zhaket logo

آشنایی با انواع کسب درآمد آنلاین

کسب درآمد

9 دقیقه زمان مطالعه

با گسترش خدمات آنلاین، افراد تمایل زیادی به کسب و کارهای اینترنتی پیدا کردند. برخی به آن به عنوان شغل دوم نگاه می‌کنند و برخی بطور کامل کسب و کار خود را بر همین اساس بنیان نهادند. کسب درآمد آنلاین تا بینهایت ممکن است، فقط نیازمند داشتن اطلاعات دقیق، بروز کردن آن‌ها و تلاش کافیست. برای این منظور باید با فضای مناسب برای راه اندازی کسب و کار خود آشنا بوده و هدف را مشخص کنید. در حال حاضر دو بستری که افراد با کمک آن به کسب درآمد می‌پردازند، وبسایت که یک پایگاه مستحکم بوده و اینستاگرام است. در این محتوا قرار است به طور کامل به کسب درآمد از اینترنت بپردازیم و تمام فاکتورهای آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر علاقه‌مند به این حوزه هستید، با ما همراه باشید…

کسب و کار اینترنتی چیست؟

درباره کلمه تجارت الکترونیک کمی تفکر کنید. یعنی تجارتی که بصورت اینترنتی قابل اجراست! کسب و کار اینترنتی نوعی تجارت الکترونیک است که در بستر وب و بصورت آنلاین انجام شده و افراد و مشتریان بر همین بستر آنلاین جذب کسب و کار می‌شوند. تمامی امور از ارائه اطلاعات خدمات و محصولات گرفته تا ثبت سفارش و تایید آن بصورت آنلاین قابل اجراست. حال افراد علاقه‌مند به داشتن کسب و کار آنلاین، باید مهارت‌ها و تخصص‌های خود را شناسایی کرده و بر همان اساس کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند. سپس از روش‌های مختلف به تبلیغ آن و جذب مشتری پرداخته تا کسب و کار را به فروش برسانند. کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند در راستای ارائه خدمات یا محصول باشند.

ویژگی های کسب و کار اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی چه برتری‌هایی دارند؟ برای اینکه بتوانیم به این مسئله آگاه شویم کافیست ویژگی‌های کسب و کار اینترنتی را بررسی کنیم:

  • ۲۴ ساعته هستند: جالب است نه؟ آیا فروشگاهی را بیرون از خانه خود دیده‌اید که در هر ساعت از شبانه روز خدمت‌رسانی کند؟ با داشتن کسب و کار اینترنتی حتی زمانی که شما در خواب هستید، فروش می‌کنید. این یعنی انعطاف‌پذیری بالای کسب و کارهای آنلاین که خود مزیتی فوق‌العاده بوده و محدودیت زمانی در هیچ تایمی ندارد.
  • سرمایه اولیه منطقی: قرار نیست شعاری صحبت کنیم پس اصلا نمی‌گوییم که راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه امکانپذیر است. اما سرمایه‌ای که برای آن صرف می‌کنید بسیار کمتر از اجاره یک مغازه یا دفتر کار است.
  • مدیریت راحت: شما در روز به راحتی قادر به مدیریت کسب و کار خود از هر نظر هستید. حتی می‌توانید با توجه به بزرگی کسب و کار خود افرادی را استخدام کرده تا فرآیند را تسریع بخشند اما اگر در ابتدای کار خود هستید، به تنهایی می‌توانید این موارد را مدیریت کنید.
  • خرید و فروش خودکار: شما برای فروش محصول نیاز به هیچ فعالیتی ندارید. مشتری به فروشگاه شما آمده، محصول یا خدمت را می‌بیند و تهیه می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید، ساخت صفحات با توضیحات کامل برای محصول و خدمت است.
  • شناخت راحت نیاز مخاطب: بعد از مدتی که از عمر کسب و کارتان گذشت به راحتی با نیاز مخاطب آشنا شده و می‌توانید در حوزه‌های مشخصی خدمت رسانی کنید.
  • جامعه هدف در کل کشور: جالب اینجاست که تمام کشور می‌توانند جامعه مشتریان شما بوده و به راحتی خرید کنند. مگر اینکه خودتان این جامعه را محدود کنید.

با این ویژگی‌ها قطعا به تفاوت کسب و کارهای اینترنتی با سنتی پی می‌برید و برتری‌های آن را متوجه خواهید شد. از این رو در حال حاضر بسیاری از کسب و کارهای سنتی نیز، کار خود را در فضای مجازی هم راه اندازی کردند که بتوانند سود بهتری داشته و کسب درآمد آنلاین کنند.

ویژگی های کسب و کار اینترنتی

 

کسب درآمد آنلاین در ایران

وقتی حرف از کسب درآمد اینترنتی می‌شود، فرقی ندارد کجا باشیم! هر جایی که باشیم می‌توانیم کسب و کار خود را راه انداخته و مشغول به کسب درآمد شویم. فقط کافیست با توجه به تخصص خود و نیاز بازار رفتار کرده و برایش تلاش کنیم. برخی از روش‌های کسب درآمد آنلاین در ایران عبارت است از:

  • فروش محصول موردنیاز افراد مانند فروش پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و …
  • امور مشاوره‌ای
  • فروش خدمات کتاب الکترونیکی
  • ارائه خدمات حوزه اینترنت و سایت
  • برگزاری کلاس‌های آنلاین
  • و هزاران مدل کسب و کار که باید با دقت و بررسی دقیق، انتخاب کرد.

انواع روش‌های کسب و کار اینترنتی

بهتر است قبل از اقدام به راه اندازی کسب و کار آنلاین، درباره روش‌های متعدد آن اطلاعات خوبی کسب کنیم. در اینجا به انواع روش‌های کسب و کار اینترنتی می‌پردازیم.

1- آموزش آنلاین

در حوزه آموزش همیشه افراد زیادی متقاضی هستند. شما باید ببینید در چه زمینه‌ای امکان ساخت و ارائه آموزش را دارید. سپس تصمیم بگیرید و با ساخت بستر مناسب مشغول به ارائه آن شوید. افرادی که در این زمینه علاقه‌مندند حتما بابت دریافت آموزش‌هایتان هزینه خواهند کرد. مثلا آموزش طراحی سایت، آموزش اینستاگرام، آموزش برنامه نویسی و …

2- تولید محتوا

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد اینترنتی، تولید محتواست که در این زمینه می‌توان به مراتب بسیار قوی ظاهر شد. شما در حوزه موردنظر خود محتواسازی کرده و مخاطب جذب می‌کنید. حال می‌توانید برای خوانده شدن بعضی از محتواهای اختصاصی و حرفه‌ای خود از اشتراک ویژه استفاده کنید. یا با محتواسازی جذاب، مخاطب را جذب کرده و از طریق پلن‌های تبلیغاتی سفارش بگیرید. همچنین اگر امکان تیم سازی دارید، با تاسیس یه آژانس تولید محتوا می‌توانید، سفارش محتوا دریافت کنید.

3- طراحی سایت

طراحی سایت از جمله کسب و کارهای آنلاینی است که اگر خوب و حرفه‌ای اجرا شود، درآمد عالی به همراه دارد. این کار هم بصورت انفرادی یا فریلنسری با گرفتن پروژه قابل اجراست و هم بصورت تیمی. اگر تیمی را تشکیل دهید پروژه‌های بیشتری دریافت کرده و می‌توانید به درآمدهای بالاتری برسید. در حال حاضر اکثر وبسایت‌ها را با وردپرس طراحی و اجرا می‌کنند پس اگر دانش خود را پیرامون وردپرس افزایش دهید قطعا موفق خواهید شد.

4- شبکه های اجتماعی

چنانچه به مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام تسلط دارید، می‌توانید با این فرآیند چندین پروژه گرفته و ادمینی آن به درآمد خوبی برسید. همچنین بسیاری تیم ادمین تشکیل داده و بصورت شرکتی کسب درآمد می‌کنند.

5- همکاری در فروش

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد آنلاین، روش همکاری در فروش است. یعنی چه؟ برخی سایت‌های بزرگ برای فروش محصولات خود، همکاران واسطه‌ای را می‌پذیرند. شما با ثبت نام در این بخش، می‌توانید محصولات و خدمات آن‌ها را با لینک مخصوص به خود به فروش رسانده و درصدی کسب کنید.

6- دیجیتال مارکتر

در فضای مجازی رقابت تنگاتنگ است و شما برای اینکه به موفقیت برسید قطعا باید با تخصص دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید. چنانچه در این حوزه تخصص دارید، قطعا سایت‌های بزرگ و کوچکی هستند که به تخصص شما نیازمندند.

این مقاله را حتما بخوانید
چطور یک کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه اولیه راه‌اندازی کنم؟

7- برنامه نویسی

بسیاری علاقه‌مند به یادگیری برنامه نویسی در حوزه وب و موبایل بوده و به دوره‌های ارزشمندی که بطور کامل به آن‌ها آموزش دهد، مراجعه می‌کنند. اگر شما تخصص خوبی در این زمینه دارید، پس با تهیه دوره‌های آموزشی آنلاین آن را در اختیار افراد علاقه‌مند قرار داده و از این طریق کسب درآمد کنید.

8- سئو

سایت‌ها برای رسیدن به موفقیت و کسب جایگاه برتر در بین رقبای خود نیازمند بهینه شدن هستند. این بهینه سازی به لاتین همان سئو است که برای انجامش بصورت کامل نیاز به وجود یک متخصص داریم. چنانچه شما در این زمینه مهارت دارید پس شروع کنید زیرا افراد حرفه‌ای در این حوزه به درآمدهای بالایی می‌رسند.

9- کوچینگ

با بیشتر شدن کسب و کارها در فضای مجازی و همچنین علاقه‌مندی برای شروع کار، افرادی ببا عنوان مشاور و کوچ روی کار آمدند که با توجه به تخصص و علم خود و همچنین تجربیاتی که دارند، افراد را راهنمایی می‌کنند تا بهتر و موثرتر کسب و کاری را راه بیندازند. البته هر کسب و کار موفقی هم برای موفق‌تر شدن در مسیر خود نیاز به یک همراه یا کوچ دارد. اگر شما در این زمینه مهارت دارید، حتما چنین شغلی را برای خود آغاز کنید.

10- ترجمه

افراد تحصیل کرده در رشته مترجمی زبان انگلیسی و مخصوصا کسانی که به راحتی ترجمه متون را انجام می‌دهند هم می‌توانند با قبول سفارش‌های بزرگ و کوچک کار کنند. فقط کافیست خود را به افراد بشناسانید. مثلا در قالب یک پیج اینستاگرام، ثبت اطلاعات خود در سایت‌های فریلنسری مانند پونیشا یا در ابعاد بزرگ‌تر تاسیس یک سایت، تیم سازی و قبول سفارشات.

11- طراحی بازی

بسیاری علاقه‌مند به طراحی بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی هستند. حیف است چنین استعدادی نادیده گرفته شود زیرا این حوزه نیز برای خود افراد زیادی را شامل می‌شود. پس از این مهارت‌های خود در کسب در‌آمد استفاده کنید.

12- یوتیوبر

وقتی اسم یوتیوب به میان می‌آید بحث، بحث درآمد دلاری می‌شود. اگر توان ساخت و ادیت ویدیوهای یوتیوب را دارید و می‌توانید در یک حوزه خاص بطور منظم ویدیو بسازید عالیست. زیرا به مرور زمان افراد دنبال کننده شما زیاد شده و با مشاهده ویدیوها و اضافه شدن تبلیغ به ویدیوهایتان، یوتیوب به شما درآمد دلاری می‌دهد.

13- استریمر

استریم به نوعی محتوای صوتی و تصویری می‌گویند که افراد برای مشاهده آن نیازی به دانلود نداشته و با اتصال به اینترنت می‌توانند آن را مشاهده کنند. فردی که این نوع محتوا را با افراد به اشتراک می‌گذارد استریمر گفته می‌شود. پلتفرم‌هایی برای این منظور وجود دارد که بهترین آن‌ها عبارت است از:

  • پادکست: اسپاتیفای
  • ویدیو: یوتیوب، آپارات
  • فیلم و سریال: نتفلیکس، فیلیمو، نماوا
  • بازی: توییچ، گوگل استادیو

14- کارشناس گوگل ادز

همانطور که حتما می‌دانید گوگل ادز سیستمی برای تبلیغات کسب و کارهاست که برای رشد کار خود آن را درنظر می‌گیرند. اما برای کار با آن نیاز به وجود یک کارشناس خبره برای شناسایی و کار با آن است. اگر چنین تخصصی دارید حتما در این حوزه فعالیت کنید.

15- تدوین ویدیو

ویدیو نیز یکی از بهترین و پرمخاطب‌ترین نوع محتواست که امروزه افراد به کرات از آن استفاده می‌کنند. معمولا افرادی حرفه‌ای و شرکت‌ها برای ویدیوهای ایجاد شده خود تدوین احتیاج دارند. اگر با نرم افزارهای تدوین آشنا هستید، می‌توانید در این زمینه فعالیت کنید.

16- طراح گرافیک

در حال حاضر برای اموری مانند ظاهر سایت، لوگو، ساخت بنر و کاور و … نیاز به یک گرافییست عالیست که بسیاری از کسب و کارها به دنبالش هستند. شما با داشتن این مهارت می‌توانید کسب و کار پردرآمدی داشته باشید.

17- فروش آنلاین

در اینترنت هر چیزی را که بخواهید می‌توانید به فروش برسانید. از محصول فیزیکی گرفته تا خدمات را می‌توانید در این بستر به فروش برسانید.

18- تولید پادکست

پادکست‌ها سری فایل‌های صوتی و حتی صوتی تصویری هستند که در حوزه‌های مختلف ساخته می‌شوند. اگر علاقه‌مند به این حوزه هستید  امکانات مربوط به آن را دارید می‌توانید پادکست بسازید و به فروش برسانید.

انواع روش های کسب و کار اینترنتی

نحوه پیدا کردن شغل آنلاین

با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید به نتیجه خوبی در زمینه پیدا کردن شغل اینترنتی برسید. اگر در حوزه ساخت و بومی سازی قالب و افزونه وردپرس فعال هستید، کار ساده است. تنها کافیست در سایت ژاکت به عنوان فروشنده عضو شده و محصولات خود که قالب و افزونه هستند را ثبت کرده و بفروشید. همچنین اگر بطور فریلنسری کار می‌کنید می‌توانید با مراجعه به ژاکت سرویس به راحتی فعالیت کرده و کسب درآمد کنید. همه این‌ها مستلزم شناخت درست مهارت‌هایتان است.

نکات موفقیت در کسب درآمد اینترنتی

بسیاری در قدم اول با هیجان بالا و علاقه کار خود را استارت می‌زنند و متاسفانه بعد از مدتی با شکست مواجه شده و کار تمام می‌شود یا ناامید شده و بیخیال کار می‌شوند. اینجاست که باید نکات مهمی را در رسیدن به موفقیت خود قبل از شروع هر کاری بدانید. این نکات را در زیر با هم بررسی می‌کنیم.

  • کسب دانش

در قدم اول برای اینکه بهترین باشید و خدمات درستی را ارائه کنید باید متخصص حوزه خود باشید. برای این منظور باید دانش خود را کامل کرده  از همه مهم‌تر آن را به طور مرتب به روز کنید تا بتوانید موثر بوده و مشتریان نیز به شما مراجعه کنند و تبدیل به مشتری وفادار شوند.

  • برنامه ریزی و استراتژی

برای انجام شدن درست و اصولی کارها باید حتما برنامه ریزی و یک استراتژی درست و جامع داشته باشید وگرنه نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

  • خلاقیت

داشتن خلاقیت در کار شما را تا حد زیادی جلو انداخته و می‌توانید در هر قسمت از کسب و کار خود با خلاقیت، مشتری بیشتری جذب کرده و موفق شوید.

  • آنالیز و بررسی کار

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک کسب و کار، آنالیز آن است. با آنالیز و تحلیل، به اشکالات خود پی برده و مرتب سعی در بهتر شدن دارید.

 

جمع بندی

برای کسب درآمد آنلاین باید اطلاعات خوبی کسب کنید تا بتوانید در دنیای رقابتی امروز قدرتمند و متخصص وارد شوید. مشاغل اینترنتی بسیارند، مهم دقت و تخصص و تلاش بالای شماست که موجب رسیدن به نتایج عالی خواهد شد.

 

سوالات متداول

چگونه می‌توان از اینترنت کسب درآمد کرد؟

شما در هر زمینه‌ای که مهارت و تخصص داشته باشید، می‌توانید کسب درآمد کنید. فقط کافیست تلاش کرده و به جذب مشتری بپپردازید.

برای کسب درآمد آنلاین چه کار کنم؟

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد اینترنتی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت است از: آموزش آنلاین، تولید محتوا، طراحی سایت، شبکه های اجتماعی، همکاری در فروش، دیجیتال مارکتر، برنامه نویسی، سئو، کوچینگ، ترجمه، طراحی بازی، یوتیوبر، استریمر، کارشناس گوگل ادز، تدوین ویدئو، طراح گرافیک، فروش آنلاین و تولید پادکست.

محصول پیشنهادی

افزونه چند منظوره پشتیبانی چتی | Chaty

345,000 تومان

60%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه بکاپ دوپلیکیتور پرو | پلاگین Duplicator Pro

345,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه چند فروشندگی دکان پرو | پلاگین Dokan Pro

345,000 تومان

73.44%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.09%

محصول پیشنهادی

افزونه افزودنی های محصول ووکامرس | Product Add-ons

345,000 تومان

44%

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه امتیاز و پاداش ووکامرس | yith woocommerce points and rewards

395,000 تومان

73.33%
وردپرس داغ

وردپرس داغ


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه