تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا

8 دقیقه زمان مطالعه

اولین جایی که برای مشاوره تخصصی یا پاسخ به سوالات مهم مراجعه می کنید، کجاست؟ احتمالا پاسخ شما گوگل است(یا موتور جستجوی دلخواه شما). گوگل به تنهایی روزانه به بیش از چهار میلیارد سوال جستجو شده پاسخ می دهد.

وقتی سوالی را در نوار جستجو وارد می کنید، لینک هایی که در نتایج جستجوی شما ظاهر می شوند، محتوا هستند. چه بدانید و چه ندانید، روزانه از محتواهای تولید شده زیادی استفاده می کنید.

اگر می خواهید محتوای سایت شما هم توسط افراد زیادی دیده شود، باید در زمینه تولید محتوا بیشتر بدانید و از سایتهای مختلفی که تولید کننده محتوا هستند برای سایت های خود بهترین خدمات تولید محتوا را دریافت کنید تا محتواهایی بهینه در سایت خود داشته باشید . در این مطلب به شما خواهیم گفت تولید محتوا چیست و چه تاثیری در سایت شما دارد؟

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا فرآیند پیدا کردن موضوع برای نوشتن، تصمیم گیری در مورد اینکه محتوا به چه شکلی باشد، مشخص کردن استراتژی محتوا، و سپس تولید آن است.

از آنجا که محتوا می تواند انواع مختلفی داشته باشد (پست وبلاگ، ویدئو، کتاب الکترونیکی، توییت، اینفوگرافیک، تبلیغات، و مواردی دیگر) روند تولید محتوا بسیار پیچیده بوده و همیشه آنطور که به نظر می رسد، ساده نیست. اما انجام خوب آن می تواند واقعاً بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد. در حقیقت، تحقیقات اخیر ثابت می کند که ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت باعث می شود مشتریان 131 درصد بیشتر از کسب و کار شما خرید کنند.

تولید محتوای عالی با یک فرایندِ به خوبی تثبیت شده شروع می شود. ما روند ایجاد محتوا را از ابتدا تا انتها به شما معرفی می کنیم و نشان خواهیم داد که چگونه ایجاد محتوای عالی می تواند به مخاطبین و مشتریان شما در یافتن راه حل و پاسخ برای مشکلات آنها کمک کند. به همین خاطر یکی از آموزش‌های اساسی در حوزه دیجیتال مارکتینگ آموزش محتوانویسی است چرا که از این طریق با کاربران تعامل و ارتباط برقرار خواهیم کرد.

چرا محتوا مهم است؟

هنگام تولید محتوا، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید، مشتریان جدید را به وب سایت خود جذب می کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می کنید.

  • بازاریابی محتوا 3 برابر بیشتر از بازاریابی معمول منجر به بازدید افراد ازسایت شما می شود و 62 درصد هزینه کمتری دارد.
  • 61 درصد از خریدهای اینترنتی نتیجه مستقیم خواندن وبلاگ توسط مشتری است.
  • شرکت هایی که بیش از 16 پست وبلاگ در ماه منتشر می کنند، 3.5 برابر بیشتر از کسانی که چهار پست یا کمتر در ماه ارسال می کنند، ترافیک دریافت می کنند.

درباره اهمیت تولید محتوا بیشتر بخوانید.

محتوای سایت و المان های ارزیابی

مراحل تولید محتوا

تحقیقات سئو

تحقیقات سئو  به شما حجم جستجوی یک عبارت کلیدی خاص را داده و نشان میدهد که آیا صرف زمان برای تولید محتوا بر پایه آن کلمات ارزش دارد؟

یک راه خوب برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی این است که سوالاتی را بنویسید که پرسونا یا همان مشتری خیالی شما ممکن است داشته باشد. سپس، درباره برخی از کلمات کلیدی در مورد این پرس و جو ها تحقیق کنید تا ببینید آیا افراد به اندازه کافی آن کلمات را جستجو می کنند یا خیر. یک قاعده کلی این است که کلمات کلیدی در دسترس را هدف قرار دهید. تلاش برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی بسیار رقابتی با حجم جستجوی بالا وقتی به تازگی وبلاگ نویسی را شروع کرده اید، برای شما چندان خوب نخواهد بود.

قبل از این که جلوتر برویم ، بیایید به یک توضیح مختصردرباره سئو بپردازیم:

یکی از عوامل مهم که به رشد شما در رتبه بندی در موتورهای جستجو کمک می کند، اعتبار دامنه است. شما با استفاده از تعداد سایت هایی که محتوایشان را به محتوای شما لینک می دهند، اعتبار دامنه را به دست می آورید. برای اینکه این اتفاق بیفتد، شما باید یک مجموعه بسیار بزرگ از محتوا داشته باشید که برای استناد به اندازه کافی ارزشمند باشد. این بدان معناست که هرچه مدت زمان بیشتری محتوای با کیفیت بالا بنویسید ، قدرت دامنه شما بیشتر است و برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی که شما را در صفحه اول گوگل قرار می دهد کسب رتبه بالا، راحت تر است.

به چند روش می توانید تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام دهید:

  • از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMRush یا Moz Keyword Explorer استفاده کنید.
  • کلمه کلیدی خود را در یک موتور جستجو تایپ کنید و به لیست پیشنهادی گوگل توجه داشته باشید.
  • بخش جستجوهای مرتبط را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بررسی کنید.

ایده پردازی

ایده های محتوا می توانند از جاهای مختلف، یه عنوان مثال از درون تیم محتوای شما، از مشتریان شما یا از دیگر ذینفعان شرکت شما، و از داده های جدید، یا از چیزی که باعث الهام بخشی برای شما می شود، ناشی شوند.

نخستین مرحله در تولید محتوا، داشتن ایده و پرورش آن است تا محتوا به یک محتوای غنی تبدیل شود. به همین خاطر باید با روش های دستیابی به ایده های محتوایی آشنا شویم.

نوشتن

نکات مثبت در تولید محتوای شما ممکن است فیلم ها یا گرافیک ها یا پادکست ها باشد. برای تمام این موارد، فرایند تولید محتوا از دستورالعمل های تقریباً مشابهی پیروی می کند:

  • برای پرسونا (شخصیت خیالی) خود بنویسید. برای ساختن محتوایی مناسب برای کاربران از صدای آنها یا حتی طنز استفاده کنید.
  • از عناوین، توضیحات متا و سایر تیزرها استفاده کنید تا مخاطبان خود را متقاعد به خواندن مطالب خود کنید. نقاط قوت محتوای خود را درعنوان قرار دهید تا آنها دلیلی برای خواندن محتوای شما داشته باشند.
  • محتوایی منحصر به فرد ایجاد کنید. محتوای خود را به زبان روانی بنویسید.
  • به یک ایده پایبند باشید و از محتوای خود برای تقویت آن استفاده کنید. با نوشتن از محتوایی که به موضوع شما مرتبط نیست، خواننده را گیج نکنید.
  • محتوای شما باید مختصر و واضح باشد. شما می خواهید مخاطبان شما با شما ارتباط برقرار کنند و از محتوای شما استفاده کنند. به همین دلیل شما نباید از محتوای گیج کننده استفاده کنید.
این مقاله را حتما بخوانید
چگونه می توان از محتوای تولید شده توسط کاربر برای توسعه شغل خود استفاده کرد؟

ویرایش

نحوه ویرایش کار خود (یا دیگران) فرایندی وابسته به طرز تفکر شخص است. شما می توانید در حین کار، محتوا را ویرایش کنید، یا می توانید چند روز منتظر بمانید و کار را از دیدی دیگر بررسی کنید.

چند نکته وجود دارد که هنگام اصلاح محتوای خود باید به آنها توجه کنید، مانند نوشتن به صورت روان، جملات کوتاه و فضای خالی زیاد.حتما یک همکار یا مدیرنیز کارشما را مرور کند.

بارگذاری

اکنون که محتوای شما آماده است، باید آن را در مکانی قرار دهید که افراد بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم افزاری است که میزبان محتوای دیجیتالی است  و به شما امکان نمایش محتوا را در وب سایت خود (یا هر جای دیگر وب) می دهد.

از ویژگی های مثبت CMS این است که تمام محتوای شما را با هم در یک مکان ذخیره می کند. بنابراین، به راحتی می توانید در محتوای خود به یک لندینگ پیج  لینک دهید یا یک پیشنهاد برای بازدید محتوا را به ایمیل کاربران ارسال کنید. شما همچنین می توانید نتایج بازدید محتواهایی که برای یک کمپین خاص ایجاد کرده اید را تجزیه و تحلیل کنید. CMS شما را از داشتن یک سیستم بازاریابی محتوا بی نیاز می کند.

انتشار

انتشار محتوا به سادگی کلیک روی یک دکمه است. بنابراین، چرا فقط بخشی از محتوا را انتشار دهیم؟  زیرا انتشار محتوا همیشه به این سادگی نیست. شما می توانید بلافاصله پس از بارگذاری، محتوای خود را منتشر کنید، یا می توانید آن را در زمان مناسب انتشار دهید تا حداکثر تاثیر را داشته باشد.

همچنین، انتشار محتوا باید مطابق با روندها یا رویدادهای مربوط به آن تاریخ باشد. به عنوان مثال، اگر محتوایی در مورد تعطیلات ملی یا رویدادهای جاری ایجاد می کنید ، باید آن را در زمان های خاصی منتشر کنید.

محتوای پرطرفدار

نحوه ایجاد ایده های محتوا

  • از هر فرصتی برای پیدا کردن کلمات کلیدی خود استفاده کنید. ارتباط و مکالمه با مشتریان و مخاطبان می تواند کلمات کلیدی مهم و مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. در این گفتگوها به موضوعاتی بر می خورید که شاید تا پیش از این به آنها فکر نکرده بودید.
  • بررسی بازخورد مشتریان. ممکن است پرسیدن از مشتریان راهی ساده برای به دست آوردن ایده باشد، اما اغلب آنها سوالات بی پاسخی در مورد محصول شما دارند که می توانید به آنها پاسخ دهید. تولید محتوا در مورد آن سوالات، تأثیر مستقیمی بر مشتریان فعلی شما خواهد داشت.
  • خود را جای مخاطبان خود بگذارید. به عنوان یک بازاریاب، اولین مسئولیت شما درک مشتری است. بنابراین، وقتی به دنبال ایده های جدید هستید، به این فکر کنید که مشتری شما چه چیزی را جذاب، جالب یا مفید می داند. سپس بررسی کنید که چگونه این ایده ها می توانند با استراتژی محتوای شما کار کنند.
  • با گروه های بزرگتر در سازمان خود طوفان فکری انجام دهید. دانش کل افراد در سازمان شما ابزاری قدرتمند است که می توانید هنگام ارائه ایده های محتوای جدید از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، تیم پشتیبانی مشتری شما اطلاعات زیادی در مورد مشکلات روزمره مشتریان دارد. تیم فروش شما دانش زیادی در مورد راه حل هایی دارد که مشتریان احتمالی از شما می خواهند یا می خواهند بیشتر در مورد آنها بشنوند. استفاده از گروه های دیگر در سازمان نیز به شناسایی ایده های محتوا کمک می کند تا نیازهای مشتریان را برآورده کنید.
  • درباره محتوای رقبای خود تحقیق کنید. به عنوان یک تولیدکننده محتوا، شما همیشه باید از موضوعاتی که رقبای شناخته شده و شناخته نشده شما می نویسند، آگاه باشید. درک نحوه برخورد رقبای شما با یک موضوع، به شما کمک می کند تا صدا، رویکرد و محتوای برند خود را از آنها متمایز کنید.

پس از اتمام مرحله ایده پردازی و یافتن موضوعی که می خواهید در مورد آن بنویسید، گام بعدی این است که برنامه ریزی کرده و آنچه که قصد تولید آن را دارید، ترسیم کنید.

برنامه ریزی و استراتژی محتوا

شما نمی توانید خانه ای را بدون نقشه یا ساخت مجسمه ای را بدون طرح شروع کنید. بنابراین، نباید بدون برنامه، محتوایی تولید شود. در غیر این صورت، شما ممکن است از هدف خود دور شوید.

استراتژی محتوا شامل همه چیز است، از برند و لحن گرفته تا نحوه تبلیغ محتوای خود و در نهایت استفاده مجدد از آن. بیایید نحوه ایجاد طرح محتوای خود را گام به گام بررسی کنیم.

اهداف محتوای خود را تعیین کنید.

مشابه یک کمپین بازاریابی معمول، استراتژی محتوای شما باید بر اهداف بازاریابی شما متمرکز باشد (که به نوبه خود باید از اهداف شرکت شما نشأت گرفته باشد).

مثالی از این اهداف می تواند جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت شما باشد. نمونه ای از این نوع اهداف، افزایش ترافیک به وبلاگ تا 25 درصد در سه ماهه آینده است.

پس از تعیین این موضوع ، هر محتوایی که تولید می کنید، باید با هدف شما همسو باشد و به نتیجه دلخواه شما کمک کند.

در مجموع  با اهداف خود شروع کنید، سپس محتوای خود را ایجاد کنید.

سخن پایانی

روز انتشار بالاخره فرا می رسد و محتوای خود را در جهان وسیع و گسترده منتشر می کنید. اما فراموش نکنید که سفر تولید محتوا، از ایده تا انتشار، ادامه دارد. یک استراتژی محتوای خوب دارای یک برنامه تبلیغاتی برای قبل و بعد از انتشار است و مثل همیشه، از موفقیت ها و اشتباهات خود درس بگیرید. در اخر می توانید برای تولید محتوای خود اگر زمان و یا تخصص لازم را ندارید از سایت های حرفه ای مانند ژاکت سرویس برای سفارش خدمات تولید محتوا استفاده کیند .

امیدواریم این مطلب به شما برای تولید محتواهای بهتر کمک شایانی کرده باشد. ما منتظر نظرات و ایده های شما درباره ی تولید محتوا در قسمت نظرات هستیم.

محصول پیشنهادی

افزونه محتوای داینامیک برای المنتور | پلاگین Dynamic Content For Elementor

345,000 تومان

73.33%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه مدیریت محتوای ویژگی های ووکامرس و دکان | Fast Attributes

345,000 تومان

84%
علی زارعی

علی زارعی

محصول پیشنهادی

افزونه هوش مصنوعی دستیار تولید محتوا المنتور | AI Assistant for Elementor

345,000 تومان

20%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%
5

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه