Retry
کسب و کار ها در دوران کرونا

با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا (COVID-19) ، سختی ها و مشکلات زیادی به ویژه برای صاحبان مشاغل کوچک ، در جهان وجود دارد. بسیاری از مشاغل کوچک مجبور به سازگاری و ایجاد تغییرات اساسی می شوند تا بتوانند در بازار کار باقی بمانند و به کارشان ادامه دهند، پس داشتن یک راهنمای کسب و کار ها در دوران کرونا لازم است.

در این اوضاع و شرایط سخت ، جهان غیرقابل کنترل به نظر می رسد. به همین دلیل است که برای صاحبان مشاغل کوچک  بسیار مهم است که بر کنترل اوضاع تمرکز کنند . زیرا با داشتن ایده های کسب و کار در دوران شیوع کرونا در این شرایط خاص دوام خواهند آورد و رشد خواهند کرد.

در این مقاله بهترین ابزارها ، آموزش ها و منابع وردپرس را برای دوام کسب و کار در کرونا به اشتراک می گذاریم که می توانند به شما کمک کنند تا با تغییرات سازگار شوید، جریان کاری خود را هموار کنید و حتی تجارت خود را توسعه دهید.

ما قصد داریم این مقاله را به دو بخش تقسیم کنیم. قسمت اول مربوط به صاحبان مشاغل کوچک است که به دنبال روش های کار کردن در دوران کرونا از راه دور و یا ایجاد حضور دیجیتالی برای رشد آنلاین هستند.

قسمت دوم مربوط به صاحبان مشاغل کوچک است که به دنبال ایده های جانبی برای تأمین درآمد اصلی خود هستند. قسمت دوم برای هر کسی (از جمله دانشجویان) مفید است.

 

ابزار هایی برای کمک به حضور دیجیتال کسب و کار ها در دوران کرونا

در این بخش ، لیستی از ابزارهایی را معرفی میکنیم که برای ساده سازی گردش کار و سایر فرآیندهای کاری به منظور بهبود حضور دیجیتال در دوران کرونا  استفاده می شوند.

برای داشتن بهترین کسب و کار ها در دوران کرونا نیازی به استفاده از همه این ابزارها نیست ، بنابراین لطفاً فقط آنچه را که برای صنعت ، تجارت و کاربری خاص خود نیاز دارید انتخاب کنید.

ایده کسب و کار در کرونا

سازنده وب سایت برای مشاغل

اگر دنبال راهی برای حضور آنلاین کسب و کار در دوران کرونا هستید ، ابتدا باید به فکر راه اندازی یک وبسایت باشید. این یک ایده برای

ما همه ی راه های محبوب را آزمایش کرده ایم و می توانیم با اطمینان می توانم بگوییم که وردپرس بهترین راه است. با توجه به قدرت وردپرس، 35٪ از کل وب سایت های موجود در اینترنت نیز با ما هم نظر هستند.

با وردپرس می توانید هر نوع وب سایتی را از سایت های تجاری ساده گرفته تا فروشگاه های آنلاین ، وب سایت رستوران ، سایت های آموزشی و غیره ایجاد کنید.

بهترین بخش در مورد وردپرس این است که تعداد زیادی قالب رایگان دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. اما اگر امکانات کامل تری را می خوهید، پیشنهاد می کنیم از قالب های ژاکت استفاده کنید که دارای پشتیبانی تضمین شده هستند.

هنگامی که وب سایت شما فعال شد هم میتوانید از بهترین ابزار های سئو وردپرس برای رشد بازدید وب سایت خود استفاده کنید.

 

سرویس های تلفن کاری

سرویس های تلفن برای مشاغل وجود دارند که یک برنامه تلفن همراه و دسکتاپ دارند که به اعضای مختلف تیم کاری کسب و کار در دوران کرونا امکان می دهند تماس مشتری را بدون نیاز به اشتراک گذاری شماره تلفن همراه خود ، دریافت کنند.

این برنامه ها با قابلیت های قدرتمند دیگری مانند شناسه تماس گیرنده ، انتقال تماس ، مسیریابی ، تبریک سفارشی ، تجزیه و تحلیل تماس ، CRM مشتری ، گفتگوی زنده و موارد دیگر ارائه می شوند. اساساً این یک بستر، ارتباطی واحد است که به شما امکان می دهد بتوانید هرجایی که هستید کار کنید.

 

گروه تجاری قابل اعتماد / چت تیمی

 

وقتی برای بازگشت کسب و کار ها در دوران کرونا ، با تیم های از راه دور کار میکنید ، ارتباط برایتان مانند اکسیژن ضروری است بنابراین باید یک نرم افزار چت تیمی قابل اعتماد داشته باشید. ابزار هایی مانند Microsoft Teams و Slack برای این کار مناسب هستند.

Slack  برای حداکثر 10000 پیام رایگان است. Microsoft Teams برای همه رایگان است و حتی با حساب های Office365 ویژگی های بیشتری به شما می دهند که بسیار خوب است زیرا در دراز مدت در هزینه های شما صرفه جویی می شود.

تماس های کنفرانسی آنلاین (جلسات گروهی)

کسب و کار در کرونا

هنگام تماس کنفرانسی آنلاین ، کیفیت تماس اولویت شماره یک  است.

اگر فقط کنفرانس صوتی انجام می دهید ، Nextiva برایتان عالی است. هر کس می تواند با تلفن خود شماره گیری کند یا با استفاده از برنامه Nextiva وصل شود.

اما اگر برای هماهنگی کار ها در دوران کرونا از کنفرانس ویدیویی استفاده میکنید، توصیه می کنیم از zoom یا اسکایپ استفاده کنید.

هر دو برنامه از دسکتاپ و موبایل پشتیبانی میکنند. همچنین در صورت عدم کیفیت اتصال اینترنت ، افراد می توانند از طریق تلفن خود شماره گیری کنند.

نسخه رایگان Zoom خوب است ، اما تماس های شما را به 40 دقیقه محدود می کند. اما اگر یک گزینه کاملا رایگان می خواهید ، می توانید از Skype استفاده کنید.

سرویس ایمیل انبوه برای تماس با مشتریان

در این شرایط سخت برای کسب و کار ها در دوران کرونا، شما باید در ارتباط مداوم با مشتریان خود باشید. آنها را در مورد نحوه سرویس دهی، پیشنهادات ویژه ای که در دست اجرا دارید و حتی اینکه چگونه می توانند به شما کمک کنند ، مطلع کنید.

آسانترین راه برای این کار، ارسال ایمیل انبوه با استفاده از سرویس های بازاریابی ایمیلی مانند میلرلایت، میل چیمپ، Constant Contact یا SendinBlue است.

نکته جالب در مورد این سرویس ها این است که به شما امکان شخصی سازی ایمیل ها را می دهند و در وقت صرفه جویی می کنید.

فرم هایی برای پذیرش سفارشات آنلاین 

بهترین کسب و کار ها در دوران کرونا تمایل دارند که از طریق تلفن یا یک راه آنلاین سفارش بگیرند.

اگر فقط به دنبال یک فرم سفارش ساده هستید ، از WPForms استفاده کنید. این یک فرم ساز وردپرس است که به شما اجازه می دهد به راحتی فرم سفارش ایجاد کنید و پرداخت آنلاین را راه اندازی کنید.

اگر نیاز به فروش آنلاین چند محصول دارید ، توصیه می کنم با استفاده از ووکامرس یک فروشگاه آنلاین بسازید که محبوب ترین پلت فرم تجارت الکترونیکی در جهان است.

شما همچنین می توانید از ترکیب وردپرس و ووکامرس برای فروش کارت های هدیه محصولات و خدمات خود استفاده کنید. این به شما کمک می کند در این شرایط سخت درآمد خود را افزایش داده و جریان نقدی را بهتر کنید.

ایجاد سایت عضویت برای آموزش الکترونیکی 

بسیاری از سالن های بدن سازی ، کلاس های یوگا ، مربیان شخصی ، مراکز تدریس خصوصی و مدارس با همه گیری ویروس کرونا متوقف شده اند!

شما میتوانید با استفاده از یکی از این سیستم عامل ها به کلاس های مجازی بروید.برای راه اندازی وبسایت آموزشی می توانید از قالب های آموزشی ژاکت استفاده کنید.

در وردپرس با استفاده از افزونه عضویت آلتیمیت میتوانید  پلن های اشتراک ویژه را برای سایت خود تعریف کنید و بخش هایی از سایت را فقط به کاربران ویژه اختصاص دهید .

اگر می خواهید بخشی برای آموزش الکترونیکی را داشته باشید که شامل آزمونها ، کلاس ها و… باشد ، می توانید از افزونه LearnDash استفاده کنید. این LMS  یک راه حل قوی برای مدیریت یادگیری در وردپرس است.

برای ارائه محتوا می توانید هر دو این سیستم عامل ها را با یک پلت فرم ویدیویی آنلاین مانند YouTube ، Vimeo یا یک نرم افزار کنفرانس زنده مثل zoom ترکیب کنید

بسیاری از مدارس از کلاسهای گوگل استفاده می کنند که یک محصول رایگان از گوگل است. استفاده از آن کمی پیچیده است ، اما کار انجام میشود .

به طور کلی، برای اجرای ایده های کسب و کار در کرونا ، باید از منابع موجود استفاده کنیم تا بتوانیم به اطرافیان خود هم کمک کنیم.

 

ابزارهای رزرو قرار ملاقات ها

وقتی برای پیشرفت کسب و کار در دوران کرونا به دنبال کار از راه دور می روید ، مدیریت قرارها و رزروها یک چالش است.  ساده ترین ابزار برای این منظور Calendly است . این یک ابزار برای هر کاربر یکبار رایگان است.

به سادگی می توانید شکاف های زمانی موجود را انتخاب کرده و لینک زمانی خود را برای مشتریان ارسال کنید. مشتری شما می تواند زمانی را که برای او مناسب است از زمان های موجود انتخاب کند و Calendly آن را به عنوان رزرو شده در تقویم شما مشخص می کند ، بنابراین هیچ کس دیگری نمی تواند از آن استفاده کند و تداخلی پیش نخواهد آمد.

یکی دیگر از افزونه های کاربردی در این زمینه، افزونه بوکلی است که با آن می توانید برای هر نوع شغلی، سیستم رزرواسیون ایجاد کنید.

اگر نیاز به مدیریت رزرو برای چند نفر دارید ، می توانید از WPForms استفاده کنید. این ابزار یک الگوی فرم رزرو دارد که می تواند به طور یکپارچه با Google Calendar و حتی Calendly شما میکس شود.

 

نرم افزار پشتیبانی ایمیل  و تیکتینگ

اگر به دنبال راهی آسان برای همکاری و ارتباط در ایمیل با تیم خود در دوران کرونا هستید ، اثبات شده ترین راه حل استفاده از نرم افزار های ایمیل ساپورت تیکتینگ است.

HelpScout یک پلت فرم قوی در این زمینه است و تیم های کوچک می توانند از برنامه اولیه این برنامه که بسیار مقرون به صرفه است استفاده کنند.

FreshDesk و Front App دو گزینه دیگر هستند که می توانید نگاهی به آنها بیندازید.

 

نرم افزار چت زنده

اگر می خواهید برای بازگشت کسب و کارها در دوران کرونا به فروش آنلاین بپردازید ، ممکن است به دنبال یک نرم افزار چت زنده باشید. تعداد آنها زیاد است و بعضی از آنها واقعاً گران هستند.

افزونه چت زنده WP Flat Visual Chat موردی مناسب برای این منظور است که قابل اجرا روی هاست های اشتراکی می باشد.

اگر از Nextiva برای شماره تلفن مشاغل خود استفاده می کنید پیشنهاد میکنیم که از ویژگی چت آنلاین آن نیز استفاده کنید.

افزونه های دیگری مثل افزونه چت واتساپ تیم پشتیبانی نیز چت زنده را برای استفاده در سایت شما ارائه می دهند.

اگر از مشاغل کوچک هستید و نیروی کاری برای مدیریت چت زنده ندارید ، می توانید به پلت فرم ChatBot.com نگاهی بیندازید و از الگوهای ربات آنها برای استفاده خودکار بعضی ویژگی ها استفاده کنید.

 

نرم افزار ردیابی زمانی برای بهره وری و پاسخگویی

یکی از بزرگترین انتقادهایی که از صاحبان کسب و کار ها در دوران کرونا در مورد کار از راه دور شنیده می شود ، از دست دادن بهره وری و پاسخگویی است.

برای بهبود پاسخگویی و گزارش گیری می توانید از نرم افزار های زمان بندی مانند Time Doctor و HubStaff استفاده کنید.

 

برنامه هایی ذخیره سازی و اشتراک گذاری فایل ها و اسناد

ساده ترین راه برای بهبود همکاری آنلاین در زمان دورکاری در دوران کرونا استفاده از برنامه های ذخیره سازی و اشتراک گذاری فایل ها و اسناد است.

برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

مجموعه Microsoft Office365 شامل OneDrive ، Word ، Powerpoint و … است که با استفاده از آنها می توانید به راحتی فایل ها را به اشتراک بگذارید.

Dropbox به همراه Dropbox Paper یکی دیگر از ابزارهای عالی است که می توانید از ان ها استفاده کنید.

اگر از Gmail استفاده می کنید ، می توانید از Google Doc و پلتفرمDoc  آنها که همراه G Suite است نیز استفاده کنید.

 

ابزار مدیریت پروژه آنلاین برای مشاغل کوچک

کلید موفقیت بهترین کسب و کار ها در دوران کرونا که از راه دور کار می کنند، مدیریت پروژه است. در گذشته این یک چالش بزرگ بود ، اما حالا خیلی راحت تر شده است.

ابزار Asana یک ابزار قدرتمند و آسان است که به این منظور استفاده می شود.

برنامه های ترلو و BAseCamp نیز برای موارد خاص مناسب هستند ، اما محدودیت های خود را دارند.

 

فرم های آنلاین

فرم های آنلاین برای همه مشاغل ضروری هستند. این فرمها برای کسب و کار ها در دوران کرونا ضروری تر می شوند. آیا نیاز دارید که راهی آسان برای برقراری ارتباط ، نظرسنجی ، پذیرش قرار ملاقات یا رزرو ، گرفتن سفارشات آنلاین و غیره و غیره به مشتریان خود ارائه دهید؟

WPForms  می تواند در این زمینه کمک کند. همچنین می توانید از نسخه رایگان ، WPForms Lite  یا نسخه حرفه ای استفاده کنید. این یک پلت فرم قوی است که بیش از 3 میلیون وب سایت از آن استفاده می کنند.

اگر یک توسعه دهنده هستید که سعی دارید به مشاغل کوچک کمک کنید تا فرم های پیشرفته بسازید، توصیه می کنیم از افزونه های گرویتی فرمز یا فرم ساز پیشرفته وردپرس Quform که از پرفروش ترین افزونه های ژاکت هستند استفاده کنید.

 

ایده های جانبی برای صاحبان مشاغل کوچک ، کارآفرینان و دانشجویان

مشاغل در کرونا

میدانیم که این روز ها شرایط سختی برای کسب و کار ها در دوران کرونا است. با وجود همه این مشکلات، عده ای در این دوران ایده های کسب و کار در کرونا را در سر دارند.

در طول تاریخ ، بشر در زمان بحران و استرس بعضی اوقات بهترین کارها را انجام داده است. ممکن است شما نیز با ایده های خود بتوانید بهترین کسب و کار ها در دوران کرونا را راه اندازی کنید.

 

در سال 1665 ، هنگامی که دانشگاه کمبریج به دلیل آفت بزرگ لندن برای یک سال تعطیل شد ، دانشمند جوانی به نام آیزاک نیوتن به خانه فرستاده شد.

هنگامی که در خانه بود ، ایده هایی را که بعداً به نظریه گرانش وی تبدیل شدند را کشف کرد.

در سال 1606 ، شکسپیر مکبث ، کینگ لیر و آنتونی و کلئوپاترا را هنگامی که در خانه قرنطینه شده بود ، نوشت.

 

ممکن است ما نیوتن یا شکسپیر نباشیم ، اما شما می توانید یاد بگیرید که چگونه از وردپرس برای ساختن رویای خود و یا بهبود سایت خود استفاده کنید ، و وقتی همه مشکلات از بین می روند ، قوی تر می شوید.

با این اوصاف ، می خواهیم تأکید کنیم که هیچ راه میان بری برای کسب درآمد آنلاین برای کسب و کار ها در دوران کرونا نیست.

این کار به تلاش زیادی نیاز دارد و شما باید با وب سایت خود مانند یک تجارت واقعی رفتار کنید. بله ، این یک کار واقعی است!

 

هر کسی که در حال فروش یک دوره “جادویی” است و میگوید به شما کمک می کند با آن دوره به موفقیت برسید، وقت یا پول خود را هدر ندهید. این یک کلاهبرداری است! برای این افراد جایگاه ویژه ای در جهنم وجود دارد ، خصوصاً اگر در این مواقع سعی در بازاریابی داشته باشند.

به هر حال ، تا زمانی که مایل هستید کار یدی انجام دهید ، می توانید از طریق اینترنت درآمد کسب کنید.

ایده های یهویی برای کسب و کار ها در دوران کرونا

ساده ترین راه فروش در دوران کرونا ، به اشتراک گذاری دانش خودتان است. اگر سرآشپز هستید ، به دیگران نحوه پختن یا فروش دستور العمل ها را بیاموزید. اگر یک مربی شخصی هستید ، به افراد نشان دهید که چگونه کلاسهای مربیگری مجازی را تمرین کرده و بفروشند و یا اگر نقاش هستید، به دیگران یاد دهید چگونه نقاشی کنند. برای فروش کتاب های الکترونیکی ، دوره ها و غیره می توانید یک سایت آموزشی با وردپرس ایجاد کنید.

در همین راستا ، می توانید یک وبلاگ برای آموزش آنچه می دانید راه اندازی کنید . به این ترتیب مخاطبی دارید که می توانید محصولات خود را به آنها بازاریابی کنید و یا حتی از طریق تبلیغات درآمد کسب کنید.

مثلا میتوانید یک وبلاگ آشپزی برای به اشتراک گذاری دسترالعمل های پخت بسازید و از فروش وسایل آشپزی مورد علاقه خود کسب درآمد کنید.

اگر می خواهید درباره بلاگ ها و کاربرد آن ها بیشتر بدانید پیشنهاد می کنیم مقاله ما در این زمینه را مطالعه کنید.

اگر شوخ هستید ، می توانید سایتی ایجاد کنید و محتوای سرگرم کننده ایجاد کنید که یک ایده خوب برای کسب و کار ها در دوران کرونا است.

یک یدیگر از راه های کسب درامد در دوران کرونا می تواند از راه طراحی بنر باشد.

می توانید یک وب سایت پرسش و پاسخ ایجاد کنید که در آن می توانید هزینه مشاوره حرفه ای را دریافت کنید. حتی می توانید افراد حرفه ای دیگری را نیز دعوت کنید

شما همچنین می توانید یک سایت مشاغل خرد مانند Fiverr برای محله ی خود ایجاد کنید و به دیگران کمک کنید تا درآمد کسب کنند و از هر معامله سود کمی بردارید.

می توانید یک سایت فروشگاهی ایجاد کنید ، اما بر روی محصول خاصی تمرکز کنید تا کنترل کیفیت را بهتر انجام دهید ، و مشاوره تخصصی و غیره ارائه دهید.

اگر عاشق کاردستی و ساختن چیزهایی با دست خود هستید ، پس می توانید کارهای خود را در Etsy بفروشید ، یا بهتر است یک فروشگاه مشابه Etsy با وردپرس ایجاد کنید .

 

باز هم اینها فقط برخی از ایده هایی است که دیگران برای کسب درآمد مازاد برای خودشان استفاده کرده اند. برای ایده های بیشتر ، می توانید ایده های کسب و کار آنلاین را بررسی کنید.

به یاد داشته باشید ، هر کاری که می کنید ، لطفاً در این شرایط بحرانی ، درگیر برنامه های سریع ثروتمند شدن نشوید. هیچ میانبری برای کسب درآمد آنلاین وجود ندارد!

راه اندازی کسب و کار ها در دوران کرونا مانند هر تجارت دیگری به سختی کار و فداکاری نیاز دارد.

خبر خوب این است که برای گسترش مهارت های خود نیازی به هزینه هزاران دلاری ندارید!

سخن پایانی

همانطور که میدانید دوران کرونا حالا حالا ها ادامه دارد پس امیدواریم که این راهنمای کسب و کار در دوران کرونا به شما کمک کنند کار شگفت انگیزی ایجاد کنید که در 6 ماه آینده به آن افتخار خواهید کرد.

ما به عنوان صاحبان مشاغل کوچک ، باید نظم و انضباط داشته باشیم ، بیشترین استفاده را از منابع در دسترس خود داشته باشیم (منابع کافی را داشته باشیم) و بر فرصت هایی تمرکز کنیم که بیشترین تأثیر را خواهند داشت.

در حالی که جهان دراین دوران کرونا غیرقابل کنترل به نظر می رسد ، بسیار مهم است که ما بر آنچه می توانیم کنترل کنیم تمرکز کنیم زیرا اینگونه پیروز می شویم و پیشرفت میکنیم.

 

این مقاله را با این جمله زیبا از مایا آنجلو به پایان می بریم:

شما ممکن است نتوانید جلوی تمام وقایعی را که برای شما اتفاق می افتد را بگیرید ، اما می توانید تصمیم بگیرید که از آنها ضربه نخورید!

 

 

 

دسته بندی: کسب و کار , استراتژی

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *