآمد بالا

 

اقدام به کار حضوری

اگر به دنبال کار حضوری در زمینه تولید محتوا هستید، رزومه‌ای از فعالیت‌های تولید محتوای خود ایجاد کرده و آن را به شرکت‌های تولید محتوا ارائه دهید. مزایای کار حضوری، اختصاص زمان مشخصی از روز برای کسب درآمد و همچنین حقوقی مشخص بوده که بسیاری از کارشناسان محتوا به دنبال این ویژگی، اقدام به کار حضوری می‌کنند.

 

کار به صورت پروژه‌ای یا فریلنسری

در دنیای کار و اقتصاد مدرن، شاهد افزایش چشمگیر مشاغلی هستیم که در آن افراد به جای استخدام در یک شرکت، ترجیح می‌دهند به صورت دورکاری و در منزل فعالیت کنند. نویسندگی و تولید محتوا به روش دورکاری، مزایای زیادی نسبت به کارمندی و استخدام تمام وقت دارد و می‌تواند پول ساز باشد، اما در عین حال دارای معایبی نیز هست. بنابراین اگر دست به قلم خوبی دارید، کنجکاو و خلاق هستید و هنوز اول راه تولید محتوایید، می‌توانید دنبال شرکت‌هایی بگردید که نیاز به حضور شما به عنوان کارشناس تولید محتوا ندارند.

از طرفی، بسیاری از شرکت‌ها نیز ترجیح می‌دهند به جای جذب نیرو و استخدام افراد در یک سمت شغلی، برخی از فعالیت‌هایشان را به شرکت‌های دیگر یا افرادی خارج از شرکت (همان فریلنسرها) برون سپاری کنند. سایت ژاکت سرویس نیز یکی از سایت‌هایی بوده که در زمینه استخدام کار تولید محتوا فعالیت می‌کند. ژاکت سرویس، یکی از بزرگترین مرجع استخدام فریلنسر و برونسپاری پروژه در ایران بوده که در آن کارفرمایان می‌توانند برای برون سپاری پروژه‌های دورکاری و آنلاین خود بهترین فریلنسر را انتخاب کنند. فقط کافیست که برای شروع کار خود با این مجموعه ارتباط بگیرید.

 

روند کار کسب درآمد از تولید محتوا به صورت پروژه‌ای و فریلنسری چگونه است؟

کار فریلنسر همان آزادکاری یا کار در منزل است که می تواند برای فریلنسرها درآمد خوبی داشته باشد. افراد با هر تخصص و مهارتی می‌توانند به صورت آزاد به فعالیت مشغول شوند و به صورت پاره وقت یا تمام وقت کار کنند. در حقیقت انتخاب ساعت کاری فریلنسر برعهده خودش است. برای این که در کار فریلنسر موفق شوید، باید دقت بالایی داشته باشید و بتوانید در زمان تعیین شده کارهای خود را انجام دهید.

کار فریلنسری دارای شرایطی است که در ادامه به دو مورد از آن اشاره می‌کنیم:

  • ساعات کار منعطف آزادکار

شرایط کار فریلنسر به گونه‌ای است که می‌تواند خود زمان انجام کار را مشخص کند؛ برخلاف کارمندان که به اجبار ساعاتی از روز را برای کار آن‌ها تعیین می‌کنند. همچنین در صورتی که فریلنسر از همکاری با مشتری راضی نباشد، به راحتی می‌تواند او را رد کند. البته لازم به ذکر است که کسب درآمد بیشتر مستلزم کار بیشتر است. بنابراین برای درآمدزایی بیشتر، بهتر است ساعات زیادی را به کار کردن بپردازد.

  • محیط کاری مستقل

از آنجا که فریلنسینگ به معنای دورکاری است، محیط کار فریلنسر را خود او تعیین می‌کند. به این ترتیب هر شخص می‌تواند با رفتن به سفر یا محیطی که در آن راحت است، به کار کردن نیز بپردازد.

 

در ابتدای این مقاله با اشاره به جمله «محتوا پادشاه است»، از اهمیت تولید محتوا گفتیم. سپس به جایگاه مهم آن در کسب و کار‌های امروزی اشاره کردیم. از آنجا که محتوا گسترش بسیاری داشته و در زمینه‌های فراوانی قابل انجام است، باعث ایجاد زمینه‌های شغلی فراوانی شده که می‌توان به کار حضوری و فریلنسری اشاره کرد. سپس مقداری از شرایط دور‌کاری و فریلنسری گفتیم که می‌توان در شرکت‌هایی مانند ژاکت سرویس شروع به کار نمود.

تولید محتوا برای فریلنسر‌ها فرصت خوبی بوده، زیرا تا حدود بسیاری زمان و مکان کار خود را خودشان تعیین می‌کنند. در انتها هر پرسش و ابهامی که در رابطه با تولید محتوا و کسب درآمد از طریق آن داشتید را بیان کنید تا در اسرع وقت پاسخ دهیم.

محصول پیشنهادی

افزونه محتوای داینامیک برای المنتور | پلاگین Dynamic Content For Elementor

345,000 تومان

73.33%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه مدیریت محتوای ویژگی های ووکامرس و دکان | Fast Attributes

345,000 تومان

84%
علی زارعی

علی زارعی

محصول پیشنهادی

افزونه هوش مصنوعی دستیار تولید محتوا المنتور | AI Assistant for Elementor

345,000 تومان

20%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه