Retry
یافتن نیاز مشتریان در فروشگاه اینترنتی

اساس و بنیان فروشگاه اینترنتی باید با توجه به خواسته‌ها و یافتن نیاز مشتریان در فروشگاه اینترنتی باشد. اگر بخواهید غیر از این رفتار کنید به موفقیت نمی‌رسید. برای این منظور نیازمند تحقیق و بررسی بیشتری بر نیازهای مشتریان هستید. اینکه چه چیزی بیشترین طرفدار را برای فروش اینترنتی دارد و اینکه بازار رقابتی آن به چه صورت است و…
با بررسی‌هایی که انجام شد به 7 پرسش کلیدی رسیدیم که می‌توان با کمک آن‌ها به نیاز مشتریان رسیدگی کرد و بهترین گزینه‌ها را انتخاب کرد.

یافتن نیاز مشتریان در فروشگاه اینترنتی

بررسی این سوالات از جنبه‌های مختلفی صورت می‌گیرد که با بخش‌بندی آن‌ها، هر کدام را بررسی می‌کنیم.

بخش اول: طرح سوال براساس هدف

نوع طراحی یک وبسایت موضوع مهمی است اما دلیل اصلی برای رسیدن به هدف نیست. ممکن است یک وبسایت فوق العاده زیبا داشته باشید اما هیچ مشتری نداشته باشید و برعکس وبسایتی معمولی داشته باشید و مشتریان زیادی جذب فروشگاه شما شوند. این نشان‌دهنده این امر است که موارد دیگری نیز در این ماجرا دخیل هستند.

1- لطفا خلاصه‌ای از هدف خود برای سایت مشخص کنید

هدف، مورد بسیار مهمی است که وبسایت به آن نیاز دارد. زمانی که هدف وبسایت شما مشخص نباشد، مسیر هم پیدا نمی‌شود. آیا اطلاعاتی که منتشر کرده‌اید در مورد یک موضوع و یک هدف است؟ آیا افزایش درآمدتان به تبلیغات ربطی دارد؟ آیا محصولاتی که دارید منجر به تولید می‌شوند؟ آیا محصولات و خدماتتان فقط جنبه سرگرمی دارند؟

برای اینکه بتوانید هدف و مسیری را برای وبسایت تجاری خود تعیین کنید و امکان یافتن نیاز مشتریان در فروشگاه اینترنتی را فراهم کنید باید بتوانید به سوالات بالا پاسخ دهید.

2- توصیف مخاطبان وبسایت یا بازار هدف

دومین پرسش کاربردی و مهم مشخص کردن کاربران است. باید بدانیم چه کاربرانی قرار است به مشتری تبدیل شوند و اینکه بازار هدف ما کدام است. با توجه به مشتریان و یافتن نیاز مشتریان در فروشگاه اینترنتی می‌توانیم تصمیم بگیریم دقیقا چه محصولاتی را ارائه کنیم.

3- وبسایت مورد نظر به چه نوع محتوایی نیازمند است

برای مثال:

  • اخبار بروزرسانی‌ها
  • ارائه مقالات مروری
  • محتوای تبلیغاتی برای محصولات و خدمات
  • بلاگ شخصی

زمانی که بدانید چه نوع محتوایی را باید برای مخاطبان خود در نظر بگیرید و مشتریان از شما چه می‌خواهند، می‌توانید ساختار درستی برای آن در نظر بگیرید و به طور منظم محتوا را تولید کنید.

4- چه اقداماتی را می‌خواهید برای مشتریان انجام دهید

برای مثال:

  • خرید محصول و خدمات
  • کلیک بر روی تبلیغات
  • درخواست نقل قول
  • دانلود نرم افزار
  • عضویت در خبرنامه

اگر می‌خواهید به مشتریان خود کمک کنید تا هدف را تشخیص دهند می‌توانید از مواردی که در بالا مشخص شد، استفاده کنید و آن‌ها را ترغیب کنید که حتما از این موارد استفاده کنند. همیشه وجود ویژگی‌های مناسب و به جا می‌تواند باعث یافتن نیاز مشتریان در فروشگاه اینترنتی شده و در نهایت به خرید منجر شود.

بخش دوم: طرح سوال برای ظاهر

ظاهر بسیار مهم است که از وظایف طراح محسوب می‌شود. طراحی ظاهری که بتواند هدف فعالیت شما را برساند بسیار مهم است و خود می‌تواند باعث جذب مشتری شود.

5- در دو یا سه کلمه، احساس و خواسته خود را شرح دهید

برای مثال:

  • مشخص و حرفه‌ای
  • جالب و سرگرم کننده

بیان خواسته و احساس در ظاهر بسیار مهم است و موجب گفتن هدف و یافتن نیاز مشتریان در فروشگاه اینترنتی خواهد شد.

6- تعیین دو یا سه رنگ مورد نظر

برای مثال:

  • آبی و سفید
  • آبی کمرنگ و نارنجی
  • سبز، زرد و مشکی

این سه گزینه می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین طرح و ظاهر را در نظر بگیرید. رنگ بندی‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید تا با هم سازگار و مشتری پسند باشند.

blue - یافتن نیاز مشتریان در فروشگاه اینترنتی

7- وبسایت‌های مورد علاقه و نمونه

برای اینکه بتوانید نمونه‌ای استاندارد ایجاد کنید بهتر است از گزینه‌های موفق موجود استفاده کنید. مشتریان با مشاهده وبسایتتان می‌توانند نقاط ضعف را مشخص کرده و نمونه‌های بهتری را پیشنهاد دهند. بهتر است از نظرات آن‌ها استفاده کنید و به یافتن نیاز مشتریان در فروشگاه اینترنتی بپردازید.

شما می‌توانید برای یافتن یک وبسایت کاربرپسند از قالب‌ وردپرس حرفه‌ای در ژاکت کمک بگیرید.

جمع‌بندی

چنانچه بتوانید این 7 سوال را در هر پروژه‌ای مطرح کنید و در نظر بگیرید به یافتن نیاز مشتریان در فروشگاه اینترنتی کمک شایانی می‌کنید و می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را به بهترین نحو ممکن ایجاد کنید.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *