تولید لید موبایل: 13 راه برای تولید سرنخ های بیشتر

کسب و کار

8 دقیقه زمان مطالعه

همانطور که می دانید تولید لید موبایل می تواند میلیون ها فروش برای شما به همراه داشته باشد زیرا حدود 70% کاربران را افرادی تشکیل می دهند که برای بازدید از وب سایت شما از موبایل و تلفن همراه خود استفاده می کنند. بنابراین اگر نرخ ثبت نام از طریق ایمیل در سایت شما در دستگاه های تلفن همراه بسیار کم می باشد، بدون شک شما مخاطبان زیادی را از دست داده اید.

برای افزایش و یا تولید سرنخ تلفن همراه شما نیاز دارید که استراتژی لید جنریشن خود را بهبود ببخشید. ما در این مقاله نکات مهمی را برای دریافت لید بیشتر از دستگاه های تلفن همراه به شما ارائه خواهیم داد تا بتوانید با استفاده از آن ها تعداد لیدها و مخاطبان خود را که از تلفن همراه استفاده می کنند ارتقا دهید.

 

راه هایی برای دستیابی به سرنخ های بیشتر

از آنجا که این روزها تولید لید موبایل بسیار مهم است، ما این لیست عالی از بهترین راه ها برای دریافت سرنخ های بیشتر از موبایل را ارائه داده ایم.

  1. ازبازاریابی پیام کوتاه استفاده کنید و کاربران را از پیشنهادات شگفت انگیز خود مطلع کنید.

تولید سرنخ با پیام کوتاه

یک استراتژی عالی تولید لید برای تلفن همراه این است که از بازاریابی پیام کوتاه یا sms استفاده کنید. بازاریابی از طریق پیام کوتاه شامل ارسال پیشنهادات و یا اعلان های تبلیغاتی به مشتریان می باشد و بسیار سود مند و کاربردی می باشد. ارسال پیام های متنی مشتریان را تشویق می کند که دوباره به وب سایت شما بازگردند و این موضوع ان ها را ترغیب می کند تا محصولات شما را به راحتی و از طریق دستگاه های تلفن همراه خود خریداری کنند.

  1. از سرعت وب سایت خود مطمئن شوید.

در حالت کلی تمامی افراد از وب سایت های کند احساس نارضایتی دارند و این موضوع به خصوص برای کاربران تلفن همراه بسیار طاقت فرسا است. بنابراین اگر سرعت وب سایت شما کم باشد، تولید سرنخ های شما به شدت کاهش می یابد. حتی یک ثانیه کمتر منتظر ماندن نیز می تواند تفاوت اساسی برای شما ایجاد کند. سرعت بارگذاری وب سایت خود را با تلفن همراه خود و با استفاده از ابزار های تست سرعت سایت بسنجید و در صورت لزوم آن را ارتقا دهید.

  1. قالب انتخابی برای وب سایتتان را بررسی کنید.

قالب وردپرسدر موبایل، فضای صفحه یک چیز ارزشمند است و باید در پروسه ی طراحی وب سایت در نظر گرفته شود. بنابراین ارائه دادن حجم زیادی از محتوا به صورت نامرتب و ناخوانا مشتریان بالقوه شما را به راحتی کاهش داده و به تلاش های تولید لید تلفن همراه شما آسیب می رساند.

سعی کنید طرح های پیچیده ای با انیمیشن های پر زرق و برق نداشته باشید و در صورت امکان یک قالب وردپرس مینیمال و ساده و در عین حال زیبا را انتخاب کنید. با استفاده از تم های برتر وردپرس اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای مرورگرهای تلفن همراه که انتظار وب سایت های پر سرعت را دارند بهینه شده است. در این قسمت برخی از قالب های مناسب برای شما آورده شده است:

 

  1. از پنجره های پاپ آپ برای تولید سرنخ بازاریابی استفاده کنید.

حتی در موبایل، پنجره های بازشو ایمیل برای رشد لیست ایمیل شما بسیار مفید هستند. بنابراین اگر از پنجره های بازشو استفاده نمی کنید و کاربران تلفن همراه را هدف قرار نمی دهید، یک روش آسان و موثر برای لید جنریشن تلفن همراه و افزودن مشترکان جدید به لیست های بازاریابی ایمیل خود را از دست داده اید. پاپ آپ های سازگار با موبایل نینجا پاپ آپ را بررسی کنید و در صورت تمایل از آن ها استفاده کنید. آن ها فوق العاده عمل می کنند و به افزایش نرخ تبدیل فرم تلفن همراه و لید کمک می کنند.

 

  1. سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

اگر می خواهید تولید لید تلفن همراه را در وب سایت خود افزایش دهید ، باید بر بهینه سازی نتایج موتورهای جستجو تمرکز زیادی داشته باشد. برای بهینه سازی سایت خود کارهای زیادی وجود دارد که می انجام دهید و مواردی مانند سئو محلی را بررسی کنید و سعی کنید آن ها را بهبود ببخشید. درصورتی که کسب و کار شما شامل محصولات فیزیکی باشد ، سئو محلی از اهمیت ویژه ای در lead generation برخوردار خواهد بود.

 

  1. از تبلیغات کلیکی استفاده کنید.

بهتر است که کمپین های PPC را برای بهبود تولید لید موبایل امتحان کنید زیرا طبق آمار بدست آمده کاربران موبایل می توانند بیشتر از 3 بار روی تبلیغات پردرآمد کلیک کنند و این تعداد برای کاربران دسک تاپ بسیار کمتر می باشد. پرداخت به ازای هر کلیک به عنوان یک مثال برای تولید سرنخ موبایل می باشد. حتی می توانید مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید و سپس میزان بازگشت سرمایه کمپین های خود را افزایش دهید. از این طریق می توانید نتایج بسیار سودمندی را برای خودتان رقم بزنید.

  1. از فرم های ریسپانسیو استفاده کنید.

فرم های ریسپانسیو

برای بهینه سازی تولید لید موبایل خود ، باید فرم خود را واکنش گرا و ریسپانسیو کنید. فرم های ریسپانسیو بدون در نظر گرفتن سایز نمایشگر و …، به صورت خودکار کاملاً با صفحه بازدید کننده ها سازگار می شوند. این بدان معنی است که فرم های واکنش گرا چه در بازدید از رایانه رومیزی، لپ تاپ، تبلت یا تلفن هوشمند همیشه خوب به نظر می رسند.

  1. سیستم بازاریابی خود را خودکار کنید.

هنگامی که شخصی فرم شما را در تلفن همراه و یا هرجای دیگر پر کرد ، باید مطمئن شوید که به طور مناسب از آن شخص پشتیبانی کرده و پیگیر آن خواهید بود. همچنین از مواردی مانند بازاریابی از طریق ایمیل و متصل بودن  نرم افزار CRM  اطمینان حاصل کنید. همچنین شما باید برای تولید لید موبایل کارهای جالبی مانند تقسیم بندی آگهی های تلفن همراه خود انجام دهید و تنها برای مخاطبان هدف خود یک ایمیل ویژه برای کمپین های خود ارسال کنید. برای این کار می توانید از سرویس ایمیل مارکتینگ میلستر استفاده کنید.

  1. نرخ تبدیل فرم تلفن همراه خود و عملکرد آن ها بررسی کنید.

بهبود نرخ تبدیل با لید جنریشنپیگیری تبدیل فرم بسیار مهم است زیرا به شما نشان می دهد چه چیزی برای مخاطبان تلفن همراه شما بهتر است. راه آسان برای ردیابی تبدیل فرم وردپرس خود استفاده از آنالیتیفای است .  افزونه آنالیتیفای بهترین افزونه Google Analytics وردپرس است که به راحتی گوگل انالیتیکس را در سایت شما راه اندازی می کند و با آن سازگار می باشد.

این مقاله را حتما بخوانید
ورود (لاگین) بدون رمز عبور و یا Passwordless login چیست؟

با افزودن فرم های آن ، می توانید گزینه ی ردیابی بازدیدها ، ارسال ها و نرخ تبدیل فرم خود را فعال کنید. سپس ، می توانید نرخ تبدیل مخاطبان خود از طریق تلفن همراه و دسک تاپ را با یکدیگر مقایسه کنید و آنچه را که برای لید جنریشن بهتر است را کشف کرده و تجزیه و تحلیل کنید.

 

  1. دکمه های CTA را ایجاد کنید.

ایجاد دکمه های Call to Action (CTA) در وب سایت شما می تواند ابزاری قدرتمند در تولید لید موبایل باشد. در واقع این دکمه های فراخوان عمل باید پررنگ و بسیار واضح باشند و بازدید کننده های سایت را ترغیب به اقدام و عمل به کار موردنظر شما می کند. این دکمه ها همچنین به اندازه ای هستند که هر کسی می تواند به راحتی بر روی آن ها کلیک کند و در حالت کلی باعث می شود که فرم شما عملکرد بهتری داشته باشد.

بعلاوه ، متن روی دکمه CTA بسیار مهم می باشد. این متن نباید خیلی طولانی باشد و باید مفهوم واضحی داشته باشند. دکمه های CTA در تولید لید موبایل عملکرد بسیار مناسب و خوبی دارند. با این حال، شما باید عملکرد آن ها در دستگاه های کوچکتر را نیز بررسی کنید. در ادامه بهترین روش ها برای ایجاد دکمه CTA تلفن همراه بهتر برای شما آورده ایم:

  • متن روی دکمه CTA را خیلی طولانی نکنید زیرا ممکن است در صفحه های کوچک به هم ریخته، بریده بریده شده و یا بی نظم باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که متن دکمه CTA واضح و خوانا است و از بقیه فرم های تلفن همراه متفاوت است.
  • برای این دکمه سعی کنید از کلمات قدرتمند برای ترغیب کاربران به انجام دادن آن عمل استفاده کنید.

 

  1. امکان تماس های تلفنی را در سایت خود ایجاد کنید.

تولید لید موبایلافزودن شماره تلفن خود به عنوان جایگزین دکمه CTA راهی عالی برای جذب بازدیدکنندگان و لید جنریشن در وب سایت شماست. با افزودن شماره تلفن خود به عنوان CTA ، می توانید روشی راحت را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید تا بتوانند به آسانی با شما ارتباط برقرار کنند. مطمئن شوید که شماره تلفن شما قابل کلیک کردن است تا بازدیدکنندگان شما بتوانند به سرعت از طریق یک تماس تلفنی با شما ارتباط برقرار کنند.

همچنین برای ایجاد تلفن همراه خود که قابلیت کلیک کردن را دارند می توانید از افزونه رایگان WP Call Button استفاده کنید. این ابزار دارای رابط کاربری آسان است و به راحتی می توانید از ان در سایت خود برای تولید سرنخ بازاریابی استفاده کنید.

  1. تعداد فیلدهای یک فرم را کمتر کنید.

اگر می خواهید نرخ ثبت نام خود را افزایش دهید ، استفاده از فرم های با فیلد های زیاد و طولانی توصیه نمی شود. این امر به ویژه در مورد تبدیل های موبایل بیشتر صدق می کند. همانطور که گفته شد، در برخی موارد، ممکن است بخواهید از یک فرم طولانی استفاده کنید. به عنوان مثال، هنگامی که سعی می کنید به جای جمع آوری اطلاعات دموگرافیک می خواهید اطلاعات بسیار بیشتری را بدست آورید. هرچه فرم طولانی تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد قبل از تکمیل آن را پر کنند. اگر پر کردن فرم برای مدت زیادی طول بکشد ، تولید لید بسیار دشوار خواهد بود. برای ساخت فرم های خود استفاده از افزونه گرویتی فرمز را به شما پیشنهاد می کنیم.

  1. از فرم های که تک ستونی هستند و عمودی می باشند استفاده کنید.

فرم های موبایل در تولید لید موبایلبرای بازدیدکنندگانی که از موبایل استفاده می کنند پیمایش و پر کردن فرم های افقی بسیار دشوار می باشد. بنابراین توصیه می شود که از طرح ها و فرم های چند ستونی برای دستگاه های تلفن همراه استفاده نکنید. بهترین روش تولید لید موبایل این است که به یک طرح تک ستونی پایبند باشید و از آن استفاده کنید.

البته ممکن است که شما بخواهید از یک طرح چند ستونی برای نسخه ی دسک تاپ استفاده کنید ، به خصوص هنگامی که از فرم طولانی تری استفاده می کنید. طرح های چند ستونی به شما کمک می کنند تا از ارتفاع کلی فرم خود کاسته و از این طریق کاری کنید که کوتاهتر به نظر برسد و در نتیجه باعث افزایش نرخ تبدیل در رایانه ها می شود.

بنابراین با گرویتی فرمز می توانید فرمی را تنظیم کنید که در طرح چند ستونی برای دسک تاپ نمایش داده شود و در دستگاه های تلفن همراه به یک فرم تک ستونی تبدیل شود. برای تبدیل فرم چند ستونی خود به یک ستون برای کاربران تلفن همراه خود ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلاس CSS wpforms-mobile-full را به قسمت CSS Classs در قسمت ” تنظیمات پیشرفته ” این افزونه اضافه کنید .

 

امیدواریم که این لیست از نکات تولید لید موبایل برای ثبت نام در خبرنامه و مثال هایی را  که با هم جمع کرده ایم  را بررسی کرده و استفاده کنید و بتوانید لید جنریشن را در سایت خود به مرحله جدیدی ببرید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه