Retry
راهنمای طراحی سایت عکاسی

به عنوان یک رسانه بصری، عکس های شما باید دیده شوند و برای این کار هم هیچ روشی بهتر از داشتن یک سایت جذاب و زیبا وجود ندارد. با این وجود راه اندازی سایت عکاسی کار خیلی سختی است، اما نگران نباشید. با انجام دادن چند کار ساده به راحتی می توانید یک سایت زیبا برای خودتان راه اندازی کنید و از آن لذت ببرید. در صورت تمایل می توانید برای سفارش طرحی سایت به سایت های معتبر وردپرسی مراجعه کنید تا با خیال راحت بدون هیچ دردسری سایت وردپرسی خود را طراحی کنید.

طراحی سایت عکاسی چگونه است؟

برای انجام این کار ما پلتفرم وردپرس را پیشنهاد می کنیم. وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای دنیاست و پس از راه اندازی، می توانید به راحتی از آن برای کسب درآمد یا بازدیدکننده استفاده کنید. در این مطلب ما به شما آموزش می دهیم که چطور می توانید یک سایت عکاسی زیبا طراحی سایت کنید. با خواندن این مقاله شما می توانید به راحتی سایت خودتان را راه اندازی نمایید و شروع به کسب درآمد کنید.

صفحه اول سایت عکاسی

مراحل طراحی سایت عکاسی

قدم اول: انتخاب نام دامنه و هاست

قبل از هر چیز شما باید برای سایت خودتان یک نام دامنه یا آدرس انتخاب کنید. انتخاب نام دامنه مناسب هم نوعی هنر است. پس از انتخاب دامنه، می توانید از وبسایت هایی مانند Whois.net یا سایت های ارائه دهنده دامنه ایرانی وضعیت باز بودن دامنه را بررسی کنید. در صورتی که دامنه قبلا توسط فرد دیگری ثبت شده باشد، امکان ثبت آن برای شما وجود ندارد. آموزش ثبت دامنه ir را مطالعه کنید.

پس از اینکه نام دامنه را انتخاب و ثبت کردید، باید برای سایت خودتان یک هاست تهیه کنید. هاست به فضایی گفته می شود که فایل های سایت شما روی آن قرار می گیرد و کاربران می توانند به آن دسترسی داشته باشند. در این زمینه گزینه های متعددی برای انتخاب در اختیار شما قرار می گیرد، اما مهم ترین آن ها این است که هاست موردنظر از وردپرس پشتیبانی کند و قابلیت هایی که برای شما مهم است را هم داشته باشد. پس از انتخاب هاست و پلن موردنظر، باید پلتفرم انتخابی خودتان، یعنی وردپرس را روی آن نصب کنید. راهنمای انتخاب هاست مناسب برای وردپرس می تواند به شما کمک کند.

قدم دوم: نصب وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) متن باز است که در حال حاضر بیش از ۲۶٪ سایت های دنیا از آن استفاده می کنند. اکثر هاست های دنیا از این سیستم مدیریت محتوا پشتیبانی می کنند و کار با آن هم خیلی آسان است. همچنین تعداد زیادی برنامه نویس و طراح سایت آشنایی کاملی با این پلتفرم دارند و در صورت نیاز می توانید از آن ها برای برطرف کردن مشکلات خودتان کمک بگیرید.

با وجود اینکه می توانید وردپرس را به صورت دستی هم نصب کنید، اما خیلی از ارائه دهنده های هاستینگ امکان نصب خودکار آن را هم برای شما فراهم کرده اند. البته روش این کار در هاست های مختلف متفاوت است و به همین خاطر در صورت نیاز بهتر است با پشتیبانی سایت خودتان تماس بگیرید و از آن ها درخواست کنید که این کار را برای شما انجام دهند.

مرحله بعدی پس از نصب وردپرس، طراحی سایت عکاسی است. حتما آموزش وردپرس ژاکت را مطالعه کنید.

سفارش طراحی سایت عکاسی

قدم سوم: انتخاب قالب مناسب

به صورت کلی طراحی سایت شما به دو عنصر قالب و پلاگین بستگی دارد. قالب چیزی است که طراحی کلی سایت شما را تعیین خواهد کرد و بسته به هدفی که دارند در دسته بندی های مختلفی مثل قالب وبلاگی، قالب فروشگاهی، قالب شرکتی و البته قالب عکاسی قرار می گیرند.

با اینکه سبک کلی قالب سایت شما به نیازها و سبک کاری شما بستگی دارد، اما چند موضوع مهم وجود دارد که همیشه باید مدنظر قرار دهید:

  1. برای اینکه طراحی سایت شما با برندتان همراستا باشد، باید توجه ویژه ای به فونت ها و رنگ هایی که در آن استفاده می کنید، داشته باشید.
  2. قالب انتخابی باید تا جای ممکن انعطاف پذیر باشد. در این صورت می توانید تا جای ممکن سایت خودتان را به صورت منحصر به فردتری طراحی کنید.
  3. اگر در سایت خودتان قابلیت هایی را در راستای سبک کاری خودتان بگنجانید، باعث تقویت تجربه کاربری خواهید شد.

برای انتخاب قالب سایت شما گزینه های متعددی در اختیار خواهید داشت. برای مثال اگر به دنبال قالب های رایگان هستید، می توانید از قالب های خود WordPress استفاده کنید. در این بخش هزاران قالب رایگان در دسته بندی های مختلف وجود دارد و شما می توانید هر کدام از آن ها را انتخاب کنید.

با این وجود با خرید قالب های حرفه ای وردپرس از مارکت پلیس هایی مثل ژاکت می توانید از قابلیت های متنوع و پشتیبانی حرفه ای این پلتفرم بهره مند شوید و نتیجه نهایی نیز دلپذیرتر خواهد بود.

نصب قالب وردپرس نیز به اندازه راه اندازی خود وردپرس راحت است و کاملا در بخش داشبورد انجام می شود. همچنین می توانید از آموزش هایی که در سایت ژاکت برای این منظور قرار گرفته است، استفاده کنید و یا از طراح قالب بخواهید که آن را برای شما نصب کند.

همه اینها را می توانید در آموزش طراحی سایت با وردپرس بخوانید.

نمونه سایت عکاسی

قدم چهارم: نصب یک پلاگین گالری مناسب

پلاگین ها بخش مهمی از اکوسیستم وردپرس هستند. با اینکه لازم نیست حتما از پلاگین وردپرس استفاده کنید، اما نصب کردن برخی از آن ها قابلیت های متنوع دیگری را به وبسایت شما اضافه می کند. همچنین برای برخی سایت ها داشتن پلاگین های خاص ضروری است.

مانند قالب، پلاگین هایی هم که شما نصب می کنید بسته به نیازها و هدف سایتتان متفاوت هستند. از طریق بخش افزونه های داشبورد وردپرس هم می توانید به تعداد زیادی افزونه رایگان دسترسی داشته باشید. برای استفاده از افزونه های پولی هم می توانید از سایت ژاکت استفاده کنید. آموزش گام به گام نصب افزونه را نیز در ژاکت بخوانید.

برای راه اندازی یک سایت عکاسی زیبا به افزونه گالری عکس نیاز خواهید داشت. با استفاده از این افزونه می توانید عکس های خودتان را مستقیما روی سایت به نمایش بگذارید و با استفاده از پنلی که در اختیار شما قرار می گیرد، ظاهر آن را شخصی سازی کنید.

یکی از افزونه هایی که می توانید برای این کار از آن استفاده کنید، افزونه Jetpack است. جت پک علاوه بر قابلیت های متنوعی که دارد، دارای دو ماژول Tiled Galleries  و Gallery Widget هم هست که برای طراحی گالری عکس آنلاین کاربرد دارند.

قدم پنجم: فروش عکس های خودتان روی سایت

تا به اینجای کار می توانید عکس های خودتان را در سطح اینترنت به نمایش بگذاید و تقریبا کارتان تمام است. البته یک قدم دیگر هم وجود دارد که ضروری نیست، اما در صورت انجام آن می توانید یک امتیاز مثبت نسبت به دیگر رقبا داشته باشید و آن فروش عکس های خودتان به صورت آنلاین است. برخی از مزایای این کار به شرح زیر هستند:

  1. کنترل زیادی روی نحوه ارائه کارهای خودتان خواهید داشت
  2. نیازی نیست برای فروش عکس های خودتان کارمزد بپردازید
  3. می توانید به صورت مستقیم با مشتری های خودتان در ارتباط باشید.

قبلا فروش فایل روی سایت کار خیلی سختی بود، اما امروزه می توانید با استفاده از پلاگین های متنوعی که برای این کار طراحی شده اند، به راحتی عکس های خودتان را روی سایت خودتان بفروشید.

سایت عکاسی

سخن نهایی

اولین نکته برای داشتن یک سایت عکاسی، طراحی زیبای آن است. با وجود اینکه طراحی سایت ممکن است کار خیلی سختی باشد، اما در این مقاله ما به شما یاد دادیم که چطور در ۵ مرحله ساده می توانید سایت خودتان را راه اندازی کنید. در صورتی که نکات دیگری وجود دارد که در این مقاله گنجانده نشده، از طریق بخش نظرات به ما اطلاع دهید تا به مقاله اضافه کنیم.

دسته بندی: سئو , سایت , طراحی سایت

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *