5 ایده عالی برای کمپین بازاریابی در تعطیلات

کسب و کار

9 دقیقه زمان مطالعه

همه ما فصل تعطیلات را دوست داریم. مراسم و جشن های عمومی، زمان مناسبی از سال است که بازاریابان کمپین بازاریابی در تعطیلات خود را ایجاد کنند که باعث می شود مردم در هنگام خرید هدیه برای عزیزانشان از این کمپین ها استفاده کنند.

فصل تعطیلات سال نو زمانی است که برندها در سراسر جهان بهترین تبلیغات و پیشنهادات خود را به مشتریان ارائه می دهند تا بتوانند بخشی از درآمد خود را به دست آورند.

در تعظیلات عید و سال نو مردم بیشتر از مواقع دیگر سال خرج می کنند و  این فرصتی خارق العاده برای برندهای آنلاین و آفلاین است تا قبل از پایان سال افزایش درآمد نهایی را ارائه دهند.

برای استفاده از شلوغی فصل تعطیلات، باید یک کمپین بازاریابی در تعطیلات باورنکردنی ایجاد کنید که برند شما را در راس ذهن مشتری ایده آل خود قرار دهد.

اما آیا غیر از پیشنهادات استاندارد، کدهای تخفیف و کوپن های حمل رایگان، چیزی قدرتمندتر برای متقاعد کردن مشتریان شما برای خرید هدایای تعطیلات خود وجود دارد؟

پاسخ ساده این است: بله.

برای کمک به نام تجاری خود در فروش سالانه یکی از سود آورترین رویدادها، باید یک کمپین هوشمندانه ایجاد کنید که تجارت آنها را در درجه اول قرار دهد. گفتن این کار اغلب آسان تر از انجام آن است.

در این راهنما، ما شش ایده باورنکردنی را برای کمک به شما در ایجاد یک کمپین بازاریابی عالی در تعطیلات به اشتراک می گذاریم، و می گوییک چرا اکنون باید آماده سازی را شروع کنید.

چه زمانی باید برنامه ریزی برای کمپین بازاریابی در تعطیلات خود را شروع کنیم؟

برنامه ریزی موفقیت آمیز برای بازاریابی و فروش در تعطیلات ممکن است ماه ها به طول انجامد. باید درباره راه اندازی کمپین خود و همچنین تدارکات فکر کنید.

(منظور از تدارکات این است که اطمینان حاصل کنید که می توانید سفارشاتی را که پیش بینی می کنید به فروش برسانید).

این برنامه ریزی به این معنی است که معمولاً در چند ماه اول زمستان کمپین های بازاریابی تعطیلات را آغاز می کنیم که به شما امکان می دهد زمان کافی برای اجرای تبلیغات تعطیلات را از طریق رویدادهای مهم، داشته باشید.

این را در نظر بگیرید: شروع فعالیت های بازاریابی تجربی به طور متوسط ​​12 هفته طول می کشد.

از این زمان می توانید برای کسب مشتری بیشتر استفاده کنید.

5 ایده عالی برای کمپین بازاریابی در تعطیلات

آیا آماده هستید تا برای امسال کمپین های تعطیلات سال نو خود را شروع کنید؟

در اینجا لیستی از پنج ایده عالی وجود دارد که می تواند به شما در شروع کار کمک کند. با نمونه هایی از کمپین بازاریابی در تعطیلات برندهایی که برای موفقیت های بزرگ از آنها استفاده کرده اند.

  1. یک هشتگ تعطیلات با برند خود ایجاد کنید.

همه ما عاشق یک هشتگ خوب هستیم. خواه آنها را در زیرنویس های اینستاگرام خود به کار بگیرید یا از آنها برای تسلط بر بخش ترند ها در خبرهای توییتر خود استفاده کنید، استفاده از هشتگ در رسانه های اجتماعی مزایای بسیاری را برای مشاغل با استفاده از رسانه های اجتماعی به ویژه افزایش تعامل دارد.

در واقع، پست های اینستاگرام با هفت هشتگ بیشترین لایک را ایجاد می کند:

در دنیایی که engagement بر تبدیلات تأثیر می گذارد، عاقلانه نیست که در طول فصل تعطیلات از هشتگ های برند خود استفاده نکنید.

به همین دلیل است:

کمپین های هشتگ مارک شده به شما این فرصت را می دهند که بر فیدهای جستجو برای هر عبارت تسلط داشته باشید.

آیا می خواهید با این ایده تبلیغات کمپین بازاریابی در تعطیلات را شروع کنید؟

با ایجاد یک هشتگ ساده که درک آن آسان باشد و مربوط به نام تجاری شما باشد، شروع کنید.

سپس، باید از آن در هر پیام بازاریابی تعطیلاتی که می خواهید استفاده کنید، از رسانه های اجتماعی گرفته تا تبلیغات تلویزیونی و رادیویی.

(سازگاری در بازاریابی کلیدی است. اگر مردم آن را تشخیص ندهند، ارتباط برقرار نکنند یا درک نکنند، نمی توانید انتظار داشته باشید که هشتگ شما قدرت فروش نهایی را داشته باشد.)

#BNGiftTip از Barnes and Noble

در سال 2014، بارنز و نوبل هشتگ #BNGiftTip را راه اندازی کردند تا راهی برای متخصصان داخلی خود باشد که یک هدیه کتاب به مخاطبان خود توصیه کنند.

در اینجا مثالی از توییتر وجود دارد.

کمپین بازاریابی در تعطیلات در توییتر

توجه کنید که چگونه مشاوره شخصی و رایگان را به مخاطبان خود ارائه می دهند؟ همه ما از قدرت شخصی سازی در بازاریابی اطلاع داریم، اما پاسخ دادن به سوال مشتری شما و ارائه یک پیشنهاد محصول متناسب، آن را به مرحله بعدی می رساند.

کمپین #BNGiftTip بارنز و نوبل نیز بسیار خوب کار کرد، زیرا برند و مشتری را به هم متصل کرد.

ایده ایجاد روابط از طریق هشتگ به سبک پرسش و پاسخ، تمرکز بر نیازهای مشتری را به جای یک کمپین بازاریابی استاندارد قرار می دهد.

اگر یک کمپین هشتگ برند تجاری را دنبال می کنید که مستلزم پاسخگویی در زمان واقعی مانند بارنز و نوبل است، به ابزاری نیاز دارید که ردیابی موارد اجتماعی را راحت تر کند.

ابزارهایی مانند Mention و Awario کلمات کلیدی و هشتگ ها را در صورت وقوع ردیابی می کنند، به شما امکان می دهد آخرین به روزرسانی ها را در داشبورد خود دریافت کنید. به شما امکان می دهد سریع به سوالات مشتریان بالقوه پاسخ دهید.

  1. برای افزایش Engagement یک مسابقه برگزار کنید.

آیا تا به حال وارد یک مسابقه آنلاین شده اید؟ خواه برنده شدن در یک تعطیلات لوکس، اتومبیل اسپرت یا محصولات زیبایی، این نوع رقابت می تواند پایه و اساس کار بازاریابی تعطیلات شما باشد.

چرا؟ در فصل تعطیلات، مردم در جستجوی هدایای خارق العاده هستند، اما می توانند در مورد پرداخت پول مردد باشند.

اگر آنها بتوانند هدایایی بخرند و هدیه ای را رایگان دریافت کنند، برگزاری مسابقه در شبکه های اجتماعی یک کار یک برد-برد است.

از طرفی شرایط ورود به فصل تعطیلات شما می تواند برای رسیدن به هر یک از اهداف شما دوباره اصلاح شود:

اشتراک های اجتماعی: از شرکت کنندگان بخواهید ورودی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

ترافیک وب سایت: برای مسابقه یک صفحه فرود خاص در وب سایت خود داشته باشید.

خریدها: به خریدهای قبلی یک فرصت بیشتر برای برنده شدن بدهید.

یک شرکت متوسط ​​پس از اجرای یک مسابقه 34٪ طرفداران فیس بوک بیشتری دریافت کرده است و آن ثابت می کند که این ایده بازاریابی در تعطیلات بیش از صرف زمان نتیجه می دهد.

مسابقه جام های تعطیلات استارباکس

کمپین تعطیلات استارباکس

در سال 2015، استارباکس یک مسابقه #redcupcc را راه اندازی کرد که مردم را ترغیب می کرد تصویری خلاقانه از جام تعطیلات استارباکس را به اشتراک بگذارند.

شرایط و ضوابط ساده بود: هرکسی که بهترین فنجان را طراحی کرده و تصویر خود را با #RedCupArt هشتگ کرده است قهوه استارباکس یک ساله را از آن خود می کرد.

استارباکس برای تبلیغات این کمپین پول اندکی خرج کرد، که باعث موفقیت چشمگیر مسابقه شد.

این مقاله را حتما بخوانید
لزوم طراحی لوگو برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها

نتیجه؟ موفقیت این کمپین منجر به عبور استارباکس از مرز 12 میلیون فالوور در اینستاگرام شد و هنوز هم مردم همچنان از #redcupcontest برای اشتراک گذاری استفاده می کنند.

  1. محصول خود را به عنوان یک هدیه رایگان ارائه دهید.

اگر یک بار بتوانید هدیه دادن رایگان را توجیه کنید، زمان آن کمپین بازاریابی در تعطیلات است.

اگر بتوانید از همان اصول اجرای یک مسابقه استفاده کنید و مردم را وادار کنید کاری قبل از بازپرداخت جایزه خود برای تجارت شما انجام دهند، حتی می توانید فروش بیشتری داشته باشید و همچنین نرخ تبدیل بالاتر.

در مورد این پیشنهادات فکر کنید:

  • کارت هدیه رایگان برای هرکسی که در تمام طول فصل تعطیلات دوست خود را معرفی کند
  • اگر هدیه ای برای شخص دیگری بخرید، یک محصول رایگان
  • اگر مشتری بیش از 100 دلار هزینه کند، یک هدیه شخصی و رایگان

در اینجا شما آنها را متقاعد می کنید که اقدامی مثبت انجام دهند که به سود تجارت شما باشد.

مراجعه به یک دوست منجر به آگاهی بیشتر از برند می شود. یک کالای رایگان هنگام خرید هدیه، مردم را تشویق می کند که برای خرید خود به شما مراجعه کنند. و ارائه هدایای شخصی پس از رسیدن مشتری به آستانه هزینه، وی را در هزینه بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد.

هر یک از این ها سودمند است.

کمپین 12 روزه توسط HBO Now

HBO Now  یکی از بزرگ ترین و سازگارترین سرویس های پخش آنلاین ویدئو است، اما هنوز هم افرادی هستند که هزینه خدمات خود را پرداخت نمی کنند.

اجازه دادن به مشتریان فعلی برای ارسال پیوندی به دوستانشان که به آنها امکان می دهد 12 قسمت را به صورت رایگان تماشا کنند، یک روش خارق العاده برای تشویق تبلیغ کنندگان تبلیغات تجاری است که در مورد خدمات خود صحبت کنند.

کمپین سال نو HBO

HBO  برای کمک به تبلیغ این کمپین، ستاره های مجموعه های مختلف HBO را برای ضبط نسخه خود از “12 Days of Christmas”  از جمله بیل ماهر، لیام کانینگام (بازی تاج و تخت)، آنا چلومسکی (ویپ) دعوت کرد.

این نه تنها روشی کم هزینه برای تبلیغ خدمات پخش ویدئوی HBO به خانواده و دوستان مشتریان فعلی در قالب هدیه رایگان بود، بلکه به امید تبدیل آنها تیزر رایگان ارائه دادند.

  1. از محتوای تعاملی استفاده کنید.

محتوای تعاملی مخاطبان شما را ترغیب می کند تا به جای تماشا یا خواندن منفعلانه، درگیر کارزار انتخاباتی شما شوند. اما، محتوای تعاملی یکی دیگر از مدهای بازاریابی نیست که مارک ها برای جذب مشتریان بالقوه استفاده می کنند. این ایده کمپین بازاریابی در تعطیلات در واقع کار می کند.

این را در نظر بگیرید: محتوای تعاملی 2 برابر بیشتر از محتوای منفعل تبدیل ایجاد می کند. همچنین 4-5 برابر بیشتر از محتوای استاتیک بازدید صفحه ایجاد می کند.

با اجازه دادن به آن که پایه و اساس مبارزات فصلی بازاریابی شما باشد، می توانید نتایج حاصل از محتوای تعاملی را مهار کنید.

مثلا:

  • یک مسابقه سرگرم کننده و به سبک Buzzfeed ایجاد کنید که به مشتری بالقوه بگوید کدام نوع غذای ناهار سال نو است.
  • با آمار مربوط به چهارشنبه سوری یک اینفوگرافی تعاملی ایجاد کنید.
  • سوالی کوتاه با مضمون سال نو و عید نوروز را به نمایه توییتر یا استوری اینستاگرام خود ارسال کنید و از افراد بخواهید با شکلک پاسخ دهند.

گرچه این ایده ها عالی هستند، شما باید آن ها ارزیابی کنید که آیا برای محصول و مشتریان شما مناسب است یا خیر. همه این ها به دانستن سلیقه مخاطب شما برمی گردد.

(اگر مطمئن نیستید از آنها سوال کنید.)

همچنین باید در مورد اینکه آیا ایده کمپین به تجارت شما مربوط می شود فکر کنید. اگر در صنعت غذا، نوشیدنی یا اوقات فراغت فعالیت نمی کنید، ایجاد مسابقه ناهار روز اول عید چندان فایده ای ندارد و می تواند مشتریان را کاملاً گیج کند.

 

Kellogg’s  و  Rice Krispies Scares

بیایید نگاهی به کمپین بازاریابی هالووین بیندازیم که توسط Kellogg’s و Rice Krispies استفاده شده است.

آنها محتوای تعاملی را به سطح جدیدی رساندند و ماشین های فروش را نصب کردند که محصولات فصلی خود را در مکان های مختلف ارائه می دادند.

اینجا جایی است که همه چیز وحشتناک است: وقتی افراد بی خبر دست به دست می شوند تا Rice Krispies را از دستگاه بگیرند، بازیگری که لباس ترسناکی پوشیده است دست آنها را می گیرد و با دوربین عکس العمل آنها را ضبط می کند.

این فقط یک شوخی استادانه است، باعث ایجاد یک ساعت خنده دار می شود و کاملا متناسب با محصولات مارک هالووین آنهاست.

این به جعبه های مهمی در محتوای تعاملی تبدیل می شود: درگیری و احساسات.

دستگاه های فروش آنها به اندازه کافی وسوسه انگیز بود که مردم بی خبر از آن استفاده کنند، اما Kellogg با ترس و وحشت به روشی منحصر به فرد بازی می کرد تا آنها را به روح هالووین تبدیل کند.

این یک نبوغ است.

  1. از پوش نوتیفیکیشن به صورت استراتژیک استفاده کنید.

اگر تلفن شما با پوش نوتیفیکیشن ها از همه برنامه های بارگیری شده منفجر شده است، شما تنها نیستید.

چنین پوش نوتیفیکیشن هایی می تواند بسیار آزار دهنده باشد. با این حال، آنها می توانند تعامل مشتری را افزایش دهند و درآمد زیادی برای شرکت شما در کمپین بازاریابی در تعطیلات ایجاد کنند.

روند سه مرحله ای  Etsy

پوش نوتیفیکیشن ساده Etsy دقیقاً به شما می گوید که چه کاری باید انجام دهید تا ستاره فصل هدیه دادن باشید.

این پیام به زبان ساده روند خرید در تعطیلات را کاهش می دهد و نگرانی مخاطبان خود را در مورد “پیدا کردن هدیه مناسب” برای عزیزانشان کاهش می دهد.

نه تنها نگرانی آنها را کاهش می دهد، بلکه آنها را “ستاره” مبارزات انتخاباتی نیز می کند. در حالی که ابتدای پیام همه چیز درباره این است که Etsy چگونه می تواند به آنها کمک کند تا برای دوستان و خانواده خود خرید کنند، پیام آخر اشاره به احساس موفقیت است که وقتی عزیزانشان هدیه عالی خود را باز می کنند، احساس خواهند کرد.

توجه: اگرچه “مراحل” در این مثال اضافی هستند، اما تکرار اهمیت CTA در پوش نوتیفیکیشن های خود مهم است.

آیا شما آماده شروع برنامه ریزی هستید؟

جلب توجه مخاطبان در ایام تعطیلات کار کوچکی نیست. با برندهای تجاری که هزاران دلار برای تبلیغات و بازاریابی هزینه می کنند، شما باید به یک کمپین بازاریابی در تعطیلات منحصر به فرد فکر کنید که بر بازار مسلط است و درخشش رقبا را از بین می برد.

به یاد داشته باشید: خلاقیت کلیدی است.

استفاده مجدد یا تطبیق این ایده های تبلیغات کمپین بازاریابی کاملاً خوب است، اما فراموش نکنید که باید به فکر یک ایده منحصر به فرد باشید که باعث شود مردم فکر کنند: این برند عجب کمپینی ایجاد کرده!

این کار ساده ای نیست، اما غیرممکن هم نیست، همانطور که سایر برندها نشان داده اند!

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه