چطور ادمین اینستاگرام شویم؟

کسب و کار

9 دقیقه زمان مطالعه

اینستاگرام همچنان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی است. در واقع، یکی از پنج برنامه برتر دانلود شده در اپ استور و گوگل پلی در سال 2020 می‌باشد. از ژانویه 2021، پس از TikTok در تعداد دانلود، در رتبه دوم قرار گرفت. تعداد کاربران فعال این پلتفرم همچنان به همان اندازه چشمگیر است. طبق آخرین آمار در پایان سال 2020، اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر جهانی دارد. از این رو، همه دوست دارند بدانند چگونه می‌توان با این تعداد کاربر، در اینستاگرام کسب درآمد کنند. بازاریابی، فروش آنلاین و ادمین پیج سه مورد از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام است که ما در این مقاله به طور خاص درمورد ادمین اینستاگرام صحبت خواهیم کرد. پیش از آن بهتر است دوره آموزش اینستاگرام را بگذرانید.

آشنایی با شغل ادمین اینستاگرام

ادمین یکی از اصطلاحات پرکاربرد است که در اینستاگرام نیز جزء شغل‌های پردرآمد می‌باشد. احتمالا تا کنون شنیده‌اید که افراد بسیاری، بدون خروج از منزل درآمد ماهانه نسبتا خوبی دارند و اگر نوع فعالیت و کارشان را بپرسید، به شما می‌گویند که ادمین صفحه اینستاگرام هستند. ما در این مقاله خواهیم گفت که ادمین کیست و نحوه کار او در شبکه اجتماعی اینستاگرام چگونه است و یک ادمین باید چه مهارت هایی داشته باشد. اما قبل از آن بیابید با واژه ادمین به صورت تخصصی آشنا شوید.

ادمین کیست؟

اصطلاح Admin در اصل مخفف کلمه Administrator است. با توجه به فراگیر شدن کلمه ادمین در دنیای فناوری اطلاعات، به تدریج و به مرور زمان این واژه به شکل و تلفظ مدرن ادمین تغییر پیدا کرد. به احتمال زیاد اگر در خانه کامپیوتر یا لپ تاپ با ویندوز یا مک دارید، با کلمه admin زیاد برخورد کرده‌اید و بارها آن را در قسمت‌های مختلف ویندوز دیده‌اید. می‌توان گفت در واقع هرکسی که کامپیوتر شخصی، لپ تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت داشته باشد، به نوعی ادمین محسوب می‌شود.

علاوه بر کلمه admin، احتمالاً بارها عبارت Webmaster را شنیده باشید. کلمه وب مستر به معنای مدیر وب سایت است. یعنی شخصی که سایت را به طور کامل مدیریت کرده، مطالب جدید را منتشر می‌کند، ظاهر سایت را تغییر می‌دهد، باگ‌ها و مشکلات را برطرف کرده و پاسخگوی نظرات کاربران سایت می‌باشد. وب مستر و ادمین اینستاگرام تقریبا وظایف مشابهی دارند، فقط بستر کاری آنها از لحاظ ظاهر و آپشن‌ها متفاوت است.

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، اینستاگرام بیش از یک میلیارد حساب کاربری دارد که به هر حساب کاربری یک پروفایل یا اکانت گفته می‌شود. بدون محدودیت سنی، هر شخصی که گوشی هوشمند با نسخه اندروید یا iOS دارد، می‌تواند به راحتی اینستاگرام را روی گوشی خود نصب کرده و یک صفحه اینستاگرام برای خود ایجاد کند. صفحه اینستاگرام همه تقریبا امکانات مشابه یکسانی دارد (به جزء صفحات مربوط به اشخاص معروف و صفحاتی که دنبال کننده‌های زیادی دارد). صفحه‌های اینستاگرامی که دنبال کننده‌هایشان زیاد است، اغلب دارای یک مدیر اختصاصی هستند تا به وضعیت پیج مطابق با الگوریتم‌های اینستاگرام سامان بدهد.

در دنیای اینستاگرام، ادمین‌ها تقریباً عملکرد یکسانی دارند، مثل خواندن نظرات، پاسخ به دایرکت‌ها و غیره. در واقع مدیریت کردن صفحه اینستاگرام به این معناست که افراد پرمشغله مانند بازیگران، صاحبان مشاغل، افراد مشهور و به طور کلی صاحبان صفحه که فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و نمی‌توانند صفحه خود را مدیریت کنند، از افراد مورد اعتماد خود به عنوان مدیر یا به اصطلاح ادمین برای مدیریت پیج استفاده می‌کنند. به طور معمول صاحبان اصلی همچین صفحاتی، در قسمت بیو از عبارت تحت نظارت ادمین یا  کلمه IGA ( مخفف عبارت Instagram Page Admin ) استفاده می‌کنند.

لوگوی اینستاگرام

آموزش صفر تا صد ادمین اینستاگرام

مدیر یک صفحه اینستاگرام یک سری وظایف دارد که بابت آن از صاحب صفحه مربوطه حقوق می‌گیرد. قطعا با بیان وظایف ادمین در اینستاگرام، می‌توان معنای این اصطلاح را بهتر درک کرد. با توجه به مطالب فوق متوجه شدیم که واژه ادمین به معنای مدیر است و ادمین در اینستاگرام به شخصی اطلاق می شود که صفحه ای را در این شبکه اجتماعی مدیریت می کند. اکنون به وظایف محول شده به یک مدیر صفحه می‌پردازیم که این وظایف، توسط کارفرما یا صاحب اصلی صفحه تعیین می‌شود. به طور معمول وظایف ادمین اینستاگرام عبارت است از:

  • یک ادمین موظف است یک استوری یا رشته‌ای از استوری‌ها در طول روز ایجاد کند. گذاشتن مداوم استوری به ارتقاء و بیشتر دیده شدن پیج شما کمک خواهد کرد. به عبارتی این کار باعث می‌شود اپلیکیشن اینستاگرام، شما را یک کاربر فعال بداند و استوری شما را به عنوان اولین پیج، در صف استوری‌های فالورها قرار دهد.
  • اشتراک گذاری عکس‌ها و فیلم‌ها در قالب پست، طی یک زمان‌بندی مشخص نیز یکی دیگر از وظایف ادمین است. ادمین برای این کار، باید به نرم‌ افزارهای ادیت فیلم و عکس مانند فتوشاپ مسلط باشد.
  • ویدیوهای بیش از یک دقیقه‌ای را باید در IGTV آپلود کند. برای آپلود فیلم‌ها در این بخش، ادمین باید مجهز به اینترنت پرسرعت باشد.
  • ادمین باید به نظرات و سوالات دنبال کننده‌ها در بخش کامنت‌ها پاسخ بدهد. مدیریت کامنت‌ها یکی از وظایف مهم و پر دردسر ادمین می‌باشد، زیرا پاسخگویی درست و به موقع در پیج‌هایی با فالورهای بالا، هر شخصی را کلافه خواهد کرد.
  • یکی دیگر از وظایف اصلی ادمین، افزایش فالور است. وی باید با استفاده از تکنیک‌های مختلف تعداد فالوورهای خود را افزایش دهد. شاید برخی تصور کنند که با خرید فالور می‌توانند پیج خود را ارتقاء دهند. اما این روش تنها در یک بازه کوتاه مدت راه گشاست. به کارگیری تکنیک هشتگ گذاری، استفاده از عبارات کلیدی مهم در کپشن یا ادیت‌های خاص عکس و ویدیو، به شما کمک خواهد کرد در مدت کوتاهی، پست‌هایتان در اکسپلور بالا بیاید و این گونه مخاطبان را مشتاق دنبال کردن صفحه خود کنید.
  •  مدیر یا ادمین صفحه اینستاگرام، باید بتواند شرح یا متنی مناسبی بنویسد که با محتوایی که آپلود شده، مطابقت داشته باشد.
  • علاوه بر نوشتن کپشن‌های مخاطب محور، باید در انتهای هر پست از هشتگ‌های اختصاصی و هشتگ‌هایی که بسیار استفاده می‌شوند، گذاشته شود. برخی از کاربران از طریق سرچ هشتگ در اکسپلور، صفحات مورد علاقه خود را دنبال می‌کنند. استفاده از هشتگ مناسب به شما کمک خواهد کرد تا  پیج شما سریع‌تر و بیشتر دیده شود.
  • اگر شما ادمین پیج‌های تجاری و فروشگاهی هستید، احتمالا با حجم بالایی از سوالات در بخش دایرکت‌ها روبرو خواهید شد. اولین چیز در این مورد، داشتن صبر و حوصله است تا بتوانید به تک تک دایرکت‌ها پاسخ بدهید. علاوه بر این، شما باید سرعت عمل بالایی در پاسخگویی داشته باشید، زیرا مشتری‌ها نمی‌دانند که این عدم پاسخگویی بخاطر بالا بودن تعداد دایرکت‌هاست. بی توجهی به این مورد سبب می‌شود طیف عظیمی از مشتری‌های خود را که در خرید عجله دارند، از دست بدهید.
  •   پیج شما از هر نوعی که باشد، ممکن است در طول کار با نظرات و محتوای بی ادبانه و توهین آمیز روبرو شوید. اولین راهکار، صبوری و پاسخ‌های قانع کننده است. اما گاهی ممکن است پاسخ دادن شرایط را بدتر کرده و به توهین‌ها و شایعات بیشتر دامن بزند. در چنین شرایطی بهتر است فورا همچین نظراتی را حذف کنید.
  • گاهی برخی افراد با پیج‌های فیک صفحه سلبریتی‌ها و صفحات تجاری را به منظور تخریب و سوءاستفاده دنبال می‌کنند. شما به عنوان یک ادمین موظف هستید فورا این پیج‌های بی‌نام و نشان و نامعتبر را بلاک و ریپورت کنید. هرچند گاهی اوقات تشخیص پیچ فیک از پیج اصلی کار دشواری است.
  • اگر پیچ شما تجاری است، باید بخش کامنت‌های استوری را نیز باز بگذارید. پاسخ دادن به واکنش‌های مردمی به استوری‌ها، یکی دیگر از وظایف ادمین می‌باشد.
  • شما به عنوان یک ادمین، باید تعداد لایک پست‌ها را افزایش دهید. افزایش تعداد لایک به بیشتر دیده شدن پیج در اکسپلور و جذب مخاطب بیشتر کمک خواهد کرد. خرید لایک شاید کمک کننده باشد، اما بهترین راه، نوشتن محتوای جذاب و استفاده از عکسای مناسب است.
  •  شما در زمان ساخت ویدیوها یا عکس باید سعی کنید از عبارات و متن‌های خاص استفاده کنید. مثلا یک عبارت هیجان انگیز را در ثانیه اول شروع ویدیو به نمایش بگذارید، مثل: مشاوره رایگان دکوراسیون منزل. این کارها باعث می‌شود ویوی کلیپ شما بالا رفته و بیشتر در اکسپلور دیده شوید.
  • یک ادمین همیشه باید یک سری استراتژی برای افزایش بازدید داشته باشد. مثلا با مشورت صاحبان برند، تخفیفات و هدایایی که برای مخاطبان در نظر گرفته شده را در قالب متن‌ها و عکس‌های جذاب در تایم مشخصی منتشر کند.
  • شما اگر قصد انتخاب شغل ادمین را دارید، باید همیشه مراقب امنیت پیج باشید و از دادن یوزر و پسورد خود به افراد دیگر خودداری کنید. علاوه بر اینها به دلایل مختلفی ممکن است اینستاگرام، پیج شما را از دسترس خارج کند یا توسط شخصی دیگر هک شوید. در چنین شرایطی باید سریعا کارفرما را در جریان بگذارید تا با مراجعه به یک متخصص، مشکل را حل کند.
  • به عنوان یک ادمین، اقدامات لازم را برای پویایی بیشتر پروفایل انجام دهید. از این رو می‌توانید یک سری تغییرات را در متن بیو و عکس پروفایل به صورت دوره‌ای ایجاد کنید.
  • تسلط نسبی بر نرم افزارهای گرافیکی مانند illustrator و Photoshop
  • بالا بردن سطح تعامل صفحه اینستاگرام (Engagement Rate Optimization)
  • آشنایی با روش های مختلف تبلیغات در اینستاگرام
  • تسلط نسبی به زبان انگلیسی داشته باشد
این مقاله را حتما بخوانید
چگونه یک فریلنسر موفق باشیم؟ 8 مهارت لازم برای موفقیت در فریلنسری

مطالب ذکر شده از وظایف اصلی ادمین صفحه اینستاگرام می باشد. میزان حقوق و مزایای ادمین بستگی به مهارت و توانایی او در مدیریت و مدیریت صفحه اینستاگرام دارد. برای صاحب صفحه ممکن است نیازی به داشتن همه موارد فوق در یک ادمین نباشد، از طرفی یک صفحه به فردی به عنوان ادمین با تمامی قابلیت های ذکر شده نیاز دارد.

تا اینجا با مفاهیمی مانند ادمین، ماهیت ادمین صفحه اینستاگرام و وظایف ادمین آشنایی نسبی پیدا کردیم. حال می‌خواهیم به موضوع حقوق ادمین صفحه اینستاگرام بپردازیم.

بررسی پیج اینستاگرام

میزان حقوق ادمین پیج اینستاگرام

یکی از عوامل مهم در میزان حقوق ادمین در اینستاگرام موقعیت جغرافیایی است. حقوق ادمین اینستاگرام نیز مانند تمامی مشاغل در شهری مانند تهران با سایر شهرها متفاوت است. در بعضی موارد حتی این رقم را می‌توان دو برابر کرد، یعنی یک مدیر صفحه اینستاگرام در تهران معادل دو برابر حقوق یک ادمین صفحه اینستاگرام در شهرستان‌ها حقوق می‌گیرد.

میزان دریافتی ادمین اینستاگرام نیز می‌تواند تحت تاثیر توانایی‌ها و مهارت های ادمین و همچنین نیازهای کارفرما، صاحب اصلی صفحه نیز باشد. به طور کلی رقم پایه حقوق ادمین اینستاگرام حدود سه میلیون تومان است که در تهران و سایر شهرها بسته به نوع کار و تخصص ادمین، پایه حقوق می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد. با توجه به توضیحات ارائه شده در این خصوص می‌توان نتیجه گرفت که حداقل حقوق بر اساس پایه مذکور برای وظایف محوله به شرح زیر در نظر گرفته شده است:

  • محتوا را آپلود کرده و در طول زمان سازماندهی کنید
  • به پیام‌های دریافتی مستقیما پاسخ دهید
  • حداقل بتوانید یک کپشن معمولی بنویسید
  • حذف نظرات با محتوای توهین آمیز

در صورت فراگیرتر شدن این وظایف، حقوق ادمین صفحه اینستاگرام نیز افزایش می‌یابد. لازم به ذکر است که تعیین سقف مشخص برای میزان حقوق ادمین امکان پذیر نیست و این رقم متغیر بوده و تا سقف پنج میلیون تومان و بیشتر قابل ارتقاء خواهد بود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چگونه در اینستاگرام مدیر شوید و بدانید که برای ادمین شدن در اینستاگرام چه مهارت هایی لازم است. برای این منظور ادامه مطلب را بخوانید.

چگونه ادمین حرفه ای شویم؟

یافتن تخصص در هر زمینه‌ای قطعا نیاز به تمرکز دارد. برای تبدیل شدن به یک ادمین حرفه‌ای در اینستاگرام، باید  بر روی آموزش یک سری مهارت‌ها تمرکز کنید. نکاتی که هنگام تبدیل شدن به یک ادمین باید در نظر بگیرید، به شرح زیر هستند:

  • در مرحله اول باید به خود اپلیکیشن اینستاگرام و تمامی امکانات و عملکردهای آن تسلط داشته باشید.
  • نحوه کار با اینستاگرام را از طریق وب سایت اینستاگرام به خوبی یاد بگیرید.
  • با نحوه استفاده و کار با ربات Fallout به خوبی آشنا باشید.
  • با روش‌های مختلف افزایش فالوور آشنا شوید و از همه آنها استفاده کنید.
  • با تکنیک‌های امروزی که از هشتگ آمده است، نحوه استفاده از آن آشنا شوید.
  • زیرنویس صفحات وبلاگ که متعلق به وبلاگ نویسان است را بررسی کنید تا بتوانید از آنها ایده‌های خوبی بگیرید.
  • درک خوبی از استوری در اینستاگرام داشته باشید.
  • با نرم افزارهای گرافیکی مانند Illustrator یا Photoshop کار کنید و حداقل تسلط نسبی به دست آورید.
  • در کپشن نویسی، از مقالات انگلیسی و فارسی موجود در اینترنت در زمینه اینستاگرام استفاده کنید. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به شما کمک می کند.
  • سعی کنید صفحات خلاقانه را دنبال کنید.
  • با انواع پروفایل‌ها آشنا شوید.
  • می‌توانید در ابتدای راه، با کپی کردن ایده‌های خلاقانه شروع کنید. و در نهایت سعی کنید از ابزار آمارگیری اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید تا بتوانید روال پیشرفت خود را به صورت دوره‌ای بررسی کنید. ما به شما کمک می کنیم با روش های آنالیز اینستاگرام آشنا شوید.

مدیریت اینستاگرام

کلام آخر

ادمین اینستاگرام، یکی از مشاغل جدید این روزهاست که بسته به مهارت‌های ادمین درآمد نسبتا خوبی دارد. اگه جزء افرادی هستید که شرایط کار در بیرون از خانه را ندارید، این می‌تواند یک شغل مناسب برای شما باشد. به منظور آموزش رایگان ادمین اینستاگرام می‌توانید پیج‌های آموزشی اینستاگرام را دنبال کرده و یا با تمرین وظایف ذکر شده در این مقاله، مهارت‌های خود را تقویت کنید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه