چرا باید فروشگاه اینترنتی ما اپلیکیشن موبایل داشته باشد؟

کسب و کار

8 دقیقه زمان مطالعه

اپلیکیشن‌های موبایل این روزها یک ابزار جدید برای جذب مشتری بیشتر هستند. شما با طراحی اپکیلیشن روی موبایل‌های کاربران خواهید بود و هر بار که کاربران نیاز داشته باشند تا از خدمات و محصولات شما استفاده کنند خیلی سریع اپ را باز می‌کنند و خریدشان را انجام می‌دهند. ساخت اپلیکیشن فرصتی ناب برای شماست تا بتوانید مشتریان وفادارتان را نگه دارید و سهم بیشتری از بازار بگیرید. طراحی اپلیکیشن و سایت برای کسب و کارها الزامی است چون این روزها تقریبا اکثر افراد خریدهای اینترنتی انجام می‌دهند و از دنیای اینترنت هر چیزی که نیاز داشته باشند را تهیه می‌کنند. ساخت اپلیکیشن فروشگاهی فرصتی برای کسب و کار شماست تا روی این موج سوار شوید و درآمد و سودتان را بالاتر ببرید.

مزایای طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی

چند نمونه از مزایای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی را اشاره کردیم. اما در اینجا به طور کامل مزایای داشتن اپلیکیشن سایت را بیان خواهیم کرد.

دسترس‌پذیری‌تان را بالا می‌برید.

فکر کنید که مشتریان شما می‌خواهند محصولی را خریداری کنند. اگر اپلیکیشن شما را داشته باشند. اولین جایی که باز می‌کنند اپ شماست تا چک کنند و ببینند که آیا شما این محصول را دارید یا نه. اگر اپلیکیشن شما روی گوشی‌شان نصب نباشد ممکن است محصول موردنظرشان را گوگل کنند و وارد سایت‌های دیگر شوند و از آن‌ها خرید کنند. در نتیجه شما فرصت یک تراکنش را از دست می‌دهید.

این اولین و مهم‌ترین مزیت ساخت اپلیکیشن فروشگاهی است. اینکه کاربران هر لحظه که به چیزی نیاز داشته باشند مستقیما از طریق اپ خریداری می‌کنند. برندهای بزرگ عمدتا اپ موبایلی دارند چون برخی افراد ممکن است نام برند را فراموش کنند. اما وقتی اپلیکیشن اختصاصی دارید این اتفاق نمی‌افتد. کاربران مستقیما به اپ مراجعه می‌کنند و محصول موردنظرشان را پیدا می‌کنند.

مشتریان وفادار می‌سازید.

در دسترس بودن برای مشتریان بسیار مهم است. وقتی می‌خواهیم چیزی بخریم معمولا به نزدیک‌ترین فروشگاه مراجعه می‌کنیم. ممکن است یک فروشگاه اجناس خیلی باکیفیت‌تری داشته باشد اما چون از خانه و یا محل کارمان دور است و ما فرصت کافی نداریم معمولا به همان فروشگاه نزدیک اکتفا می‌کنیم. اینکه شما بتوانید هر لحظه و هر ثانیه و فقط با یک کلیک، نزدیک کاربر باشید باعث می‌شود تا هر وقت کاربران و مشتریان شما به چیزی نیاز داشته باشند سایت‌ها و جاهای دیگر را جستجو نکنند. در نتیجه این کاربران به مشتری همیشگی شما تبدیل می‌شوند. اگر خدمات و محصولات شما هم در سطح بالایی باشد. این مشتری همیشگی به مشتری وفادار تبدیل می‌شود.

مشتریان بیشتری جذب می‌کنید.

برخی افراد دوست دارند چیزهایی که نیاز داشته باشند را دم دست‌شان نگه دارند. مثلا اگر یک نفر شغل نجاری داشته باشد ممکن است فروشگاه‌هایی که ابزار نجاری می‌فروشند را روی موبایلش نصب کند تا در مواقع نیاز هر چیزی که بخواهد را خریداری کند. اگر شما یک اپلیکیشن اختصاصی داشته باشید حتی کسانی که شما را نمی‌شناسند هم ممکن است اپ شما را از گوگل پلی یا اپ استور پیدا کنند تا همیشه دم دست‌شان باشید. یا ممکن است کسی اپلیکیشن شما را به دیگران معرفی کند.

فرایند خرید را راحت‌تر می‌کنید.

برخی افراد دوست ندارند از سایت‌ها خرید کنند چون فکر می‌کنند قابل اعتماد نیستند. اما وقتی اپلیکیشن‌تان را به صورت معتبر و قانونی در گوگل پلی ، بازار یا جاهای دیگر قرار می‌دهید و افراد زیادی آن را دانلود می‌کنند به سادگی می‌توانید یک چهره‌ی معتبر از خودتان بسازید. به همین دلیل است که اکثر متخصصان حوزه مارکتینگ و فروش معتقدند که اپلیکیشن سایت ضروری است. یعنی حتی اگر سایت هم داشته باشید بهتر است با ساخت اپلیکیشن اختصاصی جان تازه‌ای به سایت‌تان بدهید و فرایند خرید را برای کاربران راحت‌تر کنید. پیگیری خرید و ارسال و استفاده از خدمات در اپلیکیشن بسیار راحت‌تر است.

به برندینگ شما کمک می‌کند.

برند تجربه‌ای است که کاربران و مشتریان از بودن با شما دارند. هر چقدر که این تجربه را برای آن‌ها لذت‌بخش‌تر کنید ماندگاری برند شما در ذهن آن‌ها بیشتر می‌شود. طراحی اپلیکیشن و سایت تاثیر زیادی در این مسئله دارد. چون همیشه با آن‌ها هستید. فرایند خرید را راحت‌تر کرده‌اید. به سادگی به محصولات و سرویس‌های شما دسترسی دارند و راه ارتباطی آن‌ها با شما راحت‌تر شده است. همه‌ی این موارد باعث می‌شوند تا فرایند برندینگ در مسیر خودش با شتاب بالا ادامه پیدا کند.

امکان تبدیل مستقیم سایت به اپلیکیشن وجود دارد. اما آیا این راه مناسب است؟

آیا می‌توان سایت را مستقیما به اپلیکیشن موبایل تبدیل کرد؟

بله! روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید سایت خود را مستقیما به اپلیکیشن تبدیل کنید. مثل استفاده از افزونه‌های اپلیکیشن ساز و یا استفاده از Web App که توسط مرورگرها انجام می‌شود. این روش تبدیل مستقیم سایت به اپلیکیشن برای انواع کسب و کارهای کوچک و خانگی و یا کسب و کارهای بزرگ جواب می‌دهد. البته باید بسنجید و ببینید که به چه امکاناتی نیاز دارید. شاید کاربردهای خاص منظوره ای داشته باشید که در اپ های آماده نباشد و باید کمی هم سفارشی سازی کنید.

البته ساخت و طراحی اپلیکیشن اختصاصی هم یک گزینه است و به این معناست که شما می‌توانید هر تغییری را در آن ایجاد کنید. هر نوع امکانات جدیدی به اپ اضافه کنید. آن را به خوبی شخصی‌سازی کنید و تجربه کاربری آن را تغییر دهید. در حالی که در سایر روش‌های تبدیل مستقیم دست‌تان کمی بسته است و احتمالا نتوانید برخی تغییراتی که در ذهن‌تان دارید را روی سایت پیاده کنید. ولی خوب از لحاظ هزینه و زمان بر بودن خیلی داستان متفاوت خواهد بود.

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی می‌توانید دامنه مشتریان‌تان را افزایش دهید.

بهترین روش برای طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی چیست؟

روش‌های زیادی برای ساخت اپلیکیشن موبایل وجود دارند و گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. شما به عنوان یک کسب و کار می‌توانید یکی از این روش‌ها را امتحان کنید.

  • استخدام دولوپر یا توسعه‌دهنده اپلیکیشن: اگر در تیم‌تان توسعه‌دهنده دارید می‌توانید کار ساخت اپلیکیشن را به او بسپارید. یا می‌توانید از توسعه دهنده فریلنس استفاده کنید تا به صورت دورکاری کار طراحی اپ را برای شما انجام دهد. شما می‌توانید روی مراحل مختلف کار نظارت داشته باشید. البته باید منابع را هم در اختیار او قرار دهید. مثلا اگر به طرح‌های گرافیکی، هایلایت‌ها و … نیاز دارد باید برای او آماده کنید.
  • همکاری با شرکت‌های طراحی اپلیکیشن: شرکت‌های طراحی اپلیکیشن تمام خدمات مربوط به طراحی اپلیکیشن را برای شما انجام می‌دهند. از مشاوره طراحی اپ گرفته تا خدمات گرافیکی و تست و بهینه‌سازی و کدنویسی به صورت اختصاصی برای شما نوشته می‌شود. مسلما همکاری با این شرکت‌ها هزینه زیادی نسبت به سایر روش‌ها دارد. در نتیجه باید ابتدا بودجه‌تان را ارزیابی کنید و بعد تصمیم بگیرید.
  • یادگیری: روش کم‌هزینه‌تر دیگری هم وجود دارد. می‌توانید خودتان یا یکی از اعضای تیم‌تان برنامه‌نویسی اپلیکیشن را یاد بگیرید. پلتفرم‌های مختلف برای برنامه‌نویسی اپلیکیشن وجود دارند. می‌توانید از این پلتفرم‌ها بهره ببرید. این کار به انرژی و زمان زیادی نیاز دارد. همه چیز به تصمیم شما، منابع، وقت و انژری بستگی دارد. باید بسنجید و ببینید کدام روش طراحی اپلیکیشن سایت برای شما صرفه‌ی اقتصادی و زمانی دارد.
  • استفاده از اپلیکیشن سازهای آماده: این روش که پیش تر نیز به ان اشاره کردیم اقتصادی ترین و بهینه ترین روش است که شما خودتان به راحتی و بدون نیاز به داشتن دانش برنامه نویسی اپلیکیشن فروشگاهی خود را راه اندازی می کنید.
  • استفاده از پروگرسیو وب اپ ها: برای این منظور توصیه می کنیم افزونه اپلیکیشن پیشرو یا Progressive Web Apps را بررسی کنید.
این مقاله را حتما بخوانید
مزایای تولید محتوای ویدئویی در بازاریابی آنلاین چیست؟

 

مسلما بسته به هر نوع کسب و کار نمی‌توان به طور کلی بهترین روش ساخت و طراحی اپلیکیشن فروشگاهی را تعیین کرد و گزینه ها باید به صورت موردی بررسی شوند. هر کسب و کار با توجه به نیاز و منابعی که دارد تصمیم می‌گیرد و یکی از این روش‌ها را انتخاب می‌کند. اما چیزی که مسلم است انتخاب بهترین‌هاست. یعنی اگر با توسعه دهنده همکاری می‌کنید سوابق و میزان سواد و دانش او را بسنجید. اگر با شرکت‌های طراح همکاری دارید ببینید کدام شرکت نمونه‌های موفق داشته و نمونه کارهای شرکت‌های طراح را به دقت ببینید. اگر از اپلیکیشن ساز ها استفاده می کنید جایی که از آنجا خدمات دریافت می کنید باید دارای اعتبار باشد و نمونه کارهای کسانی که قبلا از خدمات آنها استفاده کرده اند را بررسی کنید.

به عنوان مثال می توانید اپلیکیشن ساز ووکامرس همراه وردپرس را که تا کنون بیش از 1000 مشتری راضی در ژاکت داشته است را بررسی کنید. مشاهده پیش نمایش ها، اپلیکیشن های ساخته شده سایر فروشگاه ها و دیدگاه هایی که در ذیل این اپ ساز درج شده است میتواند شما را در تصمیم گیری درست کمک کند.

هزینه ساخت اپلیکیشن فروشگاهی

نمی‌توان به صورت قطعی یک هزینه یا تعرفه ثابت برای طراحی اپ های اختصاصی در نظر گرفت چرا که گزینه های مختلفی در ان دخیل است. همچنین روش‌های مختلف برای این کار وجود دارند و هر دولوپر یا شرکتی یک تعرفه مشخص دارد. ولی قیمت اپلیکیشن های اماده مشخص و کاملا به صرفه است. از جمله فاکتورهایی کهدر قیمت‌گذاری اپ های غیر اماده موثرند عبارتند از:

  • کیفیت کاری که انتظار دارید: مسلما اگر شما یک اپلیکیشن فوق‌حرفه‌ای پیشرفته بخواهید که امکانات جدید و نوآورانه داشته باشد هزینه زیادی باید بپردازید. اگر یک طرح جذاب و کامل و اختصاصی می‌خواهید یا اگر می‌خواهید طراحی رابط کاربری و تجربه کاری، متناسب با هویت بصری برند شما باشد قطع به یقین هزینه‌های شما بیشتر می‌شود. کیفیت کاری که انتظار دارید تا حد زیادی هزینه‌ها را مشخص می‌کند.
  • حجم کار: اینکه یک شرکت طراح یا دولوپر چقدر زمان روی یک پروژه می‌گذارد برای خود شرکت یا دولوپر مشخص است و می‌تواند یک قیمت متناسب با حجم کار به شما پیشنهاد دهد. می‌توانید با دولوپرها به صورت ساعتی قرارداد ببندید و یا در ازای تکمیل پروژه به آن‌ها هزینه پرداخت کنید. روش‌های مختلف پرداخت وجود دارند و باید بسنجید و ببینید کدام روش برای شما بهتر جواب می‌دهد.
  • طرح نوآورانه و یا طرح آماده: به طور کلی اگر می‌خواهید اپلیکیشنی که طراحی می‌کنید کاملا متفاوت با چیزی باشد که بقیه استفاده می‌کنند هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. اما ممکن است برخی دولوپرها یا شرکت‌های طراح، طرح‌های از پیش آماده‌ای داشته باشند که کدنویسی آن قبلا انجام شده و تنها تغییرات موردنیاز شما را اعمال می‌کنند. در این صورت چون زمان خیلی کمی را صرف طراحی آن می‌کنند برای شما هزینه به نسبت کمتری خواهد داشت.

برخی سایت‌ها و یا مجموعه‌های طراح همان ابتدای کار خدماتی که ارائه می‌دهند را به همراه تعرفه خودشان ذکر می‌کنند. اما راه مذاکره برای شما همیشه باز است. می‌توانید با آن‌ها مذاکره کنید و قیمت پیشنهادی‌تان را اعلام کنید.

جمع بندی

ساخت اپلیکیشن فروشگاهی مخصوص کسب و کارتان فرصت‌ها و دریچه‌های جدیدی را روی شما باز می‌کند. فرصت‌هایی که شاید با سایر روش‌ها نتوانید به دست بیاورید. تجربه‌ای که یک اپلیکیشن به کاربر شما می‌دهد خاص و یونیک است و روی فروش شما تاثیر زیادی خواهد داشت. اگر تاکنون برای طراحی اپلیکیشن سایت اقدام نکرده‌اید بهتر است روش‌ها و نکاتی که در اینجا گفته شد را به دقت بررسی کنید و تصمیم نهایی را بگیرید. ببینید کدام روش برای شما بهتر است. کدام روش با بودجه شما همخوانی دارد و کدام روش از نظر صرفه زمانی و اقتصادی بهتر عمل می‌کند. در نهایت تصمیم بگیرید و یک اپلیکیشن زیبا و قدرتمند برای کسب و کارتان بسازید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه