10 مورد از بهترین راه های کسب درآمد از فتوشاپ که باید بدانید

کسب درآمد

8 دقیقه زمان مطالعه

فتوشاپ از قدیمی ترین برنامه های حوزه گرافیک است که اولین بار در سال 1990 منتشر شد. از همان زمان نیز به مرور در زمینه های مختلف ریشه دواند، تا به امروز که در بسیاری از حوزه ها پای فتوشاپ در میان است. استفاده تخصصی از این برنامه می تواند برای عموم مردم راحت باشد. بنابراین اگر یک متخصص فتوشاپ باشید، می توانید به راحتی از این راه به کسب درآمد بپردازید. یکی از روش های کسب درآمد، کار به عنوان فریلنسر است. اگر نوجوان هستید و می خواهید با کار فریلنسری شروع کنید، راهنمای شغل های آنلاین برای نوجوانان را مطالعه کنید. به همین منظور در این مطلب 10 مورد از برترین راه های کسب درآمد از فتوشاپ را با هم بررسی می کنیم.

بهترین راه های کسب درآمد از فتوشاپ کدام اند؟

فتوشاپ کاربردها و قابلیت های بسیار متنوعی دارد. از ادیت تصاویر و ساخت فتومونتاژها گرفته تا طراحی لوگو، طراح رابط کاربری و …. . در واقع می توان گفت فتوشاپ تقریباً در همه شغل هایی که به نوعی با هنر دیجیتال مرتبط هستند، کاربرد دارد. بنابراین راه های کسب درآمد از فتوشاپ بی نهایت است! اما در ادامه به 10 راهی اشاره می کنیم که اثبات شده اند و می توانند مسیر مطمئن تری برای شروع کسب درآمد از طریق فتوشاپ باشند.

1) فروش تصاویر استوک

تصاویر استوک (Stock) تصاویری هستند که توسط طراحان خلق یا ادیت می شوند و در منابع دانلود، تصاویر استوک در اختیار سایر افراد قرار می گیرند. بعضی از این تصاویر رایگان هستند؛ اما بعضی دیگر نیز به فروش می رسند. بنابراین شما هم می توانید این تصاویر استوک را طراحی کرده و در این منابع به فروش برسانید.

برای طراحی این تصاویر چند روش دارید. اگر عکاس هستید، می توانید تصاویر خود را کمی در فتوشاپ ادیت کنید و بعد بفروشید. اما اگر عکس های اختصاصی ندارید و خودتان عکاسی کرده باشید هم نگران نباشید! می توانید با ترکیب سایر عناصر و تصاویر، فتومونتاژهای خلاقانه و طبیعی بسازید و آنها را به فروش برسانید. حتی می توانید به طراحی کاراکتر بپردازید و آنها را به عنوان طرح های استوک بفروشید.

2) ساخت دوره های آموزشی

اگر واقعاً در کار با فتوشاپ حرفه ای هستید، پس چرا مهارت خود را در اختیار دیگران قرار نمی دهید؟ برای کسب درآمد از این طریق، می توانید آموزش های خود را به صورت تک به تک، وبینارها، دوره های کوتاه و … به فروش برسانید. برای انتشار این آموزش ها نیز، هم می توانید به یک وب سایت یا به یک مجموعه آموزشی پیشنهاد همکاری دهید، و هم می توانید سایت یا مثلاً صفحه اینستاگرام تخصصی خود را بسازید و شروع به کار کنید. ما به شما آموزش شروع کسب و کار در اینستاگرام را آموزش داده ایم.

اما اگر قرار است دوره هایتان آنلاین و مجازی باشند، به چند نکته دقت کنید. اول این که از آنجایی که در دوره آنلاین، ارتباطی غیر مستقیم با هنرجویان خود دارید، امکان طرح سؤال توسط آنها فراهم نیست. بنابراین سعی کنید حتماً راهی را در اختیار آنها قرار دهید که بتوانند سؤالات خود را در طول آموزش و حتی تا مدتی بعد از پایان دوره، با شما در میان بگذارند. همینطور در تبلیغات برای آموزش های خود نیز این نکته را ذکر کنید که هنرجویان از پشتیبانی برخوردار خواهند بود. همین کار می تواند خیال کاربران را آسوده کند و احتمال فروش دوره هایتان را تا حد زیادی افزایش دهد.

نکته بعدی این که حتماً آموزش های خود را به صورت پروژه محور و متناسب با نیاز روز بازار کار آماده کنید. به این معنی که ابزارها و گزینه های فتوشاپ را در طول ساخت پروژه های متنوع آموزش دهید. ضمناً تصاویر پروژه هایی که در دوره آموزش داده می شوند را هم برای تبلیغات به کاربران نمایش دهید تا بدانند قرار است چه پروژه هایی را به طور کامل آموزش ببینند.

فتوشاپ و طراحی سایت

3) فروش الگوهای طراحی وب سایت؛ از پررونق ترین راه های کسب درآمد از فتوشاپ

همانطور که می دانید، ساختن یک سایت کامل شامل دو بخش کلی است. یکی بخش فنی که مربوط به کدنویسی یا کار با سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس است. دیگری نیز بخش طراحی که مربوط به ظاهر سایت می شود. این بخش ظاهری اغلب اوقات در برنامه فتوشاپ طراحی می شود. بنابراین می توانید مهارت های خود را در طراحی قالب های کاربردی و تعاملی در فتوشاپ ارتقا دهید و بعد شروع به فروش نمونه کارهای خود کنید.

دقت کنید که اگر بتوانید در فتوشاپ قالب های سایت را طراحی کنید، هم می توانید آنها را مستقیماً به کاربران شخصی بفروشید و هم می توانید با تیم های طراحی قالب های سایت همکاری کنید. برای مثال تیم هایی که قالب های وردپرسی را طراحی می کنند، هم به کدنویسی نیاز دارند و هم به طراحی یک قالب ظاهری. بنابراین شما می توانید مسئولیت طراحی ظاهر قالب را به عهده بگیرید.

4) طراحی لوگو

اگر حتی کمی با دنیای گرافیک آشنا باشید، بدون شک با بازار داغ طراحی لوگو هم آشنا هستید. امروزه اکثر قریب به اتفاق کسب و کارها از ارزش و جایگاه لوگو در پیشرفت کسب و کار آگاه هستند. به همین خاطر در حال حاضر بسیار بیشتر از گذشته به طراحی لوگو بها داده می شود.

البته طبیعتاً برای طراحی لوگو باید در کنار دانش کار با فتوشاپ، اصول و قواعد این حوزه را نیز بدانید. بنابراین بهتر است از آموزش های موجود در فضای وب کمک بگیرید و با قواعد کلی این حوزه آشنا شوید. لازم به ذکر است که طراحی لوگو جزو آن هنرهایی است که به شدت به خلاقیت طراح خود وابسته است. با نحوه طراحی لوگو برای سایت وردپرسی آشنا شوید.

این مقاله را حتما بخوانید
اینستاگرام برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

لازم به ذکر است که در کنار طراحی لوگو، سایر حوزه های صنعت چاپ و تبلیغات نیز از بازار کار بسیار خوبی بهره مند هستند؛ مثل طراحی کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ، بسته بندی و … .

5) فروش پریست های فتوشاپ

از زمانی که طرفداران فتوشاپ بیشتر شدند و کاربردهای این برنامه نیز گسترش یافت، طراحان زیادی شروع به طراحی فایل های آماده و فروش آنها کردند. خوشبختانه متقاضیان خرید این فایل های آماده نیز زیادند و می توانند از عکاسان، سایر طراحان و … باشند. چراکه به کمک این فایل ها هم سرعت کارشان بیشتر می شود و هم اگر در زمینه ای تخصص ندارند، می توانند از این فایل ها کمک بگیرند. جالب است بدانید که در حال حاضر یکی از محبوب ترین و پرمتقاضی ترین فایل های آماده فتوشاپ، پریست ها هستند.

همانطور که می دانید پریست ها در واقع فیلترها یا تنظیماتی هستند که از قبل طراحی و تنظیم شده اند. سپس طراح این پریست ها از این تنظیمات خروجی می گیرد و آنها را در اختیار سایر طراحان قرار می دهد. وقتی یک پریست را دانلود کرده و در فتوشاپ باز می کنید، می توانید آن پریست را روی هر یک از کارهای خود اعمال کنید.

به عنوان مثال LUT (Look Up Table) نوع خاصی از پریست هاست که برای اصلاح رنگ های تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین کاربران می توانند با دانلود این پریست، تنظیمات مشخصی از رنگ ها را روی کار خود پیاده کنند. پس شما هم می توانید این پریست ها را طراحی کرده و فایل آنها را به فروش برسانید.

6) فروش موک آپ

همانطور که می دانید موک آپ (Mockup) فایلی لایه باز با موضوعات مختلف است. هدف موک آپ ها این است که کاربران بتوانند طرح خود را به شکلی طبیعی به مشتریان نمایش دهند. به این ترتیب که برای مثال یک طراح لوگو موک آپ زیر را دانلود می کند و لوگوی خود را به جای لوگوی این تصویر قرار می دهد. سپس همین تصویر را به مشتری طراحی لوگو نشان می دهد.

حالا یکی از راه های کسب درآمد از فتوشاپ، طراحی همین موک آپ ها و فروش آنهاست. موک آپ های لوگو یکی از محبوب ترین ها هستند؛ اما موک آپ پوستر، بنر، تابلو و … نیز طرفداران خود را دارند. طراحی این فایل ها نیز بسیار ساده است. فقط باید از فایل نهایی خود به صورت لایه باز خروجی بگیرید تا کاربران بتوانند طرح خود را در این فایل جایگزین کنند.

موکاپ کارت بیزنسی

7) طراحی پارچه

طراحی پارچه از دیگر حوزه هایی است که در فتوشاپ به راحتی قابل طراحی است. بنابراین اگر به این حوزه علاقه دارید، می توانید آن را به عنوان یکی دیگر از راه های کسب درآمد از فتوشاپ در نظر بگیرید. فرآیند طراحی پارچه نیز به این ترتیب است که شما با دانستن یک سری اصول کلی درباره طراحی پارچه، طرح هایی گرافیکی را طراحی می کنید و بعد به مشتری می فروشید تا آن طرح را روی پارچه چاپ کند.

طراحی هایی که برای چاپ روی پارچه طراحی می شوند، در زمینه های دیگر نیز قابل استفاده هستند؛ مثل چاپ روی کاغذ کادو. پس می توانید الگوهای متنوعی را برای این منظور طراحی کرده و بفروشید؛ مثل طرح های ساده و کلاسیک تا طرح های کارتونی و … . همچنین این طرح ها می توانند مثل یک پترن باشند (یعنی طرحی تکرارشونده) یا شامل طراحی یک کاراکتر یا حتی طراحی یک کالیگرافی برای چاپ روی تی شرت و … باشند.

طراحی پارچه در فتوشاپ

8) طراحی الگوهای اسناد

منظور از اسناد، فایل هایی مانند رزومه، ایمیل، طرح مجلات و … است. مردم در حال حاضر به دنبال راه هایی هستند که بتوانند این اسناد را در سریع ترین زمان ممکن بسازند. بنابراین می توانید الگوهایی را برای این اسناد طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار دهید.

9) طراحی فونت

طراحی فونت نیز یکی دیگر از جذاب ترین راه های کسب درآمد از فتوشاپ است. در این روش می توانید فونت هایی را با ظاهری جدید و در استایل های مختلف مثل Bold،Regular، Light و  …  طراحی کنید. سپس آنها را به منابع فروش فونت بفروشید.

10) بازسازی تصاویر قدیمی

وقتی صحبت از بازسازی و اصلاح تصاویر قدیمی است، فتوشاپ حرف اول را میان همه ابزارهای موجود می زند. بنابراین می توانید در همکاری با آتلیه ها یا به صورت فردی از طریق روتوش و ترمیم عکس های قدیمی و از بین رفته، به کسب درآمد بپردازید.

روتوش تصاویر قدیمی

نکات پایانی

تقریباً همه روش هایی که در بالا اشاره کردیم برای کار به صورت فریلنسری مناسب هستند. اگر هم مایلید که به صورت دائم در یک شرکت مشغول به کار باشید، می توانید بعضی از روش ها را در نظر بگیرید؛ مثل طراحی قالب سایت، طراحی لوگو و … . اما در هر صورت اگر در شروع کارتان هستید، ساخت نمونه کارهای بیشتر را باید در اولویت قرار دهید. اگر هم هنوز مشتریان خود را پیدا نکرده اید، می توانید به اطرافیان خود اطلاع دهید که در چنین زمینه هایی (مثل طراحی لوگو) فعالیت می کنید. به مرور زمان و با هر سفارشی که می گیرید، تعداد و تنوع نمونه کارهایتان نیز بیشتر می شود.

تصمیم دیگری که می تواند یک سکوی پرتاب برای پیشرفت کارتان باشد، این است که یک وب سایت مختص خود داشته باشید. با این کار در واقع برای خود یک برند شخصی می سازید. در این وب سایت نیز علاوه بر معرفی خود و نشان دادن راه های تماس، بخشی به عنوان پورتفولیو بسازید و نمونه کارهایتان را قرار دهید. امیدواریم با مشاهده این روش ها بتوانید ایده ای برای کسب درآمد از طریق فتوشاپ پیدا کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه بکاپ دوپلیکیتور پرو | پلاگین Duplicator Pro

345,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه افزودنی های محصول ووکامرس | Product Add-ons

345,000 تومان

44%

محصول پیشنهادی

افزونه چند منظوره پشتیبانی چتی | Chaty

345,000 تومان

60%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه امتیاز و پاداش ووکامرس | yith woocommerce points and rewards

395,000 تومان

73.33%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه چند فروشندگی دکان پرو | پلاگین Dokan Pro

345,000 تومان

73.44%
وردپرس داغ

وردپرس داغ


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه